Vapaa keskustelu > Saivartelija

Houkutus (+Twilight) || keskustelua niin kirjasta, kuin elokuvastakin

(1/108) > >>

Musta-Anturajalka:
Eli niinkuin aiheen nimi kertookin, täällä voi kehittää ko. kirjasta ja elokuvasta keskustelua. En ainakaan itse ole tällaiseen aiheeseen täällä törmännyt, joten tulipa vaan mieleen pistää tämmöinen topic pystyyn, jotta Stephenie Meyerin kirjoista innostuneet pääsevät jakamaan mielipiteitään, lukukokemuksiaan ja niin edes päin. ;) Elikkä mitä mieltä olette Houkutuksesta ja elokuva Twilightista?

Mun oli aika hankala päättää, että liittäisinkö keskusteluun mukaan myös muut vampyyri- kirjan osat. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että otetaan vain ensimmäisen osa mukaan, mutta toki tätä voidaan muoksia, jos suuri osa haluaa muitakin kirjoja mukaan. :)

Ei kuin jutustelemaan!

~Musta-Anturajalka

// Ei offausta, yhden rivin viestejä, eikä spoilia.
- Ile

Lauren:
Olenkin etsiskellyt tällaista aihetta, hyvä kun teit. Pääsen haukkumaan leffaa. Asiaan:
Kirja oli aivan loistava. Oikeasti se oli unelmien täyttymys. Mulle se merkitsi tosi paljon, että joku on kirjottanut sellaisen kirjan. Tuntuu välillä kuin kavereille Houkutus ei merkitse yhtä paljon kun mulle. Mulle se on enemmän kun yksi kirja muiden joukossa, kavereista ei voi sanoa samaa.
Jos et ole leffaa nähnyt älä lue eteenpäin!
Leffa oli kyllä täysi pettymys. Cullenit olivat rumia, Edward ja Carlisle varsinkin. Bellalla oli kamala ääni. Olin koko leffan ajan että vähän läppä koko elokuva. Turhia kohtauksia oli liikaa ja niitty-kohtaus (joka siis on tyyliin tärkein kohtaus ikinä) oli vain pieni vilahdus, jossa Edward ja Bella makasivat tuijotellen toisiaan. Robert Pattinson on epäromanttisin ikinä ja liian ruma ollakseen Edward (ja siinä sivussa Cedric).
Leffaspoileri loppuu nyt.

En varmastikaan ole ainoa, jota leffa ei miellyttänyt yhtä paljon kuin kirja. Käykö muillekin muuten niin, että kun lukevat Houkutusta (tai kirjoja yleensä), että elää siinä samalla sitä kirjaa, kuin katsoisi elokuvaa (en oikein osaa selittää)? Mulle näin kävi ja kun menin leffaan niin puff, kävi hassusti mun kuvitelmille, onneksi pääsin takaisin "omaan maailmaani".

Miku:
Mä henkilökohtaisesti tykkäsin kirjoista enemmän englanninkielisinä, vaikka suomennoksetkin ovat nättejä. Jotenkin kuitenkin alkuperäisellä kielellä niissä säilyy se jokin. Tutustuin kirjaan joskus viime talvena ja ihastuin heti. Rakastan sitä tarinaa ja kuvailua, Cullenit ovat aivan upeita ja Bella on ihastuttava! Uusikuu oli todella ahdistava kirja, jotenkin mulla on viharakkaussuhde Jacobiin.  ;D Hän on tavallaan niin symppis, mutta kun hän ei pidä Edwardista, en millään voi pitää tyypistä niin paljon kuin tahtoisin :-----D Jasper on muuten ihan suosikki Carlislen lisäksi!

Pelkäsin, mitä leffasta oikein tulee. Kävin sen sitten ensi-illassa katsomassa ja yllätyin, kuinka hyvä se oli! Näyttelijävalinnat tiesinkin jo etukäteen, pelkäsin vähän Edwardiksi valitun Robertin roolisuoritusta, mutta loppuenlopuksi sehän meni ihan nappiin. Tietenkään kirjojen pohjalta tehdyt leffat eivät ikinä ole täydellisiä, kaikkia on vaikea miellyttää samanaikaisesti, mutta minä tykkäsin! Robert oli roolissaan ihan hauska  ;D ja itse juoni oli saatu tiivistettyä ihan hyvin niin lyhyeeseen elokuvaan. Tosin jäin kaipaamaan lentokenttäkohtausta ja vähän ihmetytti se Edwardin ja Bellan puukiipeily. Olis vaan pysyneet siinä alkuperäisessä jutussa.

edit/ Lauren (anteeksi kun lyhennän), kirjoja lukiessa tarina vilisee silmissä aivan kuin elokuvissa. Niin käy kyllä aina kun luen jotain. Harmi, ettet pitänyt leffasta. Minusta Carlisle oli komea :--D Mutta niinku sanoin, kaikkia ei voi miellyttää.

toinen edit/ Culleneiksi ei mielestäni sovi kukaan mistään näytteliöistä, ne on muotutunu mun päähän täydellisinä jumalina, ei niin kauniita ihmisiä olekaan. Joten kun unohdin leffan ajaksi omat käsitykseni hahmoista, näyttelijät istuivat rooleihinsa oikein hyvin. :--)

Ginnysi:
odotinkin jo milloin aiheesta tulee topic ja nyt hän se ilmestyi :)
spoilaa elokuvaa


elokuvassta tykkäsin todella ja olen aivan erimieltä kuin Lauren Swann Cullenit oli vat todella hyvännäköisiä siis miellyttivät mun silmää, Edward varsinkin. Kirjoja en ole lukenut, enkä aio, koska pelkään että ne pilaa muistikuvani elokuvasta. hahmot oli leffassa tosi hyviä, näyttelijöille pisteet kotiin! Vampyyrit todella aidon oloisia.minkä oloinen on oikea vampyyri??  :D Balettisali-kohtaus oli mahdottoman hieno ja voimakkuus tuli hyvin esille...vampyyrit oli todella vampyyrimaisia  ;D

sikuriina:
En tiedä pitääkö spoilereista varoittaa erikseen, joten teenpä sen nyt varmuuden vuoksi.

Mä en ole lukenut kirjoja, mutta arvostelen työkseni elokuvia ja Twilight oli tietysti yksi listallani olevista leffoista.  Veikkaan että olen aika yksin mielipiteeni kanssa, älkää Twilight-fanit lynkatko mua :) Elokuvan nähtyäni en voinut valitettavasti muuta kuin ihmetellä, että mihin koko sarjan valtava suosio perustuu. Tarinassa oli potentiaalia ja mukana oli muutama aidosti mielenkiintoinen idea. Lopputulos jää kuitenkin pelkäksi pintaraapaisuksi. Ainoan plussan taisin antaa siitä, että elokuva avautui melkoisen hyvin myös kirjaa lukemattomalle.

Myönnän etten kuulu kohdeyleisöön. Olen varmaan hieman liian vanha ja lisäksi en ole kovin kiinnostunut vampyyreista. Mutta Twilight pitkästytti mut kuoliaaksi. Elokuvana se oli parhaimmillaan keskiverto kamaa ja mua vähän ärsyttää, että sellainenkin tekele rikkoo lipputuloja ja jättää jalkoihinsa monta huomattavasti parempaa leffaa. Tekivät mm. länsinaapurissa aivan loistavan elokuvan noista samaisista kuolemattomista olennoista, mutta Twilight jyrää, eikä kukaan varmaan ole edes kuullut kyseisestä leffasta.

Suurin osa näyttelijöistä oli keskinkertaisia ja heidän suuhunsa isketty dialogi kökköä. Robert Pattinson unohtaa näytellä ja ilmaisee itseään lähinnä tuijotuksen eri asteilla. Eniten pidin Kristen Stewartista Bellana. Bellan ja Edwardin tunteikas suhde hämmensi mua.  Leffassa oli ikävän sovinistinen sivumaku, vaikka kirja ja elokuva ovat molemmat naisen käsialaa. Tarina sijoittuu nykypäivään, mutta Bella edustaa perinteistä neito hädässä-arkkityyppiä. Edwardin omistushaluinen käytös ja yölliset vakoilut tytön ikkunan takana toisivat kaverille normaaliolosuhteissa lähestymiskiellon.

Elikkäs mielestäni elokuva oli huono. Tiedän kuinka valtavan suosittuja nuo kirjat ovat, mutta mulla ei ole mitään mielenkiintoa lukea niitä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta