Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Toinen ulottuvuus

Cobra Kai: Kun on lupa tulla (K-11) Daniel LaRusso/Johnny Lawrence, angst, hurt-comfort, one-shot

<< < (2/2)

pohjan_neito:
Voooi tässähän vallan punastuu ☺️ Musta on niin kiva, et Cobra Kai-fandomissa on myös muita suomalaisia ja jos olisin tiennyt, et sulla on täällä iso kokoelma fikkejä suomeksi, ni olisin tehnyt tunnukset tänne jo aikoja sitten!

Ja re: Johnnyn alkoholismi, juu se on aiheena todella vaikea käsitellä itse sarjassa, joka kuitenkin on loppupeleissä komedia. Ja myös siitä kirjoittaminen fikeissä on haastavaa. Oon itsekin käsitellyt sitä vaan yhdessä fikissä. Mut mä oikeesti yllätyin neljännellä kaudella sitä kohtausta, missä Miguel talutti Johnnyn sänkyyn. Siinä kohtaa se Johnnyn alkoholismi tuotiin mun mielestä ekaa kertaa todella riipasevalla ja realistisella tavalla esille. Toivoisin niin, että Johnny pääsis tulevilla kausilla edes katkolle. Myös Danielin viinin ja koktailien lipittäminen kiinnittää välillä mun huomion, mut en tiedä yrittääks se sarja sanoa sillä mitään, vai onks Daniel vaan hyvien viinien ystävä, mut aika sienenä se sitä vinkkua aina välillä vetää🍷

jossujb:
pohjan_neto, ja onhan Finissä kaikkea muutakin kivaa! Tällaset foorumit tosiaan nykyään on aika hitaita ja hiljaisia, mutta toisaalta, siinä se on se hyvä puoli, että mitenkään joka päivä ei tarvii sivulla roikkua, että pysyy kärryillä.

Joo, mua ehkä jotenkin sattui eniten Miguelin ja Johnnyn välinen kohtaus, koska se oli hämmentävän uskottava siinä kaikessa säälittävyydessään. Eikä vaan siksi, että Johnnylla on ongelma, vaan että se niinku silmin nähden rikkoo jotain Miguelissa siinä samalla. Holismi on kyllä niin karsea sairaus.

Mäki olen huomannut että Daniel kyllä imee sitä punkkua siellä menemään xD En tiiä, varmaan sillä korostetaan sitä että on tiekkö amerikanitalialainen ja automiehellä rahaa laittaa kurkusta alas xDDD Mut varsinkin se, kun oleellisimmat avautumiset elämästä Johnnyn kanssa käydään aina baarissa, tai muuten vaan kaljoittelemassa, rupee mullakin vähän tikittään, et ootsä Daniel ihan varma että pystysit oleen tipattomalla esim. kuukauden? Eipä silti, vaikka ei olisi alkoholin kanssa ongelmaa, niin selvästi Daniel jollain määrittelemättömällä traumaperäisellä tavalla kipuilee myös kuten Johnnykin, sillä on vaan ollut edellytykset pitää kulissit pystyssä.

Pariterapiaa Johnnylle ja Danielille plz

jjb

Thelina:
Ihana tuo alkuteksti, että johnny nyt on alkoholisti, muttei Danielkaan mikään ihan terve ole :D luonnollisesti ajattelin, että otsikko viittaisi johonkin ihan muuhun tulemiseen, mutta tykkäsin kyllä tuosta Miyagin filosofiasta. Johnnyn oli siis tarkoitus tulla paikalle juuri tuona hetkenä, eikä hänen aikeensa olleet pahoja<3

Johnnyn vaatteet on kyllä sen näköisiäkin, että varmasti haisevat miedosti kaljalle :D mutta tämä on kyllä riipaisevaa: Johnnylla oli vaikeuksia, joista Daniel ei tiennyt mitään, näki vain sen jäljet. Samoin tämä: Se, että tuhoan elämäni perustuksia myöten sinun takiasi. Mutta ehkä tästä tuhosta seuraa jotain uutta ja hyvää, jos asiat Amandan kanssa ovat menneet miten ovat, eivätkä he enää pysty jatkamaan.

--- Lainaus ---Daniel ei voinut sietää Johnnya. Johnny oli saapas. Johnny oli karkea. Johnny oli limainen. Johnnylla oli käsittelemättömiä traumoja. Johnny oli myös tahattomasti hassu. Johnnyssa oli aina energiaa. Johnny osasi kannustaa. Daniel ei olisi osannut olla välittämättä hänestä.

--- Lainaus päättyy ---
Tämä kuvaa näitä kahta niin hyvin<3 hienosti muotoiltu, kun samassa kappaleessa näkyy tuo viha/inho ja rakkaus. Pidin tuosta loppupuolesta myös: luonnollisesti Danielin päässä alkaa pyöriä jos jonkinlaisia ajatuksia ja oli hyvä, etteivät asiat edenneet sen pidemmälle, kun kumpikin tiesi Johnnyn olevan liian humalassa. Lopussa oli kuitenkin pientä pehmeyttä, ihanaa! Kiitos tästä :)

Meldis:
Olen vieläkin vähän Cobra Kai -huumassa, vaikka viimeisimmistä jaksoista on aikaa, mutta sopi arpajaisia varten tulla kommentoimaan tätä, oli jäänyt väliin siinä alun ficcailuhuumassa. En tiedä miksi, koska tämä on aivan ihana, vaikka olikin angstinen ja alkoholin makuinen. Mutta hurt/comfort tässä oli se ihana osuus. Oli ihanaa, miten sekä Daniel että Johnny harmituksessaan päätyivät Miyagi-Dolle. Olit tosi hyvin kuvannut tuota Danielin kuumapäisyyttä, jonka Johnny mystisesti saa hänestä esiin. Jopa silloin kun Johnny ei ole paikalla, mutta hänestä on puhe. :D Se näkyi siinä myös, miten Daniel kyllä alkuun yritti rauhoittua Miyagin keinoin, mutta lopulta päätyikin tappeluun ja sillä tavoin sai tunteitaan ulos. Oikein hyvä tiivistys hänen hahmokaarestaan. :)

--- Lainaus ---Johnny oli saapas.
--- Lainaus päättyy ---

Thihhih, tämä nostatti virneen huulilleni. ;D Danielin kuvailu Johnnysta osui tosi kohdalleen, mitä hän ajattelee Johnnysta. Tykkäsin myös huomautuksesta Johnnyn vaatteiden hajusta, koska hän pesee ne liian alhaisessa lämpötilassa. :D

--- Lainaus ---Vaikka sanat olivat niin myrkylliset, niin kutsumalla Danielia Danieliksi vesitti kaiken, jos hänen tarkoituksensa olisi ollut loukata.
--- Lainaus päättyy ---

Tuntui tosi paljon siltä, että Johnny ei kauheasti edes ajatellut - eikä juuri tuolla hetkellä varmaan voinut koska alkoholi :D - mitä sanoi, mutta sepä aiheutti silti Danielissa turbulenssia, mikä on hyvin näille kahdelle ominaista. Daniel yliajattelee ja Johnny tekee ennen kuin ajattelee. Vähän kuin tuo Johnnyn sanat olisivat avanneet jotain Danielissa, kun sitten meni noin suutelemaan. Oli söpöä, että molemmat totesivat, että tämä alkoholin määrä ei ole sopiva tilanteen kehittymiselle. :3 Söpöä oli myös ehdotus, että Johnny muuttaisi dojoon asumaan, kun ei tunne oloaan turvalliseksi kotonaan. :'')
Kiitos tästä ihanuudesta! Onpa kivaa, että löytyy vielä paljon lukematonta Cobra Kaita Finistä. ^^

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta