Kirjoittaja Aihe: Twilight: Lasinsiruja ja kultaisia katseita(viimeinen osa ilmestynyt | K-11 Carlisle/Bella  (Luettu 14464 kertaa)

MilzZzu

  • Vieras
Kiitos ihanista kommenteista, on ihanaa huomata että joku tykkää <3
Chewy, en tiedä mistä tämä surumielinen tekstityyli kumpuaa mutta
hyvä jos pidät :D
Itsekään en vielä ole satavarma montako lukua vielä tulee, mutta katsellaan.
Tekisi mieli vähän muuttaa asetelmaa, mutta hmm . . . :D Saa nähdä.
Kiitos vielä kerran kaikille!

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
OOooh. Tais olla vähän isompi haava kyseessä.
Ja Alice ei huomannu mitää. Nyyh.
Joo. Hyvin kirjotettu ja tällee<3
Jatkoaaa?

Chess

  • ***
  • Viestejä: 19
  • Potter On Totta.
Yhden virheen satuin huomaamaan:
Lainaus
Hönen silmänsä ovat vihaiset ja hänen huulensa ovat painuneet tiukaksi viivaksi.
Hänen.

Ihana. Yksinkertaisesti täydellisen ihana. Jatkoa vaan,lisäälisäälisää <3
En malta odottaa. :3 Jaatkoaa!!  :D

Kuura

  • Neiti Kesäheinä
  • ***
  • Viestejä: 1 301
Carlisle/Bella, nams!

Tykkään tästä tekstistä kovasti. Asetelma on todella herkullinen, miten kiellettyä rakkautta voi piilotella kun joka puolella on ajatuksenlukijoita ja ennustajaeukkoja? Juoni on todellakin mukaansatempaava ja odotan seuraavaa osaa kieli pitkällä. Voin nähdä tässä vain yhden tulevan vaihtoehdon, täydellisen katastroofin, mutta odotan mielenkiinnolla mitä sinä tarjoat ratkaisuksi. Palaako Bella "järkiinsä" ja hylkää Carlislen, vai seuraako tästä jotakin muuta? Entä miten ympäristö suhtautuisi aikuisen miehen ja teinitytön suhteeseen, jos pari päättää jatkaa rakkaustarinaansa? Oikeasti, tämä on suosikkitwlightficcini tällä hetkellä juuri tämän koukuttavan juonen ansiosta.

Teksti on sujuvaa ja helppolukuista, ainoastaan asettelu tekee tekstistä hankalamman lukea aika-ajoin. Ehkäpä tämä kuitenkin johtuu vaikkapa koneeni resoluutiosta tai jostain muusta hirmu jännästä teknisestä härpäkkeestä.

Kiitos hirveästi tästä tekeleestäsi. Jatkoa odotellen!
Runovuosi

Illalla sytytämme tulet
ja kaikki on hetken tässä

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
vaau, kirjotat ja kuvailet tosi hyvin, ihana tarina, vaikka käy sääliksi eddietä ja esmeä  :'( Jatkathan pian? <3
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

MilzZzu

  • Vieras
                                                         Nimi: Lasinsiruja ja kultaisia katseita ( osa 5 )
                                                         Kirjoittaja: MilzZzu
                                                        Fandom: Twilight
                                                        Paritukset: Bella/ Carlisle ( Bella/ Edward)
                                                        Ikäraja: K – 11
                                               A/N: Joo, eli viides osa tähän tarinaan, kaikki kommentit otan kunnioittaen vastaan.  :D

      Sade rummuttaa rajusti ikkunoihin, sen tasainen ääni saa minut heräämään syvästä unestani. Hetkeen en muista mitään, sitten kivuliaat muistikuvat palaavat. Avaan silmäni ja hämmennyn tuijottaessani Carlislen kultaisiin silmiin. Mies pitelee kättäni hellästi omassaan ja piirtelee siihen sirolla sormellaan epämääräisiä kuvioita. Sydämeni lakkaa hetkeksi lyömästä ja minä uppoan miehen kiinteään katseeseen. Sitten Carlisle päästää irti kädestäni ja hymyilee.

     ”Vihdoinkin olet hereillä, luulin että aiot nukkua koko päivän.”

     Miehen ääni on rauhallinen eikä hänen ilmeessään näy hitustakaan huolta, vaikka muistan menettäneeni tajuntani hänen edessään.

     ”Kauanko . . . Kauanko minä olin tajuttomana?” kysyn ja kohottaudun istumaan. Samassa huomaan olevani itselleni täysin vieraassa huoneessa. Sänky jolla makaan on iso, tummaa puuta oleva parisänky ja samaa puuta ovat myön suurehkon huoneen seinät. Lattialla on lämpimän värinen matto ja seinillä on muutama värikäs taulu. Lähellä puista ovea on iso lipasto ja sen päällä kimppu hyvältä tuoksuvia kukkia. Kaikki tämä saa minut hämmentymään entisestään ja minun on pakko nipistää itseäni nähdäkseni oleko todella hereillä. Carlisle katsoo minua nyt jo hieman huolestuneena.

    ”Rakas, oletko kunnossa?”

     Kutsuiko Carlisle minua rakkaaksi?! Tuijotan miestä pitkään ja hetkeksi unohdan miten hengitetään. Tämän on pakko olla unta, tämä ei voi olla totta . . .

     Carlisle silittää poskeani kylmällä kädellään ja minä yritän saada edes hitusen tolkkua tapahtumiin, mikä on äärettömän vaikeaa kun miehen huumaava tuoksu ympäröi minut. Carlisle nojautuu lähemmäs minua ja suutelee ensin kaulaani, sitten leukaani, nenänpäätäni, otsaani, kunnes viimein kohtaa huuleni. Minusta tuntuu kuin olisin tulessa, hetkessä kaikki muu unohtuu ja huomaan vastaavani suudelmaan yllättävän rajusti. Carlisle kaataa minut takaisin makuulle, eikä hän tunnu lainkaan häpeävän käytöstään. Miehen kädet seikkailevat vartalollani ja minä yritän todella kovasti vaimentaa päässäni risteilevät kysymykset mutta lopulta ne käyvät liian äänekkäiksi.

     ”Carlisle . . . Carlisle, ole kiltti . . .”

     Mies irtaantuu heti muttei nouse istumaan vaan jää makaamaan viereeni ja katselee minua niin rakastavasti että sydämeni tuntuu halkeavan niin suuren tunteen edessä.

     ”Anteeksi, sinä vaan . . . Olet niin kaunis”, Carlisle mumisee ja minä huomaan punastuvani.

     ”Minä . . . Olen nyt hieman sekaisin, mitä on oikein tapahtunut? Minähän pyörryin eikö niin? Alice oli juuri nähnyt meidän suutelevan . . . Missä Edward on? Mitä hän sanoo tästä kaikesta?” Mainitessani pojan nimen Carlislen silmät tummuvat surusta.

    ”Kulta, sana vain ja voit saada entisen elämäsi takaisin. Älä ajattele minua, jos sinusta tuntuu että sinun on parempi Edwardin luona, voimme lopettaa suhteemme ja muuttaa takaisin Forksiin . . . Tai ainakin sinä voit, minä tuskin olen enää tervetullut”, Carlisle sanoo värittömällä äänellä ja nouse istumaan. Minuun sattuu nähdä hänet noin surullisena ja samalla minua pelottaa tämä muistojen puute. Miksi en muista mitään?!

    ”Siis . . . Me siis emme ole enää Forksissa? Missä me nyt sitten olemme? Ja mitä minun ja Edwardin välillä tapahtui? Ja miksen minä muista mitään?” tivaan mieheltä mutta huomatessani hänen tuskaisen ilmeensä suljen suuni. Muutaman minuutin kuluttua ryömin hänen viereensä ja kiedon hänen kätensä ympärilleni. Miehen läheisyys tuntuu uskomattoman hyvältä, hänen kätensä asettuvat vyötärölleni niin kuin ne olisi tehty syleilemään minua.

    ”Carlisle . . . Voisitko kertoa kaiken alusta saakka. Pääni tuntuu tänään hieman hataralta. Ole niin kiltti . . . rakas.”

    Tuo sana saa kyyneleet nousemaan silmiini. En olisi koskaan uskonut että voisin sanoa ne Carlislelle. Yritän kuunnella sydäntäni, mitä se tuntee Edwardia kohtaan, mutta tällä hetkellä se on täysin Carlislen lumoissa. Mies katsoo minua pitkään, en osaa lukea hänen ilmettään. Lopulta Carlisle huokaa ja vetää minut paremmin syliinsä.

    ”Ajattelinkin että muistinmenetyksiä saattaisi ilmetä. Silti, luulen että asioiden kertaaminen saa sinut vain surulliseksi. Haluatko varmasti että kerron kaiken alusta saakka?”

     Nyökkään ääneti ja Carlisle huokaa uudelleen. Siitä on näköjään tulossa tapa välillämme.

     ”Et arvaakaan kuinka säikähdin kun yhtäkkiä kaaduit taaksepäin. Hädin tuskin sain sinut kiinni. Alicen syyttely lakkasi kuin seinään, minä kaappasin sinut käsivarsilleni ja juoksutin sairaalaan.”

     ”Mikset hoitanut minua itse?” kysyn hämmentyneenä.

     ”En luottanut arviointikykyyni. Sinusta oli tullut liian tärkeä minulle ja jos olisin tehnyt edes pienen virheen . . . Käteni tärisivät pelkästä ajatuksesta. Joten vein sinut sairaalaan. Olit edelleen tajuton ja haaavasi oli auennut. Verta oli niin paljon että Alicen oli lähdettävä. Hoitajat kiikuttivat sinut tutkittavaksi ja minä jäin odotushuoneeseen. En yksinkertaisesti pystynyt katsomaan sinua niin haavoittuvana. Halusin pelastaa sinut, mutten tiennyt miten”, Carlislen äänessä oli piilotettua tuskaa ja minä puristin lujasti hänen jääkylmää kättään.

     ”Sinä jouduit leikkaukseen. Kaatuessasi olit saanut odotettua lujempia vammoja. En tajua miten en huomannut jotain niin vakavaa!”

     ”Ei kai se sinun vikasi ollut! Mutta viis sairaalasta, mitä sitten tapahtui?” kysyn kärsimättömänä.

     ”Sitten . . . Sitten Edward saapui sairaalaan. Ja koska olin niin järkyttynyt, niin haavoittuvainen itsekin sillä hetkellä . . . Hän luki ajatukseni ja sai selville kaiken. Kaikki salatut tunteeni sinua kohtaan, suudelmamme ja välillämme lausutut sanat. Kaiken. ”

     Nielaisen vaikeasti ja yritän kuvitella tilannetta mielessäni. Sitä tuskaisaa ilmettä joka vaihtui Edwardin kasvoille tämän tajuttua tilanteen. Kuinka häneen olikaan sattunut! Tunnen itseki suurta tuskaa ajatellessani pojan ilmettä ja hautaan hetkeksi kasvot käsiini. Carlisle pitelee minua hellästi lähellään ja hänen läsnäolonsa rauhoittaa minua. Muutaman minuutin hiljaisuuden jälkeen kohotan kasvoni häntä kohti ja pyydän jatkoa tarinalle. Mies jatkaa kertomusta hiljaisella äänellä, kuin hän sillä tavoin yrittäisi saada asian kuulostamaan kivuttomammalta.

     ”Edward tuijotti minua pitkään, harppasi sitten eteeni ja jos ympärillämme ei olisi ollut sairaalan henkiläkuntaa hän varmaaankin olisi heittänyt minut seinästä läpi aina ulos asti. Ja mikäs siinä, tunsin ansaitsevani sen. Mutta lopulta hän tyytyi vaan katsomaan minua silmät täynnä pettymystä ja usko pois, se satutti minua enemmän kuin mikään fyysinen vamma. Sitten hän kääntyi kohti ovea, mutta juuri ennen kun astui ulos hän sanoi: ”Pidä huolta hänestä tai saat katua.” Sitten hän oli poissa ennen kuin ehdin sanoa mitään”, Carlisle lopettaa ja sulkee hetkeksi silmänsä ikään kuin pyyhkiäkseen kipeän muistikuvan pois mielestään. Minä yritän sovittaa kuulemaani tarinanpalasia yhteen ja tunnen voimakasta menetyksen tuskaa. Mutta kun mietin, olinko onnellinen, tulee vastaus heti mieleeni. Kyllä olen. Kadun vaan tapaani satuttaa ihmisiä ympärilläni, kuinka todella olen kykenemätön pitämään ketään vain ystävänä lähelläni. En osaa rakastaa vilpittömästi, teen rakkaudesta särkyvää ja haurasta ja kun tilaisuus tulee, rikon sen palasiksi ja jätän sirpaleet muiden kerättäviksi.

     ”Bella, mitä sinä mietit?” Carlisle kysyy pehmeällä äänellä.

     ”Toivon etten olisi koskaan syntynyt. Mieti elämääsi ilman minua. Se olisi täydellistä. Minä rikon kaiken”, sanon itkuisella äänellä ja irrotan miehen kädet ympäriltäni. Nousen sängyltä ja menen ikkunan luo, sadepisarat kuvittavat ikkunalasin roiskahtaessaan sitä vasten. Katselen pihaa jota en tunne, puita joita en koskaan ole koskettanut, ruohoa jolla en koskaan ole astellut. Kaikki on niin uutta ja outoa.

      ”En halua tehdä sinua surulliseksi. Olen pahoillani. Minun olisi pitänyt salata ajatukseni paremmin, jos vaan olisin saanut valmistautua edes muutaman minuutin . . .” Carlisle aloittaa, mutta minä keskeytän hänet.

      ”Minä en ennen uskonut kohtaloon. Mutta nyt . . . Minusta tuntuu että asioiden kuuluu mennä näin. Ja vaikka kuinka taistelemme, en pysty olemaan erossa sinusta. Minä rakastan sinua. ”

      Carlisle tuijottaa minua hetken, hänen kultaiset silmänsä hehkuvat hämärässä huoneessa. Sitten mies harppaa eteeni ja tarttuu käsiini.


      ”Kiitos Bella, kiitos. Olen pelännyt, pelännyt että sinä kadut, etten tee sinua onnelliseksi. Mutta nyt sinä olet pelastanut minut siltä epäilykseltä”, mies puhuu niin kiihtyneesti ettei huomaa sortuneensa kieleen jota ei enää pitkään aikaan ole kuultu nykyihmisen suusta. Hymyilen Carlislen sanoille ja mies vetää minut tiukkaan syleilyynsä. Sitten, kuin varoen, hän kohottaa leukaani ja suutelee minua niin suloisesti etten taaskaan muista hengittää. Aika pysähtyy, ja hetken ajan maailmassa olemme vain me kaksi.


     
      Muutama viikko kuluu, ja hiljalleen alan tottua elämääni Carlislen kanssa. Mies käy päivisin töissä paikallisessa sairaalassa ja minä vaeltelen sillä aikaa suuressa, puutarhan ympäröimässä puutalossamme. Aina välillä saan omituisia deja vu-tunteita, mutta siltikään en ole varma, olenko todella ollut näissä huoneissa aiemminkin. Muistojen puute vaivaa minua, sillä en tunne oloani täysin kotoisaksi tässä suuressa talossa. Carlisle kertoi meidän olevan pienessä kaupungissa jossain Pohjois-Euroopassa, muttei suostunut sanomaan tarkkaa sijaintiamme. Ihemettelin sitä pitkään ja lopulta mies paljasti että jos joku sattuisi läytämään ajatukseni, ei niistä pystyisi lukemaan tarkkaa olinpaikkaamme. Olin kysynyt hieman peloissani, miksi joku haluaisi löytää meidät ja kuinka kaukaa kyseinen henkilä voisi muka lukea ajatukseni. Carlisle oli hymyillyt minulle surullisesti ja suukottanut minua poskelle. Kysymykseni jäivät leijumaan välillemme saamatta koskaan vastausta.

    Kahden viikon kuluttua saan tarpeekseni salailusta ja sisällä piilottelusta. Kellon lyödessä kaksi minä päätän lähteä katsomaan Carlislen työpaikkaa. Tuskinpa sairaalaa on kovin vaikea löytää näin pienestä kaupungista.

    Ulkona sataa taas vettä, olen huomannut tämän kaupungin olevan aivan yhtä sateinen kuin Forks. Väsyneenä vedän takin päälleni ja astun raikkaaseen ulkoilmaan. Pisarat piiskaavat kasvojani mutta minä nautin niiden kosketuksesta enkä yritäkään pyykiä vettä pois poskiltani. Lähden seuraamaan kaupunkiin johtavaa asfalttitietä ja samalla katselen ympärilleni. Kasvusto on melko harvaa ja yksitoikkoista, puut ovat enimmäkseen havupuita ja niitä on melko harvassa. Muutama vanhahko auto ajaa rauhallisesti ohitseni, niiden sisällä istuvat ihmiset eivät poikkea suurestikaan Forksin asukkaista. Kohta ympärilleni alkaa kohota yksinkertaisia puutaloja, ja ihmisiäkin alkaa ilmestyä enemmän näkyviin. He puhuvat kieltä jota en ymmärrä ja äkkiä tunnen kamalaa koti-ikävää. Minun on heti päästävä Carlislen luo! Pysäytän pienen supermarketin edessä seisovan miehen ja kysyn häneltä englanniksi missä sairaala sijaitsee. Mies viittoo kohti läheisiä kerrostaloja ja piirtää taskustaan löytyvälle lappuselle yksinkertaisen kartan. Kiitän miestä avusta ja lähden  kävelemään miehen osoittamaan suuntaan. Noin varttitunnin kuluttua saavun sairaalan näköisen rakennuksen pihaan. Muutama hoitaja kävelee minua vastaan ovella ja kysyn heiltä ystävällisesti, työskenteleekö Carlisle Cullen täällä. Hoitajat katsovat minua uteliaasti mutta ohjaavat minut sitten sairaalan aulaan ja osoittavat huonetta numero 27.

     ”Herra Cullen työskentelee siellä. Hänellä on juuri nyt potilas, joten ole hyvä ja odota vähän aikaa”, toinen hoitajista sanoo vahvasti murtaen.

     Kiitän häntä kohteliaasti ja istun epämukavalle sohvalle odottamaan. Minuutit matelevat hitaasti eteenpäin ja kohta sairaalaan ilmapiiri alkaa ahdistamaan minua. Mielessäni välähtelee heikkoja kuvia itsestäni letkujen täyttämänä makaamassa kipeän valkoisessa huoneessa ypöyksin. Yritän kovasti karkottaa mielikuvan päästäni mutta se on ja pysyy siellä. Senpä takia, kun Carlisle astuu ulos vastaanottohuoneestaan, minä en hillitse itsäni lainkaan vaan juoksen hiljaa huudahtaen suoraan miehen syliin. Painan huuleni hänen huulilleen ja suutelen häntä siinä kaikkien silmien edessä. Vasta hetken kuluttua tajuan että Carlisle on jäykistynyt aivan liikkumattomaksi eikä hän vastaa suudelmaani. Hitaasti irrottaudun miehestä ja peräännyn hänen luotaan. Koko sairaala tuntuu pysähtyneen.

     ”Bella . . . Ei täällä, ole niin kiltti”, Carlisle sanoo hiljaa katsomatta minuun. Minä tuijotan häntä hämmästyneenä, en ymmärrä mikä on vialla. Yritän kysyä häneltä sitä, mutta mies pudistaa pienesti päätään kieltääkseen minua sanomasta mitään.

     ”Minä . . . Nähdään kotona”, mumisen vaivaantunena ja juoksen ovelle. Koko matkan ajan odotan Carlislen nappaavan minut kiinni ja nauravan hämmennykselleni, mutta mies jää seisomaan sairaalan käytävälle kuin patsas. Taivaalta sataa suuria pisaroita, ne iskeytyvät poskilleni kuin kyyneleet.


     Kun viimein pääsen talolle, olen aivan hengästynyt juostuani koko matkan. Sydämeni hakkaa lujasti rinnassani, käteni tärisevät pettymyksestä. En pysty käsittämään Carlislen käytöstä. Häpeääkö mies minua? Olenko niin ruma ettei hän voi julkisesti näyttäytyä seurassani? Ei kai . . . Ei kai hän ole rakastunut toiseen? Se vasta olisikin ironista.

     Kiipeän yläkertaan ja vaihdan kuivat vaatteet ylleni. Ulkona on nyt täysin pimeää, ja se saa minut tuntemaan itseni entistä yksinäisemmäksi.
Lysähdän sängylle istumaan enkä jaksa enää nousta ylös. Tunnen pientä vihlontaa kädessäni, lasken sormeni vanhan arven päälle ja tunnustelen sen rosoisia reunoja. Tietoisesti painan haavaa yhä lujempaa ja lujempaa kunnes tunnen lämpimän verinoron valuvan käsivarttani pitkin. Häpeissäni irrotan oteeni haavasta ja pyyhin veren paitani reunaan. Carlisle ei saa nähdä minua tällaisena, en aio murtua nyt kun viimein olemme yhdessä. Sillä tätähän minä haluan, olla yksinomaan hänen. Minulla ei ole oikeutta olla surullinen enää.


    Muutaman tunnin kuluttua Carlisle palaa töistä. Hän pitää tahallaan suurta meteliä jotta tiedän hänen saapuneen kotiin. En juokse alakertaan häntä vastaan, minua pelottaa. En tiedä mitä hän ajattelee nyt, miksi hän torjui minut kaikkien niiden ihmisten edessä. Makaan parisängyllä ja odotan. Jos hän ei tule luokseni . . . En tiedä mitä teen.

    Minuutit matelevat eteenpäin. En kuulee enää Carlislen liikkeitä, ehkä hän meni ulos tai muuten vain pakoon minua. Nousen istumaan ja kävelen vaatekaapille. Voin yhtä hyvin vaihtaa yövaatteet ylleni jos me emme aio puhua asiasta tänä iltana.

    ”Bella?”

    Pelästyn äkkinäisen äänen johdosta niin kovasti että pudotan käsissäni pitämäni pyjaman lattialle. Carlisle seisoo ovella, hän katselee minua tutkimaton ilme silmissää

     ”Oletko sinä vihainen minulle?” kysyn hiljaa ja nostan pyjaman lattialta. Miehen katsellessa vaihdan yöpuvun päälleni ja lähden kohti sänkyä. Äkkiä Carisle nappaa minusta kiinni ja vetää lähelleen.

     ”Voi rakas . . . Tule tänne, niin selitän kaiken”, mies huokaa ja johdattaa minut kylpyhuoneeseen. Carlisle vetää minut peilin luo ja käskee minun katsoa siihen. Tuijotan kuvajaisiamme pitkään, mutten ymmärrä mitä Carlisle ajaa takaa.

    ”Katso itseäsi, oiekin tarkkaan . . . Ja sitten katso minua. Näetkö eron?” Carlisle kysyy uudelleen. Minä katson niin kauan että silmiäni alkaa kivistää, mutten löydä miehen tarkkoittamaa virhettä itsestäni. Kun sanon tämän ääneen, vampyyri purskahtaa nauruun.

    ”Ei tässä mitään virheitä etsitä, sinusta niitä olisi mahdoton löytää. Mutta . . . Katso nyt. ”

     Minä katson ja näen peilissä nuoren näköisen tytön, joka pitelee uskomattoman kaunista miestä käsistä ja hymyilee epävarmasti. Kun toistan näkemäni Carlislelle, hän nyökkää ja sanoo minun osuneen ongelman ytimeen.

     ”Bella, sinä tiedät etten minä vanhene. Mutta silti minä näytän aivan aikuiselta mieheltä, vaikkakin hyvin säilyneeltä”, Carlisle sanoo ja hymähdän viimeiselle lausahdukselle.

    ”Mutta sinä näytät aivan  ikäiseltäsi, nuorelta tyttöseltä. Ja täällä päin Eurooppaa . . . Meidän suhdettamme pidetään miltei laittomana. Tänään sairaalassa sinä julkistit sen kaikille ja minä miltei menetin työpaikkani. He väittävät että olen . . . laittomasti alistanut sinut itselleni”, mies jatkaa ja minä alan väittämään vastaan, mutta Carlisle sulkee suuni hellästi omallaan. Pitkän suudelman jälkeen mies painaa pänäsä olalleni  ja huokaisee.

    ”Olen pahoillani, mutta me emme voi näyttäytyä täällä kaupungissa yhdessä. Ja usko pois, minä en haluaisis olla sinusta erossa, mutta näin pystyn suojelemaan sinua parhaiten. ”

     ”Keneltä muka?” kysyn ärtyneenä.

    ”Pahoilta ihmisiltä. Luota minuun, Bella. Minä rakastan sinua”, Carlisle sanoo vakavalla äänellä ja syleilee minua pitkään.

    ”Minäkin sinua . . .” vastaan hitaasti mutten pysty kääntämään katsettani peilistä. Kuvajaisemme tuijottavat vakavina takaisin ja nyt minä viimein huomaan sen kuilun, joka tulee aina erottamaan minut ja Carlislen. Ja silloin minä ymmärrän. Niinkuin vesi ja tuli, aurinko ja kuu, me emme koskaan voi olla yhdessä.

   Kyseinen oivallus täyttää mieleni musertavalla voimallaan. Haukon henkeäni rajun surun täyttäessä minut. Koko näkökenttäni alkaa hämärtyä ja  tajuan itkeväni. Yritän pyyhiä kyyneleitä pois, mutta en vain kykene näkemään mitään. Koko huone alkaa pyöriä ja kuulen korvissani Carlislen äänen joka toistaa pehmeästi nimeäni.

     ”Bella . . . Bella . . . Bella . . . ”

     ”Minä en voi . . . Me emme voi olla yhdessä. Me emme voi rakastaa toisiamme. Meidän välissämme on kuilu, Carlisle . . . Ja se kuilu pitää meidät erossa toisistamme ikuisesti . . . Anna minulle anteeksi”, nyyhkytän ja samalla koko huone täyttyy sokaisevalla valolla. Hetken minusta tuntuu kuin lentäisin ja sitten valo sammuu. On taas pimeää.

     Epäröiden avaan silmäni ja katson suoraan Edwardin silmiin.

     ”Vihdoin olet hereillä. Pelkäsin kuollakseni puolestasi.”

     En ymmärrä enää mitään. Kohottaudun istumaan ja tajuan olevani Forksin sairaalassa.

     ”Kulta, onko kaikki hyvin?” Edward kysyy huolestuneena.

    Tuijotan poikaa pitkään, en voi uskoa että hän todella on siinä. Epäröiden kohotan käteni ja kosketan hänen marmorinvalkeaa poskeaan.

    ”En tiedä . . . Näin uskomattoman todentuntuista unta”, huokaan häkeltyneenä. Edward hymyilee minulle rakastavasti ja nousee syleilemään minua. Hänen kosketuksensa tuntuu hyvältä, tutulta ja turvalliselta.  Kun vilkaisen laiskasti Edwardin olan yli, huomaan jonkun seisovan huoneeni oven takana. Carlisle. Miehen näkeminen saa sydämeni lyömään hirvittävän lujaa, käteni hikoavat ja tuijotan miestä kuin en koskaan ennen olisi nähnyt häntä. Hetken Carlisle seisoo siellä, käsi ovenkahvalla ja katselee meitä.  Sitten vampyyri siirtää katseensa surullisesti hymyillen suoraan silmiini .  . . ja kävelee pois luotani.

   

     A/N: Yksi osa tähän tarinaan vielä tulee, ehkä enemmänki, riippuu miten tuo ajatuskulku nyt toimii :D Ja anteeksi muuten pitkä väli näiden osien välillä, oli ajatuskatko . . . huomauttakaahan kirjoitusvirheistä, niitä saattaa huomaamattani siellä olla :)

     

     
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 19:36:20 kirjoittanut plööt »

Hayles

  • ***
  • Viestejä: 129
Yks sana: IHANA!

Supermega ihana luku, jälleen kerran<3 Mutta siis what, oliko koko Bellan ja Carlislen välinen juttu unta...??? Toivottavasti ei, sillä niin täydellisesti toisilleen sopivat<3 No, ensi osassa se sitten selviäää.... toivottavasti :D

No joo, rakentava jäi jälleen kerran kadunvarteen, mut kuiteskin, seuraava luku kehiin ja ÄKKIÄ!!!!

Love, Hayles
20/3/2011 Kill the party with me and never go home

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Ihana! Tykkäsin tästä luvusta tosi paljon!  :D Toivottavasti jatkoa tulee pian! <3

Untako koko suhde?  :o Mun mielestä ois kivaa jos se jotenkin olisi vaan ollu unta, mutta toisaalta onhan Bella/Carlsile paritus aika sulonen.. Mutta Ed/B kyllä parempi... ;D

Jatkoa toivon, pyydän, kinuan, haluan, rukoilen...
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Jälleen kerran uskomattoman ihana luku! Muutamia kirjaimia oli väärässä paikassa ja pari pilkkua taisi puuttua, muttein mitään vakavampaa.  :)
Onneksi tulee vielä luku tai pari. Jäisi muuten hirveän pahaan paikkaan.
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

MilzZzu

  • Vieras
Hi, kiitos kommenteista, yritän tästä kohtapuoliin jatkaa
kun tulisi taas se toivottu insipiraatio :D
Mutta kommentit on mulle tärkeitä joten kiitos vaan :)

E_Bella

  • Vieras
Älä ole unta! Pliiiiiis, ei ole unta eihän?? :o
Yhyy, jos se on! :o
Muttamutta, IHANA LUKU! <3 Yksi parhaista, ja yksi parhaista ficeistä mitä olen lukenut!
Onneksi tulee vielä (?) pari lukua! Tällaseen kohtaan EI SAA KOSKAAN jättää ficciä! :D
Mutta tämä ei jää tähän kohtaan joten ei siitä sen enempää. :)
Laitatkin sitten sitä jatkoa mahdollisimman pian! ;)  <3

MilzZzu

  • Vieras
                                                                   Nimi: Lasinsiruja ja kultaisia katseita (viimeinen osa)
                                                                   Kirjoittaja: MilzZzu
                                                                   Fandom: Twilight
                                                                   Genre: Romance
                                                                   Paritukset: Carlisle/ Bella, Edward/ Bella
                                                                   Ikäraja: K - 11
                                                                  A/N:  Viimeinen osa, anteeksi pitkä väli taas osien välillä :D




    Vietän vielä muutaman päivän sairaalassa. Edward kertoo että olin tajuttomana kokonaisen päivän, ja lääkärit olivat hetken todella huolissaan tilastani. Ja sitten, aivan äkkiä, minä olinkin avannut silmäni.

    Pääni on edelleen hyvin sekaisin, en ymmärrä vieläkään kaikkea. Kaikki se mitä näin, kun makasin tajuttomana sairaalasängyssäni . . . Oliko se pelkkää kuvitelmaa? Ajatus tekee kipeää, sillä kaikki oli tuntunut uskomattoman todelliselta. Ja Carlislen tietävä katse, kun hän oli kävellyt pois sairaalasta . . . Ikään kuin hän olisi tiennyt mistä olin uneksinut. Jos se nyt oli unta. Mutta en keksi asialle muutakaan selitystä.

    Sairaalassa Edward pysyttelee vierelläni koko ajan. Alice ei ilmeisesti ole paljastanut näkemäänsä hänelle. Tunnen syyllisyyttä, mutten halua nostaa asiaa esille juuri nyt, olen liian väsynyt. Edwardin viileä käsi omassani tuntuu aivan liian hyvältä, enkä halua päästää irti. En halua päästää irti.

    Kun vihdoin kotiudun sairaalasta, tajuan etten voi vältellä Carlislea ja Alicea koko elämääni. Tämä asia on liian suuri unohdettavaksi, enkä usko että kukaan meistä kolmesta edes kykenisi siihen. Niimpä tartun puhelimeen ja soitan Culleneille.

    ”Carlisle.”

    Nielaisen vaikeasti, sanat juuttuvat kurkkuuni kuullessani miehen äänen. Hetkeksi menetän itsehillintäni täysin, en muista enää miksi ihmeessä edes soitin tähän numeroon tai mitä minun oli tarkoitus tehdä.

    ”Haloo?”

    ”H-Hei, tässä on Bella”, soperran lopulta ja Carlisle hengähtää pienesti kuullessaan ääneni.

    ”Hei! Edward on metsästämässä, mutta voit koettaa soittaa hänen kännykäänsä, jos hän vaikka-”

    ”Minä tiedän. Tai siis, tiedän että hän on metsästämässä”, keskeytän Carlislen. Hetkeksi tulee hiljaista.

    ”Ai. No hyvä, tai siis. . . Niin. Onko sinulla kaikki hyvin, siksikö soitat?” Carlisle kysyy lopulta, hänen äänensä on aavistuksen verran jännittynyt. Minä puristan kuuloketta niin että sormiani alkaa pistellä.

    ”Ei, minulla on kaikki hyvin. Tai no, ainakin melkein.”

    ”Hyvä. Hyvä hyvä . .  ”

     Hiljaisuus. Se laskeutuu välillemme kuin musta, tukahduttava verho.

     ”Carlisle . . . Minä . . .”

     ”Bella . . . ”

     ”Voimmeko me puhua? Ole niin kiltti, minun on pakko . . . On pakko saada puhua sinulle”, henkäisen puhelimeen ja jään pelokkaana odottamaan vastausta.

     ”Hyvä on, jos sinun . . . Jos sinulla kerta on niin tärkeää asiaa. Tulen hakemaan sinua, jos se vain sopii?”

     ”Sopii, sopii. Minä olen valmis. Kunhan tästä ei vain ole vaivaa”, mumisen vaikeana  ja tunne suurta häpeää tahdittomuudestani. Jostain syystä en vain osaa puhua Carlislelle niinkuin muille ihmisille. Heti kun kuulen miehen äänen, menen täysin lukkoon. Välillämme on liikaa sanoja, liikaa painavia asioita joita ei saa nostaa esille ellei tahdo särkeä kaikkea.

    ”Ei, ei suinkaan. Olen siellä minuutissa.”

    ”Hyvä. Tai siis kiitos. Kiitos Carlisle.”

    ”Nähdään kohta”, mies sanoo hiven hymyä äänessään. Minunkin kasvoilleni nousee arka hymynpoikanen.

    ”Nähdään.”

    Lasken kuulokkeen alas ja juoksen huoneeseeni. Harjaan hiukseni ja suihkautan aavistuksen hajuvettä ylleni. Äkkiä muistan kuinka uskomattoman hyvä hajuaisti vampyyreilla on ja kadun oitis tekoani. Sitten ovikello jo soi, ja samalla sydämeni alkaa kiihdyttää rytmiään. Kiiruhdan alakertaan  ja avaan ulko-oven. Carlisle seisoo sen takana hymyillen salaperäistä hymyään. Miehen kultaiset silmät hohtavat hieman ja hänen valkoinen ihonsa korostaa entisestään niiden uskomatonta kauneutta.

    ”Hei. Kiitos kun tulit”, sanon ujosti ja hymyilen hieman. Carlisle astuu peremmälle ja katselee uteliaana ympärilleen.

    ”Tulin mielelläni. Onko Charlie tulossa lähiaikoina tänne, tarkoitan voimmeko puhua rauhassa?” Carlisle kysyy kohteliaasti.

    ”Hänen pitäisi tulla vasta viideltä, joten meillä pitäisi olla-”

    Samassa kuulen Charlien auton ajavan pihaan. Kiroan mielessäni huonoa onneani ja katson epäröiden Carlisleen.

    ”Minun pitäisi olla koulussa, mutta lintsasin koska halusin puhua kanssasi . . . Onko sinulla autoa?” kysyn ja Carlisle pudistaa päätään.

    ”Ei, tulin juosten. Mitä me nyt teemme?” hän kysyy ja katselee kuinka Charlie astuu ulos autostaan ja lähtee tulemaan taloa kohti.

    ”No, en keksi kuin yhden vaihtoehdon . . . Voisitko sinä millään, tai siis jos vaan jaksat . . .” mumisen nolona ja Carlisle tajuaa heti mitä tarkoitan. Hän virnistää minulle yllättävän innostuneesti.

    ”Sinä painat tasan yhtä paljon kuin höyhen. Tottakai minä voin kantaa sinua”, mies lupautuu. Hän astuu lähemmäs ja kumartuu hieman jotta pääsen kiipeämään hänen reppuselkäänsä. Carlislen koskettaminen saa koko kehoni värisemään jännityksestä, mutta yritän parhaani mukaan hallita itseni. Carlisle tarttuu minua hellästi polvien takaa, jotta pysyn varmasti kyydissä.

    ”Oletko valmis?” hän kysyy ja minä vastaan myöntävästi. Carlisle juoksee salamana yläkertaan ja avaa huoneeni ikkunan. Kuulen alakerran oven avautuvan ja Charlien astuvan sisään.

   ”Pidä lujasti kiinni”, Carlisle kuiskaa minulle ja sitten hän hyppää ulos ikkunasta. Kuuluu vain vaimea tömähdys kun laskeudumme maahan. Sitten Carlisle nostaa minut paremmin selkäänsä ja kiihdyttää juoksuun. Ennen kuin huomaankaan olemme metsässä ja puut ja pensaat vilahtelevat ohitsemme uskomattomalla vauhdilla. Hetken ajan tunnen lievää pahoinvointia, mutta sitten Carlisle pysähtyy ja laskee minut nurmen läpi pilkottavalle kivelle istumaan.

    ”Täällä voimme puhua rauhassa, olemme sen verran syvällä metsässä”, Carlisle tokaisee ja istuu viereeni. Tummat pilvet liukuvat taivaan läpi, kylmä tuuli kahisuttaa puiden lehtiä. Yritän kiivaasti miettiä miten ilmaista asiani, mutta en keksi mitään fiksua sanottavaa. Carlisle odottaa kärsivällisesti puhettani, mutta minä vain auon suutani kuin kala joka on joutunut kuivalle maalle.

    ”Carlisle . . . Kun minä olin tajuton, näin hyvin merkillistä unta”, saan lopulta henkäistyä ja tajuan heti kuinka tyhmältä lauseeni kuulostaa. Carlisle ei kuitenkaan naura tai edes hymyile minulle, hän katsoo minua vakaasti silmiin. Nielaisen vaikeasti ja lasken katseeni käsiini.

   ”Unessani . . . Me olimme yhdessä. Asuimme jossain pienessä kylässä Euroopassa. Sinä työskentelit sairaalassa ja minä . . . Minä vietin päivät talossamme. ”

   Pakotan itseni katsomaan Carlislea silmiin. Miehen suupielillä kareilee arvoituksellinen hymy. Hetkeksi unohdun katselemaan vampyyria, hänen täydellisiä piirteitään ja upeita silmiään, joista en koskaan saa kyllikseni.

    ”Se uni oli niin todentuntuinen. Luulin hetken että se oli totta, että me todella elimme yhdessä siellä”, kuiskaan lopulta.

    ”Olimmeko me onnellisia . . .?” Carlisle kysyy yhtä hiljaisella äänellä. Minä huokaan ja tunnen yhden sadepisaran tippuvan poskelleni. Katsahdan taivaalle, se on tummanharmaa ja pisaroita alkaa tippua taivaalta yhä tihenevään tahtiin. Silti kumpikaan meistä ei nouse lähteäkseen.

   ”Kyllä. Luulen että sen hetken mitä uni kesti . . . Me olimme onnellisia”, sanon itkuisella äänellä. Carlisle tarttuu käteeni ja minä puristan lujasti takaisin.

   ”Mutta se ei voinut kestää. Uni loppui siihen, kun tajusin . . . Kun tajusin ettemme me koskaan voi olla yhdessä.”

