Kirjoittaja Aihe: Twilight: Born like this (K-11 | luku 4, osa 2 - 05.05. | keskeytetty)  (Luettu 18369 kertaa)

Tuhisija

  • Vieras
Author: Tuhisija
Title: Born like this
Beta: Sus-a (1. luvusta ->)
Fandom: Houkutus
Pairing: Lue, lue
Rating: K-11
Genre: draama, angst, romance, fluff, AU
Disclaimer: Houkutus sarja ja kaikki sen hahmot ovat Stephenie Meyerin luomia.

Summary: Bella on irtosuhteita harrastava lukion kolmannella oleva tyttö, jonka lyhyillä suhteilla onkin odottamaton seuraus.

A/N: Elikkä kaikki ovat ihmisiä, täysin vaihtoehtoinen todellisuus eli mitään kirjojen tapahtumia ei ole tapahtunut. Ja luvuista en niin pitkiä ala väsäämään (noh, voi ne venähtää mut tuntien), koska mulla on tässä myös VK ja MF, jotka onkin sitten pidempiä luvuiltaan, joten… ymmärrätte varmaan.


Traileri

Pienestä, kiltistä tytöstä ei pitänyt tulla tällaista…
”Bella, kuka ihme tuo on?”

…joten hänen äitinsä hääti hänet isänsä luo Forksiin, missä hän rauhoittui…

...mutta vain vähäksi aikaa…

”Bella?  Mike?  Mitä helvettiä?”

”…”
”…olet… ihmeellinen.”
”Tiedän.”

Ja nyt hän saa huomata, että asioilla on seurauksensa…

…jotka eivät välttämättä ole hyviä…

”Apua… Ei, ei, ei!”
”Bells, mikä hätänä?”
”…”
”Mikä tuo on?  Raskaustesti?  Bells?”

”Bella, onko kaikki hyvin?”
”Ei!  Sinun täytyy auttaa minua!”
”Hyvä on, mutta kerro ensin, mikä sinun on.”
”Olen raskaana.”

Päätöksen teko ahdistaa…
”Olen miettinyt joka yö, mitä teen, mutta en vieläkään tiedä!”
”Sinun olisi aika päättää, aika on lopussa.”

…eikä isästä ole varmuutta…
”Mitä sanoit?”
”…”
”Sinä et tiedä, kuka on lapsen isä?”
”Niin.”

”Se ei välttämättä ole sinun.”
”Anteeksi mitä?”

Tukea riittää…
”Päätitpä mitä tahansa, minä olen vierelläsi.  Me olemme vierelläsi.”

…ja erästä vanhaa suhdettakin yritetään saada kuntoon…
”Shh, kaikki on hyvin.  Aloitetaan ihan alusta.”
”Miten voimme aloittaa alusta, kun olen tällaisessa tilassa?”

”Haluan muuttua, en enää halua olla tällainen.  Haluan pysyvän suhteen, en irtosuhteita.”
”Et tiedäkään, kuinka iloinen olen kuullessani tuon.”

Tosin joku toinen on heidän välissään…
”Voitko toistaa?”
”Se voi olla myös sinun.”
”…”

”Mitä aiot tehdä?”
”En tiedä.”
”Jos pidät lapsen, jos se on minun, lupaan huolehtia teistä.”

…ja lisää päätöksiä pitäisi tehdä…
”Sano nyt!  Haluatko minut vai hänet?”

”Jos et halua tehdä aborttia, voit antaa lapsen myös adoptioon.”

”En tiedä, mitä haluan!”

Pitääkö Bella lapsen?

Tuleeko hänestä rakastava, hyvä äiti?

Vai jatkaako hän samanlaisena kuin ennen?



A/N: Joooh... Kommenttia? :)  Prologia tai ensimmäistä lukua voi odotella saapuvaksi ensi viikolla.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014 22:32:34 kirjoittanut Beyond »

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: Born like this | Traileri 3.9
« Vastaus #1 : 03.09.2009 17:37:52 »
NO NAM <3
Lisää!! :PPP
U KNOW what i think about this!!! :P (miljoonat kirjoitusvirheet) :P

~kjatri

I love you
♥MUSE 19/7/2010

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Born like this | Traileri 3.9
« Vastaus #2 : 03.09.2009 19:32:29 »
Vooouuu.

Ja taas, yksi ficci mitä aloitan seuraamaan.

Kerrankin Bella on tälläinen irtosuhteiden harrastelija. :--D Mitenhän tämä sitten menee, hmm...kuka on lapsen isä? Onko se Edward vai Mike? Vai kenties Emmett? ;o Minä en tiedä, epätoivoista!

Yritän jaksaa odotella ekaa lukua...;S
another stranger

entinen vohveli

Annoy

  • Lännen paha noita
  • ***
  • Viestejä: 383
  • Dancing through life
Vs: Born like this | Traileri 3.9
« Vastaus #3 : 03.09.2009 19:57:57 »
Whii, taas uusi ficci sulta! Täytyypä alkaa seuramaan.

Idea on ihan mielenkiintoinen, vaikka en voikkaan kuvitella Bellan harrastavan irtosuhteita. Ja Bellalle tulee lapsi. Ohhoh.

"What everyone does. Like you said. Hope."

Nej, du måste finnas, du måste
Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra
på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas, du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting
Om du inte fanns

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Traileri 3.9
« Vastaus #4 : 03.09.2009 20:10:51 »
kjatri, yes, I know :D  Yritän saada lisää nopeasti, mutta tässä on muutakin meneillään, u know.  Kiitos kommentistasi :)

vohveli, aivan, kerrankin Bella on sellainen, eikä aina vain Eddie.  Jaa-a, siihen kysymykseen saatte pohtia vastausta :D  Sehän voi tällä hetkellä olla kuka vain (mut isäehdokaspaljastuksen jälkeen mahdollisuudet pienenee tietenkin).  Kiitos kommentistasi :)

Annoy, jooh, taas :)  OoC Bella hyppää esiin (tuskin Bella muuten harrastaisi irtosuhteita).  Kiitos kommentistasi :)

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: Born like this | Traileri 3.9
« Vastaus #5 : 03.09.2009 21:44:35 »
Teet tän miljoona kertaa paremmin mitä mä oisin ikinä aatellu xD

(mulla oli sama idea, Tuhisija tekee paljon paremmin ku mä)

<3<3<3<3<3
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #6 : 04.09.2009 00:32:42 »
Mutanttiorava, kiitos kommentistasi :)  Haha, kiitos, oisit säkin tehnyt tän varmasti hyvin (olisin patistanut sut tekemään hyvin).  Juu, suunnilleen sama idea, tosin viime yönähän sain tämän muunnellun version ideastasi päähäni :D  Ihan vahingossa.


Ja prologi tulee jo nyt!  Teki vain mieli kirjoittaa se nyt... Ottakaa huomioon, että prologin tapahtumat ovat siis menneitä, ne ovat ajalta tammikuu - touko/kesäkuu (eli Bellan toisen lukiovuoden kevätpuoli).  Eli Bella ei ole tässä vielä kolmannella luokalla, vasta sitten ensimmäisessä luvussa (joka starttaa syyskuusta).

Prologi


Kuulin askeleiden lähestyvän huonettani, mutten siltikään halunnut irrottautua tästä pojasta, joka oli juuri riisunut paitani ja painanut minut vasten patjaa.  Huulet hellivät kaulaani, hipaisivat välillä korvanlehteäni.  Päästin huokauksen ilmoille, kun poika tarttui vyöhöni, avasi sen ja alkoi riisua housujani.

”Bella?” kuulin äitini äänen oven takaa, jolloin poika vetäytyi äkkiä pois läheltäni.  Ovi avautui, äitini astui sisään. ”Haluai- Kuka ihme tuo on?”

Äitini tuijotti typertyneenä minua ja puolialastonta poikaa, joka keräili vaatteitaan lattialta.  Hänen ilmeensä vaihteli järkyttyneestä miettivään, inhotuksesta vihaiseen.  Hymyilin suloisesti katsoen häntä manipuloivasti, jotta hän lähtisi, mutta hän ei liikahtanutkaan.

”Nähdään, Bella”, Mark sanoi nopeasti ja suikkasi suukon huulilleni.
”Ei, kukaan ei poistu tästä huoneesta ennen kuin olen saanut selityksen!” äiti huudahti pettymystä äänessään. ”Kuka hän on?  Bella?  Mitä sille Thomakselle tapahtui?”
Mark vilkaisi minua hämmentyneenä. ”Kuka Thomas?”
”Se Thomas, jonka löysin muutama päivä sitten tyttäreni sängystä!” äiti vastasi ennen kuin ehdin aukaista suutani.
Markin ilme muuttui vihaiseksi, hän ponnahti pois sängyltä. ”Ai, Thomas?  Niin tietenkin, olisi pitänyt arvata!”

Hän livisti äitini ohitse käytävälle, mutten huutanut hänen peräänsä, en edes liikahtanut lähteäkseni hänen jälkeensä.  Mietin vain, mitä nyt tekisin, kun hän oli saanut tietää Thomaksesta.  No, kaipa minä tästä selviäisin, olinhan ennenkin selvinnyt.

”Kuules nyt, Bella”, äiti lausui ääni kireänä, ”en aio sietää tällaista enää!  Tämän on loputtava!  Et voi enää jatkaa tällaista peliä viattomien poikien kanssa.”
”Aijaa”, tuumasin, äiti ei mahtaisi minulle mitään kuitenkaan.
”Lähetän sinut isäsi luo Forksiin!  Ehkäpä pikkukaupungin ilmapiiri saa sinut järkiisi.”

Ovi pamahti kiinni, jäin tuijottamaan sitä hivenen hämmentyneenä.  Lähtisin Forksiin?  Ei, en menisi, en ikinä!  Kääntäisin jotenkin äidin pään, olinhan aina onnistunut kääntämään.  Hän ei minua Forksiin lähettäisi.


***

Ihan tyhmää, ajattelin kävellessäni pitkin tyhjää käytävää.  En ollutkaan saanut käännytettyä äitiä, hän oli pitänyt kiinni päätöksestään, ja nyt olin Forksissa, sateisessa pikkukaupungissa, jossa ei tuntunut olevan mitään kiintoisaa.  Olin tuijotellut viikonlopun ajan sateen tuhrimasta ikkunastani ulos ja ollut hiljaa, en ollut puhunut edes Charlielle, isälleni.  Halusin pois täältä, halusin takaisin Phoenixiin.

Koputin varovaisesti biologian luokan oveen, joka avattiin melkein heti.  Silmälasipäinen mies tervehti minua lyhyesti, totesi minun olevan ilmeisesti Isabella Swan, poliisipäällikön tytär.  Nyökkäsin ääneti, ja hän käski minut istumaan ikkunan viereiseen riviin, keskimmäiseen pöytään, jonka toinen paikka oli tyhjä.  Astelin katse lattiassa kohti paikkaani, mutta istuutuessani alas nostin katsettani ja suuni vääntyi virneeseen.  Komea, kuparinruskeahiuksinen poika istui vieressäni hymyillen minulle ystävällisesti.  Vihreät silmät loistivat hieman sumeina tammikuun hämyisessä valossa.

”Edward Cullen”, hän sanoi hiljaa.
”Bella Swan.”

Vilkaisin häntä vielä ennen kuin käännyin opettajaan päin ja nuolaisin vaivihkaa huuliani.  Ehkäpä tänne muutto ei ollutkaan niin pahasta, ehkä tulisin viihtymään täällä hyvin, todella hyvin.


***

”Hei, sinä taidat olla se Bella?”

Käänsin katseeni oikealle, pitkä, tummahiuksinen poika oli istahtanut pöydän päähän.  Hänen kasvoillaan komeili hymy, ja hänen tummat silmänsä näyttivät syviltä, pohjattomilta.  Ne iskivät minulle nopeasti silmää.

”Joo, niin olen”, sanoin tarkastellessani katseella tätä poikaa, joka oli minua pidempi sekä komea, lihaksikas.
”Jacob Black”, poika esittäytyi ja ojensi kätensä, johon tartuin.  Se oli ihanan lämmin, iho oli paljon tummempi kuin omani, joka hohkasi valkeana kuin lakana. ”Minun pitää mennä, mutta me taatusti näemme vielä tänään.”

Jacob iski uudestaan silmää ennen kuin nousi pöydästä ja katosi ruokalaan vilisevien oppilaiden joukkoon.  Käänsin katseeni lyhyeen, tummahiuksiseen tyttöön, johon olin tutustunut matematiikan tunnilla.  En ollut varma hänen nimestään, mutta hän oli tainnut olla Alice, Edwardin kaksoissisko.

”Edes Rosalie ei saanut tuollaista huomiota kuin sinä tullessaan lukioomme viime vuonna”, hän tuumasi naurahtaen. ”Rosalie on siis poikaystäväni Jasperin isosisko.  Tuolta hän tuleekin.”

Käänsin taas katseeni pois lyhyestä tytöstä ja tuijotin pitkää, vaaleaa tyttöä, joka käveli kohti pöytäämme.  Hän oli kaunis, hänen vaaleat hiuksensa lainehtivat puoliselkään asti avonaisina.  Miten niin hän ei olisi muka voinut saada enempää huomiota kuin minä?

”Rosalie, tässä on Bella, uusi oppilas”, lyhyt tyttö esitteli minut Rosalielle, joka istahti minua vastapäätä hieman arvioiva ilme kasvoillaan. ”Et uskokaan kuinka paljon huomiota hän on pojilta saanut!”
”Mm, olet oikeassa, en uskokaan”, Rosalie totesi ykskantaan ja alkoi sitten puhua jostain pojasta, Emmettistä.  En pysynyt keskustelussa perässä, joten vaivuin omiin ajatuksiini katseeni kierrellessä pitkin ruokalaa.  Äkkäsin pian hänet, tumman pojan, joka katseli minua.  Loihdin hymyn kasvoilleni ja iskin silmää.

***

Mike painoi minut seinää vasten, käteni lennähti ikkunaan, joka oli viileä, vaikka huhtikuun aurinko paistoi ulkona.  Hän suuteli minua intohimoisesti avatessaan paitani nappeja, joita ei ollut montaa.  Paitani valahti lattialle, samoin valahti hänen omansa, jonka olin juuri riisunut hänen päältään.  Työnsin häntä kohti sänkyäni, kaaduimme sille päällekkäin, hän jäi alleni.

”Tiedätkö, olet niin… ihmeellinen, ihana…”, Mike kuiskutti korvaani näykkäistessäni hänen korvanlehteään.
”Tiedän, Mike.  Niin olet sinäkin.”

Hänen kätensä etsivät farkkujeni napin ja vetoketjun, ne aukesivat nopeasti.  Hän oli juuri vetämässä farkkuja pois jalastani, kun huoneeni ovi aukeni, ja poikaystäväni, Jacobin, ääni kantautui korviini.

”Bella?  Mike?  Mitä helvettiä?  Mitä tämä on?”
”Jacob?” Mike henkäisi ihmetellen. ”Luulin, että olit eronnut hänestä.”
”Ja minä luulin, että olit jättänyt pettämisen!” Jacob huudahti kavutessani pois Miken päältä. ”Bella, en voi uskoa tätä.  Sinä ja Mike?  Keitä muita sinulla on ollut?”
Hymähdin. ”Ei keitään muita, Jake.”
”Etkö tunne syyllisyyttä, etkö aio pyytää anteeksi?” Jacob kysyi, hän kuulosti katkeralta ja hyvin pettyneeltä.
”Sinä et kuitenkaan antaisi anteeksi.”
”Aivan niin, en antaisikaan!”


