Kirjoittaja Aihe: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale  (Luettu 1490 kertaa)

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« : 22.01.2015 09:56:30 »
Fandom: Kuroko no Basuke
Disclaimer: En omista hahmoja enkä maailmaa, enkä saa leikkimisestä muuta kuin hyvää mieltä.

Otsikko: Viherverikön viettelys
Kirjoittaja: Pics
Paritus: Midorima/Takao
Ikäraja: S
Genre: parodia, romantiikka
Summary: Eräs herkkä tunteidentunnustus.

A/N: Mulla oli hyvänä aikomuksena korkata tämä fandom jollain ihan muulla kuin täydellä parodialla, mutta minkäs teet. Yritin yöllä viihdyttää itseäni lukemalla ficcejä englanniksi, ja hivenen, hmm, turhauduin siihen, miten ärsyttävillä ja mielikuvituksellisilla tavoilla ficcarit yrittävät kierrellä sitä, etteivät vain joutuisi käyttämään hahmojen nimiä tai hän-pronominia.

Tässä turhaannuksessa muistin ikävästi yhtä aikaa kaksi asiaa. Ensinnäkin sen, että täällä on menossa Parodiahaaste, johon tämä nyt siis osallistuu, ja toiseksi Beyondin kanssa aiheesta käymäni keskustelun, jossa hän kovasti toivoi, että vielä jonakin päivänä joku viittaisi Midorimaan sanalla "viherverikkö". <3

Että nyt sekin päivä on sitten koittanut! ;D Täyttä parodiaa tavoista viitata hahmoihin. Tiedän että tämän olisi voinut tehdä vielä överimmin, mutta mun aivoihin alkoi sattua jo tämän takia, joten en kyennyt.



Viherverikön viettelys

Shūtokun pelintekijä suorastaan tärisi innosta ja hermostuksesta astellessaan pukuhuoneeseen. Hän ei henkilökohtaisesti juuri uskonut horoskooppeihin, mutta seurasi niitä yhtä kaikki, koska Midorima uskoi. Ja Oha Asan mukaan tänään oli paras mahdollinen päivä tehdä rohkea liike sydämensä valitun suhteen.

Takao hymyili korviin saakka kuvitellessaan, miten hämmästynyt silmälasipäinen poika olisi kuullessaan ystävänsä herkän tunnustuksen. Hän oli harjoitellut sitä peilin edessä koko aamun, heti horoskoopin kuuntelemisesta lähtien, ihan vain tehdäkseen lähtemättömän vaikutuksen viherverikköön.

Mustatukka oli juuri sitomassa koripallotossujensa nauhoja, kun joukkueen heittävä takamies ilmestyi pukuhuoneeseen päivän onnenkapine eli pehmopanda käsivarrellaan.

"Shin-chan!" pelintekijä tervehti iloisesti.

Pidempi poika vain nosti silmälasejaan ylemmäs teipatuilla sormillaan, joista Takaolla oli useita hyvin tuhmia fantasioita.

Tervehdyksen puute oli hitusen lannistavaa, mutta ei mitenkään epänormaalia, joten haukansilmäinen teini kokosi rohkeutensa ja työnsi ihastuksensa kohteen vasten pukuhuoneen seinää. Kauniit vihreät silmät levisivät tyrmistyksestä silmälasien takana.

"Mitä nyt?" viherverikkö kysyi.

"Minä... olen ajatellut jo pitkään miten sanoisin tämän, mutta... öh..."

"Me myöhästymme harjoituksista, joten ala puhua."

"Minä rakastan sinua!" mustatukkainen poika tunnusti sydän rummun lailla takoen.

Koripalloilijoiden välille laskeutui tukala hiljaisuus, joka ei kuitenkaan kestänyt kauan. Pidempi poika kietoi käsivartensa häkeltyneen pelitoverinsa ympärille ja kumartui suutelemaan nuorempaa kömpelösti.

Harjoituksista myöhästyminen ei enää kiinnostanut kumpaakaan teiniä, vaikka moisesta olikin rangaistukseksi luvassa salin siivoamista.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2015 10:07:48 kirjoittanut Pics »
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #1 : 22.01.2015 10:35:55 »
LOL! Tämä tosiaan kuvastaa hyvin sitä, miten nimien käyttöä vältellään. Tässä tulee yksi muakin usein ärsyttävä tapa vältellä nimien käyttöä, nimittäin pelipaikan käyttö. Mulla meinaa jäädä nykyisin urheiluficit kesken, jos tekstissä tulee vastaan pelipaikan käyttöä tyyliin "Philadelphia Flyersin puolustaja astui kauppaan." ;D En tiedä, miksi toi asia korpeaa mua niin paljon.

En ole oikein ikinä toisaalta tajunnut, miksi näitä käytetään niin paljon. Hyvän hämmennyksen sillä saa erityisesti aikaan silloin, kun ei tiedä ketä henkilöt edes on ja yrittää lukea ja sitten siellä tulee henkilöviittauksina pelkkää pidempää tai vanhempaa miestä, mustatukkaista ja pelintekijää (puolustajaa/hyökkääjää) niin eihän siitä ota selvää, kuka teki mitä. ;D Mutta luultavasti sillä ei ole yleensä väliäkään, koska kohdeyleisö on fandomin tuntevat, mutta moni teksti olisi ihan hyvä ja viihdyttävä, jos ei noi välttelyt olisi ylikäytettyjä ja sekoittaisi lukijaa tehokkaasti.

Tässäkin se tuli tosiaan selväksi, kun en tiedä yhtään ketä nämä henkilöt ovat ja sitten mietin, että onko Takao siis sama kuin toi alussa mainittu pelintekijä. Alussa oli kiva miettiä ylipäätään sitä, että niin mistä lajista olikaan kysymys, mutta sentään selvisi se, että pidempi oli se, jolla oli silmälasit.  ;D Viherverikkö on loistosana. Taidan alkaa myös käyttää haukansilmäistä teiniä. ;D

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 4 783
  • Not killing people is really hard.
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #2 : 22.01.2015 10:40:28 »
Fandomia en tunne, mutta koska parodiaa, niin pitihän mun tulla lukemaan.. Enkä kyllä joutunut pettymään. Ihan parasta, kun näinkin kliseisistä asioista kirjoitetaan parodiaa, eikä tätä jotenkin tuu ees ajateltua aina silloin kun kirjoittaa, kuinka paljon oikeasti itsekin välillä tulee vältettyä noita hahmojen oikeita nimiä ja keksiä tilalle mitä mielikuvituksellisempia kuvauksia...

Kuten jo sanottu, fandomista mulla ei ole tietoakaan joten mä en tiedä myöskään hahmoista juuri mitään, mutta ai että ihastuin tohon ilmaukseen viherverikkö :D Jotenkin niin, en tiedä, hauska keksintö!

Koko tekstissä on mun mielestä käytetty ihanasti kaikkia mahdollisia eri kuvailuja, jottei varmasti tarvitsisi käyttää hahmojen nimiä.. Mulla ei varmaan riittäisi mielikuvitus näin pitkälle, eli pisteet siitä! Tokihan tuon ois voinut överimminkin tehdä mutta noh, eiköhän tää ole ihan tarpeeksi.. :D Jos alusta ei olisi lukenut sitä, että tää on parodiaa, niin oishan tää varmaan mennyt ihan normificcinäkin. Tosin ehkä olisi tullut mieleen, että onkohan tämä parodiaa tunteiden tunnustamisesta ja fluffyisuudesta, tää sopisi kyllä sellaiseenkin ihan mainiosti :D
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #3 : 22.01.2015 12:10:11 »
OMG! :'D Istun tässä junassa yrittäen pysyä edes sen verran pokkana, ettei matkaseuralaiseni luule minun vinksahtaneen täysin. :D Helppoa pokkana pysyminen ei kuitenkaan ole, koska repeilen aivan liikaa sanavalinnoille.. Ihanaa, että viherverikkö arvoiseensa käyttöön, joskaan ääneen repeämistä ei voinut enää estää haukansilmäisen teinin kohdalla. ;D Ei saatana...

Anyway, kivaa, että olet korkannut tämän fandomin tehokkaalla parodialla. Heittävä takamies ja tummatukka päätyivätkin tässä kovin tehokkaasti yhteen, sillä tokihan Oha Asan neuvoilla potkii pitkälle, vaikka viherverikkö hieman hassusti ymmärtämätön onkin. ;D <3

Kiitos. <3 :-*
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

tellie

  • ***
  • Viestejä: 1 384
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #4 : 22.01.2015 12:43:53 »
Eih :D Koomisesti kyllä käytetty näitä. Erityisesti haukansilmäisessä teinissä oli sitä jotain, jota kovin usein räjäyttää tekotaiteellisuuspotin vakavasti otettavissa ficeissä.

