Kirjoittaja Aihe: Young Royals: Modig, S, Wille/Simon (På svenska+käännös)  (Luettu 1758 kertaa)

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Otsikko: Modig
Fandom: Young Royals
Ikäraja: Sallittu
Kieli: Ruotsi (+ suomikäännös spoilerin alla)
Kirjoittaja:  Violetu

Summary: Willen kirje Simonille ykköskauden jälkeen (Wille tuskin kuitenkaan koskaan lähetti sitä).

A/N: Raapale (suomennos on mikro). Voi olla, että kerään tähän samaan lisää ruotsinkielisiä rapsuja, jos niitä syntyy. Enjoy!

***

Modig


Kära Simon,

Jag har tänkt på dig ganska mycket. På dig, och allt som gick fel mellan oss.
Det var mitt fel.
Jag var feg när du hade inget annat val än att vara modig.
Jag borde ha stöttat dig med allt, men jag slinkade iväg som en ynklig råtta.

I böcker är prinser alltid modiga, och jag är så besviken på mig själv.
Varför är det så svårt att bara säga:
“Ja, det var jag på videon, jag gillar män, och jag är faktiskt kär i Simon.
Om Sverige inte kan ta det, får Sverige vara utan kronprins.”

~Wille



***

Spoiler: näytä
Rakas Simon,

Olen ajatellut sinua aika paljon. Sinua ja kaikkea, mikä meni meidän välillämme pieleen.
Se oli minun vikani.
Minä olin pelkuri, kun sinun ainoa vaihtoehtosi oli olla urhea.
Minun olisi pitänyt tukea sinua siinä kaikessa, mutta minä luikahdin piiloon kuin säälittävä rotta.

Kirjoissa prinssit ovat aina urheita, ja minä olen niin pettynyt itseeni.
Miksi on niin vaikeaa vaan sanoa:
“Kyllä, minä olin sillä videolla, tykkään pojista, ja olen oikeasti rakastunut Simoniin.
Jos Ruotsin kansa ei kestä sitä, Ruotsin kansa saa luvan olla ilman kruununprinssiä.”

~Wille



« Viimeksi muokattu: 21.09.2023 11:28:49 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: Young Royals: Modig, S, Wille/Simon (På svenska)
« Vastaus #1 : 12.09.2023 12:20:17 »
En tiedä tästä fandomista yhtään mitään, mutta koska olen sysipaska ruotsissa niin päätin haastaa itseäni :D Näin lyhyt teksti ei tuntunut liian uhkaavalta, ja pidin googlekääntäjän turvana vieressä. Ja siis wau, ilokseni voin todeta että jopa ymmärsin pääpiirteittäin mistä oli kyse! Oon nyt ihan liian ylpee itsestäni :'D

Mutta siis, itse tekstiin - tää oli haikea, mutta samalla kuitenkin suloinen pieni teksti. Tässä ei onneksi tarvinnut fandomtietämystä, teksti aukesi kyllä loistavasti ilmankin. Ja joskus se nyt vaan on auttamatta liian myöhäistä, vaikka tajuaisikin olleensa pelkuri ja tehneensä väärin (varsinkaan, jos ei lopulta edes uskalla lähettää anteeksipyyntöä...) Vähän kyllä jotenkin ärsytti Simonin puolesta, että Wille on tuollainen housu, ryhdistäytys nyt!

Tää oli aika freesi kokemus, oli kiva lukea ruotsiksi ja huomata, että jotain pientä kielitaitoa on muka jäljellä ;D Kiitos tästä ♥


ava & bannu © Inkku

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Young Royals: Modig, S, Wille/Simon (På svenska)
« Vastaus #2 : 12.09.2023 16:41:37 »
Sniff! Voi Wille, miksi olet niin palikka. Surullinen pieni kirje! Kiva että suomennoskin oli mukana niin sai tarkistettua ne kohdat joita ei ymmärtänyt. 😆

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 899
Awww tämä oli symppis! Ja erityisesti iski tuo alku, että Wille tuskin kuitenkaan lähetti tätä. Näin se varmasti on  :'( Olipa hauska lukea ruotsiksi ja vielä tästä fandomista, mielelläni lukisin lisääkin :)
Never regret something that once made you smile.