Kirjoittaja Aihe: Uusi mahdollisuus, monia parituksia, K11, Drama, humor, romance  (Luettu 4529 kertaa)

Miusamo

  • Vieras
Nimi: Uusi mahdollisuus
Ikäraja: K11
Paritukset: Harry/Luna, Lily/James, Lily/Sirius, Lily/Severus, James/Sirius, Ron/Hermione ja muita
Tyylilajit: Drama, humor, romance
Yhteenveto: Lily, James ja Sirius matkustavat ajassa tulevaisuuteen poikansa Harryn aikaan. Miten Harry suhtautuu vanhempiinsa? Entä Harryn ystävät? Jäävätkö Lily, James ja Sirius Harryn aikaan?
Haasteet: Tuunaushaaste ficillä Uusia aikoja, uusia tuttavuuksia
Oma sana: Aluksi ajattelin kirjoittaa tuon ficin loppuun asti, mutta sitten luin tota alkua ja ajattelin, että hyi hitto, en todellakaan kehtaa enää kirjoittaa tuota, koska se on sellasta kuraa että! Joten päätin osallistua toisen kerran Tuunaushaasteeseen ja tuunata tämän uuteen uskoon :) Alkuperäisestä trailerista otin joitakin kohtia, kuten vanhimmat lukijat ehkä huomaavat/tunnistavat.

 Traileri

  Olipa kerran...
  ”Hei, ei tämä ole tarina!”
  ”Äh, pää kiinni Sarvihaara!”

 … Nuori mustatukkainen poika...
 ”Hahaa!”
 ”Anturajalka, mitä nyt?”
 ”Tajusin juuri, miten samanlainen maku teillä kahdella on!”

 … Jonka elämä muuttui kertaheitolla, kun...
 ”Harry, rauhoitu.”
 ”Kaikki on ihan hyvin.”

 … Hänen vanhempansa matkustivat ajassa...
”Kuka hemmetti hän on?”
 ”Mieti, Sirius, mieti.”

 … Ja päätyivät Tylypahkaan, hänen aikaansa!
”Kalkaros? Opettaako ruikuli täällä?”
 ”Valitettavasti.”

 … Tänä vuonna...
”Mikä vuosi nyt olikaan?”
 ”1998.”
 ”Ai. Selvä.”

 … Tunteet ovat kireällä...
 ”James Potter!”
 ”Niin?”
 ”Tajuatko ollenkaan kuka tuo poika on?”
 ”Öö... Muistaakseni meille sanottiin, että hän on meidän poikamme?”

 … Miusamo tarinoi jälleen...
 ”Oletko sinä homo?”
 ”Sirius!”
 ”Ei se haittaa, Hermione, älä huuda. Ja Sirius, en ole.”
 ”Säästyttiinpä siltä häpeältä.”

 … Muokkaa vanhaa ficciään uuteen uskoon...
 ”Pelataanko huispausta?”
 ”Minä haluan nähdä kumpi teistä voittaa!”
 ”Harry tietysti.”

 … Ja ylpeänä esittää...
 ”Oletko nyt iloinen?”
 ”En. Olen onnellinen.”
 ”Eikös se ole sama asia?”
 
 … Uusi mahdollisuus!
”Älä huoli, James. Ehkä te saatte joskus uuden mahdollisuuden.”

Tulossa pian
« Viimeksi muokattu: 28.05.2015 09:21:25 kirjoittanut Vanilje »

emppa_p

  • Aamutorkku
  • ***
  • Viestejä: 100
  • En ole tyhmä, muut eivät vain ymmärrä logiikkaani
Traileri kuulosti toosi hyvältä :D Jatkoa vaa äkkiä :)

HinjaRawr

  • Vieras
Kyllä kun on pakko lukee tää, koska rakastan aikamatkustus ficcejä ja luin sitä elääkin, että innolla odotan.

Suojelusperkele

  • Vieras
Odottelen innolla! :D

Suojelusperkele

Cedi

  • Frozen heart
  • ***
  • Viestejä: 302
  • Freedom is life's great lie
Jäin heti koukkuun!
Haluan nähdä Jamesin reaktion, kun joutuu Kalkarokset opetukseen. Siitä ei taida tulla yhtään siistiä touhua. Veikkaan, että Kalkaros ottaa ilon irti siitä.
Rupesi myös heti mietityttää, että miten Lily ja James sopeutuvat uuteen aikaansa. Koulussa on eri oppilaat, eri opettajat sekä vähän kaikkea muutakin uutta. Jatkoa vain!

Girls, we do, whatever it will take
Cause girls don't want, we don't want our hearts to break
In two, so it's better to be fake
Can't risk losing in love again, babe.

~This is how to be heartbreaker


tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Koukuttava traileri ja innolla odotan miten tämä etenee. Kiitos

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

marrru

  • Potterhead
  • ***
  • Viestejä: 122
Hyvä traileri ja se herätti mun mielenkiinnon. :) Innolla odottelen ekaa lukua! :)

Miusamo

  • Vieras
emppa_p, kiitos!
HinjaRawr, Tack!
Suojelusperkele, Kiitos!
Cedi, Jatkoa tulee nyt :) Kiitos!
tutti frutti, Sinä taas :D Kiitos sinullekin, jatkoa tulee nyt :)
marrru, Kiitos!

 Anteeksi, että tämä on kestänyt. Ensi kerralla saatte pidemmän luvun, lupaan sen!

 Luku 1
        Vuosi 1998 - Millainen tulevaisuus?


 ”James! James Potter!” Lily Evans, punatukkainen tyttö rohkelikoista ja Jamesin päiväunien kohde, huusi juostessaan poikia kohti. Lily ja James olivat seurustelleet vasta muutaman viikon, mutta silti heistä juoruttiin yhä. Nytkin pihalla olevat rohkelikot ja luihuiset supattelivat heistä. Jopa puuskupuhit ja korpinkynnet näyttivät hämmästyneiltä, kun Lily ei tähdännytkään Jamesia sauvallaan tai edes näyttänyt vihaiselta.

”Mitä? Onko sinulla huolia? Älä välitä, rakas Jamesisi auttaa sinut huolien yli!” James huudahti heti valmiina auttamaan pulassa olevaa tyttöystäväänsä.

 Lily mulkaisi poikaa.

”Katso, mitä minä löysin”, tyttö sanoi välittämättä mulkaisua enempää Jamesin kommentista. Hän avasi kämmenensä ja James katsoi, mitä tytöllä oli. Lilyn kämmenellä oli pieni koru, joka näytti aivan...

”Ajankääntäjä”, James kuiskasi ja nappasi korun käteensä. ”Loistavaa, Lil. Lähdetään seikkailemaan, minulla olikin jo tylsää”, hän virnisti yhä maassa istuvalle parhaalle ystävälleen Sirius Mustalle, joka taas oli jokaisen tylypahkalaisen tytön päiväunien kohde. Sirius virnisti myös ja nousi ylös.

”Senkin idiootti”, Lily tokaisi ja yritti tavoitella ajankääntäjää takaisin. ”Meinasin mennä viemään sen Dumbledorelle.”

”Dumbbikselle?” James toisti kauhistuneena. ”Sirius, eikö sinua huvittaisi tietää tulevaisuutesi?” hän kääntyi katsomaan Siriusta, joka sieppasi ajankääntäjän Jamesin kädestä.

”Katsotaanpa...”, Sirius mietti. ”Mennäänkö vuoteen 1998?” hän kysyi ystävältään, joka nyökkäsi.

”Hetkinen”, Lily siirsi kädet lanteilleen. ”Jos en saa viedä sitä takaisin, haluan ainakin teidän mukaanne”, hän sanoi.

”Olet siis edes vähän utelias tulevaisuuden suhteen, vai mitä?” Sirius hymyili.

”En”, Lily sanoi. ”Jonkun pitää katsoa teidän kahden perään”, hän sanoi.

”Hyvä on, Lils, ota minua kädestä”, James sanoi ja Lily toteutti pojan pyynnön sulkien samalla silmänsä.

”Oletteko valmiit?” Sirius kysyi ottaen kiinni Jamesin kädestä. Hän sai vastaukseksi kaksi nyökkäystä. Sirius sulki silmänsä samalla, kun pyöritti ajankääntäjää....

 Vaan äkkiä tapahtui jotain muuta. Sirius pudotti ajankääntäjän kuullessaan rysähdyksen ja he kaikki kolme kiepuivat jonnekin olemattomaan. Sirius tunsi, miten hänen vatsansa kiepahti ympäri pariin kertaan ja hän tiesi, että jos joutuisi pyörimään tässä vielä kauemmin, hän oksentaisi aamulla syömänsä kymmenen voileipää. Hän muistutti itseään, ettei koskaan haastaisi Jamesia aamuisin katsotaan-kumpi-meistä-syö-enemmän – kisaan, koska ikinä ei tiennyt, milloin joutuisi katumaan syömiään voileipiä.

 Sitten Sirius tunsi maata allaan ja kerkesi nähdä jonkun vihreiden silmien katseen ennen kuin menetti tajunsa.

        ****

 Harry Potter oli juuri kävelemässä Tylypahkan mailla silloisen tyttöystävänsä Ginny Weasleyn kanssa, kun kaiken valtasi äkkiä hyvin kirkas valo. Harry työnsi Ginnyä poispäin valosta ja molemmat vetivät taikasauvansa esiin.

 Yhtä nopeasti kuin oli tullutkin, valo myös katosi, mutta ennen tyhjän nurmikon paikalla makasi nyt kolme hahmoa. Harry asteli varovasti eteenpäin, saattoihan olla, että hahmot olivat kuolonsyöjiä tai jotain. Yksi hahmoista oli punapää, niin kuin Ginnykin, yksi taas huomattavan paljon Harryn näköinen ja yksi omasi mustat pitkät hiukset, vaikka oli poika. Harryn näköinen poika piteli punapäistä tyttöä kiinni kädestä sekä toista poikaa.

”Heillä on Tylypahkan kaavut”, Ginny huomautti ja Harry huomasi tytön olevan oikeassa. ”Rohkelikon tunnukset.”

”Keitähän he ovat?” Harry ihmetteli ääneen. Hänellä oli outo tunne, että hän oli nähnyt hahmot aiemmin, mutta hän ei millään muistanut missä.

”Herpaannu”, Ginny osoitti punatukkaista tyttöä taikasauvallaan ja vähitellen tyttö avasi silmänsä. Ginnyn taikasauva osoitti edelleen häntä.

”Kuka sinä olet?” Harry kysyi tytöltä.

 Tyttö katseli pelokkaana ympärilleen samalla, kun Ginny herpaannutti kaksi poikaa myös.

”Lily Evans.”

 Harry pudotti oman taikasauvansa.

”Entä te muut? Keitä te olette?” Harry kysyi, vaikka arvasikin jo vastauksen. Häneltä näyttävä poika, ei näyttänyt häneltä, vaan hän pojalta...

”James Potter.”

”Sirius Musta. Onnistuimmeko me?” Sirius kääntyi katsomaan ystäviään.

 James nyökkäsi kietoen samalla oikean käsivartensa tärisevän Lilyn ympärille.

”Mikä vuosi nyt olikaan?” hän kääntyi katsomaan Harrya.

”1998”, Ginny vastasi Harryn puolesta.

”Ai. Selvä”, Sirius sanoi iloisesti. ”Me siis onnistuimme, James.”

”Vähät siitä”, Lily oli noussut seisomaan. ”Mietitkö sinä ollenkaan sitä, että miten me pääsemme pois täältä?” hän raivosi mustatukkaiselle pojalle.

”Älä nyt, Lils, katsellaan vähän ympärillemme ja tutustutaan tähän aikaan...”, Sirius ehdotti virnistäen.

”Tajuatko sinä ollenkaan, mitä sinä selität? Sinä olet saattanut meidät kaikki vaaraan! Missä helvetissä se ajankääntäjäkin on?” Lily kirosi ja James katsoi tyttöystäväänsä tyrmistyneenä: Lily ei juuri koskaan kironnut.

”Minä... taisin pudottaa sen”, Sirius sanoi astuen askeleen kauemmas Lilystä. Hän muisti hyvin kaikki ne taiat, jotka Lily osasi. Ja raivostuneena Lily osasi taiat kaksikymmentä kertaa paremmin.

”Sinä taisit pudottaa sen!” Lily toisti. ”Idiootti! Me emme tule ikinä pääsemään omaan aikaamme!” hän raivosi ja vaipui maahan polvilleen. Tyttö painoi päänsä polviinsa. Sitten hänen kasvonsa kirkastuivat ja hän nousi ylös.

”Nyt tiedän”, hän sanoi. ”Mennään puhumaan Dumbledorelle.”

”Sinäkö kerrot?” Sirius kysyi.

”En todellakaan. Sinun syytäsi tämä on, joten sinä saat kertoa”, Lily sanoi ja hymyili nyt ensimmäistä kertaa nähdessään Siriuksen kauhistuneen katseen.

”Se ei taida olla hyvä idea”, Ginny puuttui puheeseen. Harry nyökytteli vieressä.

”Miten niin?” James kysyi.

”Koska...”, Harry aloitti. ”Dumbledore on kuollut.”

 Lily siirsi kätensä suunsa eteen samalla kun kuuli takaansa Jamesin ja Siriuksen huokaukset. Dumbledore? Kuollut? Se ei todellakaan ollut tullut kenellekään kolmikosta mieleen.

 Millainen tämä tulevaisuus oikein oli?

marrru

  • Potterhead
  • ***
  • Viestejä: 122
Ei Sirius, ei näin. Mutta ensimmäinen luku oli ihan kiva. Harry oli varmasti aika sekaisin, vähemmästäkin. Kukapa ei olisi? :D
En saa nyt mitään kunnllista kommenttia aikaan, mutta jatkoa odotan :)

Mary Sun

  • Vieras
Arvaa mitä? Olen koukussa. K-O-U-K-U-S-S-A. Joten jatkoa kiitos ja pian. Tämä on aivan ihana. Tuo Harryn reaktio oli ihan mahtava. Ja sitten tuo "Dumbledore on kuollut". Miksi, voi miksi, tämä ei ollut täällä valmiina odottamassa? Haluan lukea tämän kokonaan ja HETI. kiitos :)

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Oo... Jatkoa odottelen kärsimättömänä sillä olet, taas kerran, luonut tarinan, joka tempaa mukaansa ja jättää odottamaan lisää.

tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Selection

  • Vieras
Kyllä! Jatkoa ja nopeasti! Rakentava putosi kaivoon ja pysyy siellä. Voin vaan odottaa Jamesin ja Lilyn reaktioita jatkossa. Kiitos.

Miusamo

  • Vieras
Kuten jo räpellyksessä eräs ystäväni ilmoitti, niin minä lopetan ficcaamisen kokonaan. Lisäksi poistan kaikki ficcini sanotaanko kesään mennessä. MUTTA tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että ficcini katoavat täältä tai että minä poistan ne sanomatta mitään tai kiittämättä ollenkaan. Jokainen, korostan, jokaikinen, saa minkä tahansa ficin (tai vaikka kaikki, jos siltä tuntuu) omaksi luettavakseen ja ilokseen. Olen hyvin kiitollinen kaikille, jotka ovat jollain tapaa auttaneet minua ficcaamisessa eteenpäin, jollain tapaa kommentoineet tai edes lukeneet ficcejäni.
 
 Syy, miksi lopetan ficcaamisen on yksinkertaisesti se, että olen kasvanut siitä yli. Ja se, että kun jossain vaiheessa, ei ehkä tänä vuonna, ei ehkä vielä kymmeneen vuoteen, mutta jossain vaiheessa, musta tulee kirjailija, niin sillon mun olis pakko lopettaa. Mieluummin lopetan näin omasta tahdostani, kuin pakotettuna ja hätiköidysti. Ja vaikka mä en lopettaisikaan, vaikka voisinkin jatkaa ficcaajana vielä silloin, kun kirjoitan jo romaaneja, silti ficcaaminen ei yksinkertaisesti tunnu enää samalta, kun silloin 12-vuotiaana, kun luulin typerästi kirjoittavani jatkoa Harry Pottereille. Paljon on tapahtunut tässä neljän vuoden aikana, mutta silti tämä elämänvaihe on jo ohitse. Vaikka mä kuinka toivoisin, et J.K.Rowlingin upeat hahmot ja upea maailma olisi minun ja vaikka kuinka yritän parittaa Harrya ja Dracoa keskenään tai kirjoittaa jälleen uutta Severitusta, silti tiedän koko ajan, ettei se maailma, ne hahmot, ole minun. Ja lisäksi monissa ficeissäni on upeita Mary Sue - hahmoja (Sepaleus, Stewart, Shana, Cyralin...) joita haluan käyttää omissa tarinoissani.
 
 Nyt mä haluan kiittää teitä kaikkia ja lisäksi niitä henkilöitä, jotka ovat tukeneet minua ja auttaneet eteenpäin, lukeneet ficcejäni ja olleet aina vierelläni kulkemassa elämäni polkua eteenpäin.
 
 Kiitos. Olette tärkeitä ja rakkaita, muistakaa, että jokainen saa minkä tahansa ficcini koneelleen, heti, kun pyytää. Saa vaikka kaikki, jos näin haluaa.
 
  - Flo