Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Kirjeitä (Vähän ennen välirikkoa), S, Regulus ja Sirius Musta

(1/4) > >>

marieophelia:
Nimi: Kirjeitä (Vähän ennen välirikkoa)
Kirjoittaja: marieophelia
Ikäraja: S
Tyylilaji: kirjedraama
Haasteet: 12+ virkettä

A/N: Ficci koostuu Siriuksen ja Reguluksen toisilleen lähettämistä kirjeistä syksyllä 1971, jolloin Sirius aloitti Tylypahkan. Tämä on kirjoitettu 12+ virkettä -haasteesta saamieni sanojen pohjalta. Sanalista löytyy alhaalta. Jätin allekirjoitukset kirjeistä pois, koska pelkäsin niiden rikkovan haastetta. (Ehkä Sirius ja Regulus muutenkin tiesivät, keneltä kirje on.) Kävin henkistä painia asian kanssa koko eilisillan.

Kaikenlaiset kommentit otan ilolla vastaan!



Kirjeitä (Vähän ennen välirikkoa)


Regulus,

oletan, että olet jo aamutuimaan virkeänä hereillä, senkin pahainen pikkulintu. Alahan kaivertaa hautakiveä äidille. Kirjoita siihen: WALBURGA HAPANNAAMA MUSTA, kuollut häpeään 2.9.1971. Ilman mitään katumusta hänen esikoisensa nimittäin ilmoittaa, että lajitteluhattu sijoitti hänet Rohkelikkoon! Että sellainen avada kedavra meidän sukupuun ylimielisimpään haaraan. Oikeasti varoitan, että juokset jonnekin vintille piiloon ennen kuin äiti herää. Sinun kannattaa pitää kiirettä. Ja ota ruokaa mukaan!

      
         ***


Sirius,

sain viestisi. Kaiversin kiven, mutta laitoin siihen sinun nimesi, sillä äiti aikoo murhata sinut. Täällä ei muutenkaan ole mikään juhlatunnelma. Oljo maalaa minun huonettani vihreällä ja hopealla. Suolana surkeaan tunnelmaan on vielä sekin, että isä aikoo haastaa Tylypahkan tai Dumbledoren tai lajitteluhatun oikeuteen, eikä muusta puhu. Sen ei ole tarkoitus olla mikään vieno huomautus koulun toimintatavoista, vaan meille on kutsuttu ties ketä Korkeimman Velholain Lapsipykälien asiantuntijaheppuja. Ehdotin, jos minä otan käärmeen lemmikiksi ja annan sen nimeksi Salazar, mutta kukaan ei kuunnellut.



         ***

Regulus,

hitto täällä linnassa on viileää. Joka soluni tai atomini tai mikä lienee on jäässä. Sain muuten melkein raipasta, kun umpihullu vahtimestari alkoi hutkia minua ja Jamesia, kun me vähän pelleiltiin lämpimiksemme käytävällä. Vilautin ukolle vaan paljasta pakaraa ja huusin, että turha haaveilla.



         ***

Sirius,

minun on pakko saada tämä kipu ulos! En minä halua kuulla, miten sinä vaellat ja törttöilet käytävillä, tajuatko! Äiti ja isä ei puhu kuin sinusta, kaikki muu on niille täyttä usvaa. Kai minä olen niin hyveellinen, ettei minusta tarvitse välittää, mutta minä haluaisin, että joku kysyy edes KERRAN, mitä minulle kuuluu.

laita vaikka joku pörheä karvalakki päähän, jos on kylmä. Pidä sitä vaikka yölläkin.






Spoiler: näytäsanat: virkeä, kivi, hapan, ilman, haara, juosta, sinä, ja, viesti, murhata, juhla, vihreä, suola, vieno, käärme, viileä, atomi, raippa, paljas, kipu, vaeltaa, usva, hyveellinen, pörheä, yö.




hiddenben:
Olet kyllä niin kekseliäs näiden tekstiesi kanssa, että yllätyn positiivisesti ja ilolla joka ikinen kerta ;D Tämäkään teksti ei ollut poikkeus, tämähän oli tosi hulvaton ja hyvin veljesmäinen kirjeenvaihtoficci! Tämä on myös hauska tapa lähteä toteuttamaan haastetta, en nimittäin muista lukeneeni aiemmin 12+ virkehaastetta kirjemuodossa. Minua ei haitannut se, että kaksikon allekirjoitukset jäivät puuttumaan. Pikemminkin se tuntuu sopivan heidän luonteeseensa, kun kumpikin on jo juoksemassa seuraavaan paikkaan heti saatuaan lyhyen kirjeensä rustattua. Ei siinä ehdi mitään allekirjoituksia vielä jäädä sutimaan :D

Tykkäsin kovasti tästä Reguluksen ja Siriuksen välisestä kirjeenvaihdosta ja siitä, miten hyvä suhde heillä tässä vielä on. Otsikko on sinänsä todella hyvä, sillä se muistuttaa veljesten tulevaisuudesta ja tekee siten ficistä hieman haikeamman - ja ehkä sitäkin ihanamman. Siriuksen tapa kertoa asioista on aivan hulvaton ja mielestäni on jotenkin söpöä, miten Regulus yrittää vastata tuohon hulvattomuuteen mahdollisimman hyvin. Pikkusiskona koin aina nuorempana, etten koskaan osannut vastata isosiskolle yhtä kekseliäästi kuin hän, ja tässä olin aistivinani vähän samanlaista menoa :D Ehdottomia suosikkejani olivat nuo hautakiven kaivertamiset sekä tämä:


--- Lainaus ---Vilautin ukolle vaan paljasta pakaraa ja huusin, että turha haaveilla.
--- Lainaus päättyy ---

Ah, Sirius ;D Aivan mahtavaa. Olisikin hauska lukea enemmän kelmit ja Voro -ficcejä. Pidin tästä kovasti! Ainoastaan atomi-sana iski sanalistasta silmään, mutta se taitaa olla tämän kierroksen vaikein sana muutenkin (itselleni ainakin) :D Olit kuitenkin käärinyt sen hyvin tuohon soluni tai atomini tai mikä lienee -kohtaan, mikä selitti hyvin sen, että Siriuksella on sanat vähän hakusessa ja nuo nyt ovat niitä, mitkä tulivat mieleen. Hyvin suoriuduttu siis! Muita sanoja en meinannut edes huomata paitsi vasta sitten, kun aloin niitä oikein toden teolla etsiä :D

Huikean hauska teksti, kiitos kovasti tästä! :)

marieophelia:
hiddenben, olipa helpottavaa saada kommentti tähän. Ja vielä noin ihana kommentti<3

Minulle jäi jotankin levoton olo julkaisun jälkeen, kun mietin, tajuaako näitä kukaan kirjeiksi, jääkö tarina liian kesken, pitäisikö olla yhtenäisempi teksti, kun haasteesta kyse ja ties mitä höpsöyksiä, joita nyt voi tulla mieleen. :D Mutta huoh, miten kiva kuulla, että allekirjoituksettomuus ei haitannut (mun mielestä näytti vaan jotenkin epäsymmetriseltä, kun kirjeissä on kuitenkin alkutervehdys) ja että se sopisi hahmojen luonteeseen. Ja niinpä, Siriuksella on ainakin tosi kova kiire lähettää tuo ensimmäinen kirjeensä ennen kuin Walburga herää :D Hyvä huomio myös tuo, että Regulus varmaan matkisi Siriuksen tyyliä ja tapaa kirjoittaa. (Niin munkin pikkusiskoni olisi tehnyt ;)) Hyvä, jos Sirius kuulosti hauskalta ja vallattomalta: pidän näistä hahmoista ja ylipäätään Mustan suvusta kovasti, joten haluaisin todella tehdä heidän luonteilleen oikeutta teksteissäni.

Hahhah, atomi oli tosiaan hankala ympätä tähän. Samoin suolassa jumitin jonkin aikaa. Mietin, jos Oljo vaikka puhdistaisi jollain suolaliuoksella hopeita, mutta en tiedä kiinnittäisikö Regulus sellaiseen niin tarkkaa huomiota :D

Kiitoksia (jälleen) hirmuisesti!<3

Kaarne:
Heihoi kommenttikampanjasta! Tulen varmaan jo heti huomenna kommentoimaan tätä tekstiä uudelleen ja virkeämmillä aivoilla, mutta koskapa velvollisuus on nyt täytettävä eikä kello odota, niin aloitetaan tästä :D

Ensinnäkin: ah, olitpa saanut upeasti mukaan tämänkertaisen virkehaasteen vaikeatkin sanat! Ne solahtavat tekstiin oivaltavasti ja hauskasti. Ehdoton lempparini oli kyllä kaikessa yksinkertaisuudessaan tämä:


--- Lainaus ---