Kirjoittaja Aihe: Twilight: Miellyttääkseni sinua, S  (Luettu 2546 kertaa)

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Twilight: Miellyttääkseni sinua, S
« : 23.10.2010 18:26:40 »
Nimi: Miellyttääkseni sinua
Kirjoittaja: Deph
Ikäraja: S
Fandom: Twilight
Paritus: Alice/Jasper
Tyylilajit: fluff, angst, ficlet, AU(=kaikki ihmisiä)
Vastuuvapaus: S. Meyerille kuuluu Alice ja Jasper, mutta tässä tapauksessa muu taitaakin sitten olla minun.
A/N: Tuota noooin. Olin tänään kaupassa ja sattui olemaan lastenpäivät meneillään :D Sieltähän tämän idean nappasin ja nyt sitten iski yllättävä into kirjoittaa se idea. Ja tämä on sitten Alicen mielipide lapsista, ei minun. Voi olla vähän outo :D Ja nyt ei ollu ideaa otsikon kanssa sitten yhtään.
Osallistuu Fandom10 ja OTP10 haasteisiin.

Miellyttääkseni sinua

Olit pujottanut pitkät ja ohuet sormesi sormieni lomaan. Me olimme yhdessä ja näytimme sen kaikille. Ihmiset hymyilivät leveästi katsellessaan yhteen kiedottuja sormiamme tai pituuseroamme. Olin sinua päätä lyhyempi.

Mutta sinäkin katselit ympärillesi hymyillen. Katselit pieniä poikia, jotka juoksivat kaupan käytävillä ja saattoivat paukauttaa muutaman ruman sanan menemään. Katselit pikkutyttöjä, jotka ihastelivat vaaleanpunaisiin hepeneisiin puettuja barbeja ja silittivät paljeteilla koristeltuja juhlamekkoja pikkuruisilla kämmenillään. Katselit lastenvaunuissa uinuvia vauvoja, niiden pieniä sormia ja mahdottoman pehmeää ihoa.

Tiesin, että halusit palavasti oman pienen lapsen, vaatteisiin kiedotun nyytin käsivarsillesi. Lapsen, joka vinkuisi ostamaan karkkia tai uuden lelun. Lapsen, joka tuhoaisi nukkensa irrottamalla kädet ja jalat yksitellen paikoiltaan. Lapsen, joka ei suostuisi syömään silloin kuin käskettäisiin. Ja aina vain sinä hymyilisit. Sillä sinä rakastaisit sitä lasta.

Se kaikki kuvotti minua. Ja silti minä kannoin tätä pientä vauvaa vatsassani. Miellyttääkseni sinua.

”Alice, katso. Tuossa me olemme kohta”, Jasper kuiskasi ja heilautti kättään avioparin suuntaan. He vertailivat pilttipurkkeja hyllykön luona, isä työnnellen toisella kädellään lastenvaunuja. Näin äidin kaipaavan vilkaisun vaatehenkareiden suuntaan. Siinä me tosiaan olisimme.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:56:52 kirjoittanut Illusia »
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

mordelove

  • ***
  • Viestejä: 152
  • But it's hockey
Vs: Miellyttääkseni sinua, S
« Vastaus #1 : 23.10.2010 22:30:09 »
tää oli ihan mukava, pieni fic. :) tykkäsin paljon tosta lopusta  ;D
minäki voisin välillä nähdä Alicen lapsimielipiteet tuollaisena, eli onnistuit siinä aikas hyvin ;)
no kummiski pidin tästä ja kiitän kovasti :)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Miellyttääkseni sinua, S
« Vastaus #2 : 02.01.2011 07:01:58 »
Tämä oli näppärä ja söpö, mutta keveän angstin sisältävä ficci.  Tykkäsin.  Mieleeni tuli Rosalie tuosta Jasperin lapsenhalusta.  Alice.. Voisin kyllä kuvitella, ettei hän niinkään lapsesta perustaisi, mutta silti kantoi lasta sisällään ihan vain Jasperin takia.  Pidän siitä kuinka näissä sinun Jasper/Alice ficeissäsi (ainakin niissä, jotka olen lukaissut) heidän suhteessaan jokin tuottaa siihen loven (esim. tässä tämä vauva).

Lopussa vaihtui Jasperin sinuttelu (ymmärrät varmaan, mitä tarkoitan) hän muotoon, mikä hiukkasen häiritse, muttei merkitsevästi.  Kiitos tästä.

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 914
Vs: Miellyttääkseni sinua, S
« Vastaus #3 : 03.01.2011 16:08:22 »
Jopas oli jännä ficci! En osaa ihan varmasti sanoa, mitä ajattelin tästä - vaikka pohjimmiltani kyllä pidin hyvin suuresti. Mutta silti :D Minua nimittäin häiritsi suuresti se, että Alice oli mitä ilmeisimmin raskaana. Tämä oli siis jonkinlainen ihmisvariaatio? Ja niin, sen lisäksi minua häiritsi Alicen miellyttämishalu, joka taisi olla tämän koko ficin idea. Mutta muuten tässä oli niin paljon kaikkea tosi osuvaa, että nuo kaksi seikkaa jäivät aika taka-alalle, ja loppujen lopuksi nimenomaan pidin tästä ficistä.

Minusta oli jotenkin hauskaa lukea tämä ficci siinä mielessä, että olen kanssasi erittäin samaa mieltä siitä, että Alice ei pidä lapsista. En oikeastaan tiedä, mistä se johtuu, mutta mielestäni hän on juuri tuollainen. Hän ei tahdo pikkuista ihmistä, joka sotkee hienoja vaatteita ja mankuu turhia asioita eikä suostu tottelemaan kun käsketään. Sinänsä Rosalie on myös vähän sellainen hienohelma, jonka voisi kuvitella inhoavan lapsia - vaikka kirjat tietysti kertovat muuta. Mutta Alicelle en voisi ikinä kuvitella lasta, hän vain on niin… ei-lapsiystävällinen.

Kuvauksesi lapsista olivat tosi osuvia. Sellaisiahan he juuri ovat, ja olit jotenkin ihanasti tarttunut juuri niihin peruspiirteisiin jotka ilmenevät aina kaupassa. Kun sitten koitti ficin loppu ja ihan loistava päätelmä siitä, missä Alice ja Jasper pian olisivat, minua alkoi naurattaa. Samalla siitä tuli sellainen fiilis, että kyllä Alicekin lapsestaan pitäisi - kaipailisi vain niitä vaatehenkareita pilttiosastolla roikkuessaan.
Never regret something that once made you smile.

emiemi

  • vampyyri
  • ***
  • Viestejä: 3
  • entinen Smile^
Vs: Miellyttääkseni sinua, S
« Vastaus #4 : 07.01.2011 18:49:16 »
Pidin kovasti kun tässä ei ollut mitään turhia löpinöitä. Pieni, lyhyt ja yksinkertainen fic ja se teki siitä juuri siksi niin hyvän!:)
Loppu oli kiva, hyvin Alicemainen tuo "kaipaava katse henkareiden suuntaan" :D
Kiitosta tästä!

:lla emiemi
Siinä maailmassa jokainen itkee ja jokaiseen sattuu, mutta jokaisella on huominen, jotai ei tarvitse pelätä, sillä huomista ei tule<br /><br /><3<br /><br />kaiken ei tarvitse olla täydellistä, kaiken ei tarvitse mennä niinkun oli etukäteen suunniteltu, niinkun tähtiin on kirjoitettu