Kirjoittaja Aihe: Yuri!!! on Ice: Verraton varasuunnitelma, S, Emil/Mickey, ficlet  (Luettu 903 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Verraton varasuunnitelma
Kirjoittaja: Ayu
Fandom: Yuri!!! on Ice
Ikäraja: S
Paritus: Emil/Mickey
Genre: Kepeä draama, pieni fluff

Summary: Mickey nousi vuoteelta ja painoi sormillaan ohimoaan kuin käskien itseään keräämään hieman juhlatunnelmaa.

A/N: Puolikas tästä jumitti koneen tiedostoissa toukokuun lopusta alkaen, kunnes viimein sain sille sopivan lopun. :P Osallistuu Otsikkohaasteeseen (allitteroiva otsikko).



***



Hotellihuoneen sängyllä makoillessaan Mickey näytti hieman siltä kuin olisi kokenut olevansa väärässä paikassa tyystin väärään aikaan. Totuuden nimissä heidän oli ollut tarkoitus liittyä Saran ja muutaman muun seuraan aulabaariin jo hyvä tovi sitten. Hänen ehdotuksestaan, joka tuota pikaa oli muuttunut vaatimukseksi, he olivat hyödyntäneet minibaarin antimia leppoisasti ja ajantajun kadottaen, mutta muutama drinkkikään ei ollut laittanut menojalkaa liiaksi vipattamaan.

”Suoraan sanoen minua ei innostaisi lähteä mihinkään kauas”, Mickey mutisi.

”Sama vika”, Emil tokaisi nojatuolissa pötkötellessään. ”Vaikkakaan kauas ei tässä kohtaa tarkoittaisi kuin viittä kerrosta hissillä suoraan alas.”

Mickey nousi vuoteelta ja painoi sormillaan ohimoaan kuin käskien itseään keräämään hieman juhlatunnelmaa. Olivathan he sentään Barcelonassa, joten sitä suuremmalla syyllä siestan olisi ollut syytä muuttua fiestaksi mahdollisimman nopeasti.

”Se on kyllä totta. Emme voi antaa Saran odottaa enää.”

”Oikeastaan”, Emil aloitti, ”he eivät juurikaan ihmettelisi, vaikka jättäisimmekin väliin baarin ylihinnoitellut tarjottavat.”

”Miten niin? Mikseivät?”

”Ehdin jo vähän pohjustaa asiaa Saralle”, Emil virkkoi puhelintaan vilauttaen. Mickeyn pään päälle nousi saman tien tumma pilvi ja silmät kapenivat epäluuloisiksi viiruiksi.

”Mitä sinä rontti Saran kanssa viestittelet?!”

”Jäitä hattuun, Mickey hyvä! Saatoin hänen tietoonsa vain sen, että vaikutat olevan sen verran väsynyt ja päänsärkyä poteva, että paras vaihtoehto olisi todennäköisimmin pysytellä huoneen rauhassa.”

”Älä viitsi asettaa sanoja suuhuni ja ajatuksia päähäni!”

”Tottahan se on?” Emil huomautti asiallisesti. ”Näytät siltä, ettei kunnon uni olisi pahitteeksi. Sarakin se tuumasi, että osaat unisena olla varsin hapan, mikä näköjään todentuu parhaillaan. Kyllä Sara tietää.”

”Niin tekee”, Mickey murahti ja kellahti takaisin pitkäkseen. ”Mitäs nyt sitten?”

”Saat ainakin tehdä minulle ensin tilaa siihen”, Emil virnisti ponkaistessaan tuolista.

”Onko pakko?” Mickey mutisi, vaikka siirtyikin seinän viereen enemmittä vastalauseitta.

”Tämä on minun huoneeni ja sänkyni. Totta kai on!”

”Pitäisikö minun epäillä, että suunnittelit tätä kauemmin kuin annat nyt olettaa?”

Emil kääntyi kyljelleen Mickeyn puoleen kasvoillaan velmu hymy. ”Ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Suunnitelmat muuttuvat koko ajan ja paras taktiikka on sopeutua kuluvaan hetkeen.”

”Ihan varmasti... Oletkin sellainen mestari-improvisoija”, Mickey mumisi ääni väsymyksestä laahaten.

”Näin on marjat”, Emil tokaisi ja sipaisi kevyesti hänen hartiaansa. ”Sen kuin pistät pötköksi ja kiität aamulla hyvistä unista.”

”Se kävisi helpommin, jos lakkaisit hipelöimästä.”

”Lopetan ihan juuri.”

”Älä suotta.”




« Viimeksi muokattu: 05.02.2018 21:40:33 kirjoittanut Ayudara »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Kiitoksia, kuuskidi! ^^ Eihän tällaisessa lyhyehkössä pätkässä liiaksi tapahdu, mutta hauskin osuus oli miettiä dialogia. Emilillä ja Mickeyllä kun nyt on tuollainen omanlaisensa kommunikaatio. :D

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Tää on kyllä vinkeä kaksikko (niin parituksena kuin ihan kaverimielessäkin) vaikka ne mun Otayuri-obsession varjoon tuppaavatkin jäämään 😄 En oo varma oonko ees koskaan lukenut ihan vain heistä kahdesta mitään ficiä... No, tulipahan nyt korjattua sekin tilanne :D

Oikein soma pätkä mukavalla sanailulla sulta taas kerran (nää muutaman vuoden vanhatkaan ficit ei koskaan petä), etenkin mua riemastutti kohta "siestan olisi ollut syytä muuttua fiestaksi", se kun kuulosti niin kivalta. Kyllähän sen ymmärtää, jos ei baariin siirtyminen innosta (vaikka matka noin lyhyt onkin), itse oon vähän samanlainen - miks lähtee kotoota yhtään minnekään :D vaik sit ku lähtee nii yleensä on ihan hauskaa (ainaki siihen asti et my introvert ass saa tarpeekseen ihmisistä ja haluaa vaa haihtua ilmaan)

Mickey kuulostaa niin itseltään, tietty se on heti epäluuloinen kun kukaan kehtaa olla yhteyksissä hänen Saraansa :D Emilkin on oma tuttu kepeä ja hyväntuulinen itsensä, silloinkin kun tekee enemmän mieli jäädä rauhassa köllöttelemään :3

Lainaus
”Se kävisi helpommin, jos lakkaisit hipelöimästä.”
”Lopetan ihan juuri.”
”Älä suotta.”
Naawwss ♥ että sun dialogit osaaki saada mut hyvälle tuulelle :3 Ja koko tämä fici kyllä muutenkin ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中