Kirjoittaja Aihe: PMM☆M: Dea in Somnio [Madoka/Homura] | S, pre-femme  (Luettu 1253 kertaa)

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Kirjoittaja: faux pas
Ficin nimi: Dea in Somnio
Fandom: Puella Magi Madoka ☆ Magica (Mahou Shoujo Madoka ☆ Magica)
Genre: pre-femme, angst, friendship
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: (Madoka/Homura), yksipuolinen suhde, pre-femme
Yhteenveto: ”Jos saisin toivoa nyt uudestaan, haluaisin nähdä sinut uudestaan. Vaikka vain pienen hetken. Ei sinun tarvitsisi puhua. Vaikka tiedän, että sillä sekunnilla, kun katoaisit taas, tuntisin suurempaa tuskaa kuin yksikään puella magi on koskaan tuntenut.”
Varoitukset: -
Vastuuvapaus: En omista tätä ennen niin karua ja kylmää universumia. SHAFT teki, Urobuchi kirjoitti.
A/N: Toi yhteenveto takkuaa.
Näin. En kirjoittanukaan sitä julmaa kinkkuficciä tästä fandomista, muutinkin mieleni. Tässä (todennäköisesti) oneshotissa pohdiskelen vähän Madokan universumia ja Madokan ja Homuran suhdetta. Näen sen itse Homuran yksipuolisena, varauksettomana mutta ilman täyttymystään jääneenä rakkautena, jota Madoka viime sanoikseen kertoi “nyt ymmärtävänsä”, muttei voinut siihen vastata. Nyt on Homuhomun waifu maailman kuningattarena eksistenssin tuolla puolen ja elämä on hankalaa. (Kyoko ja Mami ovat varmaan yhdessä, ihan vaan kääntääkseen veistä haavassa)
Puella in Somnio (Tyttö unessa) on siis Homuran “teema” animesta, ja päätin leikkiä kätevää ja vääntää tuon latinankielisen lauseen Dea in Somnioksi eli Jumalattareksi unessa(ni). Kivaa.
Satuin löytämään tällaisen semisopivan fan-art-kappaleen tähän ficciin. Kuvaa voit suurentaa klikkaamalla sitä.






Välillä sitä oli hankala uskoa. Sitä, että minä olin läsnä sinä hetkenä, kun Jumala loi Taivaan ja Maan: kun Madoka järjesti maailmankaikkeuden uudelleen.

Kun mietin sitä lyhyttä hetkeä uudelleen myöhemmin, se oli hyvin kaunis hetki. Ei vain siksi, että kelluimme avaruudessa tai jossain sen toisella puolen, ei siksi, että tähdet ja rauhoittava pimeys sulkeutuivat ympärillemme kuin suojellakseen meitä. Eikä siksikään, että joku ehkä sanoisi minun kirkunani Madokan katoamisen hetkellä olleen kaunista.

Se oli minusta aidosti kaunis siksi, että Madoka oli ymmärtänyt jotain, mitä vain kourallinen ihmisiä on edes pystynyt lähestymään. Vaikka olin surusta sekaisin ja olisin vaikka kirkunut jokaisen universumin tähden sammuksiin jottei hän lähtisi ja jättäisi minua, hän ymmärsi, ettei kyse ollut “minusta” tai “sinusta”. Ei edes “meistä”. Kyse oli “heistä”. Kaikista muista ihmisistä, kaikista muista tytöistä. Hän tiesi varmasti satuttavansa minua, jos ei pyyhkisi itseään myös minun muististani, mutta hän liu’utti punaisen hiusnauhansa kämmenelleni, kuin luottaen siihen, että minä olin -- ja tulen aina olemaan -- hänen paras ystävänsä.

Niiden sanojen muistelu saa minut nieleskelemään sängyssäni. Makaan tässä ja mietin häntä jo varmasti kolmatta miljoonatta kertaa. Toisaalta se oli kauneinta, mitä kukaan on ikinä minulle sanonut, toisaalta kirvelevä tuomio elämään ilman rakastamaani ihmistä, ilman toivoa edes nähdä häntä uudelleen.

Hassua, hänenhän se piti “toivo” olla.

Olen hirveän lapsellinen. Minä halusin pelastaa edes yhden ihmisen, jonka vuoksi olin uhrannut enemmän kuin elämäni ja ikuisuuteni. Olin valmis uhraamaan hänen vuokseen myös kokonaisen kaupungin ja kolme lähintä ystävääni. Hän pelasti koko Maan tytöt, naiset, kaikki. Tytöt painajaismaiselta kohtalolta, naiset siitä kärsimiseltä (ne, jotka selviytyivät aikuisikään asti, luulivat varmasti selviytyvänsä loppuun astikin, mutta meidän laisillemme oli silloin vain yksi loppu) ja muut noitien suudelmilta.

En jaksa enää torua itseäni loputtomasta naiiviudesta ja tyhmyydestä, joten nousen hetkeksi sängystäni ja sytytän hologramminäytöt. Ne toistavat iloisimpia, onnellisimpia muistojani Edellisestä Järjestyksestä (kuten olen sitä itse alkanut kutsua): piknikki Mamin ja Madokan kanssa, Madokan kanssa koulussa, Kyokon ja Mamin kanssa harjoittelemassa... en tiedä, kuinka monta aikajanaa raivasin universumin umpihankeen silloin, mutta vaikka jokainen jana kesti vain kuusitoista päivää ja suurin osa noista päivistä oli pelkkää kuolemaa, surua ja kirkunaa, kyllä minulle kauniitakin muistoja kertyi. Aika paljonkin.

Hymyilen pienesti hologramminäytöille seinillä ja ilmassa ja menen takaisin sänkyyn. Jotkut nukkuvat TV päällä, minä pidän muistivideoni auki läpi yön, kunnes nukahdan niiden ääniin ja lämpimiin valoihin.


*


hiljainen, pehmeä naurahdus, kuin ääneen lausuttu hymy.

“Homura-chan.”

käännähdys, hitaasti.

minä näen...

siinä hän on.

tähtiin maalattu nauru.
hääpuku.
silmät itse ikuisuus.
Teille “toivo”, minulle “rakkaus”.


kosketus.
polttaa. olen tahtonut niin pitkään.
no nyt hän nauraa minulle.

“Homura-chan...”

ainoat sanat, minun nimeni.
miksi vain minun nimeni?

“Madoka...”

käsivarret vetävät luokseen, kuin musta aukko.
polttava kosketus. silmiäni polttelee ja kirvelee.

“Homura-chan... ethän ole ollut yksinäinen?”

ei vastausta, silmiä vain polttaa. haluan olla tässä enkä lähteä koskaan pois, eikö se kävisi? Jumalan käsivarsilla, jumalattareni sylissä, tässä haluan olla, tähän haluan nukkua.

voi, hän tietää. hän kietoo kätensä tiukemmin ympärilleni, ja minä en vain voi--  alan nyyhkyttää.
en näe hänen kasvojaan, mutta tiedän, hän hymyilee.

“Haluan, että kerrot minulle Maapallosta. Kerro minulle. Kerro kissanpennuista ja ihmisistä, kaupungeista. Kerro Kyokosta ja Mamista.”
“Ehn-- en halu--aa...”
“Kerro itsestäsi.”
“Enh... minä--äh... olen ih-- ihan k-k-kamala...”
“Homura-chan, et sinä ole kamala.”
“Oh... Olenp--phas...”
“Kerro minulle.”

hän silittää selkääni ja kuiskii korvaani. hänen mekkonsa on kuin suuri pilvi tai tähtisumua.

“Jhos... j-jos lu-lu-lupaat...”
“Lupaan?”
“Lu-- lhupaat että et jätä min--hua yk--sin...”
“Homura-chan, sinä voit nähdä minut koska vain haluat.”
“Niinkö?”
“Tietenkin!”

itkettää.

“Minä... mhin--minä voin... kh--kertoa--ah huomenna... Halu--an olla vain täs--sä...”

tuntuu siltä, kuin hukkuisin Madokan syliin ikuisuudeksi. itken ja itken ja itken ja kun viimein sade lakkaa,
herään nyyhkyttäen huoneestani.

Hologrammivideot pyörivät yhä, ja Madokan vaaleanpunaisen puvun hohka herättelee minut auringonpaisteeseen. Minua itkettää yhä, mutta “taikatyttöjen treenausleirillämme” saadussa muistossa Madoka nauraa ja katsoo minua silmiin.

Hymyilen takaisin. Itku haihtuu auringonvalossa ja jaksan taas toivoa.



Nähdään ensi yönä... Madoka.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2016 02:04:28 kirjoittanut Odile »

Okakettu

  • revonhäntä
  • ***
  • Viestejä: 1 152
Vs: PMM☆M: Dea in Somnio [Madoka/Homura] | S, pre-femme
« Vastaus #1 : 01.01.2013 01:02:11 »
ÄÄÄ.

Tulee maailman huonoin kommentti koska all the feels, mutta ei voi mitään: Madoka/Homuraa finissä! Ja vieläpä laadukasta Madoka/Homuraa finissä! Ah, olen odottanut tätä päivää. Itse asiassa minun on tehnyt mieli kirjoittaa tästä parista itsekin jotain, mutta kyseessä on niin kertakaikkisen vaikea fandom, ettei onnistu. Äärimmäisen hienoa oli siis bongata tämä täältä, kruunasi iltani! ^^ Tämä tuntui todella uskottavalta tekstiltä animea ja etenkin Homuraa ajatellen - ihana muuten, että kyseessä oli juuri hänen näkökulmansa, Homura kun on minusta sarjan mielenkiintoisin hahmo kaikessa epätoivossaan.

Ja dadum, kokonaisuudessaan tykkäilin tästä hirmuisesti - ficcisi huokuu kaikkia niitä elementtejä, miksi Madoka/Homura on minusta niin kaunista ja tragediaa täynnä yksipuolisuudessaan, josta olisi jossain toisissa olosuhteissa voinut tulla jotakin. Tai jotain. Angstia sen joka tapauksessa olla pitää, kun kirjoitetaan tästä parivaljakosta. Homuran ehkä aavistuksen maanista pohdintaa oli mielenkiintoista lukea, varsinkin kun toteutus oli erittäin IC.

Lainaus
Vaikka olin surusta sekaisin ja olisin vaikka kirkunut jokaisen universumin tähden sammuksiin jottei hän lähtisi ja jättäisi minua, hän ymmärsi, ettei kyse ollut “minusta” tai “sinusta.
Vaikka kirkunut jokaisen universumin tähden sammuksiin jottei hän lähtisi. Niin Homuraa kuin voi vain olla. Sydänhän tässä särkyy. Kauniisti ilmaistu noin ylipäätäänsäkin, kielenkäyttösi oli läpi ficin hirmuisen hienoa.

Toivottavasti kirjoitat tästä fandomista (*köh*ja parista*köh*) joskus jotain, lukisin erittäin mielelläni. ♥
sentimentaalista löpinää.

ava & banneri ©️ Ingrid
avan taide ©️ Coco

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: PMM☆M: Dea in Somnio [Madoka/Homura] | S, pre-femme
« Vastaus #2 : 01.01.2013 01:22:15 »
ÄÄÄ.

Tulee maailman huonoin kommentti koska all the feels, mutta ei voi mitään: Madoka/Homuraa finissä! Ja vieläpä laadukasta Madoka/Homuraa finissä!
Augh nyt osuit kyllä suoraan minun feelseihin. "Laadukasta"... oih ja voih, kiitos ^///^

Lainaus
Ah, olen odottanut tätä päivää. Itse asiassa minun on tehnyt mieli kirjoittaa tästä parista itsekin jotain, mutta kyseessä on niin kertakaikkisen vaikea fandom, ettei onnistu. Äärimmäisen hienoa oli siis bongata tämä täältä, kruunasi iltani! ^^ Tämä tuntui todella uskottavalta tekstiltä animea ja etenkin Homuraa ajatellen - ihana muuten, että kyseessä oli juuri hänen näkökulmansa, Homura kun on minusta sarjan mielenkiintoisin hahmo kaikessa epätoivossaan.
Hyvää uutta vuotta siis sinne! : D Fandom on tosiaan melko hankala. Olen miettinyt jo pitemmän aikaa tämänkin fandomin "korkkaamista", ja tämmöinen tuli sitten mieleen. Alkuajatus oli vain se, että Homura tapaisi vielä Madokan, ja loppua kohti tuli sitten se, että annetaan nyt vähän toivoa tähänkin pimeyden valtakuntaan ja annetaan vielä mahdollisuus tavata Madoka uudestaankin.

Lainaus
Ja dadum, kokonaisuudessaan tykkäilin tästä hirmuisesti - ficcisi huokuu kaikkia niitä elementtejä, miksi Madoka/Homura on minusta niin kaunista ja tragediaa täynnä yksipuolisuudessaan, josta olisi jossain toisissa olosuhteissa voinut tulla jotakin. Tai jotain. Angstia sen joka tapauksessa olla pitää, kun kirjoitetaan tästä parivaljakosta. Homuran ehkä aavistuksen maanista pohdintaa oli mielenkiintoista lukea, varsinkin kun toteutus oli erittäin IC.
Oih, kiitos paljon. Varsin mieltä lämmittävää kuulla, että Homura oli ihan IC. Välillä joistakin fandomeista tulee aika OOC-hahmoja. ^^'

Lainaus
Vaikka kirkunut jokaisen universumin tähden sammuksiin jottei hän lähtisi. Niin Homuraa kuin voi vain olla. Sydänhän tässä särkyy. Kauniisti ilmaistu noin ylipäätäänsäkin, kielenkäyttösi oli läpi ficin hirmuisen hienoa.

Toivottavasti kirjoitat tästä fandomista (*köh*ja parista*köh*) joskus jotain, lukisin erittäin mielelläni. ♥
Kiitos, kiitos! On aina ihanaa kuulla, että lukijat pitävät ilmauksestani ja tyylistäni. ^///^
No ja sittenhän sulla kävi tuuri, juuri tässä uudenvuoden ratoksi ilmoittauduin Ficletpakka-haasteeseen tällä fandomilla. : D Sieltä on tulossa viisi 500 - 700-sanaista ficlettiä, joissa jokaisessa on eri päähahmo. (Paritukset tosin voivat olla samoja, ja uskon, että teenkin kaksi MadoHomua.) Saatan tehdä pari parituksetontakin, kun jostain syystä Madokan parituksille sydämeni ei syttynyt ihan liekkeihin asti. Mitä nyt tietenkin MadoHomu on minusta kaunis paritus. ^^ Kyllä minusta Homuran ajan taivuttaminen on merkki ikuisesta rakkaudesta. SayaKyo (tai miten se nyt "virallisesti" lyhennettiin) on ainakin Kyokon puolesta ihan nätti, mutten ole varma teenkö siitä mitään. Saa nähdä.

Mightyena

  • ***
  • Viestejä: 437
  • ヨホホホ♪
Vs: PMM☆M: Dea in Somnio [Madoka/Homura] | S, pre-femme
« Vastaus #3 : 28.02.2013 22:18:55 »
Madokaa Finissä! Miten tämä on saattanut kulkea silmieni ohi? Korjataan tämä huutava vääryys heti. Koska eihän MadoHomu todellakaan ole muuta kuin lemppari femmeparitukseni ikinä. Yyh. Kuten näkyy, osuit kyllä minunkin feelseihin ihan täysillä.

Oikeastaan ei ole mitään lisättävää siihen, mitä Okakettu jo sanoi. Hahmot ovat hienosti IC. Olen lukenutkin sinulta hiukan ficcejä, ja voi että, pidän tyylistäsi aina niin valtavasti. Kaikki käyttämäsi tehokeinot, esimerkiksi pienet alkukirjaimet, iskevät minuun ihan täysillä. Uskallat olla omaperäinen, eikä se ole edes mitenkään väkisin väännetyn oloista. Jos tätä pitäisi kuvailla jotenkin, sanoisin, että tämä on kuin runo. En tiedä, pidätkö tuota kohteliaisuutena, mutta sellaisena sen tarkoitan. Kaunis, upea, runollinen.

tähtiin maalattu nauru.
hääpuku.
silmät itse ikuisuus.
Teille “toivo”, minulle “rakkaus”.
Pakko myöntää, itkin täällä melkein. Enkä itke ficeille kamalan usein. Teille "toivo", minulle "rakkaus". ;__: Nyt kun tarkemmin pureksii, tästä tulee hiukan mieleen ne raamatulliset tulkinnat, joita koko sarjasta on esitetty. Kiehtova fandom, tosiaan.

Ei synny mitään järkevää kommenttia. Kiitos tästä, pidin hirmuisen paljon. ♥
everybody knows there's a party at the end of the world

Odile

  • Morsio
  • ***
  • Viestejä: 384
  • ×××
Vs: PMM☆M: Dea in Somnio [Madoka/Homura] | S, pre-femme
« Vastaus #4 : 01.03.2013 21:52:51 »
Madokaa Finissä! Miten tämä on saattanut kulkea silmieni ohi? Korjataan tämä huutava vääryys heti. Koska eihän MadoHomu todellakaan ole muuta kuin lemppari femmeparitukseni ikinä. Yyh. Kuten näkyy, osuit kyllä minunkin feelseihin ihan täysillä.

Oikeastaan ei ole mitään lisättävää siihen, mitä Okakettu jo sanoi. Hahmot ovat hienosti IC. Olen lukenutkin sinulta hiukan ficcejä, ja voi että, pidän tyylistäsi aina niin valtavasti. Kaikki käyttämäsi tehokeinot, esimerkiksi pienet alkukirjaimet, iskevät minuun ihan täysillä. Uskallat olla omaperäinen, eikä se ole edes mitenkään väkisin väännetyn oloista. Jos tätä pitäisi kuvailla jotenkin, sanoisin, että tämä on kuin runo. En tiedä, pidätkö tuota kohteliaisuutena, mutta sellaisena sen tarkoitan. Kaunis, upea, runollinen.

tähtiin maalattu nauru.
hääpuku.
silmät itse ikuisuus.
Teille “toivo”, minulle “rakkaus”.
Pakko myöntää, itkin täällä melkein. Enkä itke ficeille kamalan usein. Teille "toivo", minulle "rakkaus". ;__: Nyt kun tarkemmin pureksii, tästä tulee hiukan mieleen ne raamatulliset tulkinnat, joita koko sarjasta on esitetty. Kiehtova fandom, tosiaan.

Ei synny mitään järkevää kommenttia. Kiitos tästä, pidin hirmuisen paljon. ♥
Voi voi, minulle esitetään kyllä harvoin kommenttia tyylistäni yleensä (ja on ihanaa kuulla, että kommaaja on lukenut muitakin ficcejäni, vaikkei niitä nyt olisi sitten aina kommentoinutkaan! ^^)
Kiitos kovasti, ja pidän kyllä runollisuutta kohteliaisuutena, sillä mielestäni oma runouteni (siis ihan "nyt kirjoitan runon"-mielessä tehtyä runous-runouteni)(sanoinko jo "runo" tarpeeksi monta kertaa) on suurinta roskaa ikinä, joten tuntuu helpottavalta ja mukavalta ajatella, että ehkä minä sitten kirjoitan runoni eri tavalla, nivoen ne muihin teksteihini. Kiitos siis kovasti. ^^

Ja Madokaa on tulossa lisääkin kyllä, kunhan saan tämän Rare-haasteen pois alta. :)