Kirjoittaja Aihe: Twilight: Magic with many ways, K-11  (Luettu 5083 kertaa)

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Twilight: Magic with many ways, K-11
« : 06.01.2010 02:14:35 »
Ficin nimi: Magic with many ways
Author: Bawe
Beta: minä itse ^^
Rating: K-11
Disclaimer: Hahmoja en omista, leikin vain niillä. Tarina on omaa tuotostani.
Fandom: Twilight, spoilaa ehkä hieman Aamunkoita
Genre: Draama(?) (+ ehkä vähän fluffyä paikoittain)
Pairing: Nessie/Jacob + muut normiparitukset
Warnings: Hieman kiihkeämpää toimintaa luvun loppuosassa, mutta ei kuitenkaan mitään suurempaa mainitsemisen arvoista.
Summary: Kertoo siis pääosin Jacobin ja Renesmeen BD:n jälkeistä elämää, kun Renesmee on jo ns. täysikasvuinen :)

A/N: Tämmöisen idean sain vetäistyä kuin hatusta, kun aloin pähkäilemään asiaa eri näkökulmista. Tämä on ensimmäinen ficcini jota kirjoitan, joten kommentti on enemmän kuin vain toivottua! :) Niin ja tämä ensimmäinen luku on nyt jotain alkuhommeleita, että pääsee juoneen mukaan tai jotain :D …selityksiä, selityksiä… No tällaista tekstiä sattui juuri tähän aikaan tulemaan päästä…

//Karolain lisäsi ikärajan alkutietoihin.

Luku 1. Jake

RePoV.

    Aamu sarasti kirkkaampana kuin pitkiin aikoihin ja tunsin oloni hyvin levänneeksi. Katsoin ulos ja näin, kun vanhempani ja muut holhoojani järjestivät takapihallemme jotain tavaroita, ilmeisesti jotain suurta juhlaa varten. Miksi minulle ei ikinä kerrottu mitään? Vai olinkohan sittenkin unohtanut jotakin tärkeää? No, en kuitenkaan jaksanut ajatella asiaa enempää, vaan menin peseytymään ja aloin etsiä vaatteita päälleni. Olimme juuri käyneet shoppailemassa tätini Alicen kanssa, joten minulla oli vaikeuksia päättää uusista vaatteista. Päädyin lopulta laittamaan päälleni lyhyet valkoiset legginsit, valkoiset minishortsit ja harmaan t-paidan. Jalkaani tyrkkäsin valkoiset ballerinat ja lähdin juosten alakertaan ja sieltä pihalle.
    Etsin isäni kaikkien touhuajien keskeltä, eikä se osoittaunut vaikeaksi: hän seisoi keskellä pihaa hyvin mietteliään näköisenä, kuin olisi unohtanut jotain hyvin, hyvin tärkeää. Isä, mitä nyt? Kysyin häneltä ajatuksissani ja hän alkoi liikkua sulavasti luokseni.
”Ei tässä mitään hätää, unohdin vain juuri, että pitikö minun hankkia Alicelle vaaleanpunaisia vai pinkkejä kukkaköynnöksiä”, hän sanoi ja virnistin. Jos tunsi Alicen hyvin (enkä tosiaan epäillyt etteikö isäni tuntisi) ,niin totta kai kukat olisivat tällöin pinkkejä.
”Voi, niinpä tietenkin!”, isäni huudahti, kiitti minua ja lähti ilmeisesti etsimään tarvitsemaansa. Seuraavaksi etsin pihamaalta Alice tädin, jotta voisin kysyä häneltä, mistä oli kysymys. Hän oli juuri koristelemassa – ilmeisesti – juhlatelttaa, joka sijaitsi pihan kulmassa.
”Hei Alice-täti”, tervehdin häntä iloisesti ja sain vastaukseksi leveän hymyn. Alice kiiruhti luokseni ja alkoi selittää:
”Et kai ole jo unohtanut, että ylihuomenna juhlimme 8-vuotis syntymäpäivääsi? No, joka tapauksessa meillä on hyvin tiukka aikataulu ja sinä et saisi olla täällä valmistelujen aikana. Mutta tänään siitä ei ilmeisesti tule olemaan ongelmia, kun Jake tulee hakemaan sinua La Pushiin.”
Niin, totta kai hän oli nähnyt, kun tulevaisuuteni katoaisi tältä illalta kokonaan. Jake oli luvannut tulla hakemaan minua vähän puolen päivän jälkeen ja olin todella innoissani tapaamisesta. Jakella oli ollut kiireitä partioimisen kanssa, vaikken edes tiennyt, mitä he partioivat.
    Mietin, että missä lempitätini Rosalie mahtoi olla, mutta sitten kuulin suurien tassujen äänten kantautuvan jostain läheltä ja unohdin koko ajatuksen. Vihdoin pääsisin viettämään aikaa Jaken kanssa.

