Kirjoittaja Aihe: San Franciscon kukka, S  (Luettu 2288 kertaa)

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
San Franciscon kukka, S
« : 22.02.2010 20:32:25 »
// Alaotsikko: sinulle, jolla on sydänsuruja<3

Kirjoittaja: tuulevi-hillevi
Ikäraja: S
Genre: drama, angst, one-shot, songfic (kappale: San Francisco)
Vastuuvapaus: En omista tätä ihanaa biisiä enkä myöskään tätä ihanaa hahmoa, vaikka hänestä nyt poikkeuksellisen OoC tulikin... Mutta ei voi mitään. Omistutuksia ihanalle mamohhille<3

Olkaapa hyvä.




On kutkuttavaa herätä kesäaamuisin päivän sarastaessa ulkona hentojen valonsäteiden hiipiessä varovasti kurkistelemaan verhojen lomasta sisälle hämärään makuuhuoneeseen. Kun makaat sängyllä, jaksamatta vielä nousta katsoaksesi kelloa, silmät puoli avoinna, et voi vielä tietää, onko taivas pilvistä harmaa ja sataako koleaan maahan kylmänä piiskaavaa tihkusadetta.

Voi myös olla, että ulkona paistaa lämmin ja kirkas aurinko ilmassa kauniisti tanssivien lintujen iloksi.

If you’re going
to San Francisco,
be sure to wear
some flowers in your hair


Rita avasi silmänsä ja tuijotti hetken kattoon ja kuunteli sateen ropinaa ulkona Lontoon kaduilla. Hetken kuluttua pienen kerrostalohuoneiston postiluukku kolahti.
  Rita laski varovasti paljaat jalkansa viileälle lattialle.
  
On kutkuttavaa, kun tietää postin odottavan ovella hakijaansa. Kun kuulet postinkantajan poispäin vievät askelet rappukäytävässä, et voi vielä tietää saaneesi muutaman laskun ja roskapostia.

Voi myös olla, että saat kultaisen kirjeen joltain rakkaaltasi.

If you’re going
to San Francisco,
you’re gonna meet
some gentle people there


Rita asteli pyjamassaan keittiöön ja nakkasi ohimennen saapuneet mainokset nurkassa olevaan roskakoriin. Hän heilautti sauvaansa ja liedellä oleva kahvipannu alkoi porista.
  Rita katseli ikkunasta ulos harmaaseen päivään ja ihmisiin, jotka melko synkän näköisinä kiiruhtivat kadulla rakennusten suojiin. Huulilla väreili hento hymy. Häntä ei haitannut, vaikka aurinko piileskelisi pilvien katveessa koko loppupäivän. Ei, koska tänään Rita tapaisi hänet, jota niin kauan oli kaivannut.

For those who come
to San Francisco
summer time
will be so loving there


Kahvi oli vielä liian kuumaa juotavaksi. Rita sekoitti sitä mietteliäästi lusikalla, joka kilisi hiljaa mukin reunoihin. Se toi mieleen pienen tiu’un, jollainen oli ollut kaulassa hänen lapsena omistamallaan kissanpennulla.

In the streets
of San Francisco
gentle people
with flowers in their hair


Hiljaisuuden leikkasi eteisestä kantautuva puhelimen pirinä.
  On kutkuttavaa, kun puhelin soi. Kun kiirehdit vastaamaan peläten soittajan kyllästyvän odottamaan ja katkaisevan puhelun, et voi vielä tietää, että soittaja on puhelinmyyjä, joka tiedustelee tahdotko tarttua mahtavaan tarjoukseen ja tilata Valitut Palat hintaan 19,90 euroa kuukausi.

Voi myös olla, että vastaat ja kuulet jonkun sinulle todella tärkeän henkilön ystävällisen äänen, joka piristää päivääsi ja karkottaa huolesi.

All across the nation
such a strange vibration
people in motion


“Haloo?”
  Ritan jännittynyt ääni kuulosti pieneltä hiljaisessa talossa.
  Hetken ajan hän tunsi suunnatonta iloa kuullessaan äänen vastaavan puhelimen toisessa päässä. Se oli hän!
  ”Ai… Et siis pääse tänään? Ei se haittaa, minulle käy melkein mikä päivä vain, tänään sataakin… Mitä?”
  Pikku hiljaa hymy hyytyi naisen kuunnellessa, kuinka mies langan päässä selitti asiaansa.
  ”Sinä… lähdet?”

There’s a whole generation
with a new explanation
people in motion


Sanat jäivät leijumaan ilmaan piinaavan painavina. Pienen eteisen ilma tuntui äkkiä kuumalta ja ahdistavalta.

  ”Mutta miksi? Kenen kanssa?” Äkkiä Rita ei käsittänyt mistään mitään. Hän kuunteli toisen ääntä ymmärtämättä, mitä tämä sanoi. Miksei tämä ollut tullut puhumaan hänen luokseen, selittämään?
  ”Mihin…? San Franciscoon…”

Ei. Tämä ei  voinut mennä näin…

People in motion

Rita antoi luurin pudota kädestään ja jäädä roikkumaan johtonsa varassa seinästä, joka oli hänen näkökentässään sumea kuin vesiputouksen läpi katsottuna. Tämä ei voinut mennä näin!

For those who come
to San Francisco
be sure to wear
some flowers in your hair

If you come
to San Francisco
summer time
will be a loving there


On toivotonta, kun illan tullen käyt nukkumaan ja tiedät, ettet voi nukkua ja että edes unissasi et pääse eroon tuskasta, jonka joku jätti rintaasi.

Voi kuitenkin olla, että joku päivä se helpottaa, edes vähäsen. Vaikka et siihen itse uskoisikaan.

If you come
to San Francisco,
summer time
will be a loving there.




//Ancka, kiitän.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:17:17 kirjoittanut Vanilje »

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: San Franciscon kukka, S
« Vastaus #1 : 04.03.2010 19:27:06 »
Voi kulta pieni, miksei minulle kerrottu, että täällä on jo tämä? Aivan upeaa, ihana! Siis niin nätti pieni fic, nimeä ja hahmoja ja lauserakenteita myöten. Tuo on kutkuttavaa-juttu oli hirveän söpö tuossa ja yhdisti tekstin, ja oli jotenkin ihanaa ja tunnelmoivaa kun se vaihtui tuoksi 'on toivotonta'-fraasiin. Siis aivan ihana fic, pidin ihan hirveästi. Ihana, jee. < 3
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: San Franciscon kukka, S
« Vastaus #2 : 05.03.2010 16:11:57 »
Oiii kiitos, mamohh! :D Ihanaa että tykkäsit, tää laulu on musta aivan upee ja mä siks halusin kirjottaa tästä... Toi piristi mun päivää - hiihtoloman alkua - tosi kivasti! En muuten oo koton kokon hiihtolomal ni ei voia olla meses, ikävä tulee :'( mutta sen jälkeen sitten taas. Aurinkoista (ei siis jostain syystä lämmintä) hiihtolomaa sullekin<3

So cute. Ihanii nää meidän fluffyvuodatukset ;D