Kirjoittaja Aihe: Percy Jackson: Sinistä jäätelöä, Poseidon & Percy, S  (Luettu 1518 kertaa)

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
Nimi: Sinistä jäätelöä
Kirjoittaja: Jeeetu
Beta: Swizzy
Fandom: Percy Jackson
Ikäraja: S
Päähenkilöt: Percy & Poseidon
Disclaimer: en omista, en saa rahaa
Genre: drama, angst
Haasteet: Isi-haaste 2.0

Poseidon tuijotti mietteliäänä taivaanrantaan.
"Hei, isä", Percy sanoi varovasti, sillä hän ei halunnut häiritä isäänsä.
"Hei, Percy", Poseidon sanoi yhä irrottamatta katsettaan rannasta. Merenjumala istui sileän kiven päällä, kivenheiton päässä merestä. Percy istuutui isänsä viereen.

"Tiedätkö, Percy…  teillä kuolevaisilla on hirveän lyhyt elämä. Ensin te synnytte, teistä tulee lapsia, menette kouluun, tulette täysi-ikäisiksi, pääsette hyvällä lykyllä töihin, sitten tulette vanhoiksi, eikä kukaan enää välitä teistä. Niin käy kyllä varmaan minullekin. Parin tuhannen vuoden päästä kukaan ei muista enää minuakaan", Poseidon sanoi apealla äänellä.
"Minä en unohda sinua koskaan, minä lupaan", Percy vannoi.
"Poikani, sinäkin olet vain kuolevainen, sinä et elä ikuisesti", Poseidon muistutti.
"Sinä olet silti minun isäni ja minä lupaan, että vielä kuoltuanikin ajattelen sinua", Percy lupasi.

Sitten Poseidon virnisti ja tuttu pilke palasi merenjumalan silmäkulmaan.
"Mitäs sanot, jos kaiken tämän syvällisen keskustelun jälkeen menisimme jäätelölle?" Poseidon kysyi.
"Mitä, sinun palatsiisiko?" Percy kysyi yllättyneenä. Hän oli käynyt merenjumalan palatsissa vain kerran aikaisemmin.
"Minun palatsiini", Poseidon hymyili.

"Sinistä jäätelöä?" Poseidon kysyi, kun hän ja Percy saapuivat Poseidonin merenalaiseen palatsiin.
"Tietenkin", Percy virnisti.
"Siinä, ole hyvä", Poseidon sanoi ja leikkasi pojalleen ison palan jäätelöä.
"Kiitos, isä", Percy sanoi onnellisena. Jäätelö oli parasta, mitä hän oli koskaan maistanut, paljon parempaa kuin maanpinnan päällä.

Percyn kuppi oli hetkessä tyhjä.
“Nyt sinun pitää varmaan lähteä takaisin maalle”, merenjumala arveli outo sävy äänessään.
“Isä, enkö voisi jäädä tänne?” Percy kysyi, vaikka tiesi sen mahdottomaksi.
“Sinun paikkasi on siellä. Olen varma, että tapaamme vielä”, Poseidon sanoi ja vilkutti hyvästiksi.

Kaikesta huolimatta Percy oli ylpeä isästään. Kenen toisen isä sai vedet liikkumaan tahtonsa mukaan, muovasi hevoset merenvaahdosta tai sai maan järisemään? Vaikka Percyn ja Poseidonin välit eivät olleet läheisimmästä päästä, poika ei olisi halunnut ketään muuta isäkseen. Hän oli Perseus Jackson, merenjumalan poika ja vielä ylpeä siitä.
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Olihan tää nyt aika söpö, vaikka alku oli syvällinen. Tosiaan, se joku 75 vuotta on aika vähän.
Ajattelin Percyn joksikin seitsemänvuotiaaksi tässä ficissä. Juuri tuo vannominen, että vielä kuoltuaankin ajattelee isäänsä oli aika söpöä.  :)

Voi, mäkin tahdon Poseidonin palatsiin syömään sinistä jäätelöä! Kaikki sininen tuntuu olevan Percylle tärkeää ja etenkin kaikki siniset ruoat on musta aika kivoja.

Tuo viimeinen kappale oli lapsenomainen ja koko ficin paras kohta mun mielestä. Ylpeys isästä, joka teki vaahtohevosia. Aww, oli tää ficci nyt aika kiva, vaikka vähän angstia olikin. :)
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Jeeetu

  • Puoliverinen
  • ***
  • Viestejä: 497
ansku1: Kiitos paljon kommentistasi ja kiva että tykkäsit : ) Joo, mustakin olisi kivaa mennä Poseidonille syömään sinistä jäätelöä, harmi, ettei sinne järjestetä luokkaretkiä : D
my heart

28012012 ♥ 05062014 ♥ 25062015