Kirjoittaja Aihe: Twilight: Revenant of Rosefield (EPILOGI) | K-11 Jatkoa Rebel of Rosefield:lle!  (Luettu 19086 kertaa)

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Revenant of Rosefield
« Vastaus #20 : 23.05.2010 21:28:42 »
oo, jatko-osa !!1 ihanaa, tätä on jo odotettukki  ;) vaikka aika nopeastihan tämä traileri tänne putkahtikin.
mäkään en ole surullisten loppujen kannattaja, joten hyvä kun tulee jatkoa  :)

- jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Revenant of Rosefield
« Vastaus #21 : 29.05.2010 13:07:46 »
Ta-dah, mulla pitäis tehdä kyllä jotain aivan muuta kuin kirjoittaa, mutta minkäs minä itselleni mahdan! :D Ihana kuulla, että te haluatte lukea vielä lisää tästä ficistä, ja kiitän vuolaasti aivan ihanista kommenteista! <3 Valitettavasti mulla ei nyt oo aikaa vastata niihin erikseen, höh. Mutta viikon kuluttua pääsen lomalle ja mulla on aikaa muuhunkin kuin kouluun, jei!



Luku 1

Bella's PoV

Tarkistin vielä kerran sängyn alle kätkemästäni putkikassista, että kaikki tarvittava oli mukana; paljoa emme tarvinneet, mutta rahat, vaihtovaatteet ja salaa pihistämäni eväät olivat välttämättömät.  Nessie tuhisi vielä huolettomasti peitonmutkassa. Minä en nykyään nukkunut juuri yhtään, ja jos nukuin, näin vain unia Edwardista, ja nämä unet vain pahensivat ikävääni ja toivat lisää tuskaa. Ne olivat kuin painajaisia minulle. Valvoin yöt murehtien ja suunnitellen tulevaa, ja nukahtelin katkonaisesti. Kaipasin lapsuutta. Kun nukahti niin helposti, ja nukahtaminen vei tuskat kauas siitä värikkäästä unimaailmasta.

Olin vastentahtoisesti muodostanut Jacobiin lyhytsanaisen puheyhteyden. Se oli välttämätöntä, jos halusin saada tietoa sijainnistamme. Hän oli lipsauttanut kerran merkittävämpääkin tietoa, ja lisäksi kerran olin onnistunut onkimaan hänen yhden illan jutultaan vielä tarkempaa tietoa sijainnista. Ei tämä olisi muuten uskoutunut, jos Jacob ei olisi ilmoittanut utelevalle tytölle, ettei heidän välillään olisi koskaan mitään sen vakavampaa. Olin joutunut pienen tiedonmurun ansiosta kuuntelemaan ensin vuodatuksen siitä, kuinka tyttö haaveili perheestä ja Jake olisi täydellinen isä, koska hän rakasti Nessietäkin niin pohjattomasti. Hah. Oikeastaan puhuin Jacobille hyvin, hyvin harvoin, ja useimmiten käyttämäni sanaparsi taisi olla jotain sen tapaista kuin ”painu helvettiin, sinne sinä kuulutkin”. Ei hän ollut enää inhimillisten kirjoissa.

Kun kello raksutti viisareitaan, ja osoitti lopulta seitsemää aamulla, nousin sängynlaidalta istumasta ja astelin laahustaen keittiöön. Tämä oli osa näytelmää – tiesin Jacobin lähtevän joka toinen torstai kauppaan nopealle visiitille. Kaapit ammottivat jo tyhjyyttään, ja olin kasannut teorian siitä, että aina kun heräsin näinä torstaina, suunnnilleen kymmenen aikoihin, ne olivat jälleen mystisesti täyttyneet kuivamuonalla.
”Ai, heräsitkin jo... Miksi näin aikaisin?” Jacob tiedusteli selvästi hämmentyneenä. Hänen suunnitelmansa oli menossa kovaa vauhtia pieleen.
”Ei nukuttanut. Oikeastaan koko yönä, varmaan täysikuu”, mutisin viattomasti kohauttaen olkiani.
”Niin kai, kun minullakaan ei ollut seuraa pitämässä sinua hereillä”, Jacob nauroi. Hänellä oli paska huumorintaju, ja jos mahdollista, sitäkin paskemmat vitsit.
Availin myrtyneesti kaapinovia, ja esitin hämmentynyttä niiden tyhjyydestä johtuen.
”Jacob. Jos kerta pidät meitä vankeina täällä, olisiko liikaa pyydetty, että saisimme jotain kuvun alle?”
”Lähden käymään pikaisesti kaupungilla”, hän vastasi.  ”Ei mitään typeriä päähänpistoja sillä välin Bella, eihän?” Jacob kurtisti epäillen kulmiaan.
Mieleni teki laukoa kaikkea muuta kuin vakuuttavia sanoja, mutta sen sijaan nyökkäsin pienesti.
”Minne minä täältä pääsisin?” Pyörittelin mielenosoituksellisesti silmiäni.
Istahdin rämän keittiönpöydän ääreen tuijottelemaan ikkunasta kuollutta maisemaa. Jacob lähti, ja kun olin odottanut varmuuden vuoksi kymmenen minuuttia, eikä hän enää palannut, juoksin herättämään Nessien.

”Pue nämä päällesi, rakas”, komensin ojentaessani viikatun vaatepinon hänelle.
”Selvä... Äiti miksi olet noin hätäinen?”
”Lähdemme pois. Mutta jos suunnitelma menee mönkään, Jacobille ei sanota sanaakaan tästä.”
”Pois?”
”Niin! Hopi hopi muru”, jatkoin samalla kun puin hänelle sukkia, Nessien kiskoessa paitaansa pois.
”Äiti, pääsemmekö aivan oikeasti täältä pois?”
”Jos kaikki vain menee suunnitelmieni mukaan, niin kyllä rakas”, lupasin. ”Mutta meidän täytyy olla nopeita.”
Viimeinen huomautukseni sai Nessieen vipinää. Hän pukeutui nopeammin kuin koskaan, ja muuttui minuakin kärsimättömämmäksi.
”Mentiin!” kuiskasin, heitin kassin olalleni, suljin huoneemme oven takalukkoon, jotta Jacob ei saisi heti selville pakoamme, ja sen jälkeen nostin tottuneesti Nessien reppuselkääni. Lähdin taivaltamaan kohti kylän keskusta, ja siellä lyöttäytyisin jonkun ohikulkijan kyytiin. Tämä ei olllut mitään uutta, pako jostakin missä en tuntenut olevani onnellinen. Tosin perimmäinen syy pakoon oli eri, ja tällä kertaa minulla oli painavampi syy kuin koskaan lähteä pois. Sillä jossain oli hän, rakkaani. Ja minulla olisi hänelle kerrottavaa.

Edward's PoV

Vuosipäivä, ajattelin sarkastisesti mielessäni. Toinen osapuoli vain ei ollut paikalla. Eikä enää koskaan kai olisikaan. Hän oli kertonut minulle miehestä, joka teki hänen elämästään yhtä tuskaa vuosiksi. Nyt hän lähti tämän saman miehen matkaan, ja näytti minulle miltä se tuska tuntui. Hän ei tuntenut enää kipua, mutta minä tunsin sitä hänenkin puolestaan. Olin yksin. Alicella oli Jasper, Emmettillä Rosalie. Minulla ei ollut muuta kuin muistot.

Muistin yhä sen päivän kuin eilisen. Siitä oli nyt kolmesataakuusikymmentäviisi päivää, kun hän asteli elämääni kevättuulen tuivertaessa hänen suklaanruskeissa hiuksissaan, äkäiset sanat hänen huulillaan. Hän halusi pärjätä itse, ja onnistuin kai poistamaan sen kuoren hänen yltään. Hän ymmärsi tarvitsevansa muita – niin hän ainakin väitti – muttei sitten tarvinnutkaan minua. Nyt astelin samaa, kuoppaista soratietä ajatuksissani eilinen. Mitä antaisinkaan, jos voisin palata siihen edes hetkeksi. Silloin kaikki oli omista ihmissuhdesotkuistani huolimatta täydellistä, toisin kuin tänään. Vuodessa ehti tapahtua paljon. Monia sydämiä särkyi.

En uskonut silmiäni, kun erotin horisontissa kaksi hahmoa. Aurinko paistoi heidän takaansa, joten en erottanut piirteitä kunnolla. Mutta eivät nämä voineet olla ketään muitakaan. Kaunis nuori nainen, jonka piirteet olisin muistanut unissanikin, ja tämän selässä pieni tyttö, yhtä suloinen kuin äitinsäkin. Ja minä kun luulin joskus meistä tulevan perheen. Mikä vitsi.

Mutta ne vähäpätöiset ajatukset huuhtoivat menemään, ja tilalle tulvi hämmennystä, ja kysymys miksi? Miksi hän käveli Rosefieldiin johtavaa tietä? Miksi hän tuli takaisin? Jättikö Jacob hänet taas? En keksinyt parempaakaan selitystä.

Seuraavaksi aloin panikoida. Mitä tekisin? Ottaisin hänet vastaan kuin kauan poissa olleen perheenjäsenen? Toivottaisin tervetulleeksi? Aivan kuin pystyisin sellaiseen, ainakaan selvinpäin. Mieleni teki syytää hänelle kaikki osaamani haukkumanimet kaikilla osaamillani kielillä, mutta tiesin sen olevan asiatonta. Ehkä minun olisi pitänyt vain lähteä hyvän sään aikana, ennen kuin Bella huomaisi minua. En vain pystynyt. En oikeastaan edes voinut uskoa, että hän oli näin lähellä. Osa minusta kuitenkin halusi nähdä hänen kasvonsa jälleen, toinen osa halusi lausua pari valittua sanaa, ja se osa joka tiesi kaikista viisaimman teon olevan poistuminen, oli häviävän pieni.

Tarkastelin Bellaa tienlaidasta, suuren vaahteran varjosta, jonne hän ei luultavasti osannut katsoa keskittyessään kantamaan lastaan ja kassiaan. Vuosi sitten olisin mennyt – ja meninkin – auttamaan häntä, mutta nyt tilanne oli täysin toinen. Bella ei ollut tuntematon, avuton nainen. Hän oli silloin tarttunut avunantooni, käyttänyt sitä häikäilemättömästi hyväksi ja jättänyt minut liki syyttä.

Muutaman kiitävän kymmensekunttisen kuluttua Bellan askeleet lähenivät, eikä aikaakaan kun hän ilmeisesti huomasi minut. Tai tuijotti tätä puuta hyvin säikähtäneen näköisenä. Hän asteli huomattavasti hitaammin ja varoen kohti kylää – kohti minua, ja vältti katsekontaktia.
”Hei Edward”, hän kuiskasi. Luoja kuinka olinkaan kaivannut hänen ääntään. Häntä lausumassa minun nimeäni. Kauanko siitä oli? Noin puoli vuotta. Yhdentekevää jokatapauksessa.
”Kas, Bella", vastasin mahdollisimman ei-yllättyneellä äänellä. "Mikä sinut tänne ajoi?” kysyin äänessäni ripaus sarkastisuutta.
”Liian pitkä tarina tässä kerrottavaksi.”
Niinpä tietenkin.
”Mitä hittoa sinä täällä teet?”
”Palasin”, hän vastasi kuin se olisi itsestäänselvyys.
”Korjaan, miksi hitossa palasit? Jättikö Jacob sinut jälleen?”
”En haluaisi sanoa tätä tässä tilanteessa, mutta ei Jacob minua missään vaiheessa halunnutkaan minua takaisin. Saatikka minä sitä psykopaattia”, Bella mutisi värähtäen pienesti.
Tunsin toivonkipinöitä, jotka sammuivat yhtä nopeasti kuin syttyivätkin. Bellahan valehteli. Tosin hän oli ollut surkea valehtelemaan, mutta ehkä hän oli harjoitellut sitä.

”Miksi uskoisin sinua?” vastasinkin tylysti.
”Sinun täytyy!” Bella aneli. Nessien koiranpentukatse sai minut hiukan horjumaan. Ei kuitenkaan tarpeeksi.
”Edward. Kaikki sanani viime tapaamisellamme olivat silkkaa valhetta”, hän jatkoi.
”Niin ne taitavat olla tälläkin tapaamisella”, vastasin, vaikka olisin julmetun paljon tahtonutkin uskoa hänen sanojaan.
”Eikö voitaisi jutella sitten, kun Nessie on päässyt lepäämään? Olemme kävelleet – tai siis minä olen kävellyt – reilu kymmenen kilometriä ja sitä ennen matkasimme heinäkuorman kyydissä muutama sata kilometriä”, Bella selitti vuolaasti. ”Haluaisin selittää sinulle kaiken, Edward.”
Ja minä halusin palavasti kuulla. Mutta yritin säilyttää epätoivoisesti jonkinsortin ylpeydenrippeet.
”Ehkä”, murahdin ja käännyin poispäin palatakseni asunnolle. Bella jäi seisomaan keskelle hiekkatietä, minuakin hämmentyneemmän näköisenä.

Hän oli tullut takaisin! Takaisin! Eri asia, kuinka kauaksi aikaa, mutta takaisin! Riemuni oli rajatonta, mutta silti pessimismin varjostamaa.

Bella's PoV

Ei usko minua? Edward ei usko minua?

Ei välttämättä edes suostu kuuntelemaan?

Hänen täytyy. Jos hän silti vihaa yhä minua, niin vihatkoon. Mutta on toinenkin syy, miksi Edwardin täytyy kuunnella. Kun asia selvisi minulle, ensimmäinen päätös oli se, että en voinut jäädä paikoilleni. Minun täytyi toimia, päästä Rosefieldiin. Edwardin täytyi tietää.

Ja nyt hän ei halunnut kuunnella minua – tuskin nähdäkään minua.

Mietin kuumeisesti, mitä tekisin. Minulla ei ollut asuntoa minne mennä. Mummon talossa oli varmastikin uudet asukkaat, ja jos ei niin en edes tiennyt kuinka saisinhäneen yhteyden. Ei minulla puhelinta ollut, saatikka hänen numeroaan. En keksinyt tähän hätään kuin yhden vaihtoehdon. Saatoin vain toivoa, että hän suostuisi kuuntelemaan.

Koputin jännittyneenä oveen, Nessien seistessä vaitonaisena vierelläni. En edes kuullut askelia tai muitakaan ääniä, ja yhtäkkiä ovi aukesi.
”Bella!” Alice kiljaisi.
”Oliko tuo järkyttynyt vai yllättynyt reaktio?”
”Molempia. En tosiaan tiedä mitä hittoa päässäsi on liikkunut viimeisen puolen vuoden aikana, mutta ei ainakaan mitään sinun tapaistasi. Tule sisään!”
Tunsin oloni liki kiusalliseksi. Alice oli jopa liian vieraanvarainen. Samaa ei voinut sanoa hänen veljestään.

”Jazzieee... katsopa ketkä saimme vieraiksemme!”
Astelin ujosti Alicen vanavedessä eteisestä yksiön ainoaan huoneeseen keittokomeroa ja kylppäriä lukuunottamatta, ja kohtasin ruokapöydässä istuvan Jasperin kasvot. Hänen teensä läikkyi kupin reunojen yli – kai järkytyksestä – kun hän näki minut.
”Hei”, mutisin ja nostin kättäni hiukan.
”Bella?”
”Olenko muuttunut puolessa vuodessa niin paljon?” tiedustelin kurtistaen kulmiani.
”Bellahan se”, Alice vastasi leveästi hymyillen. ”Arvasin ettet sinä meitä hylännyt!” Alice kiljahti ja hyppäsi kaulaani. ”Ja Nessiekin! Tädin oma kulta”, hän jatkoi hyristen ja rutisti tyttäreni halaukseen.
”Kunpa kaikki olisivat yhtä suvaitsevaisia”, mutisin puoliääneen.
”Näit Edwardin?” Alice kysyi, ja hänen äänensä muuttui astetta kylmemmäksi.
Nyökkäsin pienesti.
”Olen koittanut toitottaa hänelle, että hänen täytyisi hakea sinut takaisin, ja ettet sinä yksinkertaisesti voisi todella rakastua jälleen Jacobiin. Saatika olla hänen kanssaan. Kuten jo sanoin, ei yhtään sinun tapaistasi. Joka ilta univuoteella toivoin, että palaisit jo. Totta kai tiesin, että palaisit ennemmin tai myöhemmin. Mutta arvasin kyllä tämänkin, siis Edwardin reaktion. Hänestä on tullut jälleen lähes yhtä kylmä, ennen kuin hän tapasi taannoin Tanyan. Edward tarvitsee naisen rinnalleen. Mutta koska sinä olit, ja siis olet, hänelle se oikea, hän ei enää kelpuuta ketään muutakaan. Tosin hyvä niin, en kestäisi nähdä ketään vähäpätöistä heitukkaa Edwardin rinnalla”, Alice pulisi. ”Mutta ihanaa kun palasit, kyllä me Edwardin pään vielä käännämme”, Alice kiljui jälleen, ja halasi minua niin tiukasti, että sisäelimeni lähestulkoon rusentuivat.
”Rauhoitu, Alice”, marisin tyytyväisenä.
”Et ole muuttunut sitten yhtään!”
”Samaa voi sanoa sinusta.”
”No niin, no niin. Jazz, tee sinä Nessielle jotain purtavaa, niin Bells saa kertoa minulle kaiken. Mennään vaikka keittiöön, jos...” Alice jätti lauseen leijumaan ilmaan. Jos minulla oli jotain lapsille sopimatonta kerrottavaksi?

Alice sulki keittokomeron narahtelevan oven, ja hyppäsi työtasolle istumaan. Minä jäin nojailemaan ikkunankarmia vasten.
”Kerro kaikki.”
Mistä aloittaisin? Istuisimme tässä vielä huomenaamullakin. Aloitin kuitenkin siitä, kun olin menossa Jacobin kanssa kahvilaan, kertomaan Nessiestä. Voi kunpa en olisi mennytkään.
Alice kuunteli keskittyneesti, välillä hän huoahti säikähtyneesti ja välillä hän mutisi myötätuntoisesti. Viimeisen puhelun, viimeisen tapaamisen, Jacobin taka-ajatusten ja paon kautta pääsin lopulta tähän hetkeen. Alice oli ehkä minuutin verran aivan hiljaa, ja luulin hänen jo menneen shokkiin. Yhden asian jätin kertomatta. En kertoisi sitä kenellekään, jos hän ei ensin suostuisi kuuntelemaan minua.

Palasimme Alicen kanssa Jasperin ja Nessien luokse. Nessie söi antaumuksella paahtoleipää, jonka päälle oli levitetty reilusti maapähkinävoita. En edes muista milloin viimeksi olin saanut niin maukasta ruokaa. Jacob oli ruokkinut meitä kuivamuonalla.
”Syö Bella sinäkin!” Alice kehotti. ”Nessie, näytät siltä kuin söisit ensimmäistä kertaa kuukausiin.”
”Niin. Emme saaneet siellä koskaan mitään hyvää”, Nessie tiedotti helisevällä äänellään.
”Raukkaparat! Minne te nyt menette?”
”En tiedä”, vastasin rehellisesti.
”No sitten asutte luonamme niin kauan kunnes löydämme teille asunnon.”
”Onko vastapäinen asunto vapaana?”
Alice nyökkäsi.
”Onko sinulla vuokranantajan numeroa? Tai onkohan lehdessä ilmoitusta...”
”Odotas, katsotaan!” Alice vastasi tempaisten sanomalehden Jasperin käsistä. Hänen kulmansa kurtistuivat. ”Ei ainakaan tässä... Ehkä mummeli on lopettanut asukkaan etsimisen. Muistatko vielä, missä hän asuu?”
”En koskaan käynyt siellä. Lähetin vuokramaksut postissa. Mutta kai joku tietää?”
”Varmasti”, Alice nyökytteli. ”Nyt nukutte tämän yön luonani, ja huomenna pistän putiikin kiinni ja lähdemme tutkimusmatkalle.”
”Kiitos. Emme pärjäisi ilman sinua Alice.”
Juuri nyt hän oli ainoa toivomme, ainoa lohtumme.
”Tiedän”, hän vastasi hymyillen leveästi.
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #22 : 29.05.2010 15:11:45 »
Uusi luku. Jess! Uutta ja ihanaa luettavaa tuli. Mä en täjuu miks Edi ei voi uskoo Bellaa ja vaikka pidä Jacobista koko sarjassa eniten niin vähän ihanaa kun Bella pääsi pois sieltä.
Toivon taas pian jatkoa
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

jennumiu

  • ***
  • Viestejä: 234
    • We still are made of greed
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #23 : 29.05.2010 15:32:58 »
jippii, uus luku  :) oivoi, tyhmä eddie kun ei usko bellaa  :(
rakentava taas hukassa, missä lie   ???
jatkoa taas toivon  ;)

-jennumiu
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper

alba

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #24 : 29.05.2010 16:37:30 »
Typerä Edward.   :-[

Jatkoa.

