Kirjoittaja Aihe: Silmistäsi kuvastuivat tähdet, S (femme, fluffy)  (Luettu 1542 kertaa)

Vloom

  • Vieras
Ficin nimi: Silmistäsi kuvastuivat tähdet
Kirjoittaja: Vloom
Ikäraja: S
Genre: fluffy, femme
Paritus: Viivi/Iida
A/N: Okei, joo, tiedän että tämä ei ole sitä parhainta tuotostani, mutta kirjoitin tämän joskus aikoja sitten illalla ennen nukkumaanmenoa ja tulos on myös senkaltainen. ^^


Silmistäsi kuvastuivat tähdet


"Löydätkö Pohjantähden?" kysyin.

"Hmm... En ole varma. Onko se tuo?" kysyit ja osoitit korkealla loistavaa kirkasta tähteä.

Hymyilin tähtitaivaalle.

"Onhan se."

Olimme molemmat hiljaa. Kesäyön viileä tuuli ajoi sinut lähemmäksi minua ja nojasit pääsi olkapäätäni vasten. Makasimme viltin päällä takapihallasi. Vanhempasi olivat lähteneet Sveitsiin viikoksi ja omani eivät välittäneet. Oloni oli seesteinen katsellessani miljoonia tähtiä yläpuolellamme. Tunsin oloni onnelliseksi. Olin aina rakastanut avaruutta... Ja sinua.

Tunsin pääsi kääntyvän ja katsoin silmiisi kysyvästi. Katsoit minua kauniilla harmaanvihreillä silmilläsi pitkään ja minä katsoin takaisin. Nielaisit ja siirsin otsallesi karanneen suortuvan paikoilleen. Karaisit kurkkuasi ja räpäytit silmiäsi. Harvoin minä katsoin sinua alaspäin, sillä olit minua pidempi, mutta tänä yönä sinä katsoit minua ylöspäin.

"Viivi", sanoit.

"Niin, Iida?" kysyin.

Painauduit tiukemmin minua vasten. Olin yllättynyt, sillä yleensä minä olin kiinni sinussa, eikä toisinpäin. Katse silmissäsi oli muuttunut kummaksi, äänesi hiljaisemmaksi kuin ylitsemme puhaltava leppeä tuuli.

"Minä-", aloitit, mutta et koskaan päässyt loppuun.

Jotenkin olin tiennyt sen hetken tulleen ja painanut huuleni epävarmana, mutta silti päättäväisenä omiasi vasten.  Se oli hento hipaisu, joka kesti vain hetken. Sitten vetäydyin pois, odottaen peläten reaktiotasi. Vatsassani liiteli perhosia ja jalkani olisivat tärisseet, jos olisin seissyt.

Räpytit silmiäsi hämmästyneenä ja nielaisit. Pelkäsin sinun lähtevän ja katkovasi välit kanssani, mutta pysyit paikoillasi, katsoen minua suloisilla silmilläsi. Yhtäkkiä hymy ilmestyi huulillesi. Ensin hämmennyin, enkä tiennyt mitä oli tapahtunut. Mutta räpäytettyäni silmiäni ja huomatessani, että makasit yhä siinä, tiesin pelkoni olevan aiheeton. Leveä hymy ilmestyi omille huulilleni ja painoit vuorostasi huulesi omiani vasten. Tämä suudelma kesti pidempään ja nyt me molemmat olimme mukana siinä.

Vetäydyit hitaasti suudelmasta ja katsoimme molemmat ylös tähtitaivaalle. Taivas oli melkein musta ja viileä yötuuli viilensi kuumentuneita poskiani. Nyt tiesin, että tunsit samoin, eikä mikään tässä maailmassa, ennen tai jälkeen sen, tehnyt minua yhtä onnelliseksi.

Painoin pääni vasten omaasi ja sujautit vaivihkaa kätesi käteeni. Hymyilin ja tiesin sinunkin hymyilevän. Sanoja ei tarvittu.

Vain sinä, minä, yllämme aukeava avara yötaivas... Ja välillämme oleva rakkaus.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2013 00:18:26 kirjoittanut Chiroptera »

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Silmistäsi kuvastuivat tähdet, S (femme, fluffy)
« Vastaus #1 : 02.07.2013 23:45:30 »
Hyvää myöhäistä iltaa kommenttikampanjan merkeissä! Ja huh huh, täytyy kyllä myöntää, että tämä oli varsin suloinen ja makea tunnelmointifemme, hih!

Niin suloinen, niin suloinen. Tähdet ovat kyllä todella käytetty ja kliseinen aihe kaikissa fluffyyn painottuvissa ficeissä, mutta tätä lukiessani en antanut sen suuremmin häiritä: suurin syy tähän lienee heti aloitus, viittaus Pohjantähteen. Ainakin minulla tuli tuon puheenvuoron myötä heti sellainen olo, että tuo kysymys rikkoisi hiljaisuuden, joka olisi tyttöjen, Viivin ja Iidan, välillä vallinnut. Toinen syy on varmaan se, että tähdet ja taivas eivät jääneet vain yhdeksi tai kahdeksi maininnaksi, vaan ne toistuivat tekstissä useampaan kertaan.

Teksti on hyvin samaistuttava, sillä kepeä dialogi, muutamat kömpelöt keskustelun avaukset, epävarmuus, kokeilevaisuus, ne kaikki nitoutuvat kauniisti muodostaen kokonaisuuden, kenties alun näiden kahden rakkaustarinalle? Muutamissa kohdissa olisin toivonut enemmän monipuolisuutta kuvailuun ja yllättävämpiä sanavalintoja, mutta noh, ei tämä oikeastaan niitä kaivannut, sillä pidin tästä hyvin paljon näinkin.

Kaksi pienenpientä virhettä huomasin:
Leveä hymy ilmestyi omillle huulillenikin ja painoit vuorostasi huulesi omiani vasten.
Omille-sanaan on eksynyt yksi ylimääräinen l-kirjain. :> Hmm… Minun makuuni tämä virke on vähän turhan painava siinä esiintyvän toiston vuoksi: itse ottaisin tuon sanan ”omille” sekä -kin-päätteen pois huulilleni-sanasta, mutta hmm.. sen seurauksena katse kiinnittyy sanaan ”huulet”. Huulet kun ovat siinä mielessä tosi inhottava asia, kun ei oikein ole toista sanaa kuvaamaan niitä, koska huulet ovat huulet ja sillä selvä, mutta tuota toistoa voisi ehkä poistaa vaihtamalla ”omillle huulillenikin”-rakenteen tilalle esimerkiksi ”kasvoilleni”. Myös jossakin toisessa kohdassa toisto häiritsi ensimmäisellä lukukerralla, mutta lukiessani tätä toista kertaa, se ei enää sitten vaivannutkaan. :>

Vatsassani liiteli perhosia ja jalkasi olisivat tärisseet, jos olisin seissyt.
Tässä oli se toinen pikkuruinen virhe: tuolla pitäisi kai lukea ”jalkani”, koska minämuoto.

Loppuun vielä nappaan suosikkikohtani:
Vain sinä, minä, yllämme aukeava avara yötaivas... Ja välillämme oleva rakkaus.
Tuli todella sellainen aww-olo, pää pilvissä leijailu-fiilis siis. Olisipa kaikki aina noin mutkatonta. :>

Kiitos kaunis. : )
~ Herkku.

Vloom

  • Vieras
Vs: Silmistäsi kuvastuivat tähdet, S (femme, fluffy)
« Vastaus #2 : 04.07.2013 00:17:07 »
Herkkuoone: Aahh, olin kokonaan unohtanut tämän kommentin! Hih ;D No mutta kiitos oikeasti aww ihanaa, kiitos you wonderful ♥ En osaa oikein sanoa mitään, ugh. Korjaanpas nuo virheet tuolta ^^ Mukava, että pidit. Tavallaan kirjoitin tämän omista haavekuvistani kaveri-ihastuksestani, jonka koin tässä muutama kuukausi sitten... c: Joten se merkitsee paljon, että pidit. Kiitos vielä. ♥