Kirjoittaja Aihe: Kaksimielisesti ymmärrettävissä olevia kohtia Pottereissa  (Luettu 101301 kertaa)

Stoopid

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #20 : 14.07.2007 23:08:48 »
[size=75]Hehee :'D Nää on hyviä... [/size]

Muistaakseni GoF elokuvassa Hermione sanoi Ronille: "Mikä sai sauvasi mutkalle jälleen?" tms. :''''''D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Stoopid »
[size=85]Georg: olin melko yllättynyt eräässä konsertissa, kun jollakulla oli sellainen posteri, jossa luki "juodaan kokista nakujen huorien päältä" Se oli aika outo.[/size]

Scarlett

• Valvoja
  • If inconvenient, come anyway
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #21 : 14.07.2007 23:47:31 »
Feeniksin kilta on ainakin minun mielelleni kaksimielinen, nämä kaikki lainaukset siis siitä kirjasta.

"Minä yritän", Neville sanoi sukeana ja yritti niin kovasti, että hänen pyöreät kasvonsa kiilsivät hiestä.
"Harry, se taitaa tulla!" kiljaisi Seamus, joka oli tullut Deanin mukana elämänsä ensimmäiseen AK-kokoukseen. "Katso - äh - se hävisi... mutta jotain karvaista se selvästi oli!"

s. 731.

"Olin varma, että jos hän oivaltaisi, että meidän välinen suhteemme oli - ja oli aina ollut - läheisempi kuin rehtorin ja koululaisen."
s. 999. [size=75](Dumbledore puhuu Harrylle, ja 'hänellä' tarkoitetaan totta kai Voldemortia. Dumbledoren puheenvuoro on pitempi kuin tuo ja se sisältää kaksi kaksimielisyyttä, mutta lainasin vain sen paremman.)[/size]

"Minä luotan Severus Kalkarokseen", Dumbledore tokaisi. "Mutta unohdin - taas yksi vanhan miehen erehdys - että jotkut haavat ovat niin syvällä, etteivät ne parane. Luulin, että professori Kalkaros oli päässyt yli tunteistaan isääsi kohtaan - olin väärässä."
s. 1006

"Sano hänelle terveisiä!" Hermione huikkasi, kun Harry käveli salista pois. "Ja kysy mitä hänen... hänen pikkuystävälleen kuuluu!"
s. 1026.

[size=59]// Yay, 50. viesti o/[/size]
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Scarlett »

Byrce

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #22 : 15.07.2007 01:27:31 »
"Se oli mulla munasta asti." - Hagrid HBP:ssä, kun Hämäkäk kuoli. (Muistaakseni (: )
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Byrce »
I've been lost I've been found, I've been foling around
I've been hold, I've been told, I've been changing my mind
I've been up, I've been downn, come on in, take your time
I've been low, I've been high, I'm in love with this lie

Izanai

• saippuakuplakone
  • vaikka kuinka kovaa sattui
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #23 : 15.07.2007 11:22:30 »
Nämähän ovat loistavia! :D

Eilen lueskellessani illalla (yöllä) hämärässä valossa Feeniksin kiltaa, naurahdin hyvin pahasti:

"Nytkö juostaan isin luo vai? Pelkääkö isin pikkinen nyrkkeilymestari Harryn kauheaa taikasauvaa?" (s. 23)

Harry aikoi tunkea sauvansa kiireesti piiloon, mutta -
"Älä pane sitä pois, pöljä poika!" nainen kirkaisi.
(s.29)

Eivät kovin ihmeellisiä mutta yhden aikaan yöllä saivat minut hihittämään.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Izanai »

medicy

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #24 : 15.07.2007 17:53:08 »
"Tiesin, että se nousee takasin", Hagrid sanoi, ja Harry, Ron ja Hermione katsoivat häntä kauhistuneina.

En tiedä naurattaako muita, mutta itse repesin pahemman kerran.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut medicy »
[size=75]You need boundaries between you and the rest of the world.[/size]

Scarlett

• Valvoja
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #25 : 15.07.2007 20:40:58 »
"Oli julmaa", Dumbledore sanoi lempeästi, "että sinun ja Siriuksen yhteinen aika oli niin lyhyt. Raaka päätös suhteelle, jonka olisi kuulunut olla pitkä ja onnellinen."
Puoliverinen prinssi, s. 85.

"Fred ja George yrittivät pakottaa minut vannomaan sellaisen kun olin jotain viisivuotias. Melkein vannoinkin, pidin jo Frediä kädestä ja kaikkea, kun isä löysi meidät. Hän sekosi", Ron sanoi muisteloiden hohde silmissään. "Ainoa kerta, jolloin olen nähnyt isän yhtä vihaisena kuin äidin. Fred väittää, ettei hänen vasen pakaransa ole koskaan palannut ennalleen."
Puoliverinen prinssi taaskin, s. 352.

"Ai... joo... huispaus", hän sanoi, työnsi sauvansa takaisin farkkujen vyön alle ja haroi uupuneena hiuksiaan."
Puoliverinen prinssi vielä kerran, s. 440.

Droobles

• a hee hee
    • livejournal (friends only)
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #26 : 15.07.2007 21:08:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"
"Minä yritän", Neville sanoi sukeana ja yritti niin kovasti, että hänen pyöreät kasvonsa kiilsivät hiestä.
"Harry, se taitaa tulla!" kiljaisi Seamus, joka oli tullut Deanin mukana elämänsä ensimmäiseen AK-kokoukseen. "Katso - äh - se hävisi... mutta jotain karvaista se selvästi oli!"

s. 731.

"Minä luotan Severus Kalkarokseen", Dumbledore tokaisi. "Mutta unohdin - taas yksi vanhan miehen erehdys - että jotkut haavat ovat niin syvällä, etteivät ne parane. Luulin, että professori Kalkaros oli päässyt yli tunteistaan isääsi kohtaan - olin väärässä."
s. 1006

APUA!! XD Mie lähes kirjaimellisesti kuolin nauruun viime yönä joskus kahden aikaan näitä lukiessani, kun en sentään viitsinyt hohottaa ihan täyteen ääneen.

Tässä pari Feeniksin killasta, englanniksi.

"What d'you mean, I'm not brave in bed?" said Harry, completely nonplussed."
- p. 14

"What did he do to you, Diddy?" Aunt Pentunia said in a quavering voice, now sponging sick from the front of Dudley's leather jacket. "Was it-- was it you-know-what, darling? Did he use-- his thing?"
- p. 26

"He was rather taller than Snape, who, Harry noticed, had balled his fist in the pocket of his cloak over what Harry was sure was the handle of his wand."
- p. 520

"Well, we'll soon find out, won't we?" said Snape smoothly. "Wand out, Potter."
Harry moved into his usual position [...]

- p. 638

Ja lopuksi;
"That was me," he said. "I was slashed..."
- p. 289, UK

Voi onnea.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Droobles »
INSANITY IS FUN IF THAT'S THE WAY IT'S DONE

Suntsu

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #27 : 17.07.2007 12:27:10 »
Minä en koskaan ollut onnistunut löytämään Pottereista mitään kaksimielisiä lauseita, mutta nytpä löysin:

"Sinä olet siis sitä mieltä, ettei se liittynyt mitenkään siihen että Pimento koski minuun siellä jälki-istunnossa?" Harry kysyi.
(FK s.368)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Suntsu »

Iibis

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #28 : 17.07.2007 14:13:48 »
Feeniksin kilta on kyllä täynnä kaksimielisyyksiä ;D

"Tahtoisitko, että puhdistan korvasi?" tiedusteli George ja kaivoi pitkän ja kuolettavannäköisen metallikapineen yhdestä Sekon kassista.
"Tai minkä tahansa ruumiinosasi sen puoleen, me ei hirveästi nipoteta siitä mihin tökätään tuo", Fred Sanoi.

FK s. 418

"Minä riisuin sinut vaikka miten monta kertaa useammin kuin sinä riisuit minut-"
"Enkä riisunut vain yhtä kertaa, riisuin ainakin kolmasti-"

FK s. 481 (lauseet siis loppuvat juuri tuolla tavoin kesken kirjassa)

"Minusta he ansaitsevat aika tavalla enemmänkin kuin jälki-istuntoa", Pimento sanoi hymyillen entistä leveämmin.
Professori McGarmiwan silmät rävähtivät auki.

FK s. 503
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Iibis »
E: In the last chapter the hero finally realizes that he has loved the heroin, in this case that heroin being you, all along, and begs her to stay.
J: That's why it's called fiction.

Elenya

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #29 : 17.07.2007 17:35:34 »
Herra Weasley piti kätensä koko ajan takin alla, kun he kävelivät. Harry tiesi, että hän puristi taikasauvaansa.
FK s.156.
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Elenya »

meiram

• last.fm/user/infalli
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #30 : 17.07.2007 19:54:29 »
Onhan näitä, olen koneelle tallentanut >) Kiva kun joku muukin huomannut lukiessaan. Vielä muutama mitä ei ole mainittu:

Pollomuhkujen puristelu oli kuvottavaa mutta omituisen tyydyttävää puuhaa.
LP, s. 206

“Kultaseni, minun kamarini erikoislaatuiset selvännäkövärähtelyt epäilemättä kiihottivat sinua!”
LP, s. 607, Punurmio siis Harrylle sanoo.

Hän ei antautuisi Voldemortin leikkikaluksi ennen kuolemaansa… sitä tyydytystä hän ei Voldemortille soisi…

LP, s. 691, Harryn PoV siis >)

Malfoyn käsi lennähti sauvalle, mutta Harryn käsi oli nopeampi ja oli vetänyt sauvan esiin jo ennen kuin Malfoyn sormet olivat ehtineet kaavun taskuun.
FK, s. 1028 *virn*

“Noh, noh, pojat”, professori Lipetit kimitti nuhtelevasti. “Vähän vähemmän puhetta, vähän enemmän toimintaa… yrittäkääpä nyt…”
PP, s. 554, muistaakseni Lipetit Harrylle ja Ronille.

Ja sitten tämä ihana:
Harrya puolestaan huispaus ei enää kiinnostanut yhtä paljon kuin ennen; Draco Malfoysta oli kovaa kyytiä tulossa hänelle pakkomielle.  
PP, s. 440

Hienoa >)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut meiram »
Avataren tehnyt Lauren-rabbit DeviantArtista. Kiitos.

Elenya

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #31 : 18.07.2007 21:43:21 »
Ron oli ilmaantunut ovelle. Hänen ällistynyt katseensa siirtyi Harrysta, joka oli polvillaan sängyllä sauva ojossa kohti Seamusia... ;D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Elenya »

Fiorella

• Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #32 : 19.07.2007 23:19:53 »
Tähän törmäsin tänään.

"Ängetessään pimenevälle käytävälle Harryn ohi Zabini loi häneen törkyisen katseen, johon Harry vastasi kiinnostuneena."
PP, s.159

Ja tietenkin vanha juttu: (joka jostain syystä jaksaa aina naurattaa)

"Taikaministeri paljastaa itsensä vain jästien kulloisellekin pääministerille", Toffee sanoi ja työnsi sauvansa takaisin takkinsa alle.
PP, s.12

// Uusi havainto:

"`Selvä´, sanoi Harry, jolla oli mielessä painavampia asioita kuin Kalkaroksen jälki-istunto ja joka nyt etsi vaivihkaa katseellaan jonkinlaista vihjettä siitä, mitä Dumbledore aikoi sinä iltana tehdä hänen kanssaan."
PP, s.212
« Viimeksi muokattu: 21.07.2007 00:09:13 kirjoittanut Fiorella »
I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Elenya

• Vieras
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #33 : 20.07.2007 00:42:05 »
Lainaus
"Taikaministeri paljastaa itsensä vain jästien kulloisellekin pääministerille", Toffee sanoi ja työnsi sauvansa takaisin takkinsa alle.
PP, s.12

Tämä aiheutti totaalisen repemisen täällä ainakin. Missä on se pyörivä pää, kun sitä tarvittaisiin.  ;D
« Viimeksi muokattu: 20.07.2007 15:10:09 kirjoittanut Elenya »

Nelia

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #34 : 20.07.2007 11:45:11 »
Mulla on pieni yliväsymys ja nämä naurattaa ihan liikaa  ;D  

Tässäpä muutama, hieman pitkä:

Voro seisoi tavalliseen tapaansa ulko-ovella ja tarkisti, että jokaisella lähtijällä oli lupa käydä Tylyahossa. Tarkistus kesti tavallistakin kauemmin, koska Voro kävi jokaisen kolmasti läpi totuustutkalla.
"Mitä väliä sillä on, jos me sakakuljetetaan pimeyden kamoja täältä POIS?" kyseli Ron silmäillessään epäluuloisena pitkää ja ohutta totuustutkaa. "Eikö ennemmin kannattaisi tarkistaa, mitä me tuodaan tänne SISÄÄN?"
Vitsailullaan hän ansaitsi muutaman ylimääräisen tökkäyksen totuustutkalla ja hän uikutti edelleen kun he astuivat ulos tuuleen ja räntään.

(PP, sivu 261)

Harry puhuu Malfoysta:

"No, minä pidän häntä tästedes silmällä", hän sanoi vakaasti. "Ja heti kun näen hänen lymyilevän jossain, missä Crabbe ja Goyle pitävät vahtia, vanha kunnon näkymättömyysviitta saa kyytiä ja painun katsomaan mitä hän-"
Hän vaikeni, kun Neville tuli makuusaliin, toi tullessaan vahvan korventuneen kankaan tuoksun ja alkoi penkoa ehjiä housuja laukustaan.

(PP, sivu 419)
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Nelia »

Moriko

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #35 : 20.07.2007 11:52:45 »
Näitä lukiessa sai kyllä hyvät naurut 8'D

Nyt ei tule kyllä muuta kuin yksi mieleen:

PP s.99
"Älä viitsi!" Ron sanoi. "Olet ollut Dumbledoren kanssa!"
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Moriko »
... Really?

grii

• http://
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #36 : 20.07.2007 14:01:58 »
Näitä on ihana lukea :,,DD itse en kirjoista muista mitään, mutta GoF leffan lopussa on se loistava kohtaus, missä Harry ja Voldemort ovat hautausmaalla ja Harry seisoo siinä Valedron haudan päällä siinä kepin takana, juunou, ja sitä seuraa Voltsun repliikki "I can touch you...now!" ja erittäin epämääräistä ähinää ja voihkinaa molempien suusta ja kuvakulma on myös mielenkiintoinen. Hämmennyin pahasti 8DD
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut grii »
All you need is love:
Fred on George
Bill on Charlie
Dean on Sam

Scarlett

• Valvoja
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #37 : 20.07.2007 14:33:58 »
"Unohda nyt hetkeksi se muna!" Harry supisi kun professori Lipetit viiletti alistuneen näköisenä heidän ohitseen ja tömähti suuren kaapin päälle. "Minä yritän kertoa Kalkaroksesta ja Vauhkomielestä..."
Liekehtivä pikari, s. 505. [size=75](Harry puhuu Ronille.)[/size]

Kajo

• http://www.freewebs.com/koskelainen
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #38 : 20.07.2007 23:27:06 »
Aivaan loistavia juttuja, kuolin nauruun >:DD
Leffassa (feeniksin kilta) yksi aivan loistava, mutta sitä en laita kun pyydettiin ettei laiteta 8DD
Täytyykin lukea Potterit tästedes Sillä Silmällä >;D
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Kajo »
Kajo/Marilyn Manson on lempiparitukseni <3

Tällipajun kosto

(Ei otsikkoa)
« Vastaus #39 : 22.07.2007 19:01:39 »
Osan niistä mitä olen itsekin huomannut onkin tullut jo, joten en niitä toistele.
En ainakaan näin äkkiseltään huomannut, että tämä olisi jo mainittu:
(Hermionen & Ginnyn keskusteluun puuttuneelle Ronille vastaa Ginny. Harry kuuntelee ja luulee, että puhutaan rouva Weasleystä).
"Ah, niinpä niin, puolusta sinä häntä", Ginny kivahti. "Kyllä me tiedetään, ettet saa hänestä ikinä kylliksesi." Se oli aika omituisesti sanottu Ronin äidistä...
PP:ssä sivulla 101.
Luin tuon juuri äsken ja repesin  :D .
« Viimeksi muokattu: 01.01.1970 02:00:00 kirjoittanut Tällipajun kosto »
"Pessimismi on aivan turhaa, ei se kuitenkaan auta mitään."