    Sade alkaa nyt toden teolla voimistua, se ryöpppyää alas päällemme, mutta me emme välitä. Carlisle ottaa minut syliinsä ja pitelee minua siinä, minä annan kyynelten valua poskilleni vapaasti. Carlislen poskellekin valuu yksi, täydellinen kyynel joka sekoittuu taivaalta sataviin pisaroihin. Minun sydämeni lyö harvakseltaan, kuin se olisi liian väsynyt tuntemaan enää mitään.

    ”Minä tiesin sen. Kun näin sinut ja Edwardin sairaalassa . . . Tiesin ettemme me voi olla yhdessä. Oli päästettävä sinut menemään. Tiesin sen. Mutta se sattuu sydämeeni, kun tiedän etten enää koskaan voi olla kanssasi näin, en enää koskaan voi pidellä sinua sylissäni näin rakastavasti. Bella, minä tulen kaipaamaan sinua. Niin hirvittävän paljon”, Carlislen ääni on pehmeä ja samettinen, mutta kuulen loputonta surua sen takaa. Käännyn miehen puoleen ja suutelen häntä ikävöiden. Painan huultemme kosketukseen koko rakkauteni, sen kuinka paljon sydämeeni sattuu päästää hänet menemään, kuinka kovasti olisin halunnut olla hänen kanssaan ja kuinka pahoillani olen kaikesta aiheuttamastani tuskasta. Sade kastelee meidän kasvomme sekoittuen suudelmaamme. Salama iskee taivaalla, se valaisee hetkeksi meidät valollaan. Carlisle irrottautuu minusta ja hymyilee. Kuinka tulenkaan ikävöimään tuota hymyä!

    ”Minun pitäisi viedä sinut kotiin. Sairastut vielä. ”

    En osaa sanoa oikein mitään, nyökkään vain kyyneltyvin silmin ja kun Carlisle nostaa minut hellästi selkäänsä, takerrun mieheen lujempaa kuin koskaan ennen. Carlisle juoksee paljon normaalia hitaampaa jotta me molemmat ehdimme nauttia vielä hetken läheisyyden tunteesta. Silti jo muutaman minuutin kuluttua sukellamme ulos metsästä ja saavumme taloni takapihalle.

    ”Carlisle, minä . . .”

    ”Shh. Ei sinun tarvitse sanoa mitään. Minä tiedän”, mies sanoo ja laskee minut hellästi selästään märälle nurmelle.

    ”Eivät nämä ole jäähyväiset. Me tulemme näkemään vielä monta kertaa uudelleen. En minä jätä sinua”, Carlisle sanoo hymyillen surullisesti ja vetää minut lähelleen. Halaan lujasti takaisin ja imen hänen suloista tuoksuaan sisääni.

    ”Mutta se ei tule koskaan olemaan samanlaista. Ihminen unohtaa, ja pian minä olen sinulle pelkkä haalea muisto”, Carlisle vakuuttaa mutta minä pudistan kiivaasti päätäni hänen sanoilleen.

    ”Ei, en minä unohda. ”

    Lasken käteni hänen marmorinvalkealle poskelleen ja katson häntä pitkään. Miten jonkin näin kauniin, näin valloittavan voisi unohtaa? Kuinka tällaiset tunteet voi piilottaa? Miten saan sydämeni unohtamaan?

    ”Sinä olet joka puolella. Joka kerta kun ensimmäinen kevätsade kastelee maan, minä ajattelen sinua. Joka kerta kun aurinko pilkistää tummien pilvien takaa, sinä olet minun ajatuksissani. Ja joka kerta, kun poimin valkean kielon niityltä . . . Minä ajattelen sinua”, lupaan vakaasti. Carlisle katsoo minua kiinteästi, hänen silmänsä tummuvat hiljalleen mustiksi.

    ”Bella . . . Minä tulen ikävöimään sinua. Luoja, kuinka tulenkaan ikävöimään sinua!” Carlisle huudahtaa ja nostaa minut syliinsä. Jalkani irtoavat maasta ja mies pyörittää minua ilmassa kyyneltyvin silmin.

   ”Aurinko tulee vielä esiin, rakas . . . Aurinko tulee vielä esiin pilvien takaa”, minä supatan hänen korvaansa ja suutelen hänen poskeaan.

   ”Päästetään irti. Yhdessä”, minä sanon ja Carlisle nyökkää sanattomana.

    Katson yhteenliittyneitä käsiämme, kuinka erilaiset ne ovatkaan, yhteensopimattomat.

    ”Minä . . .” Carlisle aloittaa mutta minä keskeytän hänet.

     ”Minäkin sinua. ”

    Hetken ajan puristan hänen kättään . . . Sitten irrotamme yhtä aikaa otteemme. Carlisle laskee kätensä sydämelleen ja minä teen samoin.

    ”Se lyö vieläkin . . .  Vaikka se onkin särkynyt”, minä kuiskaan ja Carlisle vastaa hiljaa:

    ”Vaikkei minulla sydäntä enää olekaan, tiedän että se löisi takiasi.”

    Sitten sanat yksinkertaisesti loppuvat. Me seisomme muutaman askeleen päässä toisistamme, tiedämme että on mentävä, muttä lähteminen on hirvittävän vaikeaa. En osaa sanoa hyvästi, en saata hymyillä tai itkeä. Onko väärin rakastaa kahta eri ihmistä? Onko väärin haluta olla molempien kanssa? Onko väärin jättää toinen ja tyytyä siihen toiseen, vaikkei voikaan ennalta tietää tekikö oikean ratkaisun? Onko kiellettyä kaivata menetettyä rakkautta? En osaa vastata päässäni risteileviin kysymyksiin.

    Äkkiä huomaan että sade on lakannut, pilvet väistyvät kohti pohjoista. Kyyneltyvin silmin näen kuinka aurinko pilkistää uteliaana tummien pilvien takaa. Carlisle hymyilee, hän sulkee uudelleen silmänsä ja antaa tuulen hyväillä kasvojaan.

    ”Minähän sanoin. Aurinko paistaa mustienkin pilvien takaa”, kuiskaan miehelle. Tiedän että hän kuulee hiljaiset sanani. Sitten käännän Carlislelle selkäni ja kävelen sisään taloon. Ikkunasta huomaan kuinka etupihallemme piirtyy pieni sateenkaari ja itken kovemmin kuin koskaan ennen.


                        Kolme kuukautta myöhemmin


    ”Bella, luulen että meidän pitäisi jo lähteä. Tämä niitty on sateen jäljilta edelleen märkä”, Edward huokaa ja nousee istumaan. Minä hymyilen raukeasti ja puistelen päätäni.

    ”Anna minulle vielä muutama minuutti. Täällä on niin kaunista, kuinka nuo kukat loistavatkaan auringossa, kuinka ruoho aaltoilee tuulen voimasta . . .” mumisen ja suljen silmäni. Edward huokaa ja  suutelee otsaani.

     ”Hmh, hyvä on. Mutta vain muutama minuutti, en ota vastuuta jos sairastut.”

     ”Kiitos kulta.”

     Edwardin kanssa jopa hiljaisuudella on oma äänensä. Minä kuuntelen sen hienovaraista puhetta ääneti. Edward silittelee hiuksiani ja suukottelee aina välillä kasvojani. Rakastan hänen tapaansa pidellä minua, kuinka hellästi mutta varmasti hänen kätensä lukkiutuvat ympärilleni lainkaan ahdistamatta minua. Nauran ajatuksilleni ja Edward sivelee etusormellaan poskeeni ilmestyvää hymykuoppaa.

    ”Joko mennään?” hän kysyy lopulta ja minä avaan silmäni.

     ”Mennään vain.”

     Edward tarttuu käteeni ja me lähdemme yhdessä kävelemään pois niityltä. Aurinko paistaa taivaalla nyt jo täysissä voimin ja leppeä tuuli pörröttää hiuksiani. Niityn reunalla huomaan valkean kielon. Epäröiden kohotan käteni sitä kohti, mutta Edward vetää minut takaisin.

     ”Älä poimi sitä vielä. Anna sen kasvaa rauhassa, noita kieloja on täällä  todella vähän. ”

     ”Hyvä on. Mutta se on niin kaunis . . .” huokaan.

    ”Tiedän. Mutta jos poimit sen nyt, se kuihtuu muutamassa päivässä. Jos taas jätät sen rauhaan . . . Voit nauttia sen kauneudesta pitempään”, Edward sanoo hymyillen kiinnostukselleni kukkaa kohtaan. Mutta hän ei tiedä . . .

    ”Niin . ..  Ehkä on parempi katsella sitä kauempaa”, myönnän ja jatkamme hiljaisina matkaamme. Hetken päästä käännyn katsomaan taakseni, valkoinen kukka hehkuu auringon valossa. En minä unohda. Kuinka jonkun noin kauniin voisi edes unohtaa . . . ? Käännän selkäni niitylle ja puristan Edwardin kättä. Tuntuu hyvältä olla juuri siinä., hänen vierellään.

     
A/N: Elikkä viimeinen osa oli tässä, kommentoikaa nyt viimeiset mielipiteenne, risuja ja ruusuja kiitos :D Kertokaa mahdollisista virheistä myös.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 19:35:51 kirjoittanut plööt »

E_Bella

  • Vieras
Lainaus
päivässä.Jos taas jätät sen rauhaan
välilyönti puuttuu.. (:
Lainaus
Minunkn kasvoilleni nousee arka hymynpoikanen.
minunkin

Lainaus
mies pyörittää minua ilmassa kyyneltyvin silmin.

tämä hieman häiritsi, kun vampyyrithän ei voi itkeä, mutta ficci tämä on. :D Joten älä välitä. (:

Ihana, Carlisle on ihana.. <3  ajattelin jossain vaiheessa aloittaa yhden ficin mihin olen jo idean saanut Carlisle/Bella parituksella, en vain ole varma milloin. : D

Mutta tämä oli ihana ficci, I lov it. (:
Kiitos<3

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Awww, tämä luku oli todella suloinen. <3
Minuakin hieman häiritsi se, että Carlisle itki, sillä vampyyreillehän se on mahdotonta.  ;)
Muutama virhe tuolla tekstin seassa oli, mutta E_Bella niistä jo huomauttelikin. (:

Tällä ficillä on todella kiintoisa juoni, pidin tästä kovasti.
Kiitos. <3
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Maailman ihanin luku! Niin suloinen. Toi kielo juttu varsinki. Tosi hyvä lopetus.
Joitain kirjotus virheitä löyty. Esim. Vampyyreitä=> vampyyreita.
Mut ei haittaa.
Mää niin rakastan tätä ficciä! Sääli, kun loppu
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

MilzZzu

  • Vieras
Kiitos kommenteista!
Tiedän kyllä hyvin, ettei vampyyrit voi itkeä,
mutta ajattelin että kun tämä on ficci ja Carlisle
menettää jotain niin suurta ikiajoiksi, niin voisi
hän siitä hyvästä muutaman kyyneleen vuodattaa.
Mutta kiitos huomautuksesta :)
Muutenkin kivaa jos jaksoitte koko ficin lukea :D

Chess

  • ***
  • Viestejä: 19
  • Potter On Totta.
Toivottavasti risut eivät haittaa.:
Miten unessa voisi elää monia viikkoja? Ei se tietääkseni ole mahdollista.. Ja jos on tajuton niin miten voi nähdä unia? Sekään ei ole mahdollista. Nyt tunnen kyllä itseni pilkunviilaajamäkättäjäksi, sori.. :-[

Ruusuja:Hienoa, että Charlisle itki, se ei yhtään haitannut. Toi hyvin dramatiikkaa, ja koska tämä on vain ficci, voit muuttaa joitain tuollaisia asioita ihan luvallisesti. ;)

Hieno kirjoitustyyli ja loistavia kuvailuja ja vertauksia. Harmi että loppui ja loppuratkaisu harmitti. C/B olisi ollut parempi lopputulos.. Mutta  Hieno ficci oli. :)

MilzZzu

  • Vieras
Kiitos kommentistasi Twilightchess!
Unessa voi tapahtua vaikka mitä, voit vanhentua
vaikka unet eivät tietenkään ole niin yksityiskohtaisia
niinkuin ficissäni. Otin kuitenkin tarinan takia hieman vapauksia.
Jos vanhenet omassa unessasi, sinä tavallaan vaan tiedät sen.
Saatat muistaa tällaista omista unistasi. En kyllä ole mikään uniekspertti,
joten en sitten tiedä :D
Itse ajattelin monia teevee sarjojen draamattisia kohtauksia, missä tajuton
henkilö näkee erilaisia tapahtumia vaikka makaakin oikeasti taju pois jossain
sairaalavuoteella. Tässäkin tapauksessa käytin kirjoittajan vapautta, ja koska
tämä on ficci, en ajattele että tällainen olisi täysin mahdotonta.
Mutta kiitos että ilmaisit kantasi, se merkitsee minulle paljon :D

renessie-

  • ***
  • Viestejä: 37
awww !
Tykkäsin sun ficistä tosi paljon !
En eka tykänny carlisle/bella parituksesta,
mut sait sen sit hyvin onnistuu ! :D

:)kiitos (:

sajusa

  • ***
  • Viestejä: 231
Awww...
Kiitos paljon tästä ficistä!
Ihana loppu... :-*