*   *   *

    Olimme juosseet kilpaa La Pushiin ja tietenkin Jake oli antanut minun voittaa. Aluksi olin ollut siitä hyvilläni, mutta nyt aikaa myöten se alkoi tuntua ärsyttävältä: ihan kuin Jake luulisi, että olisin vielä joku pikkukakara, joka ei osaa yhtään mitään. En kuitenkaan antanut ajatuksen häiritä kauemmin, kun tunsin Jaken kädet lanteillani. Hämmästyin suuresti, nimittäin eihän Jakella pitänyt olla mitään vastaavanlaisia tunteita minua kohtaan, mitä minulla oli häntä kohtaan.
    Painoin käteni hänen poskelleen ja näytin hänelle kuvan. Kuvan joka täsmensi hämmästystäni paremmin, kuin tuhat sanaa. Jake vain naurahti ja tuijotti minua silmiin. Ensin hän hymyili lempihymyäni, mutta vähän ajan päästä ilme vakavoitui. Hänen kätensä olivat vieläkin vyötärölläni ja pian hän alkoi vetää minua itseään kohti. Hämmästyin vielä enemmän, mutten enää pystynyt hillitsemään itseäni, vaan antauduin kokonaan hänen vietäväksi.
”Oletko aivan varma tästä?” Jake kysyi melkeinpä huolestuneella äänellä. Hymyilin hänelle ja näytin kuvan, jossa kerroin, että mistään muusta en ollut näin varma: tätä olin jo kauan halunnut. Näytin vielä hänelle muutaman kuvan, joissa olin haaveillut hänestä aiemmin (en tietenkään mennyt syvimpiin fantasioihini asti) ja Jake näytti helpottuvan niistä.
    Pian en enää kestänyt tekemättömyyttämme, vaan kamppasin hänet pehmeästi hiekalle ja päädyin hänen päällensä. Tunsin kuinka hänen hengityksensä kiihtyi, kuten varmaan omanikin. Jaken kädet liikkuivat kiihkeästi selässäni, mutta hyvin rauhallisesti. Halusin tuntea enemmän, joten en kauaa aikaillut ja suutelin häntä. Ilmeisesti se tuli aika yllätyksenä, sillä pari ensimmäistä sekuntia Jake vain ihmetteli ja sitten vasta lähti mukaan suudelmaan.
    Tuntui, kuin olisin odottanut tätä hetkeä ikuisuuden. Nyt tuntui, että tulevaisuudessa ei olisi vain minä ja perheeni, vaan jotain vielä tärkeämpää: minä, perheeni ja nyt ikioma Jacobini

A/N: Nyt tosiaan sitä kommenttia, tai en jatka ollenkaan tätä :D No… taidanpa kuitenkin jatkaa, sanoitte mitä sanoitte. Ja kaikkea rakentavaa palautetta, myös kritiikkiä otan todella mielelläni vastaan, itsestäni tämä ensimmäinen luku tuntui hieman tönköltä ja tylsältä…
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 12:55:21 kirjoittanut Beyond »

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #1 : 06.01.2010 05:34:42 »
ööö..joo ihan aluks en osaa sanoo mitään rakentavaa  ;D
Hyvä idea tykkään Jacob/Nessie parituksest, joten jään seurailee tätä ;)
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #2 : 06.01.2010 12:11:43 »
mariamo: No ei siinä mitään en ole itsekkään mikään rakentavan kirjoittaja :D Oikeastaan tässä ekassa ei päästy vielä ollenkaan asiaan, vaan tämä nyt oli tällaista alkulämmittelyä ;)

Ja tänään tulee jatkoa, heti kun saan kirjoitettua =)
« Viimeksi muokattu: 06.01.2010 14:06:02 kirjoittanut Bawe »

mouu

  • ***
  • Viestejä: 117
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #3 : 06.01.2010 12:40:06 »
Ihan kiva, ihan kiva..

Aluksi tämä nyt vähän kuulostaa sellaselta basic Nessie/Jake ficiltä, mutta njaah katsotaan. : )
Löysin pari virhettä, lähinnä yhdyssana ja pilkku, mutta väsyttää aivan tajuttomasti joten en jaksanut kaappailla niitä.
Aika lyhythän tämä oli, ja suht laihasti kuvailua.

Mutta jatkahan, tulen lukemaan luultavasti lukemaan(:
mouu
team Edward♥
Dramione♥

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Magic with many ways, K-13 || Luku 2!
« Vastaus #4 : 06.01.2010 13:09:23 »
mouu: Joo, kuvailuja en yöllä jaksanut mitenkään keksiä, huomasin sen itsekin. :D Ja alussahan tämä onkin tämmöistä melko normaalia N/J hömppää, mutta jossain vaiheessa, kun pääsemme asiaan, niin saattaa muuttua kovastikin ;) Ja ihanaa saada uusia lukijoita!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Luku 2, Yllättäviä muutoksia

JPoV.

    Olin juuri kulkemassa Cullenien taloa kohti susimuodossa, kun joku Sam kutsui minua nimeltä.
Jake, minusta tuo ei ole ollenkaan hyvä idea… hän ajatteli. Tuhahdin vain, sillä olin päättänyt tämän jo aikoja sitten ja ihme kyllä Nessien verenimijä perhekin oli suostunut aikeeseeni. Vaikeinta oli kyllä saada Edward suostumaan.

    ”Takauma”

    ”Jacob, ei tule kuulonkaan!” Edward sähähti.
”Mutta tiedät kuinka tärkeää tämä olisi minulle” anelin ”tiedät, etten aio tulevaisuudessa elää ilman Nessietä ja muutkin ovat jo suostuneet” ilmeeni näytti varmaan tuskaiselta. Aikamme tapeltua Edward alkoi varmaan kuunnella ajatuksiani, jotka olivat epätoivoa täynnä.
Edward, muistat kai, miten tärkeää oli sinulle mennä Bellan kanssa naimisiin? kysyin häneltä ajatuksissani.
”Hän on minun tyttäreni!” hän huudahti näyttäen kuitenkin siltä, että aikoi kuin aikoikin antaa periksi.
En edes veisi Nessietä pois täältä, jos se ei teille käy. Voisimme rakennuttaa oman talon aivan tähän viereen Vau, aloin säikähtää jo omia ajatuksiani: enpä olisi uskonut että joskus anelisin jotain tuolta verenim… Edwardilta.
”No hyvä on sitten” Edward sanoi jonkin aikaa mietittyään ”tiesin, että tämä tulee joskus kuitenkin tapahtumaan” hän puhui kuin itsekseen.

    ”Takauma päättyy”


Äh Sam mene pois, ei kuulu sinulle, mitä elämälläni teen! Itse olisit tapauksessani toiminut kuitenkin aivan samalla tavalla! vastasin Samille ja hän tuntui alistuneelta valintaani. Pian kuulin enää omat ajatukseni, joten Sam oli kai muuntautunut pois.
    Ihan pian olisin Culleneilla, ihan pian kosisin Nessietä ja ihan pian hän toivottavasti olisi minun omani. Koko loppu elämämme. Talo häämötti jo edessäni ja pihalla odotti mitä kaunein näky: Nessie oli pukeutunut kauniiseen mekkoon syntymäpäivänsä kunniaksi ja hänen hiuksensa oli nostettu kauniille kiharoille ja kiinnitetty pinneillä. Muuntauduin takaisin ihmishahmooni ja laitoin shortsit jalkaan ja tällä kertaa minulla oli mukana myös valkoinen paita ja solmio. Puin ne äkkiä päälleni, jotta pääsisin äkkiä oman ihmeeni luokse.
    Kun astuin pihalle, niin siellä oli laitettu pystyyn kaiken maailman koristeita. Suurimmaksi osaksi vaaleanpunaista ja pinkkiä, joten Alicella oli näppinsä pelissä. Tietenkin. Nessie huomasi minut ja lähti liitelemään luokseni. Hän oli niin kaunis, etten saanut sanaani suusta ja tyydyin vain hymyilemään oikein leveästi ja tuijottamaan hänen täydellisiä kasvojaan.
”Hei Jake, oletpas sinä tänään komeana” Nessie hymyili minulle takaisin ja tuli painamaan suukon huulilleni. Tuosta en tulisi koskaan saamaan tarpeekseni.
”Tärkeä päivä tänään sinulla” sanoin, mutta hän vain jatkoi suutelemistani. Antauduin hetkeksi mukaan, kunnes kuulin mahtavan naurun remakan Nessien takaa. Totta kai Emmettin piti olla pilaamassa herkkä hetkemme, mutta tottahan se oli, ettei meidän tässä kannattanut ruveta suurempiin hommiin.

*    *    *

    Juhlat olivat päässeet alkuunsa ja vieraita ei ollut kutsuttu kauheasti. Siis jos katsoo siihen, mikä määrä vieraita heillä yleensä on ollut. Tanyan klaani oli tullut tervehtimään Culleneita ja he antoivat Nessielle konserttiliput lahjaksi. Vanhemmiltaan hän oli saanut auton ja sediltään ja tädeiltään ison kassillisen merkkivaatteita suoraan Pariisista. Eiköhän kohta olisi minunkin aika antaa oma lahjani, ajattelin. Menin Nessien viereen ja hymyilin hänelle. Hän oli juuri ollut keskustelemassa jostain Rosalien ja Alicen kanssa, mutta he ymmärsivät, mistä oli kyse, eikä edes blondi viitsinyt huomauttaa mistään tällä kertaa.
”Nessie, tulisitko mukaani?” kysyin hempeimmällä äänelläni, minkä sain aikaan. Hän katsoi ensin hieman hämmästyneenä, mutta sai kuitenkin sanottua: ”Totta kai. Sinulla taitaa olla jotain mielessäsi” ja hän virnisti.
    Lähdin juoksemaan metsää kohti ja hän tuli perässäni. Kun hän saavutti minut, niin hän otti kiinni kädestäni. Se tuntui todella hyvältä ja oli vaikea hillitä, etten pysähtyisi ja vain alkaisi suudella häntä tässä. Pääsimme nopeasti oman puumme luokse ja Nessie meni istumaan puun jykevimmälle oksalle. En kuitenkaan kiivennyt perässäni, vaan polvistuin nopeasti hänen eteensä, otin sormusrasian taskustani.
”Renesmee, tulisitko vaimokseni?” sain kysyttyä tunteideni seasta ja hän näytti epäröivältä. Säikähdin sitä.

RePoV.

