Kirjoittaja Aihe: Viimeinen suudelma [James/Lily, K-11]  (Luettu 3306 kertaa)

Böö

  • Naisen rakastajatar
  • ***
  • Viestejä: 322
  • Harry Potter= Poika-Joka-Panee-Malfoyta!
Viimeinen suudelma [James/Lily, K-11]
« : 26.02.2011 23:52:13 »
Kirjottaja: Kukapa muukaan kun Böö
Paritus: James/Lily
Tyylilaji: Romace, angst
Vastuuvapaus: Kaikki minkä tunnistatte olevan J.K.Rowlingin tai Shakespearin, on myös hänen.
Ikäraja: K-11
KIrjottajan kommentti: En ollut varma, onko Hunajaherttua oikea paikka tälle, mutta päädyin tähän, koska onhan tämä kuitenkin rakkaustarina. Pidemmittä puheitta:

”Viimeinen suudelma”


”Rakas Lily,

Katsoin sinua kaipaavasti. Et ikinä antanut minulle mahdollisuutta olla sinun omasi. Ja se on tuskallista. Rakastan sinua niin paljon, Lily. Sinä et anna itsellesi mahdollisuutta rakastua minuun. Luulin päässeeni sen yli, mutta sitten näin sinut toisen kanssa ja se satutti liikaa. En ollut tarpeeksi vahva kestämään sitä. Tuska oli kaipuu ja ainoa mitä kaipasin, olit sinä. Olen rikki, koska rakastin sinua liikaa. En kestänyt kun näin sinut toisen kanssa. Rakastin sinua likaa ja se ei ollut oikein. Sinä et näe minua selvästi, sinä et myönnä minun olemassaoloani. Ja silti minä rakastan sinun jokaista osaasi; nauruasi, silmiesi tuiketta, hiuksiesi kimaltelua, huuliesi sulokkuutta ja poskesi punaa. Pahin on ohi ja voin hengittää,  kun ajattelen, etten tuota sinulle enää tuskaa jos menen. Sinä pidit liian kevyenä rakkautta, joka paljastui näin kevyesti. Tiedän: näin rajut tunteet saavat rajun lopun- tuli ja ruuti tuhoutuvat suudelmaansa, ja hunajakin alkaa viimein ällöttää.
Viimeinen katse, silmät, käsivarret, viimeinen syleily, ja huulet, hengen portit:
Parempi kuolla myrkkyyn, kuin kitua ilman rakkauttasi.”


Lily katsoi pergamenttia ja ei voinut uskoa sitä: James makasi tähtitornin huipulla, rikkinäinen pullo kädessä ja se oli juotu viimeiseen pisaraan asti. Lily oli tullut tähtitorniin ja kirjeen Jamesin vieressä. James; hänen poskillaan ei ollut punaa, hän oli kylmä, hänen sydämensä ei lyönyt. Näiltä huulilta on henki erkaantunut kauan sitten.
”Niin kuin Shakespeare sanoi: Vaikka kuolema on imenytkin huuliltas hengen hunajan, se ei ole nujertanut kauneuttasi - Sen purppuraiset viirit leijuu yhä huulilla ja poskipäillä”, Lily kuiskasi ja hänen mieleensä tulvi asioista: ”Petetty, hyljätty, syljetty, syrjäytetty, petit minut julma kuolema! Oi rakkauteni, oi elämäni! Et elämäni enää, vaan kuolemani! Rakkaus minuun, tappoi hänet ketä minä eniten rakastan”, Lily kuiskasi ja nyyhkytti Jamesin ruumista vasten. 
Lily tajusin sen vasta nyt: En voinut elää ilman häntä. Ja nyt se oli liian myöhäistä kertoa hänelle: James Potter oli kuollut. Ja hän oli kuollut, koska minä olin torjunut hänet, Lily ajatteli onnettomasti. Hän katsoi Jamesin ruumista ja näki myrkky pullon. Lily otti sen ja katsoi sitä tarkemmin; Lilyn epäonneksi siellä ei ollut yhtään myrkkyä jäljellä.

Lily heitti pullon vihoissaan päin seinää ja näki kuinka se pirstoutui sadoiksi kauniiksi sirpaleiksi. Lily itki toivottomasti. Hän katsoi poikaa jota rakasti. Hän näki hänen huulillaan muutaman tipan verenpunaista nestettä. Lily kumartui Jamesia kohti ja kuiskasi, ”Sinetöikää tällä suudelmalla kuoleman ikuinen ja täysi omistus.”

Lily suuteli Jamesia ja nuolaisi tuon nesteen pois hänen huuliltaan.

***
 
”Missähän James on?” Sirius kysyi.
”Pitänee mennä etsimään”, Remus huokaisi ja lähti mustatukkaisen pojan mukaan.
”Hän sanoi lähtevänsä tähtitorniin”, Sirius muisti ja suuntasi sinne.

Remus avasi oven ja pysähtyi. Sirius tuli hänen viereensä ja näki saman näyn; Lily makaamassa Jamesin päällä.
”En usko, että Sarvihaara kaipaa häiritsemistä”, Sirius virnisti ja oli lähtemässä.
”Odota”, Remus kuiskasi ja käveli heidän luoksensa. ”James, Lily, herätkää”, Remus ravisteli heitä.
”Mitä nyt?” Sirius kysyi ja tuli Remuksen luokse.
”He eivät herää”, Remus kuiskasi pergamennti kädessään.
”James?” Sirius kysyi hädissään.
”Turhaa”, Remus sanoi tuskaisesti kun oli lukenut kirjeen, ”eivät he herää.”
”Miten niin hän ei herää?” Sirius kysyi peläten kauheinta.
”He ovat kuolleet.”


Viha sotkee paljon, rakkaus enemmän.
Oi sotiva rakkaus, rakastava viha,
Oi syntynyt ei mistään,
raskas keveys, vakava turhuus,
muotokaaos, lyijyhöyhen,
kirkas savu, kylmä tuuli,
sairas terveys, uneton uni –
Tunnen jotain tämän kaltaista: Rakkautta vailla rakkautta.


« Viimeksi muokattu: 25.05.2015 21:45:57 kirjoittanut Kaapo »


On kultaa luonnon ensi vihreä sen kirkkain vivahdus näin säilyvä
 ja kevään ensi lehti kukka on vain tunnin,
 väistyäkseen uuden lehden tieltä.
Näin viattomuus vaihtuu murheeseen, aamu muuttuva on päivä uudelleen.
Ei kulta puhua voi ikuisuuden kieltä"

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #1 : 05.03.2011 16:04:22 »
Nyyh, kun oli surullinen  :'(
Tämähän oli oikeastaan ihan hyvä idea, Rowlingin ja Sheaksperen yhdistäminen. Kerrankin omaperäinen idea. Mä en vaan kestä surullisia loppuja, joten kommentti täytyy lopettaa tähän..

Mites enskerralla joku enemmän Kesäyön unelman tyyppinen juttu?  ;)
The girl, who has dreams of.

Böö

  • Naisen rakastajatar
  • ***
  • Viestejä: 322
  • Harry Potter= Poika-Joka-Panee-Malfoyta!
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #2 : 06.03.2011 17:49:00 »
L.En kiitos kommentista. Omaperässyyttä toivoinkin, mutten ollut varma onnistumisesta. Kiitos ideasta ja saa nähdä jos sen niminen/tapanen fici ilmestyiskin... xD

Kiitos kaikille lukijoille ja eritysisesti niille jotka on painenut puumerkkinsä.  <3


On kultaa luonnon ensi vihreä sen kirkkain vivahdus näin säilyvä
 ja kevään ensi lehti kukka on vain tunnin,
 väistyäkseen uuden lehden tieltä.
Näin viattomuus vaihtuu murheeseen, aamu muuttuva on päivä uudelleen.
Ei kulta puhua voi ikuisuuden kieltä"

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #3 : 06.03.2011 20:29:28 »
Voi ei...

Mulle tuli ihan mieletön fiilis kun mä näin että täällä on vielä joku muukin joka kirjoittaa vanhaa kunnon Lily/Jamesia!  :-*

... sitten mä itkin. Mä itkin koska mä tajusin mitä sä meinasit sillä Shakespearilla tossa alkutiedoissa. Voi ei... Siis oikeesti, voi luoja, miten joku osaa yhdistää ne kaks näin taitavasti, hienosti ja samalla niin kamalan karusti ja surullisesti? Mä itken verta sen takia että James luuli ettei Lily rakasta sitä... Voi, miten se saattoi luulla ettei joku rakasta sitä, kaikkihan sitä rakastaa! Mä ainakin!

Joo sori ei tuu nyt mitään kamalan järkevää, toivottavasti sä ymmärrät että mä suorastaan jumaloin tätä ficciä.

//Ai niin, pitihän mun sen verran sanoa että mä vähän ihmettelin että jos Lily kerran rakasti Jamesia niin minkä helvetin takia se ei kertonut siitä Jamesille?? Oltais tältäkin kuolemalta säästytty.

//Niin mut joo, jos ne ei olis kuolleet niin sitten ei olis ollut tätä tarinaa... Vähän paskempi homma. No, any way, tää on ihana.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Böö

  • Naisen rakastajatar
  • ***
  • Viestejä: 322
  • Harry Potter= Poika-Joka-Panee-Malfoyta!
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #4 : 06.03.2011 23:23:15 »
Kiitos kommentista Salla. Hyvä jos sut sai jopa itkemään, koska tän ficin tarkoitus olikin olla vähän sillee surulinen...
Ja Lily ei kertonut sitä sen takii Jamesille, koska se ei ollut varma tunteistaan, tai se oli liian ylpee tai - ei siitä saa selvää...

Kiitos kaikille ihanille muruille, jotka tätä on lukenut! <3


On kultaa luonnon ensi vihreä sen kirkkain vivahdus näin säilyvä
 ja kevään ensi lehti kukka on vain tunnin,
 väistyäkseen uuden lehden tieltä.
Näin viattomuus vaihtuu murheeseen, aamu muuttuva on päivä uudelleen.
Ei kulta puhua voi ikuisuuden kieltä"

Refill

  • ***
  • Viestejä: 166
  • That's right
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #5 : 01.05.2011 20:33:32 »
Kaunista. Rakkaus... se se on ilkeä tekijä.. :/ mutta joskushan sen on noinkin päätyttävä.. <3

-Remppu
Me and my muctache are proud to be part of this onion
-It's union, sir

Böö

  • Naisen rakastajatar
  • ***
  • Viestejä: 322
  • Harry Potter= Poika-Joka-Panee-Malfoyta!
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #6 : 01.05.2011 22:47:31 »
Refill, Rakkaus onkin välillä vähän surulllista ja ilkeää. Ja olet oikeassa. Ei kaikki voi päättyä oikein ja onnelisesti. Jokskus jonkin on mentävä vikaan. <3 Kiitos tästäkin kommentistasi. <3

Böö kittää kaikkia lukijoita ja varsinkin niitä, jotka ovat painaneet puumerkkinsä! <3


On kultaa luonnon ensi vihreä sen kirkkain vivahdus näin säilyvä
 ja kevään ensi lehti kukka on vain tunnin,
 väistyäkseen uuden lehden tieltä.
Näin viattomuus vaihtuu murheeseen, aamu muuttuva on päivä uudelleen.
Ei kulta puhua voi ikuisuuden kieltä"

FanGirl

  • Vieras
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #7 : 05.05.2011 22:20:48 »
Ihana! Tykkään hirveesti Lily/James parituksista. Tän oon lukenut kahdesti ja molemmilla kerroilla kyynelehdin kuin vesiputous. Minua se ei muuten haittaa mutta tyynyliina on märkä ja siiten mun pitää nukkua siillä. Lisäksi illalla salaa kännykällä lukemisessa on se huono puoli että mut itku/nauru kohtaukset paljastavat minut.

Kumminkin... Kiitos tästä ihanasta kirjoituksesta ja toivottavasti saan lukea muitakin tarinoitasi.

Kiitokset vielä kerran.
FanGirl

Böö

  • Naisen rakastajatar
  • ***
  • Viestejä: 322
  • Harry Potter= Poika-Joka-Panee-Malfoyta!
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #8 : 06.05.2011 12:01:32 »
FanGirl, ihana saada uusi lukija. <3 En muuta osaa sanoo, kun kommenttisi todellakin piristi päivääni... <333 Kiitos vielä kerran kommentistasi. <3

Böö kittää kaikkia lukijoita ja varsinkin niitä, jotka ovat painaneet puumerkkinsä! <3


On kultaa luonnon ensi vihreä sen kirkkain vivahdus näin säilyvä
 ja kevään ensi lehti kukka on vain tunnin,
 väistyäkseen uuden lehden tieltä.
Näin viattomuus vaihtuu murheeseen, aamu muuttuva on päivä uudelleen.
Ei kulta puhua voi ikuisuuden kieltä"

Qaral

  • Vieras
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #9 : 08.05.2011 19:56:20 »
Olin jo kerran käynyt lukemassa tän mutta en ollut kommentoinut... Kuinka olen niin tyhmä? :o

Eli siis, pidin todella. Kaunis ja niin surullinen fic... :'(  Ja todella hyvä idea, niinkuin jo edellä mainittiin. Rakentavaa en osaa valitettavasti sanoa, tää oli ihan TÄYDELLINEN fic, ja kaikenlisäksi James/Lilya... Joten nenäliinapakettiin kiinni nyt vain.

Kiittäen,
Qaral

Böö

  • Naisen rakastajatar
  • ***
  • Viestejä: 322
  • Harry Potter= Poika-Joka-Panee-Malfoyta!
Vs: Viimeinen suudelma
« Vastaus #10 : 08.05.2011 21:10:50 »
Qaral, erehtyminen on inhimillistä. Ihanaa jos pidit ideasta ja tyylistä. Ole varovainen ettei nenäliinat lopu kesken... Kiitos niinkin ihanasta kommentistasi. <3

Böö kittää kaikkia lukijoita ja varsinkin niitä, jotka ovat painaneet puumerkkinsä! <3


On kultaa luonnon ensi vihreä sen kirkkain vivahdus näin säilyvä
 ja kevään ensi lehti kukka on vain tunnin,
 väistyäkseen uuden lehden tieltä.
Näin viattomuus vaihtuu murheeseen, aamu muuttuva on päivä uudelleen.
Ei kulta puhua voi ikuisuuden kieltä"

Julia Musta

  • ***
  • Viestejä: 192
  • Winter is Coming
    • Tylypahka, Keski-Maa ja Kaukainen galaksi
Vs: Viimeinen suudelma [James/Lily, K-13]
« Vastaus #11 : 14.09.2013 22:28:08 »
Ihan.
Pidän Romesta ja Julista se on paras Shakespearin näytelmä ja olen lukenut käytänössä kaikki.
Se on ihanan surullinen ja tämä idea Jamesita ja Lilystä oli ihanan surullinen. Kiitos.
When you paly the Game of thrones, you win or you die.
There is no middel ground
~Cersei Lanister

The revenge you want, will be yours in time...
~Varys

There is only one god and his name is death, and what we say to him? Not today.
~Syrio Forel and Arya Stark