***

Jacob oli lopulta antanut anteeksi, muttemme olleet palanneet yhteen.  En edes olisi halunnut olla hänen kanssaan suhteessa, en halunnut vakituista suhdetta, olin tajunnut sen sinä aikana, kun olin ollut hänen kanssaan.  Kaipasin sitä samaa, mitä minulla oli ollut Phoenixissa, lyhyitä suhteita, irtosuhteita.  En halunnut mitään pysyvää, en tarvinnut.  Siispä aloitin sen saman kuin kotikaupungissani, aloin tapailla useita poikia, joiden kanssa päädyin hyvinkin usein lämpimiin väleihin, makuuhuoneen puolelle.


A/N: Kommenttia?  En pure!
« Viimeksi muokattu: 08.09.2009 17:12:25 kirjoittanut Tuhisija »

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 534
  • Hannibalin täti
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #7 : 04.09.2009 08:08:45 »
Pidin trailerista ja pidin prologista. Mielenkiintoisen idean olet saanut. Jään ehdottomasti seuraamaan ja odottamaan ensimmäistä lukua.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Clair De Lune

  • ***
  • Viestejä: 47
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #8 : 04.09.2009 12:46:40 »
tää on hyvä! ihanaa et joku kirjottaa silleen et bella on pleijeri eikä edward. :D mut ehkä hieman nopeesti eteni, mut jatkoa!

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #9 : 04.09.2009 12:57:55 »
Sinikeiju, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että pidit molemmista ja että jäät seuraamaan.  Ekaa lukua voi katsastella mitä luultavimmin ensi viikolla.

Purriainen, kiitos kommentistasi :)  Mukavaa, että tämä kiinnostaa.  Niin varmaan pitäisi sanoa ;D  Mut sen riippuvuus johtaakin vähän odottamattomiin seurauksiin..

Clair De Lune, kiitos kommentistasi :) Vaihtelua, se virkistää :D  Nooh, tarkoitus oli koko ficci aloittaa siltä syyskuulta, kolmannen vuoden alusta, eli prologin piti vain kertoa/valottaa menneisyyttä (siksi kursiivissa se onkin).  Mutta oishan toki voinut aloittaa jostain tammi-maaliskuultakin :)  Juu, jatkoa tulossa varmaankin ensi viikolla.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2009 13:57:28 kirjoittanut Tuhisija »

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #10 : 04.09.2009 13:07:17 »
Jess, taas uusi ficci sulta! En ymmärrä miten pystyt kirjottaa montaa HYVÄÄ ficciä samaan aikaan.  :o Itseltäni se ei onnistuisi ikinä!!
Tykkään aikas paljon tästä ideasta. Kaikki Ooc tekstit on iha helmiä! Tai siis kun en oikeen osaa kuvitellaa Bellaa tuollaisena silleen "tosielämässä."
Jatkoa, kunhan kerkeät! :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #11 : 04.09.2009 13:34:36 »
ouuuu, jäin koukkuun ku sika limppuun (tai jotain vastaavaa...)

Mutta mahtava idea, pitää alkaa seuraamaan. Ja niinku sulla aina, tosi sujuvaa tekstiä ja niin edes päin :D

Jatkoa odottelen :)

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #12 : 04.09.2009 16:36:37 »
Whooo. Mahti idea. Tykkäsin tosi paljon.
Odotan innolla jatkoa<3

kjatri

  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #13 : 04.09.2009 17:40:38 »
OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOGMOGMOGMOGMOOGMO

Jacobin dissaus vaan senkun jatkuu :P TOIVOTTAVASTI!!!:D NAAMAMAMMAM :P
U KNOW!!! :P

lisää odottaen,

~kjatri
I love you
♥MUSE 19/7/2010

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #14 : 04.09.2009 20:36:15 »
vaikuttaa kivalle ficille, odotan jatkoa!

voi jacob parkaa ;(
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Prologi 4.9
« Vastaus #15 : 04.09.2009 20:50:35 »
katriqqq, en minäkään ymmärrä, mutta mulla on suunnitelma, jolla en ihan stressaannu :D  Mukava kuulla, että ficcini ovat hyviä ja mukavaa, että tykkäät tästä.  Niin, ei Bella muuten harrastaisi irtosuhteita, ei ei...  Kiitos kommentistasi :)

Vaivaiskoivu, mukavaa, että koukutuit :)  Kiitos kehuista ja kommentistasi :)

Rassermus, mukavaa, että tykkäsit.  Kiitos kommentistasi :)

kjatri, mukavaa, että tykkäät (näin päättelen kommentistasi :D).  Jacobin dissaus on mun harrastus, elämäntehtävä, mutta voii, ei sitä ikinä tiedä, miten tässä ficissä käy, sen voin luvata (jos hänestä tulee yksi isäehdokkaista, sitä en vielä paljasta)!  Kiitos kommentistasi :)

Kotitonttu, mukavaa, että ficci kiinnostaa.  Niin, poor Jacob, saapa nähdä miten käy.  Kiitos kommentistasi :)

Tuhisija

  • Vieras
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #16 : 12.09.2009 20:00:41 »
Elikkäs tällä ficillä on nyt sitten betakin, Sus-a.  Kiitokset hänelle tämän ficin betaksi ryhtymisestä :D


Luku 1 - Evätty, kielletty


Iskin Tylerille silmää kävellessäni hänen ohitseen ruokalassa tarjotin kädessäni. Hän vilkaisi minuun ja hymyili vihjailevasti Miken tuijottaessa minua hänen vieressään kaipaavasti. Virnistin itsekseni, nämä pojat olivat kuin sulaa vahaa käsissäni, uskoivat kaiken, mitä sanoin. Ja tekivät myös.
Tunsin jonkun tökkäisevän minua kylkeen ohittaessani Tylerin ja Miken pöytää. Käänsin katseeni vasemmalle, Jacob istui pitkän pöydän päässä yhdessä Embryn ja Sethin kanssa hymyillen leveästi. Hän taputti tyhjää paikkaa vieressään, mutta pudistin päätäni, halusin istua Alicen ja Rosalien kanssa jotta voisimme suunnitella juhliani.

”Joku toinen kerta, Jake”, lupasin pörröttäen toisella kädelläni hänen lyhyitä hiuksiaan. ”Nähdään.”

Hänen hymystään katosi ilo, pettymys nousi sen tilalle. Huokaisin hiljaa lähtiessäni kohti pöytää, jossa Alice, Rosalie ja heidän kultansa jo istuskelivat. Olisihan Jacobin kanssa ollut ihan mukava istua, kun välimme ovat taas hieman lämpimämmät, mutta minulla oli nyt muuta mielessä. Alice oli luvannut järjestää syntymäpäiväjuhlani heidän luonaan Culleneilla, mikä oli minusta todella kilttiä. Hän oli luvannut, että hänen vanhempansa Esme ja Carlisle olisivat sillä aikaa poissa, tapaamassa sukulaisia jossain päin Kaliforniaa.

”Hei, Bella”, Alice tervehti istahtaessani hänen ja Rosalien väliin. ”Tiedätkö, kaikki on valmiina juhliasi varten. Pidämme ne tänä viikonloppuna.”
”Mitä? Mutta sinä sanoit, e-”
”Niin, mutta Alice on nopea”, Rosalie totesi haukatessaan palan päärynästään. ”Sitä paitsi, minä autoin häntä, joten asia selvisi vieläkin nopeammin.” Hän hymyili ystävällisesti, ainakin yritti. Minä ja Rosalie emme ole koskaan olleet yhtä hyvissä väleissä kuin minä ja Alice, enkä oikein tiennyt, mistä se johtui. Tosin eräs kesällä tapahtunut asia oli eristänyt meitä kaikkia kolmea hieman toisistamme, mutta olimme sopineet ja päässeet asiasta yli, ainakin minä ja Alice olimme. Mutten ymmärtänyt miksi Rosalie olisi siitä vieläkin vihainen, juttuhan ei oikeastaan edes koskenut häntä.

”Onnea, Edward!” hihkaisin kilistäessäni lasejamme Alicen kanssa. ”Paljon, paljon onnea!”
”Kiitos, Bella”, Edward sanoi hymyillen ja halasi minua. ”Tuota, sinä olet tainnut juoda jo aivan tarpeeksi, joten eikö olisi parempi laskea lasi alas ja mennä rauhoittumaan?”
Pudistin päätäni rivakasti. ”No ei! Älä ole ilonpilaaja! Juhlisit, nämähän ovat sinun ja Alicen syntymäpäiväjuhlat.”

Edward vilkaisi kaksoissiskoaan anovasti, mutta tämä pudisti päätään nauraen Rosalien ja Emmettin ilmestyessä seuraamme terassille, jonka lasiselle pyöreälle pöydälle olimme kattaneet pienen kakun, lasit ja pullon shampanjaa. Kakku oli jo melkein syöty, shampanjapullonkin olimme tyhjentäneet, toinen oli menossa ja kovaa kyytiä tyhjenemässä.

”Missä Jasper on?” Alice kysyi Rosalielta, joka istahti hänen viereensä kuistin aidalle.
”Takapihalla, sanoi tulevansa kohta.”
”Ei kohta, hänen pitää tulla nyt!”
Laskin lasini pöydälle ja nousin seisomaan vilkaisten Alicea hymyillen. ”Minä käyn hakemassa hänet. Tulen kohta Jasper mukanani.”

Lähdin iloisesti hypellen kaksikerroksisen, vaaleansinisen talon takapihalle. Päässäni tuntui omituiselta. Meinasin kaatua kumoon kadotessani kulman taakse, mutten välittänyt, nauroin vain itsekseni tuntien oloni hyväksi. Tänään oli ollut aivan mahtava päivä, niin upea!

”Jasper!”

Hunajanvaaleat, kiharaiset hiukset heilahtivat hieman pojan käännähtäessä ympäri. Hymyilin hänelle hurmaavasti, ja jalkani lähtivät juoksuun, en tiennyt miksi. Olin kaatua rähmälleni maahan, mutta onnekseni törmäsin Jasperin rintaa vasten, ja hän tarttui minusta kiinni, jolloin kaaduimme vihreälle nurmelle, joka oli hieman kostea. Nauroin iloisesti Jasperin noustessa pystyyn ja vetäessä myös minut ylös.

”Hei, Jazz!” tervehdin iloisesti puistellessani ruohoa mustan mekkoni helmalta. ”Mitä sinä täällä teet? Ja vielä ihan yksin?”
”Mietiskelin yllätystäni Alicelle. Onko hän muuten etupihalla?” Jasper kysyi kallistaessani päätäni. Hän näytti jotenkin komealta, oli hän aina näyttänyt, mutta nyt jokin hänessä houkutteli minua. Lähestyin häntä askeleen ja sanoin päässäni, etten saisi tehdä mitään, Jasperhan oli Alicen, parhaan ystäväni, poikaystävä. Mutta kehoni ei välittänyt sanoistani.
”On, hän itse asiassa kaipaili sinua”, vastasin rehellisesti sipaistessani sormenpäilläni hänen kaulaansa. ”Niin me muutkin.” Hymyilin vihjaavasti, hän hymyili takaisin, mutta työnsi minua kauemmas. ”Mitä nyt?”
”Bella, meidän olisi parasta mennä muiden luokse.”

Pudistin päätäni kujertaen kaikenlaista söpöä Jasperille. Hän yritti työntää minua pois, mutta jotenkin ihmeen kummassa onnistuimme kaatumaan uudestaan, tällä kertaa minä hänen päälleen. Ennen kuin ehdin tajuta, että olin kumartumassa lähemmäs hänen kasvojaan, minut vetäistiin pois, kuulin jonkun kiljuvan kurkku suorana.

”Mitä sinä teet? Bella! En voi uskoa tätä!” Se oli Rosalien järkyttynyt ääni.
”Bella? Mitä… Sinä taidat olla pahasti humalassa”, Alicen ääni sanoi hämmentyneenä jostain vierestäni.
”Ei!” Rosalie ärähti. ”Hän vain on tuollainen luonnostaan! Vikittelee toisten poikaystäviä!”
Minut käännettiin ympäri, tuijotin Alicea silmiin, jotka kiiluivat epäuskoisina. ”Alice, olen pahoillani, minun ei ollut tarkoitus. Minä-”
”Ei se mitään, sinä olet juonut vähän liikaa”, hän sanoi hiljaa, mutta silmistä näki, että olin loukannut häntä. ”Sinun pitäisi mennä kotiin nukkumaan, jooko?”

Nyökkäsin hitaasti, tietenkin minun olisi parempi lähteä. Olinhan melkein tehnyt jotain, mitä minä en todellakaan saisi, mitä en muuten olisi tehnyt. Tai olisin, jollei Jasper olisi ollut yhdessä Alicen kanssa, mutta hän oli.


”Oletteko kutsuneet jo kaikki?” kysyin katsahtaessani oikealle ja näin Edwardin astelevan luoksemme lähes tyhjä tarjotin kädessään.
”Joo, kaikki ketkä halusit”, Alice vastasi hänen veljensä istahtaessa Jasperin viereen toiselle puolen pöytää. Katsoin tätä hetken hieman haikeana ennen kuin Alice potkaisi minua pöydän alla saaden minut kääntämään katseeni häneen. ”Kuule, mitä haluaisit lahjaksi? En ole vielä löytänyt sinulle mitään, vaikka olen pyörinyt kaupoissa ympäriinsä.”

”Et-”, Edward oli sanomassa, mutta päätyikin vain ähkäisemään ja sulkemaan suunsa.
”Niin, että mitä haluaisit lahjaksi?” Alice loi minuun mahdollisimman kysyvän ja uteliaan katseen, jossa oli myös pientä koiranpentumaisuutta..
”En oikein tiedä. En kehtaa pyytää sinulta mitään, kun saan pitää juhlatkin teillä.”
”Bella, tämä on erikoistapaus, suorastaan ainutlaatuinen”, Emmett sanoi Rosalien vierestä. ”Sanot vain mitä haluat ja Alice ostaa. Eikö niin?”
Alice nyökkäsi. ”Kerro nyt, jottei lahjasi osto mene viimeisille minuuteille.”

Aloin miettiä, mitä tarvitsisin. Mitään kallista en uskaltanut pyytää. Puhelin, uusi iPod, tai mikään sellainen ei siis tulisi kysymykseenkään. CD-levyjäkään en juuri nyt halunnut, eikä mieleeni pälkähtänyt yhtäkään elokuvaa tai kirjaa. Entäs vaatteita? Pudistin päätäni. Vaatekaappini pursusi farkkuja, paitoja, toppeja ja mekkoja.
Vilkaisin Edwardia, joka oli alkanut nojailla käteensä jutellen samalla Jasperin kanssa. Pieni hymy kumpusi kasvoilleni. Minulla oli toive, mutta sitä Alice ei voinut toteuttaa, eikä toteuttaisi, vaikka voisikin. Olisin toivonut Edwardin itselleni yhdeksi illaksi, mutta koska ystäväni oli vannottanut minua pitämään näppini erossa hänen veljestään, en voinut muuta kuin katsella sivusta tätä komeaa, vihreäsilmäistä poikaa.

”En keksi nyt mitään, Alice, mutta voithan sinä antaa rahaa, jos et itsekään keksi”, sanoin lopulta. Alice mutristi huuliaan ja näytti pohtivan hetken aikaa jotain, mutta hymyili sitten iloisesti.
”Joo, hyvä idea, Bella. Kiitos!”

***

”Hei.”
Kuparinruskeat hiukset omaava poika kääntyi ympäri ja alkoi hymyillä yllättyneenä. ”Bella, mitä sinä täällä teet?”
”Tulin katsastamaan teidän kotinne”, naurahdin asettaen käteni hänen olkapäälleen. ”Mitä sinä teet? Ruokaa?”

Tuijotin Edwardin käsiä, joissa toisessa oli veitsi ja toisessa punainen paprika, joka oli puolitettu. Sipulia oli silputtuna toisella pienellä leikkuulaudalla, jauheliha tirisi paistinpannussa takanamme. En olisi osannut arvatakaan, että Edward teki ruokaa Culleneilla.

”Joo, jauhelihacurryä ja riisiä.”
”Kuulostaa hyvältä”, sanoin, vaikken oikeasti pitänytkään mitenkään mausteisista ruoista, ne saivat vain mahani sekaisin.
”Aiotko jäädä syömään?” Edward kysyi, hänen vihreät silmänsä kimaltelivat. Olin vastaamassa myöntävästi, mutta tukin sitten suuni ja pudistin päätäni. Vaikka kuinka halusinkin, en voisi jäädä syömään tuota ruokaa, joka pitäisi minut kylpyhuoneessa koko loppuillan. ”Ai, harmi. Ehkä joku toinen kerta?”
”Ehkäpä.”

Aloin laskea kättäni alas pitkin Edwardin käsivartta, kun hän jatkoi paprikan pilkkomista. Käden sively ei tuntunut haittaavan häntä, se oli vain hyvä. Hän vilkaisi välillä minuun hymyillen, muttei sanonut mitään, en minäkään. Annoin vain sormenpäideni hipoa hänen vaalean paitansa kangasta, kunnes saavuin paljaalle käsivarren iholle.

”Bella?”

Nostin katseeni ylös, Alice seisoi toisella puolella tiskiä.

”Tule, mennään yläkertaan”, hän sanoi iloisesti, ehkä hieman käskeväänkin sävyyn tarkastellessaan meitä arvioivasti. Nyökkäsin, vilkaisin Edwardia ja lähdin Alicen perään pienin juoksuaskelin, hän viiletti jo portaissa. ”Mitä sinä teit veljeni kanssa?”
”Juttelin hieman. Kuinka niin?”
Alice pysähtyi keskellä portaikkoa ja kääntyi katsomaan minua. ”Bella, älä yritä hänen kanssaan mitään, jooko? En halua, että häneen sattuu tai siis kun… Minä ti-”
”Ei sinun tarvitse selittää, ymmärrän kyllä”, sanoin rauhallisesti, mutta vastahakoisena. Alice oli siis jo kalastanut esille Phoenixin aikani, jolloin olin roikkunut useassa eri pojassa. ”Älä huoli, lupaan pysyä erossa veljestäsi, yritän parhaani. En nimittäin halua rikkoa välejäni sinuun.”
Alice hymyili hieman huojentuneena. ”Kiitos. En tietenkään tarkoita sitä millään pahalla, mu-”
”Alice.”

Hän hiljeni ja tyytyi hymyilemään. Minäkin yritin, mutten pystynyt kunnolla, Edward oli evätty minulta. Olisin halunnut kalastaa hänet edes hetkeksi itselleni, mutta ilmeisesti joutuisin muuttamaan suunnitelmiani. No, onneksi täällä vaikutti olevan muita kiinnostavia tyyppejä.


***

*piip piip*

Havahduin kännykkäni piippaamiseen ja ihmettelin hetken, missä olin, oliko yö vai aamu vai mikä? Hieroin silmiäni yrittäessäni päästä ylös, mutta olin vielä liian väsynyt tehdäkseni niin, joten jäin makuuasentoon ja kurotin oikeaa kättäni saadakseni napattua kännykän sänkyni viereiseltä koulupöydältä. Muistin jättäneeni sen pöydän reunalle, mutten tuntenut mitään. Outoa.

*piip piip*

Tunsin värinää tyynyni vieressä, olin muistanut väärin. Otin kännykän käteeni, kaksi tekstiviestiä. Ajattelin niiden olevan Alicelta ja jättäväni niiden lukemisen myöhemmäksi, mutta kun kännykkä piippasi kolmannen kerran, avasin viestiarkiston.

'Moi, mitä teet tänään?'

'Bella, miksi et vastaa?'

'Ajattelin vain, että haluaisitko lähteä ulos?'


Tuijotin hetken aikaa viestien lähettäjän nimeä ennen kuin hymy nousi väsyneille kasvoilleni ja aloin vastaamaan. Totta kai minä lähtisin Jacobin kanssa ulos, en ollut ollut pitkään aikaan hänen kanssaan kunnolla kahdestaan. Ja nyt siihen oli tilaisuus, jonka päätin käyttää.

'Totta kai. Haetko minut, vai tulenko minä sinne?'

En ehtinyt laskea kännykkää käsistäni, kun ruutu alkoi vilkkua ja äänekäs soittoääneni pärähti soimaan. Alice.

”Bella”, vastasin kuulostaen uniselta. Sitä minä vielä olinkin.
”Moi, oletko kotona?”
”Joo, mutta minulla on menoa.”
”Ai, luulin sinun vain nukkuvan ja ottavan rennosti tänään”, Alice sanoi ihmetellen. ”Menetkö ulos jonkun kanssa?”

*piip*

”Mm, joo”, myönsin painaessani puhelun kaiuttimelle ja tarkastaessani tulleen tekstiviestin. Jacob lupasi tulla hakemaan minua. ”Minun pitäisi valmistautua, joten täytyy lopettaa. Nähdään huomenna, moi.”
”Odota, Bel-”

En ehtinyt kuulla, mitä Alice sanoi, kun olin jo painanut punaista luuria ja viskannut kännykän puiselle pöydälle. Jos hänellä olisi tärkeääkin asiaa, hän soittaisi uudestaan, mutta kännykkäni ei soinut, ei päästänyt pienintäkään pihahdusta.
Livahdin nopeasti pieneen kylpyhuoneeseen, jossa vilkaisin peiliin. Harjasin hiukseni ja sidoin ne löysälle poninhännälle pohtien Jacobia. Hän oli ollut viime aikoina kovin ystävällinen ja yrittänyt päästä lähelleni, mutta minä olin tavallaan työntänyt häntä pois huomaamattani. Nyt olisi aika korjata se ja lähentyä hänen kanssaan edes hieman. Olin itse asiassa kaivannut häntä kesällä, kun olin ollut Phoenixissa pitämässä hauskaa vanhojen, ja hieman uusienkin tuttujeni kanssa.

Kipitin portaat alakertaan ja kävin nappaamassa keittiöstä banaanin, jonka söin istuskellen pöydän ääressä ja odotellen Jacobia, joka olisi täällä pian. Hän ei asunut lähellä, mutta hänellä oli auto, jota hän ajoi nopeasti, mutta ei yhtä nopeasti kuin Edward ajoi omaa Volvoaan. Tosin Alice oli se, joka ajoi vauhdikkaimmin.
Ovikello kilahti, pomppasin pystyyn heittäen banaaninkuoret roskiin. Menin nopeasti avaamaan oven, Jacob kaappasi minut heti syleilyyn ja päästi irti vasta, kun oli potkaissut oven kiinni. Hän katsoi minua tummilla, pohjattomilla silmillään, jotka hymyilivät yhdessä suun kanssa.

”Bella”, Jacob sanoi hiljaa sipaistessaan hiussuortuvan korvani taakse, ”Vihdoinkin. Luulin, että välttelet minua.”
”Minäkö välttelisin sinua?” naurahdin tönäistessäni häntä leikilläni. ”Jake, en todellakaan! Minulla on vain ollut kiire-”
”Viihdyttää toisia poikia?”
Mutristin huuliani, en pitänyt siitä, kun hän tai kuka tahansa muu puhui tästä aiheesta. Tosin lähes kukaan ei tiennyt, vain Jacob, Alice ja Rosalie, mutta saatoin vain arvailla, ketkä olivat arvanneet puuhani tai saaneet tietää niistä jollain muulla tapaa.
”No ei nyt ihan.”
”Jos niin sanot. Harmi, ettet voinut istua ruokatunnilla kanssani. Sinulla taisi olla jotain tärkeääkin suunniteltavaa Alicen ja Rosalien kanssa?” Jacobin hymy hiipui hieman. ”Minulla olisi ollut sinulle asiaa.”
”Voit kertoa sen nyt”, totesin tarttuessani hänen käsivarteensa. ”Mennäänkö ylös?”

Hän pudisti päätään muuttuen vakavaksi. Mitä hänellä oli mielessään? Aikoiko hän kertoa jotain? Ehdottaa jotain? En tiennyt, se hieman hermostutti minua ja vatsaani, jonka pohjassa alkoi keinua. Oloni kävi jännittyneeksi, kun hän vain katsoi minua hiljaisena tarttuen olkapäihini.

”Bella, haluan sinut takaisin. Lopeta tämä kaikkien kanssa vehtaaminen ja anna meille uusi tilaisuus.”


A/N: Kommenttia?
« Viimeksi muokattu: 12.09.2009 21:03:52 kirjoittanut Tuhisija »

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #17 : 12.09.2009 20:49:55 »
Pyydän jo heti alkuun anteeksi sitä, että kommentti on sekava. Viime yö meni melkoisen vähillä unilla :/
Mutta siis tykkäsin tästä!! :D Olin iha innoissani, kun huomasin, että on tullu eka luku!! :)
Erityisesti tykkään aina noista kursivoiduista teksteistä. Ne on sun jokasessa ficissä aina ihan upeita! Ja sä osaat kuvailla silleen kivasti. Nään päässäni aina selvästi kaikki tapahtumat.
Jatkoa pyydän. Mahdollisimman nopeasti, mutta silleen kun itse kerkät!
P.s: Eka, jeeee!! =))
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #18 : 12.09.2009 20:50:26 »
Oi,  mukava osa taas : D Mitähän Bella sanoo tuosta Jaken ehdotuksesta?

Mut Jasper on Alicen, siihen ei puututa!  :D

Jatkoa ootellen,
~Vaivaiskoivu

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Born like this | Luku 1 - 12.09.
« Vastaus #19 : 12.09.2009 21:55:40 »
jee! eka luku!
Voi tota Jacobii.. se on ihana <3
ALICE JA JASPER pysyy yhdessä! Jasperiin Bella ei saa koskea!!

jatkoa!
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää