Vapaa keskustelu > Saivartelija

Harry Potter

<< < (4/10) > >>

Meldis:
Katsoin tänään Anniversary-ohjelman myös ja ihan sinun kommenttisi takia, marieophelia, päätin katsoa kuitenkin, vaikka en ollut aikonut alun perin jasiisihanlaillisestikatsoinsen.

Spoiler: näytäEn olettanut olevani niin investoitunut koko ohjelmaan, mutta sepä olikin tosi kiva ehkä juuri siksi, että ei ollut suuria odotuksia. Osa asioista oli tuttuja minullekin, mutta oli hauskoja uusia tietoja esim näyttelijöiden koe-esiintymisistä. Kikatin alussa aika paljon, kun esim James ja Oliver kertoivat juosseensa ostamaan samanlaiset paidat koe-esiintymiseen, koska kaikilla muillakin kaksosilla oli mätsäävät paidat. ;D Tai kun Tom kertoi, miten Jason Isaacs oli ollut kuin Jekyll ja Hide siirtyessään Luciuksen roolista omaksi itsekseen. Hillittömän hauskoja tarinoita, enkä ollut suurinta osaa mielestäni kuullut. Ja mielestäni oli paljon hauskempaa kuulla, miten näyttelijät ja tuotantoihmiset asioista kertoivat. :) Nuoret Dan, Rupert ja Emma olivat tosi suloisia ja nuorista näyttelijöistä olikin paljon materiaalia, mitä en itse ollut nähnyt. Kolmikon koe-esiintymismatsku oli tosi mielenkiintoista katsottavaa. Memoriam-kohdassa olin ihan kuollut, pelkkää vesiputousta. Kaiken kaikkiaan pidin tosi paljon, vaikka lopulta mitään uutta ja ihmeellistä ei siinä näytetty ja syvemmällekin olisi voinut sukeltaa, kuten Emman ja Rupertin pohdintoihin siitä, että harkitsivat jättää elokuvien teon kesken. Tykkäsin tosi paljon myös tuotannosta, olin täpinöissäni alussa, kun kaikki alkoivat ilmaantua ruutuun ja kerronta oli mielestäni viihdyttävää. :)

Fairy tale:
Mulla ei ole Anniversary 20th:sta mitään ihmeempää sanottavaa kuin että itkin melkein koko ohjelman läpi.  ::)
Palaaminen jonkin äärelle on jotenkin aina yhtä koskettavaa ja herkkää. 

Thelina:
Minäkin katsoin tuon 20 v. juhlaohjelman ja tykkäsin kyllä!

Spoiler: näytäKaikki tiedonmuruset ja back stage -materiaali oli kivaa katsottavaa, koska en ole koskaan ollut mikään leffojen suurfani, vaikka toki niistä pidän, joten en tiennyt kaikkia juttuja entuudestaan. Oli ihanaa ja tunteikasta nähdä tuttuja kasvoja, pätkiä elokuvista ja niiden taustalta sekä kaikenlaisia muisteloita. Mutta kuten marieophelia sanoi, eipä mihinkään ehdi tuon pituisessa ohjelmassa kauheasti syventyä, kun kahdeksan elokuvaa on muisteltavana. Kaikki näyttelijät, joilta olisi ollut hauska kuulla kommentteja, eivät olleet mukana, mutta eipä sillekään varmaan mittään voi. Ohjelmassa oli monia sitaatteja Pottereista, mitkä oli toki ihania, mutta esim. It matters not what someone is born, but what they grow to be sai vain harmittelemaan, että eipä J.K. itse näemmä allekirjoita näitä omia viisauksiaan : / no, se on toista keskustelua se ja tykkäsin siis ohjelmasta todella paljon: alkoi tehdä mieli katsoa kaikki elokuvat putkeen ja monessa kohtaa sai nauraa ja toisaalta oli itku silmässä. Meldiksen mainitsemassa rakkaudella muistaen -kohdassa etenkin (suren etenkin viime vuonna menehtynyttä Helen McCrorya) sekä Emman ja Rupertin keskustellessa. Meldis mainitsi muitakin hyviä kohtia, esim. Jamesin ja Oliverin sekä Jason Isaacsin jutun! Nauratti myös, kun Helena pisti Danin lukemaan jonkun kortin tms, jossa Dan kirjoitti että olisinpa kymmenen vuotta vanhempi niin olisi jotain mahdollisuuksia :D

//ai niin, sen vielä unohdin, että oli hauskaa kun ohjaaja puhui Tom Feltonista Puoliverinen prinssi -elokuvassa ja sanoi sanoneensa silloin jotain että ”jos saamme edes yhden ihmisen sympatiat Dracon puolelle, niin tämä elokuva on onnistunut” - melkein viittasin että täällä yksi, terveisin Draco-fani since The Half Blood Prince Movie :D enpä tosin tainnut olla ainut…

rosegold:
Onko teillä mitään mietteitä tuosta HBO Maxille työstettävästä suuresta Harry Potter-sarjasta? Itse olen jotenkin sellainen, että vaikea uskoa koko projektin olemassaoloon ennen kuin se on katsojille tarjolla :D

Mullakin on oma historiani Harry Potterin kanssa. Hain kirjastosta tuon kuvitetun Azkabanin vangin ja on kai se nyt myönnettävä, että oma maku on muuttunut. Mua ei vain yhtään kiinnosta sitä lukea. Fantastic Beasts jotenkin kiinnostanut itseäni viime vuosina enemmän. On kuitenkin hyviä muistoja ja arvostus koko ilmiötä kohtaan. Maailman hienointa oli olla yksillä synttärijuhlilla vieraana vuonna 2002, kun juhlallisesti katsottiin Viisasten kiveä VSH-kasetilta :D Silloin kun sain viidennen kirjan käsiini, luin sitä hirveällä tarmolla 1000 sivua päivän aikana ja seuraavalle päivälle jäi vielä se pikku pätkä.

valokki:
Mulla ei tulevan sarjan suhteen ole mitään kovin voimakkaita tunteita suuntaan tai toiseen. Oikeastaan unohdan välillä kokonaan sen, että se ylipäätään on tulossa, koska en jotenkin osaa odottaa sitä yhtään. Veikkaan, että mielenkiinnosta katson kyllä ainakin muutaman jakson ja päätän vasta sen jälkeen, viitsiikö sitä lähteä sen enempää hypettämään vai ei, mutta näin ennakkoon on odotukset aika matalalla. Uskon kyllä, että laadultaan voi olla hyväkin sarja tulossa ja onhan sarjassa paljon enemmän potentiaalia kertoa se kirjojen tarina syvällisemmin kuin elokuvissa jättämättä hahmoja tai juonenkäänteitä pois. Elokuvat eivät koskaan olleet mitään suuria lemppareitani suurimmaksi osaksi juuri sen takia, että olin niin uskollinen kirjoja kohtaan, että en oikein leffojen ilmestyttyä meinannut sietää sitä, kuinka paljon kaikkea olennaista oli jätetty pois ja mutkia oli vedetty suoriksi. Mutta näyttelijöistä ja musiikista tuli itselle sen verran rakkaita, että on vaikea edes kuvitella joitain muita heidän saappaissaan.

Olen vähän lukenut kommentteja sen suhteen, että jos kerran halutaan HP-maailmaan sijoittuva sarja tehdä, miksei sitä tehdä esimerkiksi kelmeistä. HP-maailmassa olisi vaikka ja mitä kaiveltavaa ja tutkittavaa, joten on vähän tylsää, että päädytään tekemään kirjoista sarja, vaikkei elokuvistakaan ole vielä niin pitkä aika. Kuuntelen tällä hetkellä vielä kelmien Tylypahka-ajoista (ja no vähän sen jälkeenkin sijoittuvasta ajasta) kertovaa podficiä All the Young Dudes, ja olen tässä moneen otteeseen kuunnellessa miettinyt, miksi ihmeessä sarjaa ei tosiaan tehdä vaikkapa kelmien ajasta Tylypahkassa ja ensimmäisestä velhosodasta, sillä tämä olisi niin paljon mielenkiintoisempaa ja toisi paljon kaikkea uutta ja syvyyttä myös Harrynkin tarinaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta