Kirjoittaja Aihe: Tuhkaa sormissa | S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale  (Luettu 3737 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Nimi: Tuhkaa sormissa
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: slash, angst
Paritus: Eeli/Tino
Haasteet: Väripaletti (harmaa), Ficlet300 149. Harmaa ja One True Something 20 #2

A/N: Teki mieli tunnelmoida ja kappas, sieltä tulikin angstisen harmaata hehe Eeli/Tinoa. Olkaa hyvät!

Tuhkaa sormissa

Kun marraskuu on pimeimmillään, on sun synttärit. Mua inhottaa, että olen ollut tietoinen asiasta koko viikon voimatta sulkea sitä pois. Olen vain odottanut sunnuntaita, sun 24-vuotispäivää, vaikka en mä aio edes sanoa mitään. En soita sulle onnitellakseni, koska ei se enää kuulu mulle. Sä vietät sun synttäreitä miten tykkäät, ja odotat taas vuoden verran seuraavia.

Sauna ei millään meinaa syttyä, vaikka puut ovat kuivia ja mun mielestä ne on aseteltu ihan oikein. Mun sormet on noessa ja vaaleanharmaa tuhka muistuttaa mua sun silmistä. Puristan sitä sormieni väliin. Mukana on hiiltynyttä puuta, mutta tuhka itsessään on pehmeää. Valutan sitä kämmenestä toiseen ja koetan olla muistelematta sua. Turhaan. Kuusi vuotta yhdessä jättää jälkensä.

Tuhkan määrä on vissiin se ongelma. Tyhjennän tuhkaluukun saunan taakse, ja kokeilen uudestaan. Liekki leimahtaa ja tarttuu ahnaasti kuiviin tuohenkappaleisiin. Mä olen aina tykännyt tulesta, vastaraapaistujen tulitikkujen tuoksusta, lempeistä tuikuista ikkunalaudalla pimeinä iltoina ja liekkien lämpimästä huminasta saunanpesässä. Siinä on vain sitä jotain, joka jaksaa kiehtoa mua, ihan sama, kuinka paljon olen sen kanssa tekemisissä. Joskus ajattelin, että sä olisit samaa maata, mutta ei kai sitten.

Sun harmaat silmät eivät jätä mua rauhaan. Melkein odotan sun seisovan mun takana, mutta näen vain tummat hirret. Sun katse olisi varmaan yhtä tumma, pupillit niin suurina, että harmaa iiris tuskin näkyisi. Palaan mökkiin, jossa keltainen valo vie varjot ja sut mennessään. Puistatus ravisuttaa harteita. Viime kuukausien aikana olen opetellut, millaista on olla yksin. Pärjään mielestäni ihan hyvin, mutta välillä, juuri tällaisina iltoina kaipaan sua aivan mahdottomasti ja silloin sattuusattuusattuu.

”Tino, nyt lopetat”, käsken itseäni.

Hengitän helpommin, mutta mielessä vilisee silti välkkyvä hopea, utuinen aamusumu ja teräksenkylmä katse. Susta on jäänyt niin paljon kiinni muhun, etten edes tiedä, mitä tehdä sillä kaikella. En kai voi tehdä paljon mitään. Pitää vain elää ja odottaa, kunnes sä et ehkä merkitsekään enää niin paljon.
« Viimeksi muokattu: 24.06.2018 14:12:01 kirjoittanut Sokerisiipi »

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #1 : 16.09.2016 18:39:36 »
Vai mitä että tämä oli sellainen "näinkin olisi voinut pahimmillaan tapahtua, mutta ei tosiaan tapahtunut vaan Eeli ja Tino ovat yhä onnellisesti yhdessä" -teksti? Koska sitten voin jatkaa tyytyväisenä elämääni, muuten meen nurkkaan parkumaan, koska ei saa kiusata Tinoa :<

Tino on niin ihana elämäniloinen pirteä ihminen, tekee niin pahaa lukea siitä tällaisena. Tuntuu, että siitä on vain kuori jäljellä. Luulin aluksi, että tämä on Eelin näkökulmasta, koska Eelistä vielä voisin tällaisen angstin ymmärtää, mutta ei Tino! Mimimimi voi pikkuista. Tino kuulostaa kamalan aikuiselta tässä, tai ainakin aikuiselta Tinoksi, eikä se sovi sille. Voi kun haluan vai rutistaa Tinoa niin kovasti, että se muuttuu entiselleen.

Lainaus
Sauna ei millään meinaa syttyä, vaikka puut ovat ihan kuivia ja mun mielestä ne on aseteltu ihan oikein

No okei, ei tää ehkä niin älyttömän aikuiselta kuulosta. Mutta tämä on ihana, koska tässä on silti se höpsö Tino taustalla, vaikka vähän vain ankeampi versio siitä.

Tää harmausteema on ihana. Yleensähän harmaata pidetään aika ankeana värinä, mutta Eelin silmissä kyse ei olekaan ankeudesta. Ja sitten kun kaikki harmaus muistuttaa niistä silmistä, ei se ole vain ankeaa, vaan myös surullista ja kivuliasta. Marraskuussa kaikki on muutenkin harmaata, niin varmasti harmaus valtaa koko elämän. Eikä harmaa yhtään sovi Tinon luonteeseen.

Lainaus
Mä olen aina tykännyt tulesta. Vastaraapaistujen tulitikkujen tuoksusta, lempeistä tuikuista ikkunalaudalla pimeinä iltoina ja liekkien lämpimästä huminasta saunanpesässä. Siinä on vain sitä jotain, joka jaksaa kiehtoa mua, ihan sama, kuinka paljon olen sen kanssa tekemisissä. Joskus ajattelin, että sä olisit samaa maata, mutta ei kai sitten.

Tämä on tosi tunnelmallinen ja kaunis kohta, koska itsekin rakastan tulta ja siinä on jotain taianomaista. Mutta sitten tuo viimeinen lause. Kyllä sitten!!! Ja eikö Eeli enää kiehdo Tinoa vai toisin päin vai mitä tämä tarkoittaa. Yyh en kestä, kun en tiedä mitä niiden välillä on käynyt. Mihin katosi se liekki niiden suhteesta. Ne oli onnellisia ja rakastuneita niin kauan ja jaksoivat olla niin lässynläätä vielä pitkän ajan jälkeenkin, joten mitä kävi? Musta nää on niin ihana ja onnelinen pari ja nää on ollut kivaa vastapainoa Heikin ja Kalevin draamalle, koska Tino ja Eeli on aina ollut niin onnellisia. Korkeintaan jotain pientä vääntöä, mutta ei mitään vakavaa. Joten ei nyt sitten saa lakata olemasta onnelinen.

Sopii kyllä hyvin tämän päivän ankeuteen, koska ulkona on niin harmaata kuin olla voi. Ja sisäinen masokistini tykkää tällaisesta angstista, vaikka yhä itken sitä, että teit Tinosta onnettoman, koska se on tosi julmaa. Mutta tää on kaunis ja tässä on tosi kivoja yksityiskohtia ja koko saunan lämmitys tuntuu kauhean symboliselta.

Koska tulee teksti näiden erosta? Koska haluan lukea siitä mitä kävi, kuka teki mitä. Miksi sun tekstit aina herättää enemmän kysymyksiä, kuin antaa vastauksia?? Ei sovi mun uteliaalle pienelle mielelle :'D Ja kun nyt on angstin makuun päästy, niin sitten tarvittaisiin kunnon angstiteksti, jossa revitään kaikki haavat auki.

Mutta kiitos tästä pätkästä nyt kuitenkin, onhan tämä nätti, vaikka Tino tässä uhriksi joutuikin.

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Räntsäke

  • Vieras
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #2 : 18.09.2016 13:34:03 »
Mä oon varmaan koko lukijakunnan ainoa ihminen, joka oli helpottunut luettuaan tän tekstin... : D

Mitenhän mä osaan kommentoida sivuamatta meidän keskustelua näistä mitenkään... äää, no yritän. Mut siis tosiaan, tuosta nimestä vaan tuli mieleen kuolema. Näin jonkun sillan kaiteella levittämässä tuhkaa jokeen uurnasta, vaikkei niitä tuhkia vissiin enää saa luontoon nakata. Mut mielikuva! Ei mielikuvat kysele lupia. En kyllä uskonut, että oisit Tinoa tai Eeliä menny tappamaan, se ois jo ollu aika shok, mut joku sivummalle jäänyt henkilö, vaikka vähemmälle huomiolle jäänyt perheenjäsen tai jotain... Mut onneksi ei.

Mut siis kaunis teksti, joka tapauksessa. Tino pikku pyromaani saunaa lämmittelemässä... Tuli on kyllä oikeesti kiehtova elementti. Niihä sitä sanotaan, että tulta, myrskyävää merta ja nukkuvaa lasta vois kattoa vaikka ikuisuuden. : >

Tosi surullista kyllä, että ero tuli, mutta onhan tässä vielä tulevaisuus, jossa voi tapahtua vaikka mitä... Ja toivossa on hyvä elää. : )

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #3 : 18.09.2016 15:45:29 »
Yritän nyt aktivoitua originaalipuolella lukemisen (ja myös kirjoittamisen) suhteen ja huomaan, että mulla on vielä paljon luettavaa ja opittavaa. Eeli ja Tino on henkilöt, jotka moni tietää mutta tää oli mun eka teksti, mitä näistä luen. Siks en tässäkään (niinku yhessä toisessa originaalitekstissä) osaa sanoa mitään menneisiin tai tuleviin tapahtumiin liittyen, ku en oo muita tekstejä lukenut.
Värinä harmaa tuli tässä hyvin esiin, koska angstin oon kokenut aina sellasena mustaharmaavalkosena juttuna, ja sitten tuo tuhkakin vielä. Ja muistan lukeneeni ircistä keskusteluja tästä tekstistä niin muistelinkin Räntsäkkeen pohtineen tota tuhkajuttua :D
Ja mitä tulen elementtiin tulee, niin mun elementti on vesi. Pidän kyllä tulesta, mutta kiehtoudun (onks toi ees sana?) eniten vedestä. Mä voisin siis tosiaan kattoa sitä myrskyävää merta vaik tuntikausia :D
Muta kiitos tästä tekstistä, pitääpä lueskella lisää näistä henkilöistä ja tutustua heidän tarinaansa! :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #4 : 20.01.2017 13:16:19 »
SIIS HERRANJUMALA MITÄ MÄ JUST LUIN?! Ei Tino ja Eeli voi nyt oikeasti erota, hyi kamalaa. Nää kaks on siis maailman paras esimerkki tosirakkaudesta ja ei tosirakkauspariskunnat eroa. En odottanut kyllä tällaista yhtään, mun sydän on kyllä nyt särkynyt. 💔 Oon aivan sanaton järkytyksestä.

Sä kirjotat tosi kauniisti ja elävästi, oon ihastunut näihin tyyppeihin kuin oikeisiin ihmisiin. Muhun oikeasti sattui lukee tota, niin kamalaa mutta silti kaunista tekstiä. Mä jään kyllä odottamaan et vielä joskus raapustelet lisää näistä pojista, koska siis elämässähän tapahtuu kaikenlaista ja Eeli ja Tinohan löytää toisensa uudestaan, eikös?😭

- Veeru
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #5 : 20.01.2017 15:35:06 »
Voi ei, voi ei. Eieieieiei.....! Ei näin voi käydä, eihän!  :'(

Hassua, sillä minäkin luulin ensin että tämä on nimen omaan Eelin näkökulmasta. Se angstaus vai tuntuisi luontevammalta sille.

Tuo tulen liikkeen lumoavuus osui minuunkin, voin helposti samaistua siihen (oikeastaan kaikki elementit jaksavat kiehtoa minua loputtomiin, heh) mutta tuo loppu teki siitä äärettömän surullisen.  :'( Se on oikeastaan tosi taitavaa.

No, kiitokset tästä joka tapauksessa. :)
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Ripple

  • ***
  • Viestejä: 717
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #6 : 07.02.2017 21:22:10 »
 :o :o :o :'( :'( :'( Ei näin, ei nyt sentään näin!!! Oon ihan järkyttynyt, oon tässä lähipäivinä tosiaan lukenut sun kaikki Eeli/Tinot ja tää oli viimeinen! En kestä. Tää tuli niiiin puskista, en olis odottanut sun kirjoittavan näin. Pojilla meni aina kuitenkin hyvin. Ja ne rakastaa toisias, haloo  :'( Eikö vaan? Muistan, että sä oo sanonut että pidät onnellisista lopuista. Ethän oo niin julma, että jätät tän näin? Korjaathan asian, pliiiiiiis  :-* ... En kestä  :'(
 

Muoks// Ei nyt mun tarvii kyllä tulla vielä näin parin tunnin jälkeen vielä lisäämään..

EN YMMÄRRÄ!! Siis mitä näille tapahtui!?
Miksei Tino voi edes soittaa onnitellakseen?? Eikö ne ole enää edes kavereita??
Miten Eeli pärjää????
Heikki, Kalevi, miten koko porukan on käynyt?
APUA, päästä mut tuskista ja pelasta tää tarina vielä  :-*  :'( :-*
« Viimeksi muokattu: 07.02.2017 23:11:45 kirjoittanut Ripple »
"Forget the people from the past, there is a reason why they didn't make it to your future."

Hilla

  • ***
  • Viestejä: 840
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #7 : 21.05.2017 23:18:43 »
Olen lukenut tämän jo aiemmin, mutta muistan olleeni niin järkyttynyt, etten kertakaikkiaan kyennyt minkäänlaiseen kommenttiin. Toisin sanoen, kun en syvenny kommentointiin, minulle eroa ei ole tapahtunut. Kas, melkein onnistuin.

Siinä on vain sitä jotain, joka jaksaa kiehtoa mua, ihan sama, kuinka paljon olen sen kanssa tekemisissä. Joskus ajattelin, että sä olisit samaa maataJuutuin tähän. Ymmärrän tämän siten, ettei Eeli ollutkaan tarpeeksi Tinolle? Ei tarpeeksi kiehtova ja puoleensavetävä, jotta suhde pysyisi kasassa? Oli sitten ero tästä tai muusta syystä tai kumman tahansa aloitteesta, se sattuu aina noin pitkän ajan jälkeen. Kumppani on osa itseä, hänen tapansa ovat osa itseä ja raskainta lienee valita, mitä kaikkia niistä haluaa jatkossakin kantaa mukanaan osana tulevaa elämää.

Oikeasti kuitenkin myhäilen täällä toiveikkaasti, että heidänkin on pakko jollakin tavalla löytää itsensä ilman että seurustelukumppani vaikuttaa identiteettiin. Joillakin se onnistuu, vaikka seurustelisikin. Toisten taas pitää olla hetken yksin löytääkseen itsensä ja pystyäkseen huomaamaan, että se sama tuttu rakas sopii myös nykyisen minän kanssa.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #8 : 13.10.2017 13:41:14 »
Monien Eeli/Tino tarinoiden jälkeen koin saman järkytyksen, kuin edelliset kommentoijat. Mitä ihmettä on tapahtunut? Ihan sydänalasta kirpaisi, sen verran tutuksi ovat jätkät tässä tarinoiden lomassa tulleet. Onnistuit syvästi säväyttämään tällä tuhkatekstilläsi ja vielä kun ollaan tuohon pimeään marraskuuhun menossa.

Olisi kyllä mielenkiintoista lukea miehistä, miten he oppivat elämään hetken yksin ja minkä arvon he antavat viimein yhdessäololle, kun tajuavat (hyvä ihme sentään) palata takaisin yhteiseloon.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: Tuhkaa sormissa, S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #9 : 11.11.2017 15:36:42 »
Kiirsu: Kyllä nää oikeasti erosivat, ja varsinkin Tinolle se on valtava asia, kun tähän mennessä se on säästynyt isoilta menetyksiltä, ja siksi se on tällainen surullinen ja ahdistunut pallero :< Olen pyöritellyt paljon sitä, että kirjoittaisin näistä tarinan, joka selittäisi, miten kaikki käy ja miksi niin käy, ja sellainen tarina on kyllä tulossa. Kunhan saan faktat päässäni kuntoon ja keksin, mikä muoto näille olisi paras. Kiva, että kaikesta suruisuudesta huolimatta pidit ja kiitos hurjasti kommentista!

Ränts: Juu ei, ei sentään kuolemasta kertonut tämä, vaikka otsikko siihen voisi viitatakin. Tuli on todella kiehtova elementti, olen aivan samaa mieltä ja myrskyävä meri varmaan veisi minunkin huomioni. Juu, eihän tämä näiden tarina suinkaan tähän lopu. Kiitos kommentista!

Lunalotta: Kiva, että harmaa pääsi tässä oikeuksiinsa, ja tulen lisäksi vesi on myös minua hyvin paljon kiehtova elementti. Kiitos, että luit ja kommentoit!

Nuutti|: Tarina ei lopu tähän, sen voin luvata <3 Olihan tämä itsellekin vähän raskas kirjoitettava, kun Eeli ja Tino ovat aina olleet niitä onnellisia, yhdessä no matter what, mutta mutka niiden matkaan tuleekin vasta pitkän yhdessäolon jälkeen. Ihana kuulla, että oot rakastunut hahmoihin <3 Kiitos hirmuisesti kommentista!

Isfet: Joo, Eeli on tavallisesti taipuvaisempi angstaukseen, mutta ero tuo Tinossakin esiin aivan uusia puolia. Elementit ovat kiehtovia, oon samaa mieltä! Kiitos kommentista!

Ripple: Kirjoitan kyllä vielä sen tarinan, missä kaikki kerrotaan ja selitetään. Kiitos kovasti tunteikkaasta kommentista! <3

Hilla: Näiden tuleva erotarina tulee käsittelemään hyvinkin paljon näitä asioita, mistä kommentissasi mainitset. En kommentoi niitä sen enempää, etten puhu itseäni pussiin :D Kiitos pohdiskeluista! <3

Fairy tale: Ihanaa, että tämä säväytti <3 Näistä jutuista on tarina tulossa! Kiitos kommentista!

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Tuhkaa sormissa | S | angst | Eeli/Tino | triplaraapale
« Vastaus #10 : 28.10.2020 17:13:41 »
Vaihdokkaista iltapäivää! :)

Ensinnäkin, ooh, sopiipa tämä teksti loistavasti Vaihdokkaiden tämänkertaiseen syysteemaan. Marraskuun harmaus ja koleus tulee ihan iholle asti, ja saunan lämmittämisessä on samaistuttavaa pyrkimystä lämpöön ja valoon. Oikein sopivaa luettavaa tähän vuodenaikaan, kun marraskuu häämöttää aivan kulman takana. Pidän kovasti tekstin tunnelmallisuudesta ja kuvailusta, josta on helppo saada kiinni. Erityisesti värit ja erilaiset tummuusasteet välittyvät hienosti, mikä tietysti sopii Väripaletti-haasteeseen. Vaaleanharmaan tuhkan rinnastaminen Eelin silmiin tarjoaa elävän kuvan siitä, miltä silmät näyttävät ja miten vahva muistijälki niistä on Tinolle jäänyt. Minäkin melkein odotin törmääväni niihin saunan hämärässä Tinin kääntyessä ympäri. Erityisen kiintoisaa on se, miten harmaa ja tuhka ehkä usein assosioituvat johonkin kuolleeseen ja seesteiseen, mutta tässä tapauksessa muistijäljet ovat vielä todella vahvoja, kuin avohaavoja. Se luo kiintoisan kontrastin ja toisaalta tarjoaa lohtua sen suhteen, että kaipa aika parantaa, niin kuin Tinokin lopussa ajattelee.

Fiilaan Tinoa ja hänen tilannettaan jotenkin tosi kovasti. Sydänsärky välittyy hänen yksinäisistä ajatuksistaan ja askareistaan. On varmaan tietyllä tapaa terapeuttista keskittyä mökkielämän arkisiin ja alkukantaisiin askareisiin, kuten saunan lämmittämiseen, mutta toisaalta ne saattavat kaikessa hiljaisuudessaan tarjota myös petollisen paljon tilaa ajatella ja tuntea. Voin kuvitella, että erityisen vaikeaa on varmaan juuri toisen syntymäpäivän lähestyessä. Ehkä useampikin syntymäpäivä on jaettu kahdestaan, eikä mikään pysty pyyhkimään mielestä pois sitä tiettyä päivämäärää ja sen merkitystä, mutta tällä kertaa ei edes onnitella. Se on haikeaa, riippumatta siitä millaisissa merkeissä on erottu.

Susta on jäänyt niin paljon kiinni muhun, etten edes tiedä, mitä tehdä sillä kaikella.
Tämä puhuttelee minua erityisen paljon. Jos on vähänkään pidempään ollut yhdessä ja välittänyt toisesta ihmisestä, on varmaan väistämätöntä, että toisesta tarttuu ja jää kaikenlaista omaan elämään. Miten sen kanssa pärjää, kun jää yksin? Pyörittelin tätä asiaa paljon mielessäni muutama vuosi sitten, kun poikaystävälläni ja minulla oli parisuhdekriisi ja oltiin viittä vaille eroamassa. Ei sitten lopulta erottu, mutta koen silti jossain määrin samaistuvani tilanteen musertavuuteen ja hämmentävyyteen ja epätoivoon.

Lämpimät kiitokset, pidin paljon! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day