Kirjoittaja Aihe: Hän haki tanssiin | K11 | Kertoja/nainen | Angst  (Luettu 972 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 437
  • ava by Rosmariini
Ficin nimi: Hän haki tanssiin
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: K11
Tyylilaji/Genre: Angstaus draama
Paritus: Kertoja/nainen
Haasteet: Originaalikiipeily: koska anarkia! (sana 86. epätoivo)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


”Hän haki tanssiin, mä sanoin vie sä,
hän oli tuoksu mun tukassa ja hiessä, hänen suunsa suolaiselta maistui
Huomenna hän järkyttyy ja se on mun vika, se on mun syy.
Ja vaikka aivan samalta kuin silloin tuoksuu tahmee maa,
nyt jalan alla se upottaa”

Maija Vilkkumaa: Kristallitiara



Ilta, humalluttava ilta. Pieni ääni takaraivossa yrittää muistuttaa, että minun ei pitäisi hakea tuota naista tanssimaan, mutta nousuhumalainen ja huumaantunut tajunta talloo sen alleen. Tiedän, että hän on täällä minun takiani ja mikään ei ole hormonihuuruiselle miehelle sen houkuttelevampi ajatus. Menen ja pokkaan. Häntä naurattaa.
 
”Oletko ihan varma?”

Kiusoitteleva kysymys. Tietysti minä olen. Otan häntä kädestä ja vedän mukanani lattialle. Olen huono tanssija, mutta hän ei välitä. Käteni eksyvät hänen lanteilleen ja tuon vartaloni lähemmäs. Hän tuoksuu hirvittävän hyvälle. Nainen ei estele ja takaraivoni pikkuääni pääsee hetkeksi kirkumaan kuinka minua käytetään hyväksi. Voimansa tunnossa oleva mieleni kuitenkin hiljentää sen jälleen. Minähän aion ottaa tänään juuri sen mitä saan enkä missään nimessä ainakaan hävitä ja luikkia häntä koipien välissä kotiin.
 
Sänky on minun. Kaadan hänet siihen koko painollani. Hänen avonaiset hiuksensa sekoittuvat sormiini, kun yritän suudella häntä. Nainen haukkoo henkeään ja minä teen samoin. Huohotusta ja hikeä, hänen kätensä liikkuvat selkäni päällä. Iho maistuu yhtä aikaa makealle ja suolalle. Hetki, koko hetki on niin viettelevä, etten haluaisi sen koskaan loppuvan. Jälkeenpäin hapuilen hänen jo nukkuvia kasvojaan. Itsevarmuus asuu vielä kanssani ennen nukahtamista ja aamuun on ikuisuus.
Todellisuus. Se iskee kylmällä kämmensyrjällä naamaan. Vieressäni on tyhjää, mutta keittiössä kolisee. Voi helvetin helvetti, mitä minä tein. Ja mitä hän kysyikään, sanoin varmasti kyllä. Hän tulee makuuhuoneen ovelle kuppi kädessään.

”Sinä lupasit.”

Siihen kulminoituu koko meidän yömme, muuta ei tarvitse sanoa. Tietenkin minä lupasin, minä teen niin joka kerta. Päähän sattuu, krapula ja omatunto soimaavat.

”Minun pitää mennä nyt. Tiedot ovat keittiönpöydällä.”

Ja hän menee, ovi käy. Suihkun alla pää alkaa selkiintyä. Laura, minun on sanottava jotain Lauralle. Tai ehkä jätän sanomatta, tiedän ettei nainen jätä merkkejä itsestään; paitsi ne työkeikan tiedot, mutta ne olen jo visusti mapittanut oman mieleni sopukoihin ja paperi on mytyssä taskun pohjalla. Vesi valuu pitkin selkää ja viemäristä alas. Toivon hetken, että viemäri tukkeutuisi ja voisin hukkua lattialle tulvivaan veteen. Väännän kuitenkin hanan kiinni ja kääriydyn kylpytakkiin, jota en käytä juuri koskaan. Paitsi silloin kun olen itsesäälin vallassa.
 
Siemailen lasista halpaa appelsiinimehua ja katson ikkunasta ulos. Mieleeni ampaisee muisto siitä, kuinka nainen vielä ennen vaatteiden riisumista kysyy olenko ihan varma. Päänsärkyni pahenee hetkeksi. Minun pitäisi oppia sanomaan ei, sillä vaikka teeskentelen tietämätöntä, silti oikeasti tiedän, että nainen lopettaisi heti, kun sanoisin tuon taikasanan. Mutta addiktin on vaikea kieltäytyä riippuvuutensa kohteesta.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: Hän haki tanssiin | K11 | Kertoja/nainen | Angst
« Vastaus #1 : 03.05.2021 21:13:51 »
Kommenttikampanjasta iltaa o/

Tämäpä oli mielenkiintoinen. Tykkäsin tuosta lopun twististä, pelkäsin pettämistä tai jotain sellaista ensin 🤔
Näiden kahden suhde jäi mietityttämään. Selvästi he tuntevat toisensa, mutta onko kyseessä sitten kaksi addiktia, vai miksi he päätyvät toistensa vuoteeseen kerta toisensa jälkeen...
Mieskertojan mielestä nainen kuitenkin selvästi lopettaisi, jos kertoja vain sanoisi ei, hmmmm.
Miksi nainen sitten lähtee juttuun aina kerta toisensa jälkeen(?) mukaan, jos tietää kertojan tilanteen...
Onko näillä joku hiukan sairas leikki/testi, jossa testataan kertojan itsehillintää, joka pettää kerta toisensa jälkeen 🤔
Ja ovatko Laura ja nainen sama henkilö, tämä jätti kyllä mieleeni paljon kysymyksiä pyörimään :)
Ehkä pitäisi tietää/kuunnella tuo alun biisi, että saisi paremmin otteen tästä?

Tykkäsin itsesäälikylpytakista, inhimillinen ja söpö yksityiskohta. Muutenkin oli mukavaa lukea jotain, joka pisti miettimään oikein kunnolla, kiitän :D

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 437
  • ava by Rosmariini
Vs: Hän haki tanssiin | K11 | Kertoja/nainen | Angst
« Vastaus #2 : 04.05.2021 12:58:53 »
Violetu: Laura ja salaperäinen nainen ovat eri ihmisiä. Laura tosiaan kertojan tyttöystävä ja nainen tämän pomo. Eli tässä pelataan valtapeliä. Kertoja saadaan yhä uudelle ja uudelle työtehtävälle seksillä, hän kun on addiktoitunut pomoonsa nimenomaan seksuaalisesti (muuten heidän välillään on vain asiallista työtoveruutta, jos niin voi sanoa). Mutta siis kirjoitin tämän tosi monta vuotta sitten ja kaivelin nyt pöytälaatikosta... Biisi ei liity tähän muuten kuin, että tarina on saanut inspiraation lainatusta kohdasta, sen syvällisempää tuntumusta ei siis tarvitse ;) Kiva, kun nappasit tämän kommenttikampanjasta, luit ja kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)