Itse ficistähän en tosin tajunnut mitään, muuta kuin että joku tunnusti rakkautensa toiselle ja sit pussattiin :,D

Karvalakkirakastaja, minulla on teoria tämän ilmiön synnystä. Se on se, että kirjoittajat haluavat välttää toistoa (nimi ja persoonapronomini), mutta kirjoittavat tekstiä, joissa lauseiden subjekti on useimmiten henkilöhahmo. Subjekti täytyy aina silloin tällöin kuitenkin mainita, jolloin sitten tulee se efekti, että

Matti meni metsään. Hän näki metsässä paljon kantoja. Silti Matti kompastui yhteen. Hän kaatui naamalleen. Hänen naamaansa sattui.

vs.

Matti meni metsään. Metsässä oli paljon kantoja, joihin oli helppo kompastua. Ja niinhän siinä sitten kävi. Matti kaatui naamalleen ja naamaan sattui.

Okei, esimerkki aika 1/10 mutta yritän tässä sanoa, että nähdäkseni taustalla on tekstin rakentuminen tavalla, joka käyttää todella usein subjektina henkilöhahmoa -> tarve kirjoittaa haukansilmäisistä teineistä :P Toinen ratkaisu (imho sinällään aitoon) ongelmaan olisi tekstin rakenteen muuttaminen niin, että tekstissä on muitakin subjekteja kuin PH.
I am experiencing an unfamiliar sense of motivation.
- Kai, last of the Brunnen-G

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #5 : 23.01.2015 00:40:42 »
Toinen ratkaisu (imho sinällään aitoon) ongelmaan olisi tekstin rakenteen muuttaminen niin, että tekstissä on muitakin subjekteja kuin PH.

Tervetuloa passiivi-sävytteisen kerronnan ihmeelliseen maailmaan! Täällä on aika paskaa.

Viherveriköstä olinkin jo aiemmin kuullut, ja ehdottomasti näin hillittömän hieno sana ansaitsee päästä käyttöön, jopa ihan otsikkoon asti! Hajoilin kans aika helvetin huolella haukansilmäiselle teinille sekä paikalle purjehtivalla "joukkueen heittävälle takamiehelle", ei jessus  :D  Tässä oli mukavasti koottuna yllättävän pieneen pakettiin monet karmeudet, ja hihittelin sille, että oletettavasti keskenään about samanikäisten hahmojen kohdalla kuitenkin ikäero piti mainita.

Fandomia tuntemattomana lukijana putosin varsin tehokkaasti kärryiltä sen suhteen, että kuka tässä nyt teki ja mitä, mikä oli ehdottomasti plussaa. Parodiana tää osuu niin nappiinsa, että ah ja voih, eihän tässä voi kuin ihastella <3

Kiitoksia tästä, tälle aiheelle lollaaminen on kovasti lähellä sydäntäni.
sano mua rovastiks

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #6 : 06.02.2015 04:46:36 »
Karvalakkirakastaja: Taisit juuri sivuta yhtä seikkaa, jonka takia tulee tosi vähän luettua urheiluficcejä, sen lisäksi etten oikein tunne henkilöitä. Mäkään en halua lukea kauppaan astuvasta Philadelphia Flyersin puolustajasta. Ja just se, ettei hahmoja tunne, vielä korostaa hämmentyneisyyttä moisten viittausten keskellä, kun ei ole mitään käsitystä siitä, kuka pelaa missäkin. Oli pakko päästä parodioimaan tätä, ja mulla olikin salaa tavoitteena tiputtaa lukijat kärryiltä sen suhteen, mitä hittoa tässä tapahtui. ;D Haukansilmäinen teini kyllä ansaitsisi päästä seikkailemaan useampaankin tarinaan...

Lauchuo: Piti kirjoittaa aiheesta, koska tämä jurppii mua kun yritän lukea ficcejä. Totta on se, että tämä olisi voinut olla ihan tosissaankin kirjoitettu, olen tainnut joskus lukea pahempiakin viittausviidakoita kuin tämä. Mutta tämä ei olisi voinut olla tosissaan kirjoitettu mun ficci, helmasyntini ovat jotain ihan muita kuin tämä. ;D Heh, sisällön vakuuttavuus on näköjään täydessä linjassa viittausten tason kanssa, olisi mennyt kyllä fluffiparodiastakin.

Beyond: Viherverikkö tiputti mut penkiltä aikoinaan niin tehokkaasti, että jäi takaraivoon kaihertamaan. Ei saatana. <3 Oli ihan pakko toteuttaa parodia juuri tällä parilla, koska sen lisäksi että hinguin kirjoittaa heistä muutenkin, se antoi mahdollisuuden perustellusti käyttää tuota sanaa. Loistoa, että pidit myös haukansilmäisestä teinistä, olen siitä hurjan ylpeä. <3

tellie: Totta, haukansilmäinen teini on ehdottomasti jotain, mitä en haluaisi nähdä ficissä, joka yrittää olla vakavasti otettava. Corny. Kerrassaan loistoa, jos sisältö jäi tajuamatta, koska se oli tarkoituskin - itse tipun tällaisten takia aina välillä jos luen tuntemattomia fandomeita, vahinko kiertoon. :D Onhan noiden kiertelylle tavallaan olemassa oleva syy, jonka pystyn osittain tajuamaan, mutta kun se toisto on omasta mielestäni tuhat kertaa vähemmän häiritsevää ja huomiota herättävää kuin tällaiset.

Verinen Paronitar: Haukansilmäisen teinin ja joukkueen heittävän takamiehen romanssi puhkesi kukkaansa. <3 Musta tuntui, että lyhyt mitta oli tässä armollisin lukijoita kohtaan, ei tällaista kestä pitkälle. Ja ah, ihanaa että huomasit tuon nerokkaan nuorempi/vanhempi-kierron, olen siitä ylpeä. Kun siis hahmojen horoskooppimerkeistä päätellen ikäeroa on ihan useita kuukausia, niin on aika kekseliästä kiertää nimiä tällaisella keinolla. <3 ;D

Kiitoksia teille kaikille kommenteistanne, tätä oli kyllä hirmu hauska kirjoittaa. <3 Aihe ansaitsi mielestäni pilkkansa. ;D
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #7 : 26.09.2021 15:31:59 »
Voi apua ;D Joskus vuosia vuosia sitten oisin ollut ainakin puoliksi sokea kaikille tämmöisille hahmonimien kiertoilmaisuille (ja joo, tuli niitä muiden vaikutuksen takia käytettyä itsekin jonkin verran), mut ei voi oikee muuta ku nauraa ;D Voihan viherverikkö sentään. Ei todellakaan ole sana, johon oisin osannu odottaa törmääväni. Englanninkielisissä ficeissä joskus tullut vastaan "bluenette" ja kaikkea muuta hienoa, toi mennee samaan kategoriaan. "Haukansilmäinen teini" tollee sanaparina kyllä kuulostaa musta aika hienolta, mutta hahmon nimen välttämiseksi se on kyl aika hilpee/kauhee valinta 😂 Mut sopii hyvin tähän parodiaan, niin kuin kaikki selitykset pelirooleista ja pienistä íkäeroista. "Joukkueen heittävä takamies" on ehkä ihan kauheita. Siksi mä samalla rakastuinkin siihen ;D

Tää omalta osaltaan parodioi kivasti myös tommosia kliseisiä tunteiden tunnustamisia, joista tulee ihan mieleen se setti, jota tuli luettua joskus pikkuteininä (ei sentään kirjoitettua, niihin aikoihin kirjotin muutenkin shippificejä aika vähän).

Lainaus
Pidempi poika kietoi käsivartensa häkeltyneen pelitoverinsa ympärille ja kumartui suutelemaan nuorempaa kömpelösti.
Siis ei helvetti ;D Tämmösistä lauseista tulee ihan se tunne, että ois hypännyt noin 13 vuotta taaksepäin 🙈🙈 On kans niin hyvä, että vaikka nää hahmot mulle tuttuja onkin, en mä muista yhtään, kumpi on vanhempi 😂😂 Siitä oon aika varma, että Midorima oli pidempi, mut ääää, on kyllä niin ihanan kamalan hämäräperäistä.

Lainaus
Summary: Eräs herkkä tunteidentunnustus.
Tää summary on kans ihan huippu, kaikessa yksinkertaisuudessaan. Oli ihan helvetin herkkaa kyllä ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: KnB: Viherverikön viettelys, S, tuplaraapale
« Vastaus #8 : 27.09.2021 10:46:09 »
Viherverikkö.  :o
Olitpa saanut koottua hassuksi parodiapalloksi näitä sanahirviöitä joihin fikkimaailmassa niin usein törmää. Tai ennen ehkä törmäsi nykyistä enemmän.

Tykkäsin kovasti tästä (silti) sillä fandom on minulle hyvin uusi tuttavuus, jolloin myös parodia uppoaa paremmin.
Koripallon tuominen tähän mukaan pelitermejä käyttäen antaa tietysti takaportin sille ettei nimiä tarvitse käyttää. Tai ilmaisu viherverikkö, joka oikein pomppaa
tekstistä eikä jätä epäselväksi kenestä puhutaan. Kun tuo viherverikkö vielä kantaa mukanaan päivän onnenesinettä. Pehmopandaa!  :)