    En tosiaankaan tiennyt, mitä Jakella oli mielessä, mutta lähdin kuitenkin seuraamaan häntä. Otin hänet kiinni ja laitoin käteni hänen käteensä. Hän katsahti minuun ja hymyili minulle lempeästi. Hänen silmänsä kiilsivät, kuin tähdet ja aavistin, että tässä oli kyse jostain suuremmasta. Jake vei meidät puumme luokse ja kiipesin automaattisesti sen oksalle istumaan. Pienet mekostani, en kuitenkaan käyttäisi sitä enää koskaan, jos se olisi Alicesta kiinni. Yllättäen Jake ei tullutkaan viereeni, vaan polvistui eteeni. Voi ei, ajattelin, tätäkö hän oli suunnitellut? Totta kai olin hyvin iloinen, mutta miten vanhempani olivat suostuneet?
”Renesmee, tulisitko vaimokseni?” hän sai kysyttyä vaivoin kuultavalla äänellä. Jos minulla ei olisi näin tarkka kuulo, en olisi ikimaailmassa kyennyt kuulemaan, mitä hän kysyi. Annoin järkytyksen paistaa kasvoilla vähän aikaa, kunnes älysin, ettei se varmaan olisi kovin järkevä tapa suhtautua. Jake odotti vieläkin hyvin kärsivällisen näköisenä vastaustani.
”Totta kai oma Jacobini, totta kai” sain sanottua ja tunsin kuinka onnen kyyneleet alkoivat virrata poskillani.
    Jake hypähti pystyyn ja pujotti sormuksen vasempaan nimettömääni. Hän oli kaikesta päätellen kaivertanut sen itse ja oli lisännyt pieneen koloon timantin. Sormus oli hyvin kaunis. Hän nousi tasolleni ja katsoi minua syvälle silmiin. Tuntui, kuin olisin noussut juuri seitsemänteen taivaaseen, kun hän suuteli minua. Ensin hyvin pehmeästi ja hilliten, mutta sitten hieman voimakkaammin ja voihkaisin. Hän lopetti kuin seinään ja oli sanomassa jotain, mutta ei kerinnyt, kun jo suutelin häntä uudestaan.
”Rakastan sinua Jacob” sanoin ja hän kantoi minut maan tasalle ja makasimme vain siinä nurmikolla ja nautimme toisistamme.

A/N: Tämäkin vielä vähän tällaista välivaihetta vielä, kohta alkaa tapahtua vähän enemmän :)

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #5 : 06.01.2010 14:06:34 »
Lainaus
Totta kai Emmettin piti olla pilaamassa herkkä hetkemme, mutta tottahan se oli, ettei meidän tässä kannattanut ruveta suurempiin hommiin.

Hihi, Emmett! :D
joo olihan tää ihan kiva luku, hieman tylsä
Jatkoa odotan :P
Toivottavasti saadaan vähä toimintaa ;)
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #6 : 06.01.2010 14:10:19 »
mariamo: Olen itsekin sitä mieltä, että on vielä tylsää, mutta kun itse ideaa ei voi toteuttaa ilman tällaista alkuselvittelyä :D

Ja muistutan vielä, että elän kommenteille! ;)

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #7 : 06.01.2010 14:12:17 »
Lainaus
mutta kun itse ideaa ei voi toteuttaa ilman tällaista alkuselvittelyä

juu, itelläki just tää alku käynnis, en millään jaksais :D joten ymmärän ;)
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #8 : 06.01.2010 15:28:49 »
mariamo: pakkohan minun oli sitten mennä lukemaan ficcisi, kun siitä mainitsit :D

ja tässä taas jatkoa ja luulenpa, että saan tänään vielä nelosenkin uunista ulos ;)

A/N: Tämä on tällä hetkellä lempparini osista, ehdottomasti :D Ja sitä kommenttia otan edelleen vastaan hyvin hyvin mielelläni!

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Luku 3. Suunnittelua

RePoV.

    Taas oli loma ohi ja piti palata kouluun. Vanhempani eivät tietenkään voineet enää tulla kanssani, koska heistä huomaisi aivan liian helposti, ettei kaikki ollut kohdallaan. Jaken kanssa minulla oli mennyt hyvin ja Alice olikin jo täyttä päätä suunnittelemassa häitämme. Olin vaatinut, ettei vieraita saisi olla enempää kuin 60. Siihen Alice ei ollut kevein mielin suostunut, mutta aikani vängättyä olin saanut tahtoni läpi.
    Ajelin punaisella Ferrarillani koulua kohti, olin salaa hyvilläni uudesta autostani. Koulun pihassa minua odottikin paras ystäväni Claire. Ihme, että hän kävi täällä koulua, kun kerta kuului quileuttien reservaattiin. Jake oli vaatinut, että minulla täytyi olla joku ystävä koulussa, joka ymmärtäisi minua. Ja niinhän Claire ymmärsikin. Pystyimme puhumaan kaikesta.
”Hei Nessie! Kuulin mitä lomalla tapahtui, olet varmaan iloinen Jaken kosinnasta. Ja onpas sinulla hieno auto! On varmaan maksanut maltaita”, niin se oli Claire, aina höpöttämässä kaikesta. Mutta ei se kyllä minua haitannut, nimittäin en varmaan koskaan olisi itse keksinyt mitään puheenaihetta.
”Joo joo Claire, totta kai olen iloinen omasta puolestani. Mutta kuinkas sinun ja Quilin suhteessa menee?” kysyin vuorostani.
”Noh, toivoin että hänkin olisi kosinut minua, mutta luulen että kaikki ottaisivat sen huonosti vastaan. Kuitenkin meillä on jo hieman suunnitelmia pidemmällekin aikavälille. Hei muuten, milloinkas ne teidän häät pidetään? Olen kyllä kuullut siitä huhuja, mutta en ole saanut vielä keneltäkään päivää tietooni” hän jatkoi taas puhetulvaansa.
”Ehkä et ole saanut päivää tietoosi, jos sitä ei ole vielä päätetty” naurahdin vastaukseksi. Claire näytti jopa hetken aikaa siltä, että saattaisi nolostua, mutta kokosi sitten itsensä ja lähdimme kellojen soidessa kävelemään sisälle koulurakennukseen.
    Ensimmäisellä tunnilla meillä oli biologiaa ihanan opettajamme Bannerin seurassa. Onneksi olin hyvä biologiassa, joten pystyin ajattelemaan tunnilla jotain aivan muuta, kuin opetusta.

    Katselimme kimmeltävää tähtitaivasta, joka oli hyvin harvinaista täällä Forksissa. Tunsin, kuinka Jaken sormet hyväilivät ensin niskaani ja kaulaani, josta ne siirtyivät lantiolleni. Hän veti minut itseään vasten ja siinä minulla oli hyvä olla. Laskin käteni hänen poskelleen ja näytin hänelle kuvan missä suutelimme ensimmäisen kerran. Hän hymähti ja otti kasvoni käsiensä väliin. Automaattisesti kurottauduin suutelemaan häntä ja hän kiepautti minut päällensä. Jaken sormet piirtelivät kauniita kuvioita selkääni ja se tuntui hyvältä. Niin hyvältä, ettei sitä olisi sanoin pystynyt kuvailemaan.
”Olet – todella - kaunis” Jake sanoi suudelmien välistä. Totta kai olin hänen mielestään kaunis, nyt kun ymmärsin mitä leimautuminen oli. Voisin jopa vannoa, että jos en olisi puoliksi ihminen ja puoliksi vampyyri, olisin itsekin leimautunut Jacobiin.
”Tietenkin – olen – mielestäsi” vastasin ja tunsin kuinka hänen suunsa kääntyi hymyyn. En enää muistanut koko tähtitaivasta, vaan keskityin täysin elämänkumppaniini.


    Claire herätti minut ajatuksistani tökkimällä kylkeeni. Tirskahdin, koska se kutitti, mutta se ei ehkä olisi kannattanut.
”Neiti Cullen voisi varmaan kertoa muillekin mikä on noin hauskaa?” opettaja Banner kysäisi. Tunsin kuinka veri alkoi kiertää nopeammin poskissani ja menin aivan punaiseksi.
”Ei tässä mitään, ystäväni vain.. tuota..” yritin sönköttää, mutta en keksinyt mitään järkevää sanottavaa.
”Minä vain vahingossa tökkäsin häntä kylkeen kynälläni” Claire ehti pelastamaan tilanteen. Otin kiinni hänen kädestään ja annoin hänelle äänettömän kiitoksen. Claire alkoi hymyillä opettajan suuntaan, mutta tiesin, että se oli minulle osoitettu.

*    *    *

    Kun koulupäivä oli loppunut, Jake oli jo odottamassa minua Ferrarini luona. Hymyilin hänelle säteilevästi ja ryntäsin hänen luokseen jotakuinkin inhimillisellä vauhdilla. Hänkin näytti hymyilevän ja kun saavutin hänet, hän sulki minut suureen halaukseen.
”Oli ikävä, enkä jaksanut odottaa tapaamistamme huomiseen asti” Jake sanoi. Olin hyvilläni siitä, koska en olisi itsekään jaksanut olla hänestä erossa enää pidempään.
”Kävin myös talollanne ja sain kuulla häiden ajankohdan” hän sanoi vielä hieman iloisemmin, jos se edes oli mahdollista ”Alice oli nähnyt sopivan päivän: valoisaa, muttei liiaksi aurinkoa ajatellen ihmisvieraitamme” Jake jatkoi. Claire oli pölähtänyt jostain vierellemme ja alkoi nyt vuorostaan selvittää.
”Hei Jake onpas kiva nähdä sinuakin, kun olet aina partioimassa tai Nessien luona. Ei sillä, ettenkö itse olisi mahdollisimman suuren osan ajastani Quilin kanssa, mutta silti. Satuin kuitenkin kuulemaan osan tästä pikkukeskustelustanne, joten olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan häiden ajankohdan, jotta voisin myös kertoa resevaattilaisille, kun menen kotiin, sillä sinä nähtävästi olet viettämässä aikaa tänään vain Nessien kanssa.” Noniin, sieltähän sitä tekstiä tuli, naurahdin itsekseni. On se mukava, kun on ylipuhelias Claire parhaana ystävänä.
”Hei itsellesi Claire. Ja toki voisit ajatella hieman terveyttäsi tuon puhetulvan välissä, ettet vain pian tukehdu jo sanoihisi” Jake vitsaili ”mutta kyllä, häät vietetään ensiviikon viikonloppuna ja olisin kiitollinen, jos ilmoittaisit kutsutuille ajankohdan. Lauantaina.” hän vielä lisäsi. Olin pakahtua onnesta, kun vihdoin tajusin, että pian Jacob olisi ainoastaan minun, eikä kenenkään muun.

mariamo

  • maggara.
  • ***
  • Viestejä: 213
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #9 : 06.01.2010 17:25:51 »
sä se sitten jaksat väsäillä näitä, ihan kiva luku ;) vaikka hieman lyhkänen :(
kuitenki jatkoa kiitos! ;)
mitä jos tietäisit, että tämä kaikki päättyy tänään?

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #10 : 06.01.2010 17:45:30 »
mariamo: kyllähän minä jaksan, kun ideaa pukkaa koko ajan päähän ja siihen viitaten, seuraava luku on nyt täällä ;)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -

Luku 4. Häät

APoV.

    Oli jo torstai, enkä vieläkään ollut saanut kaikkea kuntoon. Meiltähän puuttui vaikka mitä. Olin käskenyt Edwardia ja Bellaa pitämään Nessien pois jaloista, hän ei saisi nähdä koristeita etukäteen. Olin ajatellut jotain todella räväyttävää kokonaisuutta ja olinkin päätynyt koristelemaan talon sisältä päin vihreillä, sademetsämäisillä köynnöksillä ja erikoisilla, oranssinpunaisilla, isoilla kukilla. Olin myös päättänyt laittaa alttarille samantyylisen kaaren, mikä oli Edwardin ja Bellan häissä.
    Ulkona valmistelut olivat vielä TODELLA kesken. En tiennyt, minne sijoittaisin ruokapöydät ja kaikki maailman tavarat. Puihin oli kuitenkin jo kiinnitetty geishamaisia, vihreitä lamppuja, joiden tarkoituksena oli valaista pihaa iltamyöhällä. Kaikki näyttivät olevan työn touhussa, joka oli hyvä. En sietänyt laiskottelijoita, kuten Emmett oli aina välillä. Etsin Jasperin silmiini ja syöksähdin viivana hänen luokseen.
”Muistithan, että ilmapallojen värijärjestys oli vaaleanvihreä, keskivihreä, tummemman vihreä ja todella tumman vihreä?” kysyin, vaikka tiesin sisimmässäni, että kyllä hän muisti.
”Tietysti rakkaani” hän vastasi hunajaisella äänellään ja suuteli minua.
”Miten teillä näyttää riittävän tuota aikaa kuhertelullekin, vaikka muut tässä tekevät töitä kuin orjat?! Taitaa johtaja vähän ahdistella sihteeriään, vai?” kuului takaamme kovaääninen naurunsekainen kysymys. Emmett.
”Kävin vain tarkastamassa, että kaikki vain tekevät hommaansa. Ja siitä puheen ollen, sinun pitäisi kai olla kantamassa pöytiä? Niin. Ne tulevat talon pohjoispuolelle, kolme ja puoli metriä ikkunoista. Töihin siitä nyt, hus!” vastasin takaisin melkeinpä töykeästi. Emmett vain remahti korvia huumaavaan nauruun, kun luuli saaneensa minut rysänpäältä kiinni.

*    *    *

RePoV.

    Olin aivan hermona huomisesta. Häiden oli tarkoitus alkaa heti aamusta ja ne jatkuivat aina yömyöhälle saakka. Kuinkakohan edes jaksaisin, mietin. Miksi minun piti olla edes koulussa? Se ei ainakaan helpottanut tätä hermoilua yhtään, vaan lisäsi sitä hetki hetkeltä. Miksen voinut olla vain viettämässä aikaa Jacobin kanssa? Huoh. Kai minun vain täytyisi kestää.
    Kun saavuin kotiin, isäni oli odottamassa minua tiemme päässä. Aivan, en saisi nähdä mitään. Tämä oli mielestäni lapsellista, mutta jos se teki Alicen onnelliseksi, suostuisin siihen. Isä sitoi huivin kevyesti silmilleni ja tuli istumaan ajajan paikalle. Olimme saaneet tien kulkemaan omalle pikku mökillemme metsän keskelle, joka oli välillä ihan hyväkin. Saavuimme perille ja joutuisin taas olemaan koko päivän yksikseni kotona.
”Eikö Claire voisi tulla seurakseni tänään?” kysyin surullisesti isältäni. Huomasin, kuinka hänen kasvoihinsa tuli pientä tuskan vivahdetta.
”Valitettavasti hänenkin täytyy valmistautua huomista varten, onhan hän sentään toinen morsiusneidoistasi” hän vastasi melkein yhtä surulliseen sävyyn, kuin kysymykseni oli ollut. No, kai minun sitten pitäisi vielä tämäkin kestää, ajattelin.
”Älä huoli, kyllähän Alice tulee vielä käymään täällä jossain vaiheessa, viimeistä sovitusta varten” isä yritti piristää, mutta yritykseksi se jäikin. Niin. En ole edes saanut nähdä pukuani. Tosi lohduttavaa isä, kiitos! ajattelin vielä sarkastisesti ja isäni näytti luovuttavan. Hän lähti – ilmeisesti – kulkemaan isovanhempien taloa kohti, jatkamaan valmisteluja. Se siitä seurasta, huokaisin ja lysähdin huoneeni sängylle makaamaan. Pian jo nukahdinkin ja näin kovin kummallista unta.

JPoV.

    Huomenna se tapahtuisi. Nessie olisi kokonaan minun ja pääsisimme vihdoin häämatkallemme! Olin aivan innoissani ja sama innostus näkyi kaikissa susiystävissäni, vaikkeivät he sitä olisivat välttämättä halunneet.
    Quil, Embry ja Seth halusivat järjestää minulle tänään polttarit. En ollut kovin innoissani ajatuksesta, mutta kun he olivat vakuuttaneet, ettei niihin liittyisi mitään hävytöntä, olin suostunut. Kuulemma Emmett, Edward ja Jasperkin olivat saaneet kutsun sinne ja olivat liittyneet seuraan ilomielin. Pian kuulinkin ovelta koputuksen ja siellä odotti kaikki kutsutut reservaatista.
    Lähdimme kulkemaan First Beachia kohti, siellä meidän oli tarkoitus tavata vampyyriystävämme. Ja siellähän he jo odottivatkin. Emmett näytti siltä, kuin olisi pian ratkennut nauramaan ja Jasper taas siltä, kuin olisi pian hypännyt mereen ja tehnyt itsemurhan, jos se olisi ollut mahdollista.
    Ystäväni olivat ostaneet hieman väkevämpää juomista pippaloihin, mutten tietenkään voinut juoda kamalasti. Huomenna aamulla minun pitäisi olla virkeänä Cullenien pihamaalla, eikä kaameassa krapulassa potemassa sitä kotona.
”On se hyvä, kun kohta alkaa taas yksi saada” Emmett vihjaili, joka ei ollut mitenkään uutta häneltä.
”Nessie näyttää jo siltä, ettei kaukaa jaksaisi pysytellä housuissaan” hän nauroi ”tai hameessaan!” ja sitten hän ratkesi aivan kokonaan. Pian Emmett kuitenkin makasi selällään maassa ja huomasin, ettei Edward ilmeisesti ollut ottanut kommentteja kovin hyvin vastaan. Kohta kuitenkin näin hänen kasvonsa ja hänenkin oli vaikea pidätellä nauruaan.
    Susiystäväni ulisivat yhtenä kuorona pullot kädessä ja toivoin, etteivät he olisi huomenna enää tuollaisessa kunnossa. Varsinkaan Seth, sillä hän olisi bestmanini.

*    *    *

RePoV.

    Heräsin aamulla siihen, kun joku tuli yli-innoissaan sirkuttelemaan huomenia huoneeseeni. Alice oli kuin itse päivänsäde, kun hän liiteli avaamassa verhojani.
”Huomenta kultaseni, toivottavasti nukuit oikein hyvin” hän toivotti minulle. Olin vieläkin jonkin verran unenpöppyrässä, joten en edes vaivautunut vastaamaan.
”Nyt sinun kyllä täytyy mennä jo suihkuun, tai emme kerkeä! Kellohan on kohta jo puoli seitsemän.” Puoli seitsemän??! Mitähän tuon päässä oikein liikkui? Ei kukaan tarvinnut kolmea ja puolta tuntia yhden ihmisen (tai tässä tapauksessa yhden puoli-ihmisen) valmisteluun! En kuitenkaan halunnut ruveta tappelemaan, joten etsin kiltisti pyyhkeeni ja lähdin suihkua kohti.
    Kun saavuin suihkusta, minua odotti huikaiseva näky: Alice oli vihdoin ottanut tuon kauniin häämekkoni esille ja se todella oli u-p-e-a! Se oli kokonaan maahan asti ylettyvä, hyvin vaalea puku. Ei kokonaan valkoinen, vain siellä täällä oli vaaleanvihreitä silkkipyörteitä. Huntu oli ehdottomasti kaunein, minkä olin koskaan nähnyt. Siinä oli pieniä suikaleita valkoista ja vaaleanvihreää vuorotellen. Kengiksi Alice oli valinnut vaaleanvihreät korkokengät, jotka toisivat mukavasti lisää pituutta minulle. Olinhan paljon lyhyempi kuin Jacob. Alice vain hymyili ilmeelleni, koska oli varmasti etukäteen nähnyt, että pitäisin siitä ehdottomasti.
”Kiitos Alice täti! Tuo on juuri oikeanlainen! Sinä kyllä sitten tiedät kaiken” sanoin hieman tönkösti, mutta hän hymyili vielä leveämmin sanomalleni.
    Äkkiä Alice-täti alkoi häärätä ympärilläni. Ensin hän kuivasi hiukseni suihkun jälkeen, sitten hän alkoi tapella naamani kanssa. Hän mietti, minkä väristä vihreää laittaisi luomiini ja minkä väristä punaa huuliini. Kun hän oli saanut lopputuloksen aikaan, katsoin itseäni peilistä. Alice todellakin tiesi, mitä oli tekemässä. Näytin kauniilta, jopa kauniimmalta kuin normaalisti. Seuraavaksi hän ujutti puvun päälleni ja täytyi taas sanoa, että se istui minulle kuin valettu. Kaikesta päätellen Alice oli suunnitellut sen ihan itse ja arvostin sitä todella paljon. Viimeiseksi hän laittoi hiukseni, vähän kuin kruunun lailla, todella kauniisti.
    Ihmettelin, että miten pääsisimme talolle ilman, että onnistuisin olla rikkomatta/pilaamatta mitään. Sain kuitenkin nopeasti vastauksen äänettömään kysymykseeni, kun astuimme ulos. Tiemme oli päällystetty kokonaan matoilla?! Mitä ihmettä Alice oli saanut päähänsä? No, lähdimme kuitenkin kävelemään hieman ihmisvauhtia nopeammin talolle, jossa Alice vei minut huoneeseensa.
    Siellä hän alkoi itse laittautua ja siinä vaiheessa minua alkoi hermostuttaa todella pahasti. Alice varmaan huomasi, kun käteni alkoivat hieman täristä ja hän meni ovelle ja huusi Jasperin lievittämään tunnelmaa. Pian hän saapuikin ja minulle tuli todella itsevarma olo. Samassa ovi avautui.
”Voi Nessie kun sinä olet kaunis!” kajahti äitini onnellinen huudahdus. Hän näytti siltä, että jos olisi pystynyt itkemään onnesta, hänen meikkinsä olisivat valuneet alas jo aikoja sitten.
”Vaikea uskoa että pieni tyttäreni menee jo naimisiin! Vasta kahdeksan vuoden iässä!” hän melkein kiljui.
”Äiti, olenhan ollut jo vuoden kuitenkin täysikasvuinen” muistutin häntä nolostuneen näköisenä. Poskeni varmaan punoittivat hieman, mutta toivoin, ettei se näkyisi meikin läpi.
    Kuulin, kuinka alakerta alkoi täyttyä ihmisistä ja muista olennoista, jotka olivat tulossa katsomaan tätä historiallista tapahtumaa. No, ei kai se kaikille olisi kovin historiallinen, mutta itselleni se tulisi olemaan maailman täydellisin päivä.

*    *    *

    Lähdin astelemaan portaita alaspäin Claire ja Alice edelläni ja isäni käsipuolessani. Näytin hänelle nopeasti kuvan, missä kerroin olevani kiitollinen tästä suostumuksesta. Hän vain hymähti vastaukseksi ja väläytti hymyn suuntaani. Nenääni kantautui alakerrasta viherkasvien suloinen tuoksu ja jokin, jota en aiemmin ollut haistanut. Luultavasti jotain Alicen hankkimia kukkia.
    Kun viimein saavuimme alakertaan, näin edessäni pitkän, lämpimänvihreän huoneen ja maton, jota pitkin minun tulisi kulkea Alice ja Claire olivat menneet edellä ja nyt oli minun vuoroni kulkea matto fanfaarin saattelemana, vihreän kaaren alle papin ja oman – nyt pian todellakin oman – Jacobini luokse. Näin Rosen soittamassa flyygeliä, mutta se sai tällä hetkellä vain minimaalisen huomion ajatuksissani. Todellinen ajatuksieni kohde seisoi suoraan edessäpäin. Sinne minä halusin.
    Kävelin rauhassa – tai vähemmän rauhassa, mutta annoin luulla niin, että rauhassa – maton loppuun asti, kunnes isäni luovutti minut papin eteen. Toistimme papin sanomat sanat innoissamme perässä ja olin vähällä unohtaa, että pitäisi puhua niin kovaa, että kaikki kuulisivat. Viimein tuli ratkaisevan sanan paikka.
”Tahdon” kuiskasin juuri ja juuri kuuluvalla äänellä ja kaikki puhkesivat taputuksiin. Jake vetäisi minut suudelmaan ja upposin siihen täysin. Se loppui kuitenkin liian lyhyeen, kun piti lähteä ottamaan onnittelut vastaan kaikilta.
    Kaikki tulivat vuorollaan onnittelemaan meitä ja saimme aika kasan häälahjojakin. Ihan kuin olisimme niitä tarvinneet, mutta mitäs tuosta. Se kuului perinteisiin. Kun oli Emmettin ja Rosen vuoro tulla luoksemme, näin Emmettin ilmeestä, kuinka hän yritti keksiä jotain todella hauskaa sanottavaa.
”Heipä hei siskontyttö ja todella paljon yhteisiä hetkiä teille. Toivottavasti onnistutte säilyttämään matkallanne huoneen edes jonkin näköisessä kunnossa, ettei tule jälkeenpäin ilmoituksia rikkonaisista sängyistä tai lommoisista lattioista” hän töksäytti suoraan ja rupesi nauramaan. Rosalie päinvastoin oli hyvin liikuttunut hetkestäni ja toivotti todella paljon onnea osaksemme. Pian siirryimme muiden juhlavieraiden joukkoon ja juhlat kestivät yli puoleenyöhön, kuten oli ajatellukin.

A/N: Mitenkään en saanut lyhennettyä tätä, joten tuli ehkä vähän turhaakin tuonne alkupäähän. Emmettin lauseet ei välttämättä kuullosta kovin emmettmäiseltä, kun niitä on niin vaikea saada aikaan :D Ja kommenttia, kyllä kiitos =)

Illusi

  • ***
  • Viestejä: 25
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #11 : 06.01.2010 18:56:07 »
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! Mun ihana Baweni kirjoittaa!!! Sit noi tuli kyl aikas nopeesti ko kerran kaikki tän päivän aikana.... Mut se tarkottaa vaan et pitää olla tarkempi  ;) ihana ja kerrot sit vastaisuutenakin (onko toi sana??) että kirjotat jotai. Joo mä en löytäny virheitä, mut se ei oo ihme ja usko sä et saa musta irti mitään järkevää kulta. Kiittäen
-Illusi-

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #12 : 06.01.2010 19:00:36 »
Illusi: löysithän sä vihdoin tiesi tänne :D seuraavista jatkoista ei ole tietoa millon tulee, kun on koulua, mutta luultavasti viikonloppuna =)

ja kiitos kaikille äänettömillekin lukijoille jotka käyvät tätä lukemassa! ;)

Bawe

  • ***
  • Viestejä: 70
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #13 : 15.01.2010 22:36:21 »
pahoittelen, ettei jatkoa ole vielä kuulunut, mutta heti kun inspiraatio syttyy, niin 5 luku ilmestyy tänne luettavaksi! hyvää vauhtia se on jo kyllä valmistumassa =)

Nyna

  • ***
  • Viestejä: 38
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #14 : 29.01.2010 22:42:34 »
jooooooooo kirjotas nyt jo =)=)=)

Rose-Mary

  • Lukutoukka
  • ***
  • Viestejä: 152
Vs: Magic with many ways, K-13
« Vastaus #15 : 17.02.2010 18:16:59 »
JATKOA!? mä haluun tietää miten nessielle ja jacobille käy! jatkoa. nyt. heti. kiitos:D
"Palvelimen mielestä pyyntösi on hämmentävä eikä se tiedä miten jatkaa"