Vapaa keskustelu > Saivartelija

Harry Potter

<< < (7/19) > >>

Kosmik:
Lol, olen jonne, enkä toi John Lithgow ole mulle näyttelijänä kovin tuttu, vaikka olen ilmeisen monta elokuvaa nähnyt, joissa hän on ollut. :D Ei ole silleen vaan jäänyt mieleen. Kieltämättä erikoista, että ei valittu brittinäyttelijää.

Nyt en näe enää mitään estettä sille, että Adam Driverille saataisi Kalkaroksen rooli, mutta helvetti varmaan jäätyy ennen kuin hänet saadaan Kalkarokseksi. ::) Ulkonäöltään hän on mielestäni ihan täydellinen Kalkaros ja näyttelijänä pidän hänestä myös. Jonkun huhun mukaan Paapa Essiedua olisi kai kysytty Kalkaroksen rooliin, mistä nousi joku paskamyrskykin näyttelijän ihonvärin takia. Mua aina naurattaa kun porukka repii perseensä, jos näyttelijä ei mätsää ulkonäöltään täydellisesti roolihahmoa, koska itse näen enemmän painoarvoa näyttelijän taidoilla ja kaikille pitää antaa mahdollisuus. Muutenkin koen vain hyvänä asiana, jos Pottereita vähän päivitetään enemmän nykyaikaan, ettei valtaosa hahmoista ole valkoisia.

Remoteness spectator:
Itselleni John Lithgow on tuttu jo lapsuudesta, koska hän näytteli aivan mainion pääroolin komediasarjassa Kolmas kivi auringosta. Sen jälkeen hänet on nähty mm. Dexterissä sarjamurhaajana (josta hän sai huimasti kehuja), ja esimerkiksi Interstellarissa. Arvostan siis häntä kyllä suuresti näyttelijänä, mutta Dumbledore hahmona vaatii omasta mielestäni tietynlaista rauhallista ja pehmeää viisautta, tietynlaista "ukkimaisuutta", enkä ole oikein varma osaanko vielä kuvitella häntä olemuksen puolesta rooliin, vaikka näyttelijäntaidot ehdottomasti riittävätkin jos hän perehtyy lähdemateriaaliin :D (toisin kuin Gambon)

Mielestäni Dumbledoren siniset silmätkin ovat tärkeät! Sitten on tietysti vielä aksentti, mutta luin kyllä jostain kehuja hänen brittiaksentistaan, vaikka yleensä amerikkalaisnäyttelijöiden brittiaksentit ovat... noh, kenties hieman vähemmän vaikuttavia. Tai ehkä meillä sitten tulee olemaan Dumbbis joka puhuu amerikkaa xD Kaiken kaikkiaan sanoisin että mielestäni huonomminkin olisi voinut valita, ottaen huomioon, että Michael Gambon ei ollut itselleni Dumbledore millään muotoa.

Käsittääkseni muita näyttelijöitä ei ole vielä julkaistu, vaikka noita huhuja Paapa Essieduasta ja muista on ollutkin. Veikkaan, että kohta alkaa pikkuhiljaa tippumaan muitakin roolituksia, koska käsittääkseni kuvaukset ovat kohta alkamassa.

Fiorella:
No, jos tuon Lithgowin ylle kuvittelee ison parran, pitkän tukan ja noidanhatun, niin kaipa se siinä menee kuin joku muukin.

--- Lainaus ---Dumbledore hahmona vaatii omasta mielestäni tietynlaista rauhallista ja pehmeää viisautta, tietynlaista "ukkimaisuutta"
--- Lainaus päättyy ---

No sitä ei kyllä Gambonissa ollut yhtään...  ::)

Samaa mieltä Kosmikin kanssa siitä, että Adam Driverissa olisi näöllistä Kalkarosmaisuutta kiitettävästi. Jota taas tuosta Paapa Essieduasta puuttuu täysin, vaikka ei ihonväriin mentäisikään.

--- Lainaus ---itse näen enemmän painoarvoa näyttelijän taidoilla ja kaikille pitää antaa mahdollisuus. Muutenkin koen vain hyvänä asiana, jos Pottereita vähän päivitetään enemmän nykyaikaan, ettei valtaosa hahmoista ole valkoisia.
--- Lainaus päättyy ---
Tästäkin olen samaa mieltä siinä mielessä, että näyttelijässä moni muu asia ratkaisee enemmän. Kun itse aikoinaan kävin katsomassa sen Kirotun lapsen Lontoossa, Hermionen näyttelijä oli tummaihoinen. Teatterissa tämä vielä korostuu televisioon verrattuna, koska ihonväriin ei kiinnitä huomiota kaukaa, mutta näyttelijäntaitoon kylläkin! Oli erinomainen Hermione, enkä huomioinut sen kummemmin muita ominaisuuksia, koska hahmo oli täysin tunnistettavissa.

Sen sijaan en tykkää siitä, jos väkisin pitää keksiä sellaisista hahmoista eri näköisiä, jotka ovat juonellisesti merkityksellisiä. En ole nähnyt itse, mutta kuulin jostain että Lumikista on tehty tai ollaan tekemässä versio, jossa Lumikki on tummempi, mikä minusta on täysin asiaankuulumatonta, koska koko Lumikin idea on se, että "iho on valkoinen kuin lumi, posket punaiset kuin veri, ja tukka musta kuin eebenpuu", niin kuin sadussa sanotaan. Siksihän Lumikin nimi on juuri Lumikki. Sen sijaan merenneitohan voi olla ihan minkä värinen ja näköinen tahansa, koska vaikka nyt Disneyn piirretyssä Ariel olisikin vaalea ja punatukkainen hahmo, niin Andersenin sadussa sitä ei muistaakseni ole mitenkään määritelty.

Jos minä saisin valita, niin toivoisin että HP-tulkinnoissakin väestön etnisyysjakauma olisi sen mukainen kuin on tuohon aikaan Englannissa ollut oikeastikin. Silloin se olisi todenmukainen tulkinta. Eipä sillä, että minua haittaisi sen kummemmin, mitä keksivätkään, mutta tykkäisin siitä, että huomioitaisiin todellinen historia jotenkin siinä, miten menneisyys esitetään.

Meldis:
Ilmeisesti Lithgown sopimus ei ole viimeistelty, studio itse suoristi huhuja, että asia ei ole vielä lyöty lukkoon, tiedä sitten, mitä se tarkoittaa, kun Lithgow itse kuulosti aika varmalta asiasta.

Minun on pakko sanoa, että minulle on tosi surullinen uutinen, että niin iso nimi kuin Lithgow ilmaisee noin julkisesti olevansa halukas näyttelemään sarjassa, joka rahoittaa Rowlingin vihaa. Olen ymmärtäväisempi nimettömiä näyttelijöitä tai muuten tuotantoon kuuluvia kohtaan, koska jotenkin ne laskut on maksettava, mutta Lithgown on sen verran iso nimi, että hänen ei ole pakko ottaa roolia vastaan. Hän valitsee mieluummin tehdä rahaa ja mainetta, joita hänellä on jo runsaasti, kuin näyttää ettei suostu tukemaan Rowlingin transfobiaa.

tirsu:

--- Lainaus käyttäjältä: Fiorella - 26.02.2025 16:45:38 ---Sen sijaan en tykkää siitä, jos väkisin pitää keksiä sellaisista hahmoista eri näköisiä, jotka ovat juonellisesti merkityksellisiä. En ole nähnyt itse, mutta kuulin jostain että Lumikista on tehty tai ollaan tekemässä versio, jossa Lumikki on tummempi, mikä minusta on täysin asiaankuulumatonta, koska koko Lumikin idea on se, että "iho on valkoinen kuin lumi, posket punaiset kuin veri, ja tukka musta kuin eebenpuu", niin kuin sadussa sanotaan. Siksihän Lumikin nimi on juuri Lumikki.

--- Lainaus päättyy ---
Rachel Zegler, joka Lumikkia näyttelee, on sanonut jossain haastattelussa, että elokuvaan on muutettu se, mistä Lumikin nimi on peräisin. Nimi ei elokuvassa tule liittymään ihoon vaan lumimyrskyyn. Eli hahmo on nimetty samalla tavoin kuin Lumikki Once Upon a Timessa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta