Kirjoittaja Aihe: Ajatuksista sanoihin ja sanoista tekoihin, S || FF100, Barty Kyyry Jr.,tuplaraapale  (Luettu 2797 kertaa)

Jennie

  • Vieras
Title: Ajatuksista sanoihin ja sanoista tekoihin
Author: Jennie
Rating: S
Pairings: Ei ole
Genre: Drama, angst, tuplaraapale
Disclaimer: Paikka ja hahmot kuuluvat J.K. Rowlingille, en saa kirjoittamisesta mitään korvauksia.
Summary: Mitä tapahtuisi, jos nyt (kun nostan sauvani tarkoituksenani kirjoittaa taululle) sivaltaisin erään oppilaan kurkun auki?

Haasteet: Viikottainen raapalehaaste, aiheella Barty Kyyry Jr. ja FF100 sanalla 050. noidankattila.

A/N: Päätinpäs taas pitkästä aikaa kirjoittaa jotakin. Ikärajaa vielä mietiskelen, että olisiko K-11 parempi, mutta varmuuden vuoksi laitoin K-13, vaikka mitään varsinaisia tekoja ei tehdäkään. Kertokaa ihmeessä, jos ikäraja on teidän mielestänne väärä.


Ajatuksista sanoihin ja sanoista tekoihin


Saan osakseni outoja katseita. Näen miten silmät pyöristyvät, kuin tipahtaisivat ulos kuopistaan. Kuulen teräviä hengenvetoja. Minua alkaa hymyilyttämään, enkä voi itselleni mitään - naurahdan.

Se oli varmaan väärä liike. Nuo lapsoset ovat vielä järkyttyneempiä. Kuvittelevat, että nautin tästä jotenkin. Että nautin nähdä heidät peloissaan, ja nautin näyttää heille kirouksia, joita ei koskaan voi ottaa takaisin. Sillä tosiaan. He ovat oikeassa. Minä nautin siitä.

Vakavoidun. Puhun vakuuttavasti. Yritän saada heidän puolelleni. Saankin. Kerron pienen tarinan pojasta, joka elää. Rohkelikot vavahtavat. Eivät luultavasti odottaneet, että otan mukaan heidän pienen ystävänsä. Potter itse on vaivaantunut.

Kunpa vain he osaisivat odottaa tulevaa.

Mitä tapahtuisi, jos nyt (kun nostan sauvani tarkoituksenani kirjoittaa taululle) sivaltaisin erään oppilaan kurkun auki? Entä jos se olisi Potter?

Sen jälkeen nauraisin ja kylvettäisin noidankattilassa heidän silmiensä edessä jonkun oppilastoverin, keittäisin liemestä juomaa ja pakottaisin jonkun raukan juomaan sen? Mitä tapahtuisi?

Saan ajatuksesta mielihyvää. Oppilaat ovat syventyneet lukemaan kappaletta kirouksista ja keskustelemaan juuri näkemistään kirotuista hämähäkeistä. He eivät aavista mitään. Eivät aavista ajatuksiani, eivät valeasuani, eivät tulevaisuutta Pimeyden Lordin alaisuudessa.

Kello soi.

Oppilaat poistuvat luokasta. Minä suuntaan ikkunalleni, josta näen metsän. Jos vaikka näkisin pahaa aavistamattoman pöllön. Aina kun ajattelen tappamista, minulle tulee suuri halu toteuttaa aikeeni.
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 14:48:18 kirjoittanut Renneto »

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 356
  • Lunnikuningatar
Vs: Ajatuksista sanoihin ja sanoista tekoihin
« Vastaus #1 : 05.04.2009 18:17:00 »
Oi. Oikein toimiva ja mielenkiintoinen yksilö tämä.

Tykkäsin minä-muodosta, se toi kuolonsyöjän lähelle lukijaa, ja siitä, miten olit saanut pujotettua mukaan juuri sopivasti noita kieroja elementtejä. Barty ei tunnu ylivedetyltä vaan suhteellisen uskottavalta hahmolta - hänen pahuutensa on toki vähän yksiulotteista, mutta näin lyhyessä ficissä syvyyttä tuskin olisi kovin helppoa alkaa rakentamaankaan.

Nuo ajatukset, erityisesti padassa keittäminen, ovat samalla kertaa kammottavia ja karmivan huvittavia. Kun mahdollisuutta alkaa kuvitella, se tuntuu lähinnä koomiselta. Esimerkiksi Neville padassa... Huoh.  ::) Minä ja pöhkö mielikuvitukseni.

Tykkäsin tästä kuitenkin paljon. Lyhyeen tilaan olet saanut mahtumaan paljon leikittelyä ja omaperäisen idean. Lukeminen oli mukavaa.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Jennie

  • Vieras
Vs: Ajatuksista sanoihin ja sanoista tekoihin
« Vastaus #2 : 10.04.2009 15:07:56 »
Vehka: Hienoa, jos Barty vaikutti uskottavalta hahmolta ja hän tosiaan oli melko yksiuloitteinen, mutta joskus näin. Ja kuten sanoit, lyhyeen on vaikea saada monia ulottovuuksia. Mahdollista jollekulle, muttei ehkä kuitenkaan minulle. :D Usko pois, ajatuksemme ovat samankaltaiset. Minäkin hymyilin, kun kirjoitin tuota patakohtaa. Neville padassa, hahaa. :D Kiitos kun luit ja kommentoit!