Kirjoittaja Aihe: SK8 the Infinity: Henkilökohtainen paholainen, S, Adam/Cherry, tuplaraapalesarja  (Luettu 961 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Henkilökohtainen paholainen
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: SK8 the Infinity
Ikäraja: S:n puolella
Paritus: Adam/Cherry, taustalla yksipuolinen (?) Joe/Cherry
Genre: Angstihtava draama

Summary: Adam kietoo kätensä Cherryn kaulalle kuin kuristaakseen, mutta sen sijaan alkaa silitellä lempeästi sormenpäillään tämän kasvoja. Ei ole ketään toista yhtä kaunista.

A/N: Jokin tässä shipissä iskee etenkin tällaisessa synkemmässä mielessä, vaikka MB veisikin viime kädessä voiton. 😀



***



Adam vilkaisee raksuttavaa kaappikelloa, kun salongin ovet avautuvat.

"Olet myöhässä", hän huomauttaa ja kulauttaa loput viskistään. "Epätavallista."

"Kuljettajasi ajoi madellen", toteaa vaisu ääni, ja Adam irvistää. Sietäisi antaa potkut jokaiselle huonosti työnsä hoitavalle alaiselle.

"Olen kuitenkin iloinen, että pääsit perille", hän virkkoo ja astuu lähemmäs tulijaa. Cherryn ilme on kylmä ja petollisen tyyni, sillä Adam aistii ahdistuksen huokuvan tämän joka solusta.

"Minä en niinkään", Cherry sanoo, muttei kavahda kauemmas, kun Adam sipaisee sormillaan tämän poskipäätä. Kukapa hellyydestä osaisikaan kieltäytyä.

"Kuitenkin olet täällä jälleen", Adam toteaa suupieli vinossa.

"Niin." Cherry ei vastustele lainkaan, kun hän ohjaa tätä peremmälle salonkiin. "Voin toki lähteäkin, jos näet tilanteessa jotain huvittavaa."

Adam pudistaa naurahtaen päätään. "Yksinomaan traagisuutta, rakas Cherry."

Cherry väistää hänen katsettaan, mutta polvistuu paksulle matolle hänen eteensä ja painaa kasvonsa hänen polviaan vasten, kun hän on istuutunut nojatuoliin. Adam antaa itsensä upota pehmeisiin samettipieluksiin ja laskee kätensä silittelemään kirsikankukan värisiä suortuvia.

Se on kahden kerran jälkeen muuttunut lähes rutiiniksi. Cherry alkaa puhua, pukee sanoiksi pahan olonsa, eikä anna äänenpainonsa kohota liiaksi. Cherry puhuukin enemmän itselleen kuin hänelle, vaikka onkin selvää, että hänen läsnäolonsa on avaintekijä. Hän on joku, joka kuuntelee.

Adam näkisi itsensä mielellään suojelusenkelinä, mutta Cherryn sanoin hän on ylennyt tämän henkilökohtaiseksi paholaiseksi.


**


Puhuminen on paniikkikohtausta parempi vaihtoehto, Cherry on kerran todennut.

Adam mietiskelee sanoja silloin tällöin ja yrittää ymmärtää niiden merkitystä edes osittain. Puhuminen on harvoin johtanut rakentavaan lopputulokseen, jos häneltä kysytään. Hänen kokemuksensa mukaan suun avaaminen väärässä hetkessä johtaa suuttumukseen, joka puolestaan johtaa kipuun ja saa tuntemaan pelkoa.

Pelko ei ole hänelle vierasta, mutta paniikkiin asti se yltää harvoin. Ehkä hän ymmärtäisikin Cherryä kalvavaa ahdistusta paremmin, jos tämä vain myöntäisi pelkäävänsä. Tällä kun tuntuu olevan paljon mielensä päällä ja ennen kaikkea niin paljon menetettävää.

Tosin kuunnellessaan Cherryn hiljaista, pisteliästä, katkeraa avautumista Adam ei voi käsittää, mitä tekemistä paniikilla olisi tunteiden kanssa. Joutavia.

"Onpa sillä Joella otsaa", Adam hymähtää välittämättä tavoitella myötätuntoista sävyä. "Tulla nyt kadulla vastaan sutturoineen... Tervehtikö edes?"

"Poistuin sivummalle, ennen kuin hän noteerasi minut", Cherry tuhahtaa. "Kaiken lisäksi puhuin puhelimessa, tosin en muista itse keskustelusta enää mitään."

"Hmm. Kai tiedät, että Joella on täysi oikeus kulkea keiden kanssa hyvänsä?"

"Totta kai on! En minä sitä ole kieltämässä", Cherry äyskähtää. "En vain olisi tahtonut nähdä häntä juuri silloin… siinä seurassa."

"No mikset muka?" Adam livauttaa tietäen vastauksen tasan tarkkaan. "Sehän on vain mukavaa, että viriilillä nuorukaisella riittää vientiä? Onnekkaat tyttöset."

Cherry mulkaisee häntä kultasilmänsä kosteina.

“Loukkasinko tunteitasi, rakas Cherry?”

“Väliäkö sillä?”


**


Cherry puhuu ja Adam kuuntelee joka sanan kietoen tämän köykäiseen välittämisen illuusioon. Hänen kommenttinsa ovat teennäisiä, kyynisiä, härnääviäkin, mutta ne kelpaavat Cherrylle joka tapauksessa. Tämä ei ole niin typerä, että odottaisi häneltä todellista empatiaa.

Hän on korvike, joka ei milloinkaan voisi peitota Cherryn todellisten tunteiden kohdetta.

"Toivoisit Joen minun tilalleni, etkö vain?" Adam huokaa Cherryn huulille ja tarttuu tätä omistavasti leuasta. Cherry korjaa asentoaan matolle polvistuneena ja painaa kyntensä hänen reisiinsä kuin haastaen.

"Aina emme saa sitä mitä haluamme", Cherry toteaa, mutta suo hänelle ylimielisen hymyn, äkisti niin ärsyttävän, että Adamin tekisi mieli läimäyttää tätä. Hän on katsellut Cherryn kaipuuta ja kitkeryyttä aikaisemminkin, mutta sillä kerralla jokin on erilaista. Hänen houkkamaiset tunteensa ovat pysyneet vaiti ja salassa häneltä itseltäänkin.

Hän tietää paljon kateudesta.

Sydämessä pilkahtava raivo nostaa äkisti päätään. Adam kietoo kätensä Cherryn kaulalle kuin kuristaakseen, mutta sen sijaan alkaa silitellä lempeästi sormenpäillään tämän kasvoja. Ei ole ketään toista yhtä kaunista.

Ja hänenkö olisi tyydyttävä vain katselemaan?

"Unohda hänet ja ole minun", Adam sihahtaa heikkouden puuskassaan.

Cherry torjuu hänet ilottomalla hymähdyksellä, suutelee hänen sormiaan ja sanoo mieluummin tappavansa heidät molemmat.

Se täytyy olla kauneinta, mitä hänelle on koskaan sanottu, ja Adam on varma, että paholaisen rooli on Cherryllä hänen sijaansa.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2022 23:44:07 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 626
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
No niin äääää oon vihdoin täällä kommentoimassa! Olis pitänyt tehdä niin jo ikuisuus sitten, mutta oli kiireitä ja sitten tuli joulukuu ja kaikki kalenterit päivittäisine luukkuineen sekoitti 😵😵 Siitähän on ollutkin vähän puhetta. Tää on roikkunu mun kommentointilistalla sillee tuomitsevasti jo niin kauan, mutta nyt sit voin tämän kommentin jälkeen hyvillä mielin poistaa sen siltä listalta ;D

Jotain taisin Whatsappissa tästä jo sanoakin, mutta toistellaan sitten itseä jos niin pääsee käymään :D Jo ekalla lukukerralla ajattelin, että hitto kun tää on niin upee, ja sama tunne nousi päällimmäisenä pintaan nytkin kun tämän uusiksi lukaisin. Nautin erityisesti siitä, miten henkilökohtaisen paholaisen motiivi on nostettu esiin. Ensin se on otsikossa, ja sitten sillä viitataan molempiin ficin henkilöihin, ja vieläpä niin, että hahmot näkevät kumpikin juuri toisensa paholaisena. Oi että mä niin tykkään tällaisista oivalluksista, ihan sanoisin että lempikohtiani tässä ficissä. Niin hyviä, varsinkin kun koko fici vielä loppuu yhteen sellaiseen! Otsikosta alkanut ympyrä sulkeutuu ja silleen.

Mulla on hyvin samanlaiset fiilikset Loveblossomista kuin sinullakin, että varsinkin vähän synkempänä siinä iskee jokin (vaikka Matchablossom on mullekin ihan kirkkaasti se ykkönen). Tää on vähän semmoinen paritus, että silleen tietynmakuisena se maittaa, et kaikki ei kelpaa. Joku pieni tummasävyisyys ja angstimauste (vaikkapa juuri Kaorun (kenties) yksipuoliset tunteet Kojirouta kohtaan) on just oiva makumaailma :D Vaikka vähän sydän surkuilee Kaorun takia, koska voi ääää, muru 🥺

Hitto oot kyllä kirjoittanut Kaorun ja Ainosuken vuorovaikutusta tähän niin kivasti. Kaikki käyty keskustelu ja se, miten Kaoru on polvillaan Ainosuken edessä, pää tämän sylissä, Ainosuken käsi hellimmässä mutta myös väläyksiä kovemmista otteista... Aaaaaa mä niin tykkään, tää on just sitä täydellistä Loveblossomia! 👌😩😩👍

Siitäkin on pakko mainita erikseen, et en voinut olla kiinnittämättä huomiota siihen, että kerronnassa hahmoihin viitataan S-nimillä eikä etunimillä, niin kuin sä yleensä tuppaat tekemään. Tosi kiehtova valinta ja se myös sopii tähän erinomaisesti! Jotai vaik Matchablossomia lukiessa se vois tuntua vähän oudolta, mutta tässä se toimii. Varmaan johtuen ainakin osittain siitä, että canonissahan me nähdään Kaorun ja Ainosuken viittavan toisiinsa vain S-nimillä (ja jopa teini-iässä Ainosuke oli Kaorulle Adam). Se tuntuu olleen vähän niin kuin se heidän juttunsa jo ihan alusta alkaenkin ja saa olla sitä jatkossakin. Kuin myös valua ficin kerrontaan 8)

Lainaus
"Sehän on vain mukavaa, että viriilillä nuorukaisella riittää vientiä? Onnekkaat tyttöset."
Cherry mulkaisee häntä kultasilmänsä kosteina.
“Loukkasinko tunteitasi, rakas Cherry?”
Mainitsin jo niitä lempikohtiani, mut tää oli kans hyvällä tavalla huomion kiinnittävä. Että mä niin tykkään siitä, miten Ainosuke puhuu Kaorulle, vaikka samaan aikaan oonki vaa et "yyyy Kaoru muru, älä itke 😭😭😭". Ainosuken sanoissa on jotain niin pirullista (osuvaa ottaen huomioon tämän ficin otsikon ja teemankin), samaan aikaan vähän välittävääkin mutta myös sillee ilkeällä tavalla vittuilevaa, melkein jopa sadistista. Ja sitten hän mielellään ajattelisi itseään mielellään Kaorun suojelusenkelinä. Ihanan vinoutunutta!

Ihanan vinoutunutta oli myös loppu, se miten Kaoru sanoo mieluummin tappavansa heidät molemmat kuin olemalla Ainosuken (ja luopumalla Kojiroun perään haikailusta ja tunteistaan), ja Ainosuken mielestä se on kauneinta, mitä hänelle on sanottu. Se kohta sai mut ajattelemaan S-nimien käyttöä lisää, miten Adam on Adam joka epätoivoisestikin etsii Evaansa (mutta Kaoru taitaa olla hänelle ennemminkin Lilith). Olihan sarjassakin Ainosuke suunnilleen miettimässä kaksoisitsemurhaa, niin että ottaisi Evakseen nimittämänsä Langan mukanaan, niin tällainen ajatus "kuolema = rakkautta ja jotain kaunista" on niin hyvä valinta! Hitto miten paljon ootkaan saanut tähän tasoja ja kerroksia, ja oi miten mä nautinkaan tämän lukemisesta ja pohtimisesta.

Tykkään myös siitä päätöksestä, että loppuun asti Kaoru torjuu Ainosuken, ei antaudu tämän tarjoukselle vaikka miten olisi itse niin hauraana ja heikkona. Toive Kojiroun saamisesta ei päästä irti. No, Kaoruhan on todella jääräpäinen tyyppi, ei todellakaan luovu helpolla. Ei olisikaan hänelle ominaista antaa periksi edes heikkona hetkenään, ei vaikka miten olisi ensin vuodattanut sydäntään ja syvimpiä tuntojaan. Ainosuke on hänelle pelkkä korvike, jonkinmoinen vinoutunut laastarisuhde, eikä koskaan voi olla mitään muuta.

Ja sellainen Loveblossom toimii niin helvetin hyvin. Kiitos tästä mainiosta ficistä. Tää on niin upee. En tuu varmaan koskaan saamaan tästä tarpeekseni.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中