Ginerva: Ihanaa!:) Voi että hävettää tän aikavälin takia, löydät sitten mitä nöyrimmät anteeksi pyyntöni yhteisesti tuosta vähän alempaa
Mutta tosi kiva kuulla, että tykkäsit c: Spoilerit ei kuulu harrastuksiini, joten vastauksen tähän Toni - kysymykseen löydät sitten itse luvusta
Apuapuapua olen oikeasti niiiin pahoillani että kesti näin kauan:<
Chemicabullet: Eka kommentti ei voi olla paska:D:D Mutta ihanaa, että teksti herätti tunteita, siihen sitä vähän pyrittiinkin esimerkiksi juuri tuon mummelin avulla
Ja oi kyllä, viinakellari ._. Eääh pitikö mainita, nyt en pääse itsekään eroon tuosta mielikuvasta
Ja kyllä se Tonikin jotain osaa... c;
Regoda: Kiitoksia kovasti kommentista, tosi kiva kuulla että pidit!:)
Ja sitten itse asiaan
A/N: Apuaaa ette voi oikeasti uskoakkaan, miten pahoillani olen tästä katkosta!
Tarina jäi oikeastaan tauolle, sillä inspi karkasi sormieni välistä aivan täysin, enkä saanut maaniteltua sitä takaisin millään ilveellä. Muuutta koska inhoan tarinoiden kesken jättöä, taistelin tämän nyt sitten loppuun:D Pointti siis oli, että esitän tässä nöyrimmät pahoitteluni. Toivottavasti tarina muistuu vielä sen verran lukijoille mieleen, että he saavat sen loppuun luettua.
Oi kamala, nyt kun katselen noita ensimmäisiä lukuja, alkaa ihan hävettää:D Kyllä sellaista tekstiä, että huhhuh. Nyt kun kerran tänne viimeisen luvun kuitenkin julkaisen, niin tulen mitä luultavimmin noita ensimmäisiä lukuja korjailemaan. c:
Elikkäsiis kaikista päällimäinen pointti nyt oli, että olen viimein saanut kirjoitettua tämän päätökseensä!:o Alta löytyvän luvun, (sekä pienimuotoisen "epilogin", eli äksien jälkeisen osuuden) jälkeen toivotamme pojille hellät hyvästit. Aikamoinen kokemus on tämäkin kirjoitus ollut, ensimmäisenä slash-tekstinä nimittäin:D
Tämä luku onkin sitten ihan äääärimmäisen draamailua, mutmut:D:D
Sitten vielä varoituksen sana, tämä luku sisältää
runsaasti kiroilua.
Mutten pidättele teitä sen pidempään, olkaa hyvä:
Luku 4Turhankin tutuksi käynyt moukari lävisti taas maailmani, räväyttäen silmäni auki. Taino, auki ja auki, jostain syystä ne olivat muurautuneet umpeen. Hankasin vasemman silmäni puhtaaksi, ja ensimmäiseksi huomion varasti käteni: sen ympärille oli kiedottu valkoinen huppari, jonka hohtoa tahrasivat kuivuneet veritahrat. Silloin tajuntaani iski muistojen virta, ja edellinen päivä kelautui filminauhana silmieni editse.
Sydämeni hakkasi, kuin se yrittäisi murtautua ulos rinnastani, ja minua kuvotti. Kaikki se tuska vyöryi lävitseni kerralla, yhtenäisenä aaltona, tuntematta sääliä. Minua oksetti. Silmiini kohosivat kyyneleet, ja jokainen auki revitty aukko rinnassani kiljui tuskasta. Vasta silloin tiedostin lämmön, joka säteili vasten selkääni, sekä kädet, jotka pitelivät minut tiukasti paikoillaan.
Kauhistunut kirkaisu kuivui huulilleni, kun pyörähdin salamannopeasti ympäri, ja kohtasin Tonin tyyneet kasvot. Väkivaltaisesti rimpuillen potkin itseni itseni irti hänen puristuksestaan, mätkähtäen lattialle. Silloin platinapään silmät raottuivat hivenen, unesta vielä sameina, kunnes minut tavoittaessaan räpsähtivät selälleen.
- N-niko! hän sopersi, ja kurotti kättään tavoitellen otetta.
Järkyttyneenä pälyilin ympärilleni, kuin hiiri osuessaan petolinnun kohteeksi öisellä niityllä, etsien pakopaikkaa. Muutaman sekunnin harkitsin juoksua, mutta Toni oli jo jaloillaan, jolloin tiesin suunnitelman olevan tuhoon tuomittu. Paniikki jäsenissä kouristellen, pakokauhu mieltä kahliten kompuroin mahdollisimman kauas hänestä. Terävä isku selkääni katkaisi karkausyritykset, ja kirvoitti huuliltani tuskan värittämän parahduksen. Iskun voimasta ilmat lensivät keuhkoistani, epätoivoiset hönkäykseni kaikuivat ilmoille korinana. Kipu pakotti kehoni taipumaan, ja niin lysähdin kyljelleni vasten lipastoa, jonka kulmaan olin mitä ilmeisimmin osunut.
- NIKO! Toni parkaisi rynnätessään luokseni.
- Ei, kiltti, älä... Älä satuta... Pysy kaukana, kiltti, älä, suustani karkasi keskeneräisiä lauseenpuolikkaita kivun sumentaessa muutenkin
rajallista näkökenttääni.
Kiedoin käteni rintakehän ympärille, kuin pitääkseni sitä kasassa.
Sanani saivat Tonin pysähtymään, hänen ilmeestään paistoi järkytys. Kasvoilla tanssi tahtojen taisto, kaksi puolta joista kumpikin yritti saavuttaa yliotteen. Naamalla risteili tunteita, joita olin kyvytön tunnistamaan. Kevyesti päätään pudistaen poika jatkoi päättäväisesti luokseni, kumartui viereeni, ja tunsin kuinka kehoni alkoi täristä.
- Kiltti... äänestäni oli jäljellä vain kuiskaus.
- Niko, kaikki on hyvin, Niko minä en satuta sinua, rauhoitu! Toni puheli kuin järkensä menettäneelle, vieden kätensä hiuksiini.
Ja tämä yksi kosketus, yksi ainokainen kosketus ihmiseltä, jonka tiesin kuuluvan jollekulle muulle, joka ei halunnut minua, oli viimeinen pisara. Jokainen viilto, jokainen auki pakotettu reikä rinnassani ratkesivat. Runnottua, pahoinpideltyä rintaa ei vahingoittanut enää yksikään kolo: oli vain yksi iso aukko, ammottava tyhjyys keskellä rintaa, joka korvensi, viimeinkin sytytti sen lopullisen, sietämättömän tuskan, jota osasi odottaa, jota pelkäsi; Pelkäsi sen olevan liikaa, riuhtovan otteeseensa, huuhtoen mennessään. Kyyneleet tulvivat yli, kun viimein karjaisin kaiken ulos:
- PYSY KAUKANA MINUSTA!
Riuhtaisin itseni ylös, välittämättä heiluvasta maailmankaikkeudesta. Olisi ehkä kuitenkin pitänyt. Lattia alkoi lähestyä huolestuttavaa vauhtia, ja suljin silmäni valmiina tömähdykseen... jota ei tullut. Hetkonen, ei kolausta pään iskeytyessä vasten kovaa laatoitusta, ei kylmää pintaa vasten poskeani? Miten niin ei?
Näkökentän asettuessa kartoitin nopeasti ympäristöni, ja löysin itseni, taas kerran, ( tämä tilanne alkoi käydä hälyttävän tutuksi ) erään tietyn platinapään käsivarsilta. Ylös vilkaistessa törmäsin huulilla keikkuvaan virnistykseen, ja epäuskoisesti kohotettuun kulmakarvaan.
- Seriously, pysy kaukana minusta? Varmaan kulunein heitto ikinä, Toni naurahti.
Huuliltani karkasi naurahduksen ja nyyhkäyksen välimuoto, joka sai pojan vakavoitumaan.
- Hei nyt oikeesti, mikä sulla on? Oonko missannu jotain? Toni kysyi kulmat huolestuneeseen ilmeeseen kurtistuen.
- E-ei mulla mi-mikään oo, totavähävieläkipeeja-, kasasin kokoon kaiken, minkä mun aivot nyt tässä tilanteessa suostu tuottamaan.
-
Niko, mä tunnen sut. Luuletko tosissas, että tuo menee läpi? tokaisi platinapää pakotetun rauhallisella äänensävyllä.
- Läpi, ai mikä? Siis mähän sanoin jo, oon ollu nyt pitkää kipee ja-, lauseeni keskeytyi taas, kun hoksasin lepääväni vieläkin toisen pojan käsivarsien suojassa.
Älähtäen ponnistin itseni pystyyn, napaten kiinni lipastosta tasapainon säilyttämiseksi.
-
Niko... Toni lausui hitaasti, ääni rakoillen, tarttuen olkapäähäni melkein kipeästi.
- Toni-i, vastasin lapsellisesti häntä matkien.
Ote olkapäästäni tiukentui.
- LOPETA! Me tiedetään molemmat, että sä et ole tuollainen.
Mitä. On. Tapahtunut?
Ja silloin jotain naksahti. Ärtymys kuohahti yli äyräiden, liekehtien mun sisällä, lukiten mieleni korventavan sähköaidan taakse, estäen järjen kontrollin tekemisiini.
- Sä haluat tietää, mitä mulle on tapahtunut?
Mitä. Mulle. On. Tapahtunut?
Sä tapahduit, saatanan runkku.
Sinä. Sä oot jumalauta mun paras ystävä, varmaan maailmankaikkeuden kantava voima ja sen keskipiste, ja sit sä meet suuteleen mua?! Ihanku kaikki ei ois ollu jo tarpeeks mutkikasta, nii tottakai tän idiootin piti sit mennä ihastuun suhun. Kyllä,
mä oon vittu kusessa suhun. Mutta ei, ei se vielä mitenkään riitä. Vaan kun mä tulen kouluun, siis tulen kouluun sen jälkeen kun oon
nuollut mun bestikseni kanssa, ensimmäiseks mä nään sen syleilee jotai teinilissua. Mä vaan olin niin saatanan tyhmä, että oikeesti
kuvittelin, et vois olla ees pieni mahdollisuus, että sä oikeesti
tykkäisit musta, mä vuodatin ivallisesti katkeroituneella äänellä, silmät ekaa kertaa päiviin Tonin omiin liimautuneina.
Terävä henkäys väliin:
- Ai että mua kyllä hävettää. Miten sä voisit ikinä tahtoo
mut, niin tavallisen ihmisen kun mahollista, joka on kaiken lisäks jätkä, kun sulla on mahikset ihan kehen isotissiseen feikkiblondiin tahansa. Nii että mitä mulle tapahtu? Sä, Toni vitun Lah-
Tutut, silkinpehmeät huulet mun huulilla, käsi kiertyneenä mun niskaan, toinen lantiolle. Välitön läheisyys joka puolella, huumaava ominaistuoksu jota ei pääse karkuun. Toni suuteli mua vaativasti, tukisti päätä parempaan asentoon, pakotti raottamaan suuta. Sitten sen kieli jo hyväilikin mun kieltä, hampaita, poskia. Mä olin liian hämmentynyt, yllätetty ja nurkkaan ajettu saadakseni aikaan minkäänlaista reaktiota.
Viimein poika irtautui, työnsi mua hieman kauemmas, muttei silti irrottanut otettaan. Nauru kupli sen suupielissä, kun se tokaisi:
- Sori, mä en keksinyt muutakaan keinoo saada sua hiljaseks.
Se vilkaisi mun ilmettä, puri selvästi hammasta ollakseen nauramatta. Mun suu ei ehtinyt avautuu ees senttiä, kun se jo kiiruhti jatkamaan:
- Heiheiheihei oota, anna mun selittää! Ensinnäkin, se en kyllä muistaakseni ollut minä, joka niitä huuliaan alkoi ensiksi tyrkyttää. Ja yritin kyllä soittaa sulle, mutta ei tuntunut hirveämmin kiinnostavan vastata. Toiseksi, anteeks mitä lissua? Sua ei koulussa oo näkyny sen viikonlopun jälkeen, ja-, sen kasvot syttyi oivalluksen myötä.
- Sä näit, kun mä halasin Nettaa? Voi ei Niko, ei ei ei ei
ei... Netta on mun serkku
! Se asuu Oulussa, ja sattu näille kulmille, nii kävi moikkaamassa. Niko hei, Netta on
kaheksantoista, ja vielä sukua mulle! Tonin äänensävy muuttui astetta kivakammaksi, ja poika irrotti otteensa musta pyörähtäen ympäri, nostaen kätensä turhautuneena hiuksiinsa.
- Sä et voi vain ylireagoida tuolla tavalla! Sun pitää ottaa asioista selvää, ja vaikka ehkä kenties puhua mulle, ennenkun meet tekemään mitään... mitään... tällasta! se käännähti salamannopeasti takaisin mun luokse, nappasi käteni otteeseensa ja osoitti syyttävästi yhä valkoisen, veritahrojen koristaman hupparin peitossa piileksivää käsivarttani.
Mä käänsin katseeni nolona sivulle, tunteiden risteillessä mun sisällä. Mutta silloinhan... Voisiko olla...?
- Mutta mä näin sun nuolevan sen tytön kanssa siellä käytävällä, takeltelen ääni jo ponnekkuutensa menettäneenä.
- Niko, kunniasanalla, mä
halasin Nettaa, se oli lähössä takaisin kotiin. Missä vaiheessa sä edes meidät näit? poika tokaisi jo ilme pehmeten.
Nyt kun tarkemmin muistelen... Enhän mä varsinaisesti
nähnyt niiden suutelevan, tilanne vain vaikutti siltä, ja muutaman nopean johtopäätöksen tuloksena mä päädyin siihen tulokseen. Sehän tarkoittaa ettei Toni suudellut ketään... Paitsi mua?
Mun rinta... Keskellä ammottava tyhjyys, se kuroi itseään umpeen. Pala palalta, se alkoi tuntua taas ehjältä, kokonaiseltä. Korvennus paloi loppuun reikien myötä, mä pystyin taas hengittämään.
Pian tunsin lämpivän käden nappaavan kiinni omastani. Tonin kosketus humahti lävitseni, ja mä olin taas
ehjä.
- ...Niko? varovainen, kysyvä ääni kuului edestäni.
Tajusin jäätyneeni, ja kiirehdin vastaamaan:
- Mmh siis mä kävin kyllä koulussa tiistaina, mut... Ikäänkuin näin teidät ja sä et usko kui paljon se sattu! Janii mä sit tulin kotiin, ja no, kyllä sä tiedät... mä sopersin, nyökäten lopussa kohti kättäni.
Tonin ilme synkkeni, ja sen kasvoille heijastui niin paljon surua, etten mä kestänyt katsoa sitä.
- Mä oon niin pahoillani, mä en tiennyt! parahdin ripustautuen lähes epätoivoisesti pojan kaulaan.
Platinapään kädet kietoutu mun ympärille sulkien mut syleilyynsä, ja mä tunsin huulet hipomassa mun hiuksia.
- Mä tiedän, ei se mitään, me päästään kyllä yli tästä... se hoki hiljaa, rauhoittavasti.
xxx
Pehmeät kädet mun hiuksissa, lämmin syli pään alla, taustalla Green Dayta. Mun suljettujen silmien pinnassa tanssii muistikuvia viime päivistä, huulilla vielä henkäys Tonista, aistit turrutettu tutulla tuoksulla. Kukapa tällaisesta tahtoisi herätä, mutta takaraivoa hakkaava pelko pakottaa mut kohottautumaan pystyyn.
- Toni, mä kutsun arasti.
- Mmh...? kysyvä äännähdys, jonka tulkitsen pyynnöksi jatkaa.
- Mitä me oikein tehdään?
- Tällä hetkellä makoillaan melko mukavasti päällekkäin, enkä mä ainakaan pistä ollenkaan pahakseni, platinapää vastaa avaten silmänsä, veikeä ilme kasvoillaan.
Mä töinäisen poikaa olkapäähän.
- Eikun tästä eteenpäin, miten me jatketaan?
Tonin ilme vakavoituu, poika tuo kasvonsa lähelle omiani.
- Taidat aavistaa sen itsekin, se toteaa haudanvakana.
Mun ilme valahtaa, sydän lyö epätahtiin.
- Toni...
- Etkös muka juuri itsekin käyttänyt ilmausta "
me"?
Samettinen silkki valloittaa jälleen huuleni, merkiten ne omakseen.
Joskus, ja vain joskus, voi olla ihan hyväksyttävää noudattaa idioottimaisia,
tyhmänrohkeita päähänpistoja.
Ja jos joku kenties kiinnostui, ja tahtoo lukea lisää tekstejäni, Pöytälaatikosta löytyy tuorein tuotos nimellä "Mikä tapahtuu tunturissa"(: