Kirjoittaja Aihe: MCU/ Avengers: Sairaanfuckingkipeenraastavaa | S | Tony & Pepper  (Luettu 3988 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 442
  • ava by Rosmariini
Nimi: Sairaanfuckingkipeenraastavaa
Ikäraja: S
Fandom: MCU/Avengers
Paritus: Tony/ Pepper
Vastuuvapautus: Avengers kuuluu tekijöilleen, minä vain lainaan.
Tyylilaji: draama
Haasteet: Finfanfun1000 (59. Syntymä), Raskauden olematon keveys -haaste

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Fucking eli kuinka vauvoja tehdään

Äiti kielsi aina rikkomasta tyttöjen sydämiä. Isä ei kieltänyt mitään, koska ei ollut kotona, mutta olisi varmaan todennut, että pari sydäntä saa mennä rikki, kunhan et vain poika saata ketään raskaaksi. En ole saattanut. Kaikenlaisia yrittäjiä on kyllä ollut, monilla Stark Industriesin rikkaudet silmissä kiiluen. Osan todisteet ovat olleet niin heppoiset, että he karkasivat häntä koipien välissä melkein heti toimistooni sisään päästyään. Muutama vaati isyystestiä, mutta ne osoittautuivat aina negatiivisiksi.

Nyt asiat ovat toisin. Halusin saada Pepperin raskaaksi, en vain uskonut enää kykeneväni siihen. Avaruudessa vietetyt kuukaudet heikensivät minua enemmän kuin saatan ymmärtää. Ja silti raskaustestissä näkyi kaksi viivaa. Sain niin hysteerisen nauru- ja itkukohtauksen, että Pepperin piti taluttaa minut sänkyyn. Tunteeni, järkeni ja aivoni ovat riekaleina. Toivon mukaan olen kursinut ne kasaan, kun pikkuisemme näkee maailman.


Sairasta eli kuinka selvitä aamupahoinvoinnista

Pepper oksentaa vessanpönttöön. Nyt on iltapäivä, mutta aamupaholainen tulee tasan silloin kun sitä huvittaa. Pahoinvointikohtaukset kestävät vain tunnin kerrallaan, mikä on tietysti kätevää, sillä taloutemme käytännössä pysähtyisi, jos Pepper olisi poissa pelistä yhtään pitempään. Olen vielä niin heikko, että aamiainen olisi minun voimillani vasta lounasaikaan eikä meillä olisi enää puhtaita vaatteita.

Pepper tulee kylpyhuoneesta muutama vesipisara kasvoillaan. Hän kyselee vointiani, vaikka on itse vielä juuri loppuneesta höykytyksestä tuhkanharmaa. Mielleyhtymä on niin epämiellyttävä, että se varmasti kuvastuu ilmeeni kireydessä ja Pepper tekee omat päätelmänsä. Hän lähtee keittiöön etsimään colaa ja suolaista syötävää. Nousen hitaasti sohvalta – tietyt ruumiinosat tuntuvat edelleen rekan yli ajamilta – ja menen hänen peräänsä.


Kipeetä eli loppuraskauden kukoistus

Minä puuhailen vajassa ja Pepper puuhailee keittiössa ja kaikki on täydellisen idyllistä. Voisi melkein unohtaa, että vain hetki sitten puolet universumin asukkaista pyyhkäistiin hiekkana tuuleen. Raskaus pukee Pepperiä. Hän näyttää terveeltä ja hyvinvoivalta, vaikka vatsa on jo kasvanut isoksi. Minäkin olen alkanut pikku hiljaa näyttää jälleen ihmiseltä. Komealtakin, niin Pepper sanoo, mutta se johtuu hormoneista. Hän pitää postinkantajaakin komeana.

Puhun iltaisin vatsalle ja Pepper silittää tukkaani. Hän nauraa, kun selitän lapselle rakentamieni asioiden teknisistä yksityiskohdista tai mainitsen äidin kauneudesta. Kaikesta muusta puhuminen olisi liian kipeää. Cap ja muut lähettivät onnittelut, kun kuulivat raskaudesta. Se on ainoa heidän viestinsä, johon olen vastannut. Kyky kuulua heihin on valunut ulos minusta, mutta kenties palaa vielä joskus.


Raastavaa eli kohti synnytystä ja sen yli

Synnytyssali on sairaalanvihreä ja kliinisen valkoinen. Pepper kiroaa minua alimpaan helvettiin, kun vauva päättää olla itsepäinen eikä tule ulos parilla ensimmäisellä työnnöllä. On raastavaa, kun ei kykene auttamaan millään tavalla. Kätilö kehuu Pepperin pärjäävän hienosti ja kehottaa minua tukemaan puolisoani. Kättäni puristetaan niin lujaa, ettei siinä ole tuntoa varmasti vielä huomennakaan.

Pidän pientä nyyttiä sylissäni. Se vänisee ja vääntelehtii vähän, pieni tyttäremme, meidän Morganimme. Pepper lepää sängyssä vieressämme. Nyt kun Morgan on täällä, hän sanoo pehmeästi, ajattelitko kertoa hänelle ensin valon fysiikasta vai vauvanhuopien valmistuksesta. Hymyilen hiljaa itsekseni ja kuiskaan tytölle: rakastan sinua 3000 kertaisesti. 3000. Se on hyvä luku.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2019 20:33:54 kirjoittanut Kelsier »
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Törmäsin tähän puolisattumalta ja ihastuin, että tästäkin aiheesta on kirjoitettu! :) Tykkäsin Morganista NIIN paljon Endgamessa!

Tony/Pepper ei ehkä jostain syystä ole niin suosittu paritus ficeissä, mutta saisi olla. Sen verran ihania ovat yhdessä! <3 Olen itsekin vähän tästä perheestä kirjoittanut, mutten vielä viimeistellyt saati julkaissut, kun Tony on ollut itselle vähän vieraampi hahmo.

Tässä oli ihanaa se, miten Tony tokeni omasta voinnistaan ja alkoi huolehtia Pepperistä, mikä sai heidän suhteensakin pikkuhiljaa taas kukoistamaan.

Lainaus
Hän pitää postinkantajaakin komeana.
Jostain syystä repesin tälle ihan täysin.  ;D Minkähänlainen tyyppi siellä on ollut postinkantajana?

Hellyttävä pikku ficcinen. <3 Kiitos tästä!

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 202
Minun piti lukea ja kommentoida tämä jo silloin kun linkkasit tuonne Raskaus-haasteeseen, mutta jostain syystä se jäi. Nyt kun törmäsin tähän uudelleen tuolla FFF1000-listauksessa etsiessäni tälle viikolle kommentoitavaa, päätin tarttua tähän ja mikä onni se olikaan :D

Fio tuossa sanoikin jo, että tämä oli ihana ja olen niin samaa mieltä. Itselleni Avengers on hieman vieras fandom, mutta kyllä minä Tonyn tiedän ja Pepper selvisi sitten Googlettamalla, ja sitten muistinkin että näin juuri hetki sitten pieniä pätkiä jostain Avengers leffasta sivusilmällä missä nämä kaksi kävelivät jossain puistossa ennen kuin tuli tilanne päälle. Joten sattui monessa mielessä sopivasti tämä.

Olit rakentanut tämän kokonaisuuden kivasti ja tykkäsin miten tämän tekstin nimi nivoutui noihin neljään pätkään. Minäkin naureskelin posinkantajalle ;D ja lopetus oli uskomattoman suloinen! Myös tuo idyllinen hetki oli hellyttävä.

Muutaman typon bongasin tuolta, jos haluat korjata.
mutta ne osoittautuiva aina negatiivisiksi
Sairasta eli kuinka selvita aamupahoinvoinnista
Kättäni puristetaan niin lujaa, ettei siinä ole tuntua varmasti vielä huomennakaan. (ellei tässä sanavalinta ollut tarkoituksellinen?)

Kiitos tästä,
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 442
  • ava by Rosmariini
Fiorella ja Vendela: Kiitos kivoista kommenteistanne. Heillä on ollut komea urho postinjakajana (onneksi huonot kokemukset eivät karsineet pois Tonyn kaikkea sarkasmia ;)). Mukavaa että tykkäsitte.
Mun Wordissä ei olen suomen oikolukua lainkaan, niin tuollaisia vähän hölmöjä typoja jää, vaikka yritänkin itse oikolukea parhaani mukaan.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 398
  • and — the beginning
Pepperony on yksi minun isoimmista otpeista ikinä ja sillä saralla olenkin canonin kannalta todella onnekas. :----D Infinity Warissa jo puhuttiin lapsesta ja Endgamea odottaessa toivoin vain, että Pepper ja Tony saisivat lapsen ja olisivat onnellisia. Ainakin saatiin viisi vuotta juuri sitä, mitä toivoin. Voisin huolia siitä ajasta ainakin 90 eri elokuvaa, mutta onneksi on sentään ficit. Tämä on aivan ihana, en selviä ♥

Tämä itketti minua ihan kamalasti, luin tätä ihan kyynelsilmin ja henkeä haukkoen. Kirjoitat Tonyn näkökulmasta, ja vielä Tony kertojahahmona, niin hyvin että tämä on melkein raastavaa. Yleensä en tykkään minäkertojasta yhtään, mutta tässä se toimii. Tämä on samaan aikaan tosi valoisa ja kaunis, mutta tässä on hyvin myös läsnä menetys ja Infinity Warin jälkeisen elämän vaikeus.

Lainaus
Voisi melkein unohtaa, että vain hetki sitten puolet universumin asukkaista pyyhkäistiin hiekkana tuuleen.
Tässä kohtaa itkin ihan kunnolla ^^''

Kiitos tästä tekstistä, Pepper ja Tony ovat aivan ihania ja Morgan on luonnollisesti täydellinen. ♥ Kuvaat raskautta tosi, jotenkin, uskottavasti? Luonnokkaasti? Tässä on juuri tarpeeksi kaikkea, ei liikaa eikä liian vähän. ♥ Nätein mielikuva ehkä ikinä Tony höpöttämässä Pepperin masulle ja Pepper silittämässä tämän tukkaa ;;;

Lainaus
Pidän pientä nyyttiä sylissäni. Se vänisee ja vääntelehtii vähän, pieni tyttäremme, meidän Morganimme.
Tämä on vielä pakko lainata, koska. Minulle tuli niin selvä kuva tästä, Tony katsomassa haltioituneena Morganin pikkukasvoja ;;;

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 442
  • ava by Rosmariini
Aurinkolapsi: Mäkin pystyin helposti kuvittelemaan Tonyn lepertelemässä tiedejargonia masulle ;D Se on Tonyn oma parannuskeino traumoilleen. Pepper kyllä tietää sen. Voi :'( , ihana, että osuin tunteisiin! Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Noniin, nyt vihdoinkin saan aikaiseksi kommentoida tätä!

Ihan parasta, että oot kirjoittanut Tonysta ja Pepperistä, kun ne tosiaan tuntuu olevan vähemmän suosittu paritus ficeissä, ja siihen päälle vielä pikku-Morgan. Mun mielestä tää toimii oikein hyvin. :3 Todella tonymainen näkökulma siihen, miten muksu saa alkunsa ja mitä kaikkea tapahtuu ennen kuin Morgan lopulta syntyykään. Ja mitä kaikkea sille pikku pallerolle voikaan puhella.

Minä-kertoja on mulle aika vieras, mutta tässä sitä on käytetty oikealla tavalla, enkä usko että hän-kertoja olisi toiminut läheskään niin hyvin. Tulee hyvin esille se kehitys, minkä Tony joutuu käymään läpi ennen lapsen tuloa. Ja samalla myös hiukan surullinen sävy, kun taustalla on Thanos, Tonyn heikko kunto ja erillisyyden tunne muista.

Hän pitää postinkantajaakin komeana.
Siis tässä kohtaa putosin ihan totaalisesti, kun mulle tuli mieleen vaan Stan Leen postimiescameo ja Tony Stank. :DDDDDDD Apua.

Kokonaisuudessaan tämä oli oikein onnistunut pienine yksityiskohtineen ja lopetus kovin suloinen, osui minunkin tunteisiin sekä hyvällä että hiukan itkuisellakin tavalla. :3 Kiitos tästä.

Bannu Ingridiltä ♥

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 442
  • ava by Rosmariini
Tomsessed: Mulla ei käynyt tuo cameo mielessä ollenkaan, mutta ilahtusin kyllä Stan Lee postimiehestä, RIP. Ihanaa, että olet tykännyt tästä ja kiitos kommentoinnista! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
No mutta olipa tämä herttainen ja elämänmakuinen. 🥺🖤 Pepper ja Tony ovat lähes aina jääneet mieleni taka-alalle Marvelin shippejä tuumiessa, joten oli virkistävää hypätä sen pariin (ja palata kommentoimaan jokunen tovi jälkeenpäin, köh). 😄

Tony kertojana toimi kyllä hyvin, ja vaikka ensimmäisen persoonan kertoja onkin vähän vieraamman oloinen itselle, se tapaa mielestäni tuoda mukaan huimasti enemmän tunteita ja näkökulmaa kuin mitä ehkä kaikkitietävä kertoja toisi. Kuten sanottu, tässä oli viehättävän elämänmakuinen meno ja olisi näyttänyt hyvältä filmatisoitunakin. 🖤 Minulla ei ollut Endgamesta mitään ennakkotietoa aikoinaan, mutta Morganin läsnäolo oli oikein mukava yllätys. Niin riipaisevan suloista.

Kiitosta tästä! ✨

- Mai

PS: Niin suloinen tuo bannerin hai :3
« Viimeksi muokattu: 21.05.2023 17:45:53 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 442
  • ava by Rosmariini
Maissinaksu: Kiva, että tykkäsit kaikesta huolimatta Tonysta (meinasin ensin kirjoittaa Tomista ;D) minäkertojana. Tämä vastaus viipyi vähän niin bannerihaikin on jo ehtinyt uida muille vesille <3 Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)