Kirjoittaja Aihe: Minun vuokseni |S| Severus/Harry, kirje  (Luettu 2000 kertaa)

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Minun vuokseni |S| Severus/Harry, kirje
« : 12.06.2019 18:07:16 »
Nimi: Minun vuokseni
Kirjoittaja: Vlad
Ikäraja: S
Paritus: Severus/Harry
A/N: Siitä on varmaan vuosi, kun oon ficannut viimeksi ja olen vähän ruosteessa. Silti piti yrittää Finikesän kunniaksi kirjoitella edes jotain. Mitään kamalan suurta tai hienoa tästä ei tullut, mutta ehkä ihan riittävän hyvä. Täältä löytyy käsinkirjoitettu versio tästä, jonka yritin kirjoittaa kaunolla, koska eihän Severus nyt mitään muuta voi kirjoittaa. En osaa kirjoittaa kaunoa, en ainakaan kovin tasaisesti + tuota käsinkirjoitettua kirjettä on kirjoitettu viikko, joten käsiala on sen seurauksena jotain aivan kamalaa :D Allekirjoitus ei vastaa omaa käsialaani (kuten ei tuo muukaan niin suuresti, yleensä kirjoitan nopeammin ja huonolla käsialalla), mutta yritin matkia allekirjoituksessa Severuksen canon käsialaa. Osallistuu Finikesän lisäksi myös FanFic100:een sanalla 096: Oma valinta - Kirje


Potter,

kuinka idiootti sinun oikein pitää olla, että yrität keittää sudenmyrkkyjuomaa ilman että olen paikalla. Pitäisihän sinun tietää, ettei siitä voi seurata kuin silkka katastrofi. Sinulla ei kerta kaikkiaan ole minkäänlaisia lahjoja taikajuomien herkässä taiteessa – eli ole hyvä ja jätä se mestarille. Olen varma, ettet arvostaisi sitä, jos susihukkasi kärsisi virheellisesti keitetystä liemestä.

Älä huoli, en minä kirjoittanut pelkästään idiotismisi ja surkean ja odotetusti epäonnistuneen liemesi takia. Äläkä piittaa siitä, että tämän kirjeen toimittaa vieras pöllö. Hedwig oli jossakin toisaalla, joten koulun pöllö oli ainoa realistinen vaihtoehto – ihan kuin sinä siitä silti mitään ymmärtäisit. Kuinka monta kertaa minun pitää sinulle teroittaa, että Hedwig on aivan liian tunnistettava. Sinun tulisi pitää tarkempi huoli siitä, että käytät kotoperäisiä pöllöjä viestintään sen sijaan, että sinun tunnistettava lintusi hoitaa tehtävän. Kuinka monta kertaa minun pitää sanoa, että se virhe voi maksaa meidän molempien hengen? Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minä, että Pimeyden lordi tietää linnustasi, joten ei olisi tehtävä eikä mikään kaapata mokoma pölyhuiska kesken matkan. En voi käsittää, miten voit olla niin vastuuton!

Tyrmät ovat olleet sietämättömän tyhjät ja hiljaiset sinun ollessasi poissa. Ei sillä, että minä sitä kenellekään ääneen myöntäisin, mutta en voi mitään sille, että minulla on tyhjä olo silloin, kun et ole täällä. En voi yksin ollessani kuin ajatella hetkeä, kun taas palaat ja koska seuraavan kerran näen hymysi, joka ilahduttaa minua aina enemmän kuin sen ehkä pitäisi. Kesälomat ovat kammottavan tylsiä ilman meidän kaikkien suosikkijulkkista – eikä se helpota ollenkaan, että tiedän missä Albus pakottaa sinut elämään. Tekisin mitä tahansa, jotta voisin hakea sinut pois sieltä, mutta Albus pelkää sen asettavan minun asemani vakoojana Pimeyden lordin joukoissa vaaraan.

Älä tee mitään typerää, vaan tule kotiin turvassa ja ehjänä. Millään muulla ei ole minulle mitään merkitystä. Älä suututa perhettäsi, älä edes hiiskahda, mikäli se pitää sinut poissa ongelmista. Tiedän hyvin sen olevan vaikeaa, mutta tee se silti.

Minun vuokseni.

S
« Viimeksi muokattu: 12.06.2019 18:20:00 kirjoittanut Vlad »
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 405
  • ava by Sokerisiipi
Vs: Minun vuokseni |S| Severus/Harry, kirje
« Vastaus #1 : 05.10.2022 23:39:56 »
Moikka! Nostan tämän muutaman vuoden takaisin fikin esiin, sillä hain parituksella Severus/Harry täältä Finistä luettavaa ja löysin tämän! Onneksi! Olipa jotenkin ihana teksti. Myös todella Severusmaista, että aloitetaan kirje sillä, että haukutaan toista idiootiksi. Mutta kaikkien solvausten seasta kuului kuitenkin se todellinen hätä ja rakkaus, jota Severus yrittää piilotella sisällään. Kuinka Harry on kasvanut hänelle vuosien mittaan vain tärkeämmäksi ja tärkeämmäksi. Myös Dumbledoren kyseenalaisten toimintojen kritisoiminen toimii aina. Harryn lähettäminen vuodesta toiseen Dursleyille oli epäinhimillistä ja jotenkin oikein sydäntä kouraisi, kun luki, että Severus tekisi mitä tahansa saadakseen Harryn pois sieltä.

Lainaus
Sinä tiedät yhtä hyvin kuin minä, että Pimeyden lordi tietää linnustasi, joten ei olisi tehtävä eikä mikään kaapata mokoma pölyhuiska kesken matkan.

Tämä sai naurahtamaan!  :D

Kiitos ihanasta fikistä!  :)
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: Minun vuokseni |S| Severus/Harry, kirje
« Vastaus #2 : 06.10.2022 10:00:13 »
Olipa ihanaa että tämä on nostettu esiin, koska Harry/Severusta on aivan liian vähän :D

Ensinnäkin on sanottava että tuo käsinkirjoitettu kirje oli todella kaunis! Ja eipä Severus tosiaan mitään muuta voisi kirjoittaa kuin kaunoa ;D

Tässä kirjeessä oli hieno tunnelma. Severuksen luonne tuli kivasti esiin mutta myös aito tunne Harrya kohtaan. Lisäksi tuo odotus ja kaipuu toista kohtaan oli käsinkosketeltavaa :)

Kiitos tästä!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!