Vapaa keskustelu > Saivartelija

Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin

<< < (107/109) > >>

Abarat:
Ihanaa, keskustelu käynnistyi! Ostin itselleni (Prismasta!) omaksi 3 ensimmäistä Twilight-elokuvaa. Metsästän eri paikasta sitten Aamunkoit! Ihan vaan koska en jaksa aina lainata niitä kirjastosta. Twilight-kirjat ostin aikoinaan omaksi Prismasta, mulla on ne valkokantiset pokkarit. Keskiyön aurinkoa en oo ihan vielä lukenu... Enkä niitä muita "oheiskirjoja".

Lainasin kirjastosta cd-äänikirjat suomeksi. Nyt voin kuunnella ja samalla värittää tai tehdä timanttimaalausjuttuja! Haluaisin lukee kirjat myös englanniksi ja kuunnella äänikirjaa alkuperäiskielellä. Voisin muutenkin vähän keskittyä tohon englannin kieleen...

Meyer oli yllättävän helppo tunnistaa elokuvista! En tiiä miks mua nolottaa välillä myöntää tää Twilight-kiintymys. Eka osa on paras, Uusikuu tunnepitoinen, Epäilys kiinnostava ja Aamunkoi pituudestaan huolimatta pieni pettymys...

Millä kielellä luette Twilight-kirjoja? Tosiaan suomeksi luettuna tarina vaan soljuu helppolukuisesti eteenpäin ja on hyvää aivot narikkaan-viihdettä. Englanniksi kokeilen tässä joku päivä! Elokuvista puheenollen katsotteko ikinä lisämateriaalia?

Mulla on pieni juttu kerrottavana. Osallistuin nuorempana Tampereen kilpailuun. Piti tunnistaa mihin paikkoihin eri kuvat sijoittuu. Tunnistin mm. Metson pääkirjaston metson ja paljon muutakin. Voitin lopulta suomalaisesta kirjakaupasta ison pinon YA-kirjallisuutta. Joukossa oli myös Houkutus! Mulla on se kovakantinen luultavasti häkkivarastossa, ellen sitten lahjoittanut sitä eteenpäin... Omia pokkariversioita luen nykyään.

Twilight-tarinoita en oo kirjoitellu... Luen niitä kyllä mielelläni!

Vuorna:
Oletteko te lukeneet sitä Houkutus - Kuvitettu opas vampyyrisaagaan -kirjaa? Voi kyllä! Ostin sen varmaan vuosikymmen sitten pahimpaan Twilight-huumaani ja luinkin sitä innolla. Oon aina pitänyt erityisesti sarjan hahmoista, joten oli todella ihana tutustua nimenomaan hahmojen taustatarinoihin ja sainkin siitä iloa itselleni pitkäksi aikaa. Nyt en taas hetkeen oo siihen koskenut, voisi ihan nostalgian takia vähintäänkin lukea sitä taas!

Twilight on ehdottomasti mulle vähän semmoinen guilty pleasure. Lapsena sarjan ongelmia ei luonnollisesti tullut ajatelleeksi, mutta näin aikuisena on ne helpompi tunnistaa (esim. quileuttien kohtelu, representaation puute, Meyerin näkemykset). Mutta kyseessä on myös 2000-luvun alussa kirjoitettu sarja, joka on siten myös aikansa tuote, josta nautin lähinnä lapsuuden nostalgian takia. En ole vuosiin lukenut niitä uudelleen tai katsonut elokuvia, mutta maailma ja tapahtumat ovat juurtuneet muistiin sen verran hyvin, että ei se juuri haittaa. Keskiyön auringon kyllä luin englanniksi sen ilmestyttyä ja tykkäsin siitä kyllä, vaikka se olikin ihan hemmetin pitkä ;D Edwardin sisäiseen monologiin vaan menee sivuja, on se ihan ymmärrettävää. Se oli minusta mielenkiintoinen myös sen takia, että nimenomaan sivuhahmot ovat omia suosikkejani, ja esimerkiksi muista Cullenin perheen jäsenistä sai enemmän irti Edwardin näkökulmasta.

Suurimman osan oheiskirjoista olen tainnut lukea, vain Elämä ja kuolema on jäänyt väliin. Suomeksi olen kirjani lukenut, paitsi nyt tosiaan tuon Keskiyön auringon! Twilight-fanficcejä on tullut jonkin verran luettua nimenomaan englanniksi, joskus vuosia sitten myös suomeksi ja oon tainnut myös jotain kirjoitella itse aikanani. Finin Twilight-osastot olivat varsinainen kultakaivos! Muiden fandomien osastojen syövereistä varmasti löytyisi kivoja Twilight-tekstejä, pitääpä seikkailla siellä suunnalla. Ja toki kirjoittaa itsekin (Hopeaketulle kiitos haasteen mainitsemisesta <3).

Mutta joo, Twilight oli mulle lapsuudessa/nuoruudessa yksi suosikeista (Pottereiden ja Nälkäpelin lisäksi, tietysti), joten edelleen se on tietyllä tapaa lähellä mun sydäntä. Ihan samanlaista paloa ei enää löydy, mutta semmoinen nostalginen into löytyy kuitenkin :D

Tippi:

--- Lainaus käyttäjältä: Abarat - 10.06.2022 06:25:27 ---Twilight-kirjat ostin aikoinaan omaksi Prismasta, mulla on ne valkokantiset pokkarit.
--- Lainaus päättyy ---

Ne on tosi kauniita! Tykkään ihan hirveästi alkuperäisistä suomenkielisistä julkaisuista kovine kansineen, mutta ne valkokantiset on kyllä kanssa ihania. :)

--- Lainaus käyttäjältä: Abarat - 10.06.2022 06:25:27 ---En tiiä miks mua nolottaa välillä myöntää tää Twilight-kiintymys. Eka osa on paras, Uusikuu tunnepitoinen, Epäilys kiinnostava ja Aamunkoi pituudestaan huolimatta pieni pettymys...
--- Lainaus päättyy ---

Mulla on vähän sama, Twilight on semmoinen aihe mistä en hirveästi ihmisille huutele, vaikken tosiaan mikään superfani olekaan. :D Haluatko kertoa, miksi tykkäät eniten juuri ensimmäisestä osasta? :) Minä pidän eniten Uusikuusta juurikin tuon tunnepitoisuuden takia, mutta Aamunkoi on myös hyvä (poislukien Jacobin osuus... :D), vaikka lopun taistelu onkin vähän lässähtänyt ja Renesmee tympivän täydellinen. Entä te muut, mikä on teidän suosikkiosanne sarjasta? :)

--- Lainaus käyttäjältä: Abarat - 10.06.2022 06:25:27 ---Millä kielellä luette Twilight-kirjoja? -- Elokuvista puheenollen katsotteko ikinä lisämateriaalia?
--- Lainaus päättyy ---

Minä olen aina lukenut Twilightit vain suomeksi, englanniksi voisi olla kyllä hauska kokeilla. Ja muistelen katsoneeni ainakin joistakin elokuvista poistettuja kohtauksia.

Muistaako kukaan muuten sellaista suomenkielistä Twilight-fanisivustoa kuin vampirelove.net? Siellä ylläpitäjät päivittelivät aina leffoihin ja kirjoihin liittyviä uutisia ja muita juttuja. Ajattelen haikeudella heidän tekemiään kuvanmuokkauksia, kuten avatareja, lukujärjestyksiä ja taustakuvia, ne olivat tosi hienoja! ❤ Sivusto taisi lopettaa toimintansa Aamunkoi - osa yksi -leffan jälkeen, kun Twilightin yleinen innostus oli laimentumassa.

Abaratin tarina kirjaston kilpailusta oli kiva, vino pino YA-kirjallisuutta kuulostaa aika unelmapalkinnolta ❤

--- Lainaus käyttäjältä: Vuorna - 10.06.2022 09:31:04 ---Oletteko te lukeneet sitä Houkutus - Kuvitettu opas vampyyrisaagaan -kirjaa? Voi kyllä! Ostin sen varmaan vuosikymmen sitten pahimpaan Twilight-huumaani ja luinkin sitä innolla. Oon aina pitänyt erityisesti sarjan hahmoista, joten oli todella ihana tutustua nimenomaan hahmojen taustatarinoihin ja sainkin siitä iloa itselleni pitkäksi aikaa. Nyt en taas hetkeen oo siihen koskenut, voisi ihan nostalgian takia vähintäänkin lukea sitä taas!
--- Lainaus päättyy ---

Se on kyllä taustatarinoista kiinnostuneille tosi hyvä! Myös poistetut kohtaukset ja lopussa olleet fanien kysymykset Meyerille olivat kiinnostavia. :)

--- Lainaus käyttäjältä: Vuorna - 10.06.2022 09:31:04 ---Twilight-fanficcejä on tullut jonkin verran luettua nimenomaan englanniksi, joskus vuosia sitten myös suomeksi ja oon tainnut myös jotain kirjoitella itse aikanani. Finin Twilight-osastot olivat varsinainen kultakaivos! Muiden fandomien osastojen syövereistä varmasti löytyisi kivoja Twilight-tekstejä, pitääpä seikkailla siellä suunnalla. Ja toki kirjoittaa itsekin (Hopeaketulle kiitos haasteen mainitsemisesta <3).
--- Lainaus päättyy ---

Uijui, Forks ja La Push olivat kyllä kovia sanoja aikanaan. ❤ (Ja ole hyvä vain! :) )

Haluaisitteko suositella joitain lempi-Twilight-ficcejänne? Saa olla Finistä tai mistä vain. Itse yritin nostalgiapärinöissäni selata Wattpadia, mutta joko en osaa käyttää sitä tai se ei toimi kunnolla ilman sisäänkirjautumista.

Abarat:
Jes, lisää keskustelua! Surukseni mun on myönnettävä että pengoin varastoa enkä enää löytäny sitä mun palkintokirjaa, kovakantista Houkutusta. Luovuin siitä aikoinaan silloin kun lahjoitin kirjoja pois, kun niitä oli yksinkertaisesti liikaa. Onneksi on nuo valkoiset pokkarit!

Eka osa on mielestäni paras, koska siinä Forks-kuvaus on jotenkin parhaimmillaan metsää myöten... Epäilys on kans hyvä, koska siinä on mun lempilainaus Jacobin suusta. Haluan itsekin tietää mikä teidän muiden lempiosa on koko sarjasta?

Onko joku kuunnellu Twilight-soundtrackjuttuja esim.Spotifysta? Muistan kun mulla ei vielä ollu Spotifya niin lainasin cd-versiot kirjastosta... Ajattelin tutustua Houkutus-sarjakuviin, vaikka sarjakuvajuttu jäi lopulta täysin kesken, kun niitä ei tullut enempää. Mun kiinnostuksenkohde tietää reissua sekä pääkirjastoon että lähikirjastoon. Mun dvd-kokoelma täydentyy pian Aamunkoi-leffoilla. Niin ja hyvällä tuurilla katson leffat yhdessä mieheni kanssa!

Englanniksi ajattelin lukea ja kuunnella seuraavaksi. Niin ja tykkään cd-äänikirjoista! (Mulla ei oo käytössä äänikirjapalvelua, vielä). Leffojen lisämateriaaliin mulla ei yleensä riitä keskittymiskyky... Voisin taas kokeilla pitkästä aikaa! Twilight-fanisivustot suomeksi meni multa aikoinaan vähän ohi, vaikka jonkun joskus näin... niitä ei taida enää olla yhtäkään toiminnassa?

Miks mua nolottaa lainata Twilight-aiheisia juttuja lähikirjastosta? Argh. Mua kiinnostaa myös Twilight-ficit, varsinkin Bella&Jacob-parituksella. Mulla on Wattpad-tunnus, vaihdoin salasanan ja pääsin sisään! Kirjoitin tänne Finiin juuri yhden ficin... Onnea kaikille mielenkiintoisten ficcien metsästykseen!  :)

vversus:
Mä kuuntelin myös vasta kaikki kirjat äänikirjoina lähinnä huvin ja urheilun vuoksi. Olin yllättynyt siitä miten hyviä ne on edelleen kun viimeksi taisin lukea ne joskus kymmenen vuotta takaperin.

Sain myös työkaverin houkuteltua tähän mukaan ja nyt ollaan alettu uudelleen fanittamaan Edwardia lähemmäs kolmekymppisinä :D
Ihan parasta <3

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta