Kirjoittaja Aihe: Hier ist kalt, so kalt, K-11  (Luettu 2132 kertaa)

Kutsis

  • is Nuts
  • ***
  • Viestejä: 293
  • Andiutunut mäkihyppyandikti
    • Twitter
Hier ist kalt, so kalt, K-11
« : 31.01.2010 21:44:41 »
Ficin nimi: Hier ist kalt, so kalt
Kirjoittaja: Kutsis
Ikäraja: K-11 (olisin eka laittanut et K-7, mutta helvetti ei tainnut kuulua tuon luokan kirosana kerhoon (: )
A/N: tota, idea lähti kun kaveri kertoi hänen ei-pakollisesta äikän tehtävästään kirjoittaa palelevasta enkelistä. Osallistuu yhtyeen tuotanto –haasteeseen kappaleella Dead by Silence yhtyeeltä Entwine ja albumilta Painstained. Pohjautuu tähän ficciin aika helvetin sopivasti, tosin kappaleessa on paljon sellasta mitä ei tähän ficciin tullut, mutta omasta mielestäni kuuluisivat, en vaa saanu niitä mukaan… Sanat löytyy lopusta (:


Hier ist kalt, so kalt.

All he ever wanted, all he ever hoped.

Viimeinkin, viimeinkin minä olin täällä. Mutta oli niin kylmä, niin helvetin kylmä. Kiedoin kädet alastoman kehoni ympärilleni ja keinuin maassa kyljelläni. Niin kylmä. Minun muistoni olivat hatarat, minun kehoni oli outo. Niin kylmä. Niin kylmä.

Minun silmäni olivat kiinni. Missä minä olin, niin missä? Sokeaa pimeyttä, ehkä minun pitäisi aukaista silmät. Ehkä. Ei, en minä halunnut. Minua pelotti. Niin kylmä. Minä vapisin, oli se sitten kylmyydestä tai pelostani.

Miten minulle kävisi? Niin kylmä. Ei, en minä aikonut siihen jäädä. Minulla oli tarkoitus, minulla on oikea elämä edessäni. Mutta oli niin kylmä. Ei, ei. Minun on noustava, minun on jatkettava, minun on… Niin kylmä. Minun on päästävä ylös, minun on löydettävä paikkani.

Niin kylmä. Ei koskaan minua ollut palellut näin paljon. Ei koskaan ennen. Silloin kun minä vielä olin, olin… En enää. Silloin kylmä oli vain heikko tuulen inahdus olemattomilla kasvoillani. Nyt se vain… Niin kylmä.

”Sisko, miksi tuo mies on alasti?” Minut oli nähty. Minut oli… niin kylmä.

”Soita ambulanssi.” Ei, ei, ei. Joku juoksi minun luokseni. ”Oletko kunnossa? Hei, oletko ok?”

Minä vain tärisin. Niin kylmä. ”Apua on tulossa.”

Minä olin vihdoin tällä. Maassa. Kaukana Taivaasta. Kaukana Herrastani, Jumalastani. Minä olin vihdoin täällä. Niin kylmä. Ei enää sokeaa seuraamista, nyt saan ajatella itse, nyt saan päättää itse. Olen vapaa. Enää kukaan ei käske minua. Vapaa. Niin kylmä, mutta vapaa, olen vapaa.

Mutta miksi oli niin kylmä?

--------------

Dead by Silence

How much can we bare
These systematic fools
Our life depends on
Decisions of someone

I can't take this anymore
I won't fake that I'm your whore

Stand up and please stop whining
We can't go on
Brainwashed and dead by silence
The time has come

It's time to rebel
To stand and not to fall
Create your defence
Make decisions on your own

I can't take this anymore
I won't fake I'm your whore

Stand up and please stop whining
We can't go on
Brainwashed and dead by silence
The time has come

Stand up and please stop whining

« Viimeksi muokattu: 01.02.2010 11:41:00 kirjoittanut Kutsis »
22022010 & 20062010 & 15022012 & 29062013 Rammstein
09062012 & 27072012 & 12102012 & 19102012 & 17042014 & 18042014 Sparzanza
A choice from the gods is as useless as the gods themselves.
We both knew
It would always end this way

Sonoa

  • formulanrengas
  • ***
  • Viestejä: 477
Vs: Hier ist kalt, so kalt, K-11
« Vastaus #1 : 03.02.2010 23:37:44 »
Nyt minä otan itseäni niskasta kiinni ja kommentoin tätä! ... yritin tehdä sen jo puoli tuntia sitten, mutta ajauduin muissa keskusteluissa harhareiteille. Kröhöm tuota noin, Planicaan, Kuopioon, Lahteen ja Kuusamoon, tarkalleen ottaen.

Ja oikeasti, unohdin kaikki hienot juttuset mitä minun piti tästä sanoa, tyypillistä.

Pitäskö mun alottaa siitä, että ihanaa kun joku kirjottaa kylmyydestä, kun minä olen miettinyt tuota samaa 'miksi täällä on niin kylmä'ä viimeiset kolme viikkoa, kun tänne taloon oikeasti jäätyy. Myötäelän siis hahmosi mukana! Lohdullista.

Tykkäsin ekanaki tän lyhyydestä, ja yksinkertasuudesta. Ja tuon kylmän hokemisesta. Ja nuo kulkee käsi kädessä, koska pidemmässä tekstissä toistosta olis tullu ärsyttävää, mutta tähän se sopi.
Gäh, ilmeisesti mun aivoilla ei järjestetä mitään järkevää sisältöä tähän kommenttiin, koska en löydä naputettavaa virheistäkään. Täydellinen pätkä, kehuisin :>

Lainaus
”Sisko, miksi tuo mies on alasti?” Minut oli nähty. Minut oli… niin kylmä.
Tämä oli ihana, tuollainen ajatuskatko tuonne loppuun, ja taas kylmyysangstia.
Space is a never-ending race track.
MAAILMANMESTARIKOMPLEKSI

ReginaRiddle

  • Vieras
Vs: Hier ist kalt, so kalt, K-11
« Vastaus #2 : 16.02.2010 17:27:36 »
Tää on nyt se mun "oikea palaute", joka epäonnistuu surkeasti, sorry vaan :D

Lainaus
Minä olin vihdoin tällä. Maassa. Kaukana Taivaasta. Kaukana Herrastani, Jumalastani. Minä olin vihdoin täällä. Niin kylmä. Ei enää sokeaa seuraamista, nyt saan ajatella itse, nyt saan päättää itse. Olen vapaa. Enää kukaan ei käske minua. Vapaa. Niin kylmä, mutta vapaa, olen vapaa.

Mutta miksi oli niin kylmä?

Tämä kiteytti aivan loistavasti ficcin keskeisen sanoman. Olen iloinen, että luin description-jutut vasta tekstin lukemisen jälkeen, koska mulle tuli tästä mieleen enemmänkin joku hullu "joka pakenee". Teksti oli rakenteellisesti erittäin mielenkiintoinen ja onnistunut.

Otsikko ei musta toiminut, koska sen saksankielisyydelle ei löytynyt perustetta tekstistä. Itse otsikko olisi kyllä loistava, mutta saksankielisyys otsikossa hämmensi (esim. englanninkielisen olisi pystynyt sitomaan itse tekstiin).


Lainaus
All he ever wanted, all he ever hoped.

Viimeinkin, viimeinkin minä olin täällä. Mutta oli niin kylmä, niin helvetin kylmä. Kiedoin kädet alastoman kehoni ympärilleni ja keinuin maassa kyljelläni. Niin kylmä. Minun muistoni olivat hatarat, minun kehoni oli outo. Niin kylmä. Niin kylmä.

Tämä oli taianomaista. Pystyin näkemään valkeuden, jossa on hahmo joka on jossain tajunnan rajamailla eikä "oikein tiedä". Kuten jo sanottu, teksti on oikeasti erittäin kaunista ja rakenne kerrassaan herkullinen.

Kutsis

  • is Nuts
  • ***
  • Viestejä: 293
  • Andiutunut mäkihyppyandikti
    • Twitter
Vs: Hier ist kalt, so kalt, K-11
« Vastaus #3 : 20.02.2010 21:15:50 »
Kommentteja <3

Sonoa: Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos :'D Joo, täälläkin oli sillo ku tätä kirjoitin niin sairaan kylmä. Tosin nyt on vielä kylmempi! Oikeesti istun vaa huopa hartioilla täällä.
Ja kylmyydesta on kiva kirjoittaa, en mä tiedä miksi, mut siitä on vaa (: Ja se Jennan ahniinihanan äikänopettajan haaste kuullosti niin kivalta, että oli oikeesti pakko kirjoittaa tällänen, ku mulle tuli heti siitä vaa mieleen tietynlainen ficci niin olin ihan kikseissä ellen sanoisi. Tosin tässä hieomisessa meni oikeesti aika kauan, ku sain aina hetken kirjoittaa tätä nii myöhään yöllä ennen ku olin menossa nukkumaan ja sitte se jäi aina kesken ja ääh. Mutta sain sit lopulta julkastua. <3
Ja virheitä ei löydy just sen takia ku luin tämän niin pirun monta kertaa uudestaan :'D

ReginaRiddle: Ja sun piti osoittaa, että osaat kirjoittaa parempia kommentteja kuin "jee tää on ihana, jatkoa <3" -kommentteja, joten onnistuit sie ihan hyvi! :'D
Hullu "joka pakenee".. Hmm no kai siitä tavallaan tulee mieleen sellanen, joka on vaa kadottanu vaatteesa johonki...

Ja otsikko tuli ton kaverin äikänopettajan haasteen kautta, koska mulle tulee kylmä sanasta heti mieleen Rammsteinin laulu jossa lauletaan että: So kalt, mir ist kalt. Ja se sitte luonnollisesti taipuu minun suussa että Hier ist kalt, so kalt. Joten siitä toi nimi ja tietty outoo laittaa saksankielinen otsikko ku saksa ei maana eikä kielenä liity tähän mitenkää, mutta mie tykkään. Ja ei kaikkien tosin tartte tykätä! :'D
Ja sitten en oikeesti tiedä mistä noi enkku sanat tohon tuli, ne oli mukana jo heti alussa ennen ku aloin edes kirjoittamaan koko tekstiä. Koska mie näen tekstin hahmon ajatukset ja halut niin, että hän todellakin halusi pois taivaasta ja ei halunnut enää olla enkeli ja hän halusi olla tavallinen ihminen.

Ja kiitos kummallekin kehuista <3 (Kommentit oikeesti on jotain ihania, varsinkin ku ne on sellasia rakentavia <3 mutta kyllä ne lyhyetkin on kivoja (: )
22022010 & 20062010 & 15022012 & 29062013 Rammstein
09062012 & 27072012 & 12102012 & 19102012 & 17042014 & 18042014 Sparzanza
A choice from the gods is as useless as the gods themselves.
We both knew
It would always end this way