Kirjoittaja Aihe: Surun päivät [Severus/Lily, Lily/James] S | FF100, Albumi- & Päiväkirja-haaste  (Luettu 3163 kertaa)

Puhpallura

  • Vieras
Title: Surun päivät
Author: Puhpallura
Beta: Nici
Pairing: Ei varsinaista, mutta viittaa Severus/Lily, Lily/James
Rating: S
Genre: Angst ja draama
Disclaimer: Rowling omistaa hahmot ja paikat, sekä Josh Groban kappaleen.
Summary: Severuksen päiväkirjamerkintä päivästä, jolloin Lily jätti hänet Jamesin takia
A/N: Ficci osallistuu FF100:aan sanalla päivät, Päiväkirja-haasteeseen sekä Albumihaasteeseen kappaleella Un amore per sempre. Koska kappale on italiankielinen, liitän mukaan myös englanninkieliset sanat.


5.11.1978

Eilen se tapahtui, mitä olen koko ajan pelännyt. Lily jätti minut sen hiivatin Potterin takia! En edes tiedä, mitä ajatella. Olen vain niin sekaisin kaikesta. Siksi en ole aikaisempaa asiasta kirjoittanut.
Ensisijaisesti olen vihainen ja pettynyt. Mitä siinä Potterissa oikein veti puoleensa? Ärsyttävä ja suurisuinen isottelija, joka kuvittelee itsestään liikoja.  Minun kanssasi Lilyn kuuluisi olla. Ei hän voi tulla onnelliseksi kenenkään muun kanssa. Ei se ole edes mahdollista.
Mitä enemmän asiaa mietin, sitä vihaisemmaksi tulen. En Lilylle vaan Potterille, joka ei tajua, mikä tytölle on parasta. Hän ei aiheuta kuin sydänsuruja Lilylle ja sen takia manaan Potterin alimpaan helvettiin jo nyt!

Lily vain selitti, kuinka ei tunne oloaan vapaaksi kanssani. Häntä kuulemma ahdisti se, ketkä ovat ystäviäni. Mitä hiivattia?! Totta kai liikun luihuisten kanssa. Se on aika normaalia, varsinkin kun se on tupani. Se on taas joku rohkelikkojen ajatusmaailma. En haluaisi ajatella, että Lily on samanlainen kuin muut rohkelikot, mutta en tiedä. Entä jos hän onkin?
Ei silti ollut ensimmäinen kerta, kun me tuosta aiheesta riitelimme. Myönnän kyllä, että monesti olen sanonut pahasti myös hänen ystävistään. Mutta ei se ole mielestäni mikään syy erota.
Vai voisiko oikeasti olla niin, että hänen on parempi olla Potterin kanssa? En haluaisi uskoa niin.

En ole nukkunut viime yönä yhtään. Olen vain valvonut ja miettinyt minua ja Lilyä. Mietin sitä päivää, jolloin ensi kerran tapasimme. Olimme kuuden vanhoja silloin. Me lupasimme toisillemme, että pysyisimme aina yhdessä. Se oli lupaus, jota ei tehty rikottavaksi. Miten helppoa loppujen lopuksi onkaan rikkoa kaikki.
Yritin saada puhutuksi Lilyn ympäri. Yritin saada hänet vielä yrittämään. Meillähän meni hyvin. En ymmärrä, missä meni pieleen. Ymmärrän vain, että kaipaan Lilyä joka hetki.

En voi lakata miettimästä kaikkia niitä hetkiä, jolloin olimme yhdessä. Olen selaillut läpi kaikki valokuvat, joissa hän on. Niin paljon onnellisia hetkiä, jolloin olimme vain me kaksi. Ja mitä niistä on jäljellä nyt? Vain muistoja, jotka ehkä ajan kuluessa auttavat toipumaan tästä. Olimme monta vuotta yhdessä. Ei sitä voi helposti unohtaa.
Mutta entä jos unohdan kaikki ne hetket? En halua sitä. Haluan muistaa, miltä Lily tuntui, kuin hän painautui minua vasten. Miltä hänen hiuksensa tuoksuvat. Millainen hänen hymynsä aina oli, kun tapasimme koulupäivän jälkeen. Haluan muistaa kaiken meistä.

Hän lupasi, että voimme olla ystäviä. Mutta en halua sitä! Haluan olla hänen kanssaan vakavasti. En halua joutua katsomaan, kuinka hän painautuu Potteria vasten kuten minua silloin joskus. En halua joutua katsomaan sen…sen idiootin voitonriemuista hymyä, kun hän katsoo minua. Tiedän, että hän tulee olemaan minun kimpussani vieläkin enemmän, ivaten siitä, kuinka en saa edes yhtä tyttöä pidettyä itselläni.
Lily pyysi, että olisin onnellinen heidän puolestaan. Hän olisi samaa myös minun puolestani. Mutta en voi, vaikka kuinka yrittäisin. Valehtelin, jos väittäisin niin.

Tämä on pakko kostaa Potterille jollakin keinoin! En voi antaa hänen viedä minun tyttöäni tuosta vain. Pitää vain keksiä jokin oikein hyvä suunnitelma. Samalla voisin kostaa muutkin hänen tekemänsä pilat ja haukkumisensa minun suuntaani.
Ei, ei se ole hyvä idea. Se saattaisi viedä Lilyä vain kauemmaksi minusta. Hän saattaisi alkaa vihata minua. Enkä halua sitä. Niin kauan kuin Lily haluaa olla tekemisissä kanssani, vaikkakin sitten vain ystävänä, minulla on mahdollisuus saada hänet takaisin. Ja silloin Potter jää rannalle ruikuttamaan.

Tuntuu, kuin sydämeni voisi pakahtua millä hetkellä tahansa. Se tuska, joka siellä on, lamaannuttaa minut täysin. Lily oli kaikki, mitä minulla oli. En tiedä, miten pystyn jatkamaan ilman häntä.
Huomenna minut pitäisi kohdata hänet ja muut kelmit tunneilla, enkä tiedä, miten kestän sen.
Olen vain niin yksin nyt ja ahdistun koko ajan enemmän kun ajattelen sitä. En vain ymmärrä mitä teen.



Un amore per sepre

Oh, no! here is that moment
I feared for a long time, you know
I already know
What it is you are going to tell me,
That it's the end of us.

I know that with him
You feel freer
To accept his love;
To count on him more

What a shock to me,
I who gave you everything inside of me
As you go you are taking my heart with you

One love forever
Lasts only an instant (a moment)
There are so many memories
That vanish with you
Only that dream remains,
The story of lovers,
But in the end you will leave me.

This city that I think of myself as being
Is deserted of tears
I feel my heart drowning inside of me
While you are with him.

They say that you don't die from love;
You don't loose anything;
But now I feel that fire dying within me

I also know I should be happy for you
But I lie, because
I wish you to stay here with me

A love forever
Lasts only an instant (moment)
There are so many memories
That will vanish with you
Only that dream remains
That story of lovers
But, in the end
You will leave
You will leave, leave in pain

A love forever
Lasts only a moment
There are so many memories
That will vanish with you
Only that moment remains
If only for an instant
But in the end
You will leave
(and be) far from me.


Un amore per sempre

Ecco ora mai, il momento temuto da tempo, sai
Gia so quello che mi dirai, e la fine di noi.

So che con lui
tu ti senti piu
libera di essere
di volere, di prendere
di contare di piu

Che sciocco io
io che ti ho dato tutto di me
Ora che vai
stai portando il mio cuore con te.

Un amore per sempre
dura solo un istante
Sono tanti ricordi che
svaniscono in te
Resta forse quel sogno
Una storia di amanti
ma a la fine vai via
da me

Questa citta` che mi penso
deserto di lacrime
Sento il cuore affogato in me
Mentre tu sei con lui

Dicono che no si muore nel'amore
Non perdi mai
Io mi sento morire ormai
fuoco dentro di me

So pure che dovrei essere felice per te

Ma, mentirei, perche volgio che resti con me

Un amore per sempre
Dura solo un istante
Sono tanti ricordi
che svaniscono in te

Resta forse quel sogno
una storia di amanti
Ma la fine di verlo
te ne vai, vai con duole

Un amore per sempre
dura solo un istante
Sono troppi ricordi
che svaniscono in te
Resta quel che momento
forse solo un istante
Ma la fine vai via
lontano da me

« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 00:12:28 kirjoittanut Unrealistic »

Dinella

  • Leijonakuningas
  • ***
  • Viestejä: 726
Vs: Surun päivät [Severus/Lily, Lily/James] K7
« Vastaus #1 : 31.07.2008 18:21:15 »
Miksei kukaan ole kommentoinut tätä aikaisemmin?! 87 on kuitenkin lukenut tämän, ja yksikään ei ole vaivautunut vastaamaan!
En tykännyt tästä niin paljon kuin muista ficeistäsi. Jotenkin..en ole tottunut lukemaan Severuksesta noin tunteellisena. Se hieman hämäsi minua, vaikka kun tarkemmin ajattelee, kaipa kuka tahansa voisi teininä sydänsuruissaan olla tuollainen? Miksi ikäraja on K7 eikä sallittu? Ihan mielenkiinnosta, kun itse olen aika pihalla näitten ikärajojen/genren/varoitusten kanssa..
and never, never, never stop for anyone

ava by raitakarkki

Puhpallura

  • Vieras
Vs: Surun päivät [Severus/Lily, Lily/James] S
« Vastaus #2 : 03.08.2008 20:14:01 »
Kiitos kommentista Dina  :)

No juu, Severus oli kyllä aika tunteellinen tässä, mutta sivuutin sen vedoten juuri tuohon teini-ikäisyyteen ja siihen, että tämä on ote hänen päiväkirjastaan, jota ei tietenkään kukaan muu lue.
Tuo ikäraja on näköjään ihan minun ajatusvirheitäni. Sen siitä saa kun miettii kaikkea muuta kun postaa ficciä ::)
Mutta kiva kuitenkin, jos pidit.