E_Bella

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #25 : 29.05.2010 18:00:03 »
Hyvä kun se Bella pääsi sieltä pois (:: 
Ääh, Ed sais luvan uskoa jo Bellaa :' D
Joo, pitää lähteä äitin ja koiran kanssa lenkille, kommentti jää vajavaiseksi, mutta ehkä se joskus olisi parempi (::
Mutta kiitosta jatkosta ja lisää toivoisin ;)

Prumrose

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #26 : 29.05.2010 18:43:30 »
Näin yksinkertaisesti sanottuna;
RAKASTUIN ! <333
Minulla on paljon sanottavaa, mutta nyt ei ehdi, kiiiiitoss <333

~Prumrose

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #27 : 29.05.2010 20:47:57 »
Lovelyy!!!
Jes laitoit tähän jatkoo!
Jatkoa

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

Merkku

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #28 : 29.05.2010 21:12:58 »
Jes jes!
Kiitus uudesta luvusta!!
<3

//Merkku

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #29 : 30.05.2010 13:14:39 »

Apua, tää on niin jee kun tulee jatko-osa!
Nyt vaan Bella ja Edi yhteen niin kaikki on hyvin + Emmett kuvioihin! (;
JATKOA!!
kiitoksia ♥

Deph

  • Herkuttelija
  • ***
  • Viestejä: 589
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #30 : 30.05.2010 14:10:43 »
Jes, tähän oli tullu eka luku <3
Todella hyvin olit luvun kirjoittanut.
Onneksi Alice ja Jasper ottivat ihan hyvin Bellan vastaan. Toivon, että Edward on ainut joka on kylmä Bellalle (siis tottakai Edwardin täytyy lämmetä).
Hmm, en oikein tiedä mitä kommaisin :'D
Rakentava meni piiloon ja jatkoa toivon mahollisimman nopeesti.

Deph
On hiljaisuus niin täydellisen hiljaista.
Samuli Putro - Olet puolisoni nyt

Avatar Irkku

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #31 : 30.05.2010 14:21:01 »
Tää on ihana! Toivottavasti se Edward suostuu kuuntelemaan Bellaa ja uskoo kaiken :D
En malta odottaa jatkoa!

iituska

MurinaPurina

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #32 : 01.06.2010 17:40:37 »
Rakastan tätä ficccccccccccciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii<<<<<<<<<<<<<<33333333333333333333333333333333333333333

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #33 : 13.06.2010 00:17:15 »
Nyt alan seuraamaan tätä kun sain tuon Rebel of Rosefieldin luettua :-)

Ihana ensimmäinen luku, sikäli, että Bella pääsi pakoon ja Alice otti ne iloisena vastaan! Ja Edwardkin oli onnellinen, vaikkei sitä näyttänytkään.

Voi, toivottavasti Edward tulisi nopeasti järkiinsä, menisi naimisiin Bellan kanssa ja Jacob vaikka kuolisi onnettomuudessa? :-) Toivotaanko, että mun toiveet toteutuu tässäkin, niinkun toteutui siinä sun toisessa ficissä (huono nimimuisti, mutta siinä missä oli Lucas mukana) :-D

Mutta koulut on loppunut, ja jatkoa odotellaan (;
The first one is always the hardest one.

anskuu

  • ***
  • Viestejä: 132
  • in you i trust
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #34 : 14.06.2010 16:06:58 »
Jee, jatko-osa Rebel of Rosefieldiin!  ;D

Edi on ihan tyhmeli kun ei usko Bellaa :< Ja Alice on Alice ^^
I'm ready to crawl on my knees to know it all

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: Revenant of Rosefield (1. LUKU 29.5.)
« Vastaus #35 : 16.06.2010 21:32:30 »
Kiitos ihan hirmuisesti kaikista ihanista kommenteista! ♥  En jouda nyt vastaamaan niihn erikseen, pahus sentään, mutta arvostan ja rakastan silti jokaista niistä, kiitos! :> Nyt lukua kaksi, jonka kirjoittamisessa tökki ehkä enemmän kuin koskaan, ja joka on puoli sivua normaalimittaa lyhyempikin. :--( Mulla olisi paljon enemmän intoa kirjoittaa So absurd!:ia, mutta koitan laittaa tämän vauhtiin ensin.



Luku 2

Bella's PoV

Alice oli pyytänyt minua tuuraamaan häntä putiikissa, sen aikaa kun hänen täytyisi järjestellä minun asumisratkaisujani. Ei tietenkään tullut kuuloonkaan, että olisin itse saanut hoitaa järjestelyni. Parhaillaan hän kai ravasi ratsaamassa vuokrattavia asuntoja, tutkimassa olisiko yksikään niistä tarpeeksi hyvä asutettavaksi – siis hänen mielestään. Siispä minä istuin tässä kuin ennen vanhaan, tällä kertaa tosin asiakkaat eivät vieroksuneet minua niin kovin. Useimmat itse asiassa tulivat tiedustelemaan, missä olin viime aikoina ollut. Lomalla äitini luona, vastasin. Mikä vale. Jotkut kyselivät minusta ja Edwardista, ja sönkötin vaikeasti jotain ympäripyöreää, antaen näille uteliaille tunkeilijoille lisää juoruiltavaa. Epäilin, että Alice teki tämän aivan tahalteen. Ehkä tämä oli joku hänen hyvin verhottu kostokeinonsa?

Siistin Alicen silkkinauhakorin sisältöä. Oikeastaan, vain järjestelin sitä uudestaan. Tässä kaupassa ei ollut mitään moitetta, ei mitään siistittävää. Toivoin, ettei Alice saisi raivareita minun sotkujeni ansiosta. Hipelsin sormillani erilaisia, erivärisiä, erikokoisia silkkinauhoja. Pitsisiä, vaaleanpunaisia, karheita, turkooseja, silkinsileitä, rypytettyjä, sähkönsinisiä. Taivastelin ajatuksissani, mitä Alice teki niillä jokaisella. Luultavasti tätä samaa kuin minäkin. Vain ihasteli niitä. Vaikka minä oikeastaan lähinnä kauhistelin – toisin kuin Nessie. Toisinaan ihmettelin, mistä ihmeestä tyttöni oli perinyt prinsessakäytöksensä. Omasta mielestäni en itse koskaan ollut sellainen. Tällä hetkellä tyttäreni oleskeli parhaillaan takahuoneessa. Luultavasti köllöttelemässä Alicen rokokoo-sohvalla, lukien jotain kirjaa. Hän oli oppinut lukemaan juuri äsken, eikä nykyään tahtonut muuta tehdäkään. Jokailtaisilla satutuokioilla saattoi olla osuutta siihen, että Nessie oppi lukemaan hyvin varhain.

Pitelemäni nauhanpätkä luiskahti sormieni välistä takaisin koriin, kun ovi paukahti uuden asiakkaan merkiksi. Olin liian uppoutunut ajatuksiini, ja tulija onnistui säikäyttämään minut. Olin asettunut tiskin taakse siten, ettei minulla ollut suoraa näkymää ulko-ovelle. Juuri, kun aloin kurottautua hieman katsoakseni, kuulin tutun, rakastamani äänen.
”Alice?!”
Edward harppoi nopein askelin kohti tiskiä, eikä aikaakaan kun hän ilmestyi nenän eteeni.
”Hei”, sopersin.
”Missä Alice?” Edward sähähti, vaivautumatta tervehtimään.
”Asioilla”, vastasin kyllästyneenä pitämään ääneni tasaisena.
”Millä asioilla?” Hänen äänensä tihkui jäänsiruja, ja jos en tuntisi häntä, olisin pelännyt joutuvani vastatusten murhaajan tai vaihtoehtoisesti viikatemiehen kanssa.
”Kuuluuko se sinulle?”
”Ai niin, ei se tietenkään kuulu minulle. Kuten ei sekään, miksi jätit minut taannoin. Tai se, miksi helvetissä palasit sekoittamaan elämäämme jälleen!”
”Voisin kertoa vastaukset jokaikiseen kysymykseesi, mutta ethän sinä usko, hitto vieköön!”
”Miksi uskosin valheita?” Edward haastoi.
”Sadannen kerran Edward, rakastan vain ja ainoastaan sinua.”
”Kunpa voisinkin uskoa tuon.”
Halusiko? Halusiko hän uskoa sen? No miksi hän ei sitten voinut uskoa minua!
”Tämä on niin toivotonta”, mutisin lähinnä itselleni haudatessani kasvot käsiini.
”Ja omaa syytäsi.”
”Ai minun syytäni? Jos haluat jotakuta syyttää, syytä sitä helvetin Jacobia!”
”Miksi ylipäätään suostuit kertomaan hänelle Nessiestä?”
”Miksi ylipäätään petit Tanyaa minun kanssani, ja tämä juttu meni vakavammaksi?”
”Miksi ylipäätään annoit Jacobin panna sinut taannoin paksuksi?”
En pystynyt enää pidättelemään itseäni.
”Tältäkin keskustelulta olisi ehkä vältytty, jos sinä et olisi pannut minua paksuksi!” karjuin naama punaisena.
Edward hiljeni muutamaksi sekunniksi. Luulin hetken, että hän meni shokkiin tai jotain, mutta sitten hän kuiskasi hiljaa: ”mitä helvettiä sinä Isabella Marie Swan koitat sepittää minulle?”
”Mahassani kasvaa uusi ihmisalku, tunnetaan myös nimellä sikiö, joka on Edward Anthony Masenin siittiöstä aikaansaatu”, latelin kuin vähäjärkiselle.
”Minun? Minulle?”
”Kenelle muulle sitten?”
”Se on sen Jacobin. Sen siitossonnin”, Edward väitti vastaan kuin puhuisi jostakin saamarin öttiäisestä.
”Ai, sepä olisikin mielenkiintoista. Raiskasikohan Jacob minut nukkuessani, vai kuinka selittäisit tämän?”Äänensävyni huokui sarkastisuutta.
”Hah, älä väitäkään ettette olisi rakastelleet!”
”Älä kuvittelekaan, että minä, Jacob Black ja rakastelu sopisimme edes samaan lauseeseen! Vihaan sitä munapäätä sydämeni pohjasta!”
”Vihan ja rakkauden raja on olematon”, Edward julisti.
”Sinä kai sen parhaiten tiedät.”
”Mitä vihjaat?”
En ehtinyt vastata, kun onnekseni Nessie syöksyi takahuoneesta.
”Edwaaaaaaaaaaaaaard!” hän kiljui halatessaan tämän jalkoja. Miksi minäkin en voinut tehdä niin?
”Öh... Hei, Nessie”, tämä vastasi enemmän kuin kiusaantuneen oloisena.
”Oletko minullekin vihainen?” tyttöni helisi.
”En tietenkään.”
”Valehtelu on ruma tapa. Äiti on opettanut.”
”Nessie kulta, menetkö takaisin takahuoneeseen?”
”Miksi?”
”Aikuisten juttuja.” Vihasin sulkea lapseni ulkopuolelle, vihasin olla joku kalkkiaivoinen aikuinen.
”Ne on ihan tyhmiä.”
”Niinpä”, myönsin auliisti. Onnekseni Nessie totteli, ja hävisi takahuoneeseen yhtä nopeasti kuin tulikin.

”Voit sanoa Alicelle että kävin, jos suinkin viitsit”, Edward mutisi ja nosti takkinsa kaulukset pystyyn.
”Minne sinä nyt olet menossa?”
”Kuuluuko se sinulle?” Edward kysyi matkien ääntäni.
”Mitä helvettiä sinulla on minua vastaan?!” karjuin kyllästyneenä Edwardin jatkuvaan piikittelyyn.
”Miksi helvetissä jätit minut, jos nyt päätit tulla sotkemaan elämäämme jälleen?” Edward toisti kysymyksensä uudelleen, kun ei ilmeisesti keksinyt muuta sanottavaa.
”Syytä siitä Jacobia!” rääyin. ”Ja kenen meidän? Alice ja Jasper ainakin ottivat minut hyvin vastaan”, jatkoin uteliaisuudesta.
”Minun ja Tanyan”, Edward vastasi leukaansa kohottaen.
Mitä hittoa. Oliko Edward huolinut sen nartun takaisin? Miksi hitossa?
”Otit Tanyan takaisin?”
”Paremminkin Tanya otti minut”, Edward vastasi huteraa ylpeyttä huokuen.
”Muistaakseeni sinä jätit hänet.”
”Niin, sinun takiasi.”
”Onko tämä joku naurettava kostoyritys, koska luulet minunkin ottaneeni entisen mieheni takaisin?” tiedustelin kulmiani kohottaen.
”Eihän. Minulla ei ole mitään tarvetta kostaa sinulle”, Edward intti. En tiennyt mitä uskoa.
”Painu helvettiin siitä”, mutisin sitten huomattavasti hiljempaa. ”Painu sen helvetin Tanyasi luokse.”
”Voisin toivottaa sinulle samoin, mutta ai niin – Jacobhan taisi jättää sinut”, Edward vastasi ivallisesti.
”PAINU NYT HELVETTIIN SIITÄ!” karjuin huomattavasti vähemmän hiljaisesti. Saatoin ehkä myös viskoa häntä parilla silkkinauharullalla.

Edward kirjaimellisesti juoksi ulos, ja samalla ovenavauksella Emmett rynni sisään.
”Näkee sinuakin, Bells”, hän sanoi, eikä vaikuttanut yhtään yllättyneeltä. Tyypillistä.
”Oho Emmett, sinä sentään vielä tervehdit minua.”
”Toki. Näin supliikkina sivuhuomautuksena, olet muuten lihonut.”
Olisin varmaan loukkaantunut, jos en olisi tiennyt syytä siihen, että mahani on hiukan turvonnut. Ihmettelin vain, kuinka Emmett huomasi sen – toisin kuin muut.
”Kiitos vain.”
”Eipä kestä”, Emmett vastasi leveästi hymyillen. ”Joutuiko Edwardkin sinun tulituksesi kohteeksi? Kauanko siitä onkaan, kun pommitit minuakin...”
”Vajaa vuosi, kai”, mutisin väistäen ensimmäisen kysymyksen.
”Saanen udella, mikä sai Bellan palaamaan?”
”Kysy ennemminkin miten Bella sai palattua. Karkasin kuin Jacobin silmä vältti.”
”Etkö saanut enää tarpeeksi mu-”
”Emmett! En missään vaiheessa palannut Jacobin kanssa yhteen! Kaikki silkkaa valhetta.”
”Niinkö?”
”Niin!”
”Sehän mutkistaakin asioita...”
”Voivatko nämä tästä vielä mutkistua?”
”Olet kai oikeassa. Eikun, kyllä ne voivat.”
Valitettava totuus. Totuus, johon en halunnut uskoa. Niinpä, jos mahdollista, tässä oltiin menossa entistä lujempaa vauhtia kohti alamäkeä. Manasin mielessäni Jacobin helvettiin syvimpään loukkoon.
”Edward on ihan sekaisin”, Emmett julisti tunkeutuen ajatusvyyhtiini. ”Poika on tehnyt viimeaikoina kaikkea idioottimaista.”
”Kuten?”
Emmett vain nauroi kuuluisaa röhönauruaan, liian huvittuneena vastaamaan. Pyöritin kyllästyneesti silmiäni, ja panin sormet ristiin sen puolesta, että Alice palaisi pian.

Kuin vastaukseksi toiveisiini pieni tuulikello kilahti tulijan merkiksi ja Alice liihotti luoksemme.
”Ai hei. Emmett, mitä sinä täällä teet?”
”Kuulostat siltä kuin sinua ärsyttäisi nähdä minut täällä”, Emmett valitti. ”Tulin tervehtimään Bellaa. Hän on palannut keskuuteemme.”
”Aivan kuin puhuisit jostakin vainajasta”, Alice tuhahti riisuessaan takkiaan.
”Minua ei ilmeisesti kaivata täällä”, Emmett huoahti melodramaattisesti ja tömisteli pois liikkeestä. Kun ovi sulkeutui, Alice tarrasi minua käsivarsista.
”Löysin täydellisen asunnon!” hän kiljui. ”Täydellinen kylpyhuone, täydellinen keittokomero, täydelliset tapetit ja parketit, valmiiksi kalustettu, sopusuhtainen vuokra!”
”Sopusuhtainen?”
”Kyllä sinulla perijättärellä siihen varaa on”, hän vakuutteli leveästi hymyillen. En voinut olla hymyilemättä takaisin. Jotain hyvää sentään tässä päivässä. Siitä tulikin mieleeni Edwardin pyyntö.
”Veljesi kävi täällä, ja käski ilmoittaa käynnistään”, mutisin välinpitämättömällä äänellä, peittäen tunteeni mahdollisimman hyvin.
”Mitä asiaa hänellä oli?” Alice tiedusteli kummastuneena.
”Ei kuulu minulle”, vastasin matkien Edwardin äänensävyä.
”Bella... Tapaaminen ei tainnut olla erityisen lämmin... taaskaan?”
Huokaisin syvään ja nyökkäsin pienesti.
”Mitä minä oikein teen teidän kanssanne?”
”Älä minua syytä. Edwardhan tässä ei suostu kuuntelemaan!” puuskahdin toivottamana. Mitä järkeä missään enää oli, jos Edward oli huolinut Tanyan takaisin? Lapsellani ei taaskaan olisi isää. En voinut estää silmiin kohoavien kyyneleiden vierimistä poskelleni.
”En, en tietenkään”, Alice huoahti säikähtäneesti. Sitten hän puristi minut tiukkaan halaukseen ja silitteli hiuksiani. Kuten olin jo hänellekin kertonut, juuri nyt en pärjäisi ilman häntä. Nessielle en voinut tunteitani purkaa, eikä minulla ollut muitakaan joille uskoutua.

Juuri kun kyynelkanavani sulkeutuivat, oven saranat narahtivat. Kuulin korkojen kopinaa, irrottautuessani Alicesta nopeasti. Pyyhin vielä nenäliinalla silmäkulmiani, kun Rosalie asteli tiskin eteen.
”Bella?”
Kului hetki, kunnes käsitin ettei hän välttämättä vielä tiennyt paluustani.
”Karkasin sieltä helvetin Jacobin luota”, mutisin.
”Tekikö hän taas saman tempun uudestaan?” Rosalie tiedusteli äänessään epäilyä.
”Mitään sellaista ei missään vaiheessa tapahtunut. Hän pakotti minut mukaansa.”
”Ja sinä tulit sotkemaan meidän asiamme jälleen?”
”Mitä?” En käsittänyt, mitä Rosalie puhui. En käsittänyt, miksi hän kuulosti niin vihamieliseltä.
”Rose! Bella ei ole koskaan sotkenut asioitamme – päinvastoin!” Alice sähähti.
”Väitä mitä haluat”, Rosalie tuhahti niskojaan nakellen. Kun hän käveli takaisin ulko-ovelle, hän kääntyi vielä puoleeni ja loi minuun hyvin murhanhimoisen katseen. Kylmänväreet hiipivät pitkin koko kehoani. Kyynelputous virtasi jälleen, ja kuulin hämärästi Alicen kuiskaavan korvaani, ettei Rosaliesta kannattanut välittää. Eikä varmaan minustakaan, ainakaan jos Roselta tai Edwardilta  kysyttäisiin. Kyllä, asiat voisivat mutkistua entisestäänkin.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2010 11:42:59 kirjoittanut Blinky »
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

phoebeZ

  • ***
  • Viestejä: 166
Vs: Revenant of Rosefield (2. Luku 16.6.)
« Vastaus #36 : 16.06.2010 21:48:46 »

Jee! Odottelinkin jo jatkoa (;
aivan mahtava luku oli, kuten aina, tykkäsin tosi paljon, varsinkin siitä Bellan ja Edwardin pikku juttu tuokiosta (:
raskaana?? tää oli kyllä iloinen yllätys, kiva että jotain alkaa tapahtua ja vielä näin nopeesti ; >>
jatkoa piankin?
kiitoksia taas kerran ♥

Merkku

  • Vieras
Vs: Revenant of Rosefield (2. Luku 16.6.)
« Vastaus #37 : 16.06.2010 22:28:23 »
Ihuna luku <3
Yhden luultavasti virheen löysin

Lainaus
Parhaillaan hän kai ravasi ratsaamassa vuokrattavia asuntoja,
Oisko kuitenkin katsastamassa

Hihii ;D Jatkoloisii!
//Merkku

Sarkku

  • Green Day holisti
  • ***
  • Viestejä: 175
  • ava by NiNNNi
Vs: Revenant of Rosefield (2. Luku 16.6.)
« Vastaus #38 : 17.06.2010 00:21:27 »
Hyvä oli taasen kerran!
Voivoivoi Bellalla ei taida mennä oikein hyvin...
Jatkoa odottelen ::)

Sarkku
Do you know what's worth fighting for?
When it's not worth dying for?

iituska

  • ***
  • Viestejä: 98
Vs: Revenant of Rosefield (2. Luku 16.6.)
« Vastaus #39 : 17.06.2010 02:36:27 »
Hyvä luku! Tosin niin surullinen mun mielestä.. Voi kun se Edward suostus kuuntelemaan sitä Bellaa!
En osaa sanoa oikein muuta, kuin että JATKOA PIAN! :D

iituska