No niin, vihdoin pääsen tänne taas pulisemaan!
Loma kyläilyineen vähän verotti koneellaoloaikaa, mutta pelannut olen kuitenkin koko ajan, ja pelistä on valtavasti iloa edelleen. Nautin kovasti siitä, miten kävelyillä on nyt tekemistä, joka innostaa lähtemään liikkeelle silloinkin kun tekisi mieli jumittaa sisällä (ja näillä 35 asteen helteillä tosiaankin tekisi, heh), ja miten stoppien ja salien sijainnit houkuttelevat vaihtelemaan reittejä ja tutkimaan uusiakin paikkoja.
Vaikka muuten viimeksi ehdin harmitella, miten vähän vesipokémoneja meidän loman ensimmäinen etappi tarjosi, niitä alkoikin yhtäkkiä ilmestyä sinne tosi paljon, muun muassa Mantinea ja Staryua joista ainakaan jälkimmäiseen en täällä Saksassa ole törmännyt ollenkaan! Olin aivan fiiliksissä, koska vesipokémonit ovat ehdottomasti lemppareitani. ♥ Mun suurin rakkaus on iki-ihana Vaporeon, jonka olen nyt saanut uppailtua siihen asti, että sen CP on 2 644, ja vielä on vähän paranneltavaa jäljellä. Se on itse asiassa Sparkin arvioimana vain kahden tähden poksu eikä sillä ole paras mahdollinen potentiaali, mutta sillä on Water Gun ja Hydro Pump iskuina, joten olen päättänyt satsata siihen, plus olen siihen niin kovin kiintynyt! Mikä ihana otus.
Onko teillä muilla jotain tiettyä elementtityyppiä, jonka pokémoneista erityisesti tykkäätte? En tiedä, mikä noissa vesipoksuissa oikein on, mutta olen tosiaan aivan ihastunut niihin...
Eeveen kehittyneistä muodoista multa puuttuvat vielä Jolteon ja Sylveon. Espeonille ja Umbreonille tuli kyllä valitettavan huonot iskut, joten niistä olisi toiveissa uudet vielä jossain vaiheessa, tosin se nimikikka ilmeisesti toimii vain kerran kullekin muodolle. Glaceonin ja Leafeonin kehitin nyt viimeisimpinä, kun oli taas tarpeeksi karkkeja ja pari kolmen tähden Eeveetä varastossa, ja niille tuli ilokseni niin mahtavat movesetit, että täytyy alkaa niitä uppailla sitten kun Vaporeon on voimistunut loppuun asti.
Hassusti muuten loman ekalla etapilla oli valtavasti Slowpokea, johon en täällä Saksassa ole muistaakseni kertaakaan törmännyt, ja keräsinkin niitä sitten oikein urakalla. Slowbron sain jo yhdestä yksilöstä kehitettyä, ja nyt mulla on buddyna keltapäinen galarian-versio, jotta saisin senkin joskus kehitettyä, kun se vaatii buddyna kävelyttämistä. Se on niin symppis, tykkään kamalasti kulkea sen kanssa.
Olen kovasti innostunut myös saleista ja niiden valtaamisesta ja puolustamisesta, vaikka harmittaakin se, että maksimimäärä kolikoita on se 50, vaikka poksu olisi salilla miten pitkään (minulla on nyt Donphan ollut eräällä syrjäisellä suomalaisella salilla jo yhdeksän päivää, hui), eikä siitäkään saa pennin latia jos on jo saanut päivässä sen 50. Olen silti nyt saanut ostettua lisätilaa sekä tavaroille että pokémoneille ja lisäksi hahmolleni silmälasit (ihan pakko oli saada, kun oikeassa elämässäkin lasit ovat niin olennainen osa identiteettiäni, ja tykkään että hahmo on mahdollisimman paljon itseni näköinen ja tyylinen
). Rakettiryhmää vastaan on myös tullut tapeltua paljon, ja sekin on ollut yllättävän hauskaa. Sen sijaan olen taistellut menestyksekkäästi vain yhdessä raidissa, ja siihenkin uskaltauduin lähinnä siksi, että reilun viiden tonnin CP:llä varustettu Sneasel tuntui huomattavasti helpommin voitettavalta kohteelta kuin monen kymmenen tuhannen CP:n hirmut, joita raideissa monesti näkee. Yhtä toistakin raidia yritin, mutta sitä en sitten onnistunut voittamaan aikarajan puitteissa (en ollut edes tajunnut, että niissä rukkaa aikakin).
Larjus, huomasin muuten joskus sinulta saapuneen raid-kutsun, mutta en siinä kohtaa uskaltanut liittyä mukaan, kun ei ollut vielä kokemusta raidaamisesta ja lisäksi oltiin juuri aloittelemassa synttärijuhlia - mutta kiitos kuitenkin hirveästi kutsusta, se ilahdutti! ♥
Meidän loman toinen etappi eteläisessä Suomessa oli muuten todellinen pokéttajan paratiisi, sillä yletin makuuhuoneesta yhteensä kolmelle eri stopille ja yhdelle salille, vaikka kyseessä oli pienehkö kaupunki eikä edes ihan keskusta. Oli niin ihanaa, kun ikinä ei olleet pallot tai potionit lopussa ja salia pystyi puolustamaan kotoa käsin ja lurenkin pystyi laittamaan ilman, että tarvitsi poistua sisältä minnekään. Oi voi, nyt kyllä ikävöin moista autuutta! Täältä Saksan kodista en yltä mihinkään edes parvekkeelta, mutta jos asuttaisiin ihan vähän katua jompaankumpaan suuntaan, ylettäisin joko stopille tai salille.
Onneksi kovin kauas ei kuitenkaan tarvitse kävellä, kun tulee jo enemmänkin stoppeja vastaan.
Jos etukäteen haluaa tietää, mitä munista voi saada, niin munaa klikkaamalla (sillä sivulla, kun voi laittaa ne hautomoon) aukeaa lista, josta näkyy kaikki vaihtoehdot (munakuvakkeiden määrä kertoo miten yleisiä ne ovat, 1 yleisin jne.).
Tuon listan olinkin jo hoksannut, mutta sitä en tajunnut, että munakuvakkeiden määrä kertoo yleisyyden, haa. Nyt onkin yksi kymppimuna melkein hautunut, ja siitä olisikin näköjään hyvät mahkut saada jokin ihan uusi tuttavuus. Mulla on valitettavasti enää vain se infinite-hautomo käytössä, kun kaikki muut on taas kulutettu tiensä päähän...
Larjus, aivan supersymppis tuo Herdier!
Täydellisen sopivassa ympäristössä kyllä, heh. Hauska poksu muuten, itsekin sain sen jonkin aikaa sitten.
Minä olen nyt levelillä 40 ja toisella tilillä 32. Alussa levelit etenevät varsin nopeasti, mutta esimerkiksi tuo 40 on ollut jo tosi pitkään, kun siihen kestää ikuisuuden kerätä pisteitä. Nyt on jo sentään 4800000/6000000. Minun peli-intoani hieman jo latistavat sellaiset asiat, että puuttuvia pokemoneja on tosi vaikea saada, kun niihin pitää kerätä niin hirveästi candyja, tai niitä ei vain tule missään vastaan, ja että legendary-pokemoneja on hidas kasvattaa, kun niitä erikoisempia candyjakin saa sen verran vähän ja stardustin kerryttäminenkin kestää, ellei kerkiä pelaamaan enemmän. Pelin etenemisen hidastuminen ei ainakaan minun kohdalla motivoi pelaamaan enemmän, mutta heti kun jotain tapahtuu; on joku tehtävä tai tulee erikoisempia uusia juttuja, silloin heti taas kiinnostuu.
Joo, minullekin on nyt valjennut että leveleillä eteneminen hidastuu pelin edetessä huomattavasti! Nyt olen levelillä 27, ja viimeisimmät pari leveliä ovat tulleet minusta vielä aika kohtuullisella vaivalla ja ajankäytöllä, mutta varmasti tuolla kolmessa- ja neljässäkympissä alkaa olla jo tosi hidasta ja sen myötä myös epämotivoivaa.
Toivoisi ehkä, että levelien vaatimukset jakautuisivat jotenkin vähän tasaisemmin, kun alussa leveleitä tosiaan tuli monen monta ihan parissa pelitunnissa ja minimaalisella tekemisellä, mikä sekään ei minusta oikein motivoi, kun on sellainen fiilis, että levelit karttuvat, vaikka peliosaaminen ei. Se on kyllä kiva, että ilmeisesti peliin tulee vieläkin kaikenlaisia tapahtumia ja uudistuksia, jotka innostavat sitten taas enemmän!