Vapaa keskustelu > Saivartelija
Harry Potter
Fiorella:
--- Lainaus käyttäjältä: tirsu - 26.02.2025 21:49:42 ---Rachel Zegler, joka Lumikkia näyttelee, on sanonut jossain haastattelussa, että elokuvaan on muutettu se, mistä Lumikin nimi on peräisin. Nimi ei elokuvassa tule liittymään ihoon vaan lumimyrskyyn. Eli hahmo on nimetty samalla tavoin kuin Lumikki Once Upon a Timessa.
--- Lainaus päättyy ---
Ai siinä on tuollainen muutos. No se käy jo paremmin järkeen. :) (Olen kyllä sitäkin sarjaa katsonut, en olisi muistanut tuota. Mutta OUaT-Lumikki oli kuitenkin perinteisen Lumikin näköinen.)
Ja Meldis, mistäpä sen tietää, mikä on tuon Lithgown kanta koko asiaan. Voihan olla, että kannattaa, tai että on hänelle ihan yksi hailee. Kieltämättä tuo on asia, mikä varmaan jakaa ihmisten mielipiteitä ja mietityttää varmasti useimpia näyttelijöitäkin. Ja kuten sanotkin, monelle se voi olla merkittävä rooli, ettei ole varaakaan kieltäytyä, jos saa mahdollisuuden. Rikkailla ja kuuluisilla on tietysti eri tavalla mahdollisuus valita.
Violetu:
Lueskelin tänään jotain juttua tuon Potter-sarjan castingistä, ja Severus Kalkarokseksi oltiin sen mukaan mahdollisesti valitsemassa Paapa Essiedu, mikä pisti kyllä kohottelemaan kulmia.
Jotain puhetta siinä oli myös Dumbledoresta, mutta niitä kahta näyttelijävaihtoehtoa en enää muista.
Saattoi toki olla myös vanha juttu, koska sen mukaan päähenkilöiden esittäjät (oletan, että tarkoitettiin unelmatrioa) ovat edelleen hakusassa.
Olen taas siinä mielessä potterkuopassa, että viikonloppuna pelattiin yksi kuolonsyöjälarppi, ja pelaamani hahmo Bellatrix pääsi yllättämään sillä, että hänellä on sittenkin tunteita (siis muitakin kuin kostonhimoa ja ylenkatsetta). Istuin pelin loppupuolella eteisessä ja nätit pienet kyyneleet valahtivat molemmista silmistä, kun Bella selitti kyselemään tulleelle Evan Rosierin isälle, että Bella oli aina olettanut Narcissan menevän heistä ensimmäisenä naimisiin, mutta että nyt niin tuskin kävisi (koska Narcissa oli kuollut).
Fiorella:
Tuli googlettaessa vastaan tällainen video:
"If you're unsure about Paapa Essiedu as Snape, please watch this clip from the 1.30 minute mark. I kinda see it now..." Laitan K-18 -linkiksi siksi, että en kerinnyt katsoa tuota videoklippiä Hamletin kohtauksen näyttelijöistä syvällisemmin, mistä siinä puhuttiin, seurasin vain kehonkieltä vähän matkaa.
Ehkä jollakin tapaa paremmin voi tulkita valintaa tuon pohjalta, mutta en silti toivoisi tätä näyttelijää rooliin. Ei vastaa omaa mielikuvaani hahmosta, vaikka hyvä näyttelijä ilmiselvästi onkin. Jos tulee valituksi rooliin, toivottavasti todistaa kykynsä ja voittaa kaltaiseni epäilijät puolelleen.
Violetu, onpa kiva, että larppi inspiroi!
Eveliina L:
Ei ikinä Adam Driveriä Kalkarokseksi! Hajoan jos se tapahtuu. ;D Hajoan jo muutenkin jos näen sen jossain, koska sain pysyvät traumat Kylosta.;D
Mä oon sitten sitä kaartia jolle John Lithgow on tuttu vähän kaikenlaisista rooleista mutta varsinkin kahtiajakoisista rooleista ja koska mulle Dumbledore on hyvin kahtiajakoinen (muka välittävä mutta oikeasti itsekäs paska) niin mä veikkaisin että se istuu oikein hyvin tuohon rooliin. Ulkonäkö/väri -keskusteluun en ota osaa koska mun mielipide siitä on että mitä väliä. Ei mitään. Sukupuoli ja suuntautuminenkin saa mun puolesta vaihtua.
Kosmik:
--- Lainaus käyttäjältä: Eveliina L ---Ei ikinä Adam Driveriä Kalkarokseksi! Hajoan jos se tapahtuu. ;D Hajoan jo muutenkin jos näen sen jossain, koska sain pysyvät traumat Kylosta.;D
--- Lainaus päättyy ---
Kylo oli just noiden uusimpien Star Warsien parasta antia koomisuudellaan ja yliampuvuudellaan. XD En ole Driverilta nähnyt kuin ehkä pari kolme muuta elokuvaa. Oli hyvä Blackkklansmanissa. Se joku keskiaikaelokuva oli outo, en muista sen nimeä, mutta siinä taisi olla Matt Damonkin (jota en itse voi henkilökohtaisesti sietää). Driver sopisi mielestäni paremmin pienempiin elokuviin. Jotenkin tyypin näyttelijäntaidot menee pilalle noissa isoissa kassamagneeteissa, joissa hän joutuu näyttelemään stereotyyppisiä hahmoja.
Paapa Essiedu ilmeisesti nyt castattiin virallisesti Kalkarokseksi. Paha sanoa sinällään hänestä mitään, koska hän on mulle ihan tuntematon näyttelijä, mutta mielestäni hän on liian hyvännäköinen Kalkarokseksi. :D Hieman myös mietityttää se hahmon koulukiusatun tausta, jos kelmit on kaikki valkoisia, niin ajatuksena se on vähän häiritsevä. Mutta noin muuten olen avoimin mielin asian suhteen.
--- Lainaus käyttäjältä: Fiorella ---Jos minä saisin valita, niin toivoisin että HP-tulkinnoissakin väestön etnisyysjakauma olisi sen mukainen kuin on tuohon aikaan Englannissa ollut oikeastikin. Silloin se olisi todenmukainen tulkinta. Eipä sillä, että minua haittaisi sen kummemmin, mitä keksivätkään, mutta tykkäisin siitä, että huomioitaisiin todellinen historia jotenkin siinä, miten menneisyys esitetään.
--- Lainaus päättyy ---
Tähän vielä palatakseni. Mä taas näen ton silleen, että kun kyseessä ei ole mikään realistinen teos muutenkaan, kun Potterit kertoo noidista ja velhoista, lentävistä autoista, lohikäärmeistä ym. niin en anna tuolle etnisyysjakaumalle paljoakaan painoarvoa siinä kohtaa. Tuli mieleen yksi surullisenkuuluisa videopeli, kun porukka oli tyytymätön mm. siihen, että siinä oli tummaihoinen haltia. Se peli ansaitsi kritiikkiä tietyistä asioista, mutta toi oli ehkä omituisin syy vihata sitä peliä. Siis peli, jossa on lohikäärmeitä, aarnikotkia, haltioita ja kääpiöitä ym. niin tummaihoinen haltiahahmo on siinä kohtaa joillekin liikaa. ::) Ja mun mielestä sen hahmon tarina/kohtalo oli pelin onnistuneimpia asioita.
Jossain kohtaa väläytettiin Cillian Murphya Voldemortiksi ja nyt kun googlettelin, niin tuoreemman tiedon mukaan se olisikin mahdollisesti Oraven rooli, mikä kävisi enemmän järkeen, koska Orave on tarinassa mukana vain ekan kirjan ajan. Jotenkin vaikea nähdä, että noin ison luokan näyttelijä sitoutuisi olemaan sarjan loppuun asti. Mutta Meldiksellä oli hyvä pointti niistä Rowin transfobisista kommenteista, enkä mä senkään vuoksi toivoisi, että Cillian Murphy liittäisi itsensä millään lailla Pottereihin. Hän on käsittääkseni kuitenkin julkisesti ollut LGBT-myönteinen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta