Kirjoittaja Aihe: Taidan tunnistaa tuon katseen ( k11 slash, humour, romance, fluffy)  (Luettu 3028 kertaa)

lilyana

  • ***
  • Viestejä: 13
Taidan tunnistaa tuon katseen

Beta Otan itse vastuun mahdollisista virheistä :)
Genre Eniten varmaan humour ja romance
Ikäraja k11
Paritus Seamus/Dean, viitteitä Harry/Draco, Ron/Hermione
En omista hahmoja tai tai monia tapahtumapaikkoja vaan itse J.K Rowling.
Yhteenveto Seamus tajuaa järkytyksekseen olevansa kiinnostunut parhaasta ystävästään Deanista. Matkalle mahtuu paljon kiemuroita ja noloja tilanteita. Dean näyttää antavan vastakaikua, mutta sujuuko kaikki suunnitelmien mukaan?
JATKOA LUVASSA JOS HALUATTE!  ;D

Tämä on siis ensimmäinen ficcini, joten älkää lytätkö täysin! ;) Olen jo kauan halunnu kirjottaa Seamus/Dean ficin, koska itse pidän tästä parituksesta joka ei ole ikävä kyllä kovin yleinen? Ainakaan täällä en ole paljonkaan törmännyt.

***


1 LUKU

Seamusin silmät rävähtivät auki. Oliko se vain unta? Sanokaa että se oli unta! Hän tarkisti että varmasti oli omassa sängyssään. Tuohan oli varsin kummallista, Seamus mietti ja alkoi kelata unta uudelleen mielessään.

  Hän seisoi suuressa salissa. Opettajien korokkeella. Pelkät alushousut päällään. Koko sali tuijotti. "Öhöhöm, haluaisin esittää teille kappaleen", Seamus aloitti itsevarmasti ja selvitti kurkkuaan. Sitten hän alkoi huutamaan  nuotin vierestä raikuvalla äänellä: "TULIN MINÄ KAAPISTA ULOS, JA ARVAA MIKÄ OLI LOPPUTULOS!" Koko sali puhkesi raikuvaan nauruun. Päällimmäisenä joukosta erottuivat Deanin kasvot. Hämmentävä tosiseikka oli ettei Deanilla ollut paitaa päällä. Hän näytti jotenkin kumman upelta. Tosin erittäin tyrmistyneeltä. Seamus lakkasi laulamasta ja juoksi salin poikki bokserit liehuen. Hän pamautti Suuren Salin ovet kiinni ja pinkoi minkä jaloistaan pääsi. Uni loppui siihen, kuin seinään.
 "Mitäköhän hiiskattia tuo tarkoitti?" Seamus mutisi puoliääneen. Hän vilkaisi ympärilleen Rohkelikkojen makuuhuoneessa, kaikki olivat jo lähteneet aamupalalle. Hän oli taas herännyt liian myöhään. Hän nousi sängystään ja veti hajamielisesti koulupuvun päälleen. Hän tuijotti Deanin tyhjää sänkyä tovin ja lähti päätään pudistellen kapuamaan makuusalin portaita alas.

---

Seamus käveli Suuren Salin poikki Rohkelikkojen pöytään. Heidän vakiopaikallaan istuivat Neville ja Dean. Dean kohotti katseensa munakokkelistaan ja virnisti huomatessaan Seamusin. "Arvaa kuka pääsi Rohkelikkojen huispausjoukkueeseen!" Seamus kompasteli pöytään ja istuutui Nevillen viereen. "Mitä? Älä vaan sano että Harry valitsi sinut", Seamus äimistyi.
 "Kyllä vaan, karsinnat oli tänään aamulla, ennen aamupalaa."  Dean sanoi hymyillen.
"Nukuinko niin pitkään? Olisit herättänyt, olisin tullut katsomaan!"
"Äh, en viitsinyt herättää. Nukuit niin sikeästi ja mumisit jotain käsittämätöntä..." Dean virnuili ja jatkoi selittämistä. Seamus katsoi haaveilevasti Deania eikä käsittänyt sanaakaan. 'Voi että nuo ruskeat silmät ovat suloiset ja nuo täydelliset valkoiset hampaat... Hetkinen!' Seamus pelästyi omia ajatuksiaan ja palasi takaisin maan pinnalle. Dean selitti yhä. Seamus epäili yhtäkkiä vakavasti mielenterveyttään.
 "...ja sitten mumisit jotain kaapista ja kasvosi nykivät omituisesti. Epäilin jotain kohtausta mutta päätin silti olla herättämättä", Hän lisäsi hyväntuulisesti. Seamus päätti vihdoin sanoa jotain. "Ööh, tuota, taidan tästä lähteä loitsutunnille ja-"
"Seamus, haloo, minäkin olen loitsuissa, etkö muista?" Dean näytti samaan aikaan huolestuneelta ja huvittuneelta. "Joo, kappas, hupsistakeikkaa", Seamus sanoi "Mennään sitten... moikka Neville."
Dean nousi pöydästä ja Seamus lähti hänen peräänsä kompastuen taas jalkoihinsa. Dean vilkaisi hämmentyneenä taakseen. "Mikä sinua vaivaa? Olet ollut koko aamun outo."
Seamus punehtui hienoisesti. "Ei mikään. Taisin syödä eilen illalla liikaa siirappitorttua."
He kääntyivät loitsuluokille ja Seamus ajatteli hiljaa mielessään; 'Voi kun tämä johtuisikin pelkästä siirappitortun yliannostuksesta...'
---
Hän suuteli Deanin pehmeitä huulia ja hyväili hänen selkäänsä. He kietoutuivat toisiinsa yhä tiukemmin, kierähtivät ympäri, suutelivat vielä kiihkeämmin- ja rojahtivat kivikovalle lattialle.
Seamus hätkähti hereille ja nosti sekunnissa päänsä tyynyltään. Tyynyliinalla oli hieman kuolaa ja hän oli myllännyt sänkynsä uskomattomaan kuntoon. Lakana makasi puoliksi lattialla. Seamus nousi typertyneenä istumaan ja hieroi silmiään. Taas outo uni. Tosin tämä oli paljon miellyttävämpi kun se edellinen... vai oliko sittenkään? Hän katseli ympäri tyhjää makuusalia. Vuoteet olivat jälleen tyhjinä. Seamus vilkaisi kelloaan ja kirosi. Aamupala oli jo syöty. Hän kuuli askelia rappusista ja hyppäsi seisaalleen. Hän rupesi kiireesti petaamaan sänkyään ja sattui vilkaisemaan alaspäin pyjamanhousujensa etumukseen; "Oho, toivottavasti tuo ei johdu siitä unesta", hän mutisi mutta tiesi kyllä vastauksen.
Dean asteli makuusaliin, vilkaisi nopeasti Seamusin räjähtänyttä sänkyä ja tivasi heti; "Et  tullut aamiaiselle ajoissa. Miksi nukuit taas pommiin?"
"No, minulla on vähän huono päivä! Okei?"
Dean katsoi häntä pitkään ja tuli istumaan Seamusin viereen sängylle. Hän tönäisi seamusta olkapäähän. "Kai tiedät että sinä voit kertoa minulle jos jokin on hätänä?" Hän tapitti vakavana Seamusia suoraan silmiin.  Seamus tapitti takaisin suu raollaan.
"Kaikki on hyvin, on vaan ollut kiireitä kouluhommien kanssa ja niin pois päin."
 Dean hymyili suloisesti ja kiersi nopesti käsivartensa Seamusin olkapäille.  Seamusilla kävivät kylmät väreet ja hän hymyili takaisin.
"Jos kerran niin sanot..." Dean virnisti vielä kerran söpösti ja käveli portaat alas oleskeluhuoneeseen.
Seamus jäi istumaan sängylle iloisempana kuin pitkään aikaan.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2015 14:55:53 kirjoittanut Unohtumaton »
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
En oo koskaan erityisemmin pitänyt tästä parituksesta, mutta otsikko pakotti mut avaamaan tän. Ja nyt sitten ihan mielenkiinnosta luin tätä, ja täytyy kyllä sanoa, että näin alun perusteella tää vaikuttaa ihan lupaavalta. :)

Ainoo sellanen asia, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, on sellanen, ettei tulis kauheesti toistoa. Monissa kohdissa oli monta sellasta lausetta, mitkä oli peräkkäin ja kaikki alko sanalla hän ja toisissa toistettiin nimiä ehkä vähän liikaa. Tollasiin kohtiin, toiston välttämiseks, voi kokeilla vaikka mies, nuorukainen.. kaikkia tälläsiä. Ne saa tekstistä ainakin mun mielestä selkeemmän ja helpommin luettavan. Ja sitten mun makuun joissain kohdissa oli ehkä vähän liian vähän kuvailua, mutta eiköhän se tästä. :)

NeitiMusta.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

lilyana

  • ***
  • Viestejä: 13
Kiitti rakentavasta kommentista NeitiMusta, on kiva kuulla et tää ei oo ihan katastrofi! ;) yritän ottaa huomioon asiat mistä sanoit. :)
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

Anaid

  • ***
  • Viestejä: 281
  • Jamie <3
Vau! Tää on yllättävän hyvä! :D
En ole mitenkään slashin ystävä, ellei se oon drarrya, mut tykkäsin tästä parituksesta enemmän kuin uskoin! :)
Jatkoa kehiin!

Anaid
Draco/Harry<br />Harry/Ginny<br />Lily/James

lilyana

  • ***
  • Viestejä: 13
Anaid/ Oi kiva että pidit&kommentoit! ;) jatkoa tulee heti kun ehdin kirjoittamaan, eli sunnuntaihin mennessä.
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

veelia

  • dude
  • ***
  • Viestejä: 8
  • NO jos totta puhutaan...
Ihan mahtava!

En oo koskaan tullut ees ajatelleeks tätä paritusta, mutta täähän on ihan megaloistava  :D Kirjotat hyvin, jossain kohdissa en oo aina ihan varma että missä mennään ja kuka puhuu, se saattaa kyllä johtua ihan itsestäni  ;)
JATKOA!
 
-veelia

lilyana

  • ***
  • Viestejä: 13
veelia/ Kiitoskiitos paljon, kiva että pidät! :-* Vai että ihan mahtava. Parasta mitä voi tälläne keltanokka kuulla. ;) Selkeyttä yritän lisätä, kiitti kommentista.
Jatkoa tulee mahdollisimman pian, mutta se vähän viivästyy. Viikonloppuun mennessä lupaan että on taas uusi luku.
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

Peikko-poika

  • Vieras
Toi oli eka kirjotus jonka luin täältä  :P aivan mahtava ! lisää vaan, pidän tosta tyylistä jotenki tosi paljo.. ja sitte mite oot laittanu noi hahmot yhteen.. oww.. jatkoa vaan ! <3 :D

lilyana

  • ***
  • Viestejä: 13
Peikko-poika/ Ihanaa että tykkäsit! :-* Noista on helppo kirjottaa kun ne sopii mun mielestä niin hyvin yhteen. Jatkoa yritän laitella viikonloppuna. :D
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Hmmm, aika hyvä tahti kun on tullut kuusi lukua näin lyhyessä ajassa :D
No ensinnäkin, en kauheesti(lue: en ollenkaan) lue pidempiä ficcejä muilla parituksilla kun H/D, H/R ja D/R, mutta joku selittämätön ylempi voima sai mut tarttumaan tähän ficciin.

Nalkutan nyt ensin pois alta kielioppi virheet.
Ei näin: Alkaa olemaan
Vaan: Alkaa olla
Siellä oli myös toinen samanlainen virhe. Eli alkaa-sanan kanssa tulee aina verbi perusmuodossa ;)
Sitten siellä sanottiin jotain sellasta kun "tuppaa olla", sen kanssa mun korvaan ainakin kuulostais paremmalta tuppaa olemaan ;)
Kielioppivirheitä siellä oli onneks yllättävän vähän ;)

Sitten itse ficciin. Tykkään sun kerronnasta ja kuvailusta. Se on tosi rentoo ja siistiä eikä töki niinkun aloittelijoilla (ja niinkuin myös mun eka ficci!) tuppaa olemaan :D
Mut sit taas vuoropuhelut oli jotenkin luonnottomia ja noi "Seamus ajatteli" -kohdat.
Lisäks tapahtumat eteni ehkä vähän turhan nopeasti, mutta ei se mitään näin aluksi, mun eka ficci oli sellasta kurakakkaa, että...! (Se löytyy listauksestani edelleen, jos kiinnostaa ;))

Mutta jään kyllä seuraamaan nyt kun olen kuusi lukua sentään lukenut, pitäähän sitä tietää mitä käy! ;)

Jatkoa odotellen,

~Missy
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

lilyana

  • ***
  • Viestejä: 13
Missy/ Kiitos paljon rakentavasta kommentista. :)
I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
No myönnetään, toi vika luku oli aika lyhyt :D mutta ei se mitään ;) Lisäks luulin, et tästä ficistä tulis pidempi, mutta ei sekään haittaa, oli kiva lukee välillä tälläisiä lyhykäisiä pläjäyksiä.

Pidin parituksesta, Seamus ja Dean oli söpöjä. Vähän kyllä tuntuu et ficci ois loppunu kun seinään tai jääny kesken? Epilogi ois kiva saada ;)
vähän teksti aina välillä tökki, mutta harjoittelemalla oppii. Eikun kirjoittamaan lisää ;)

~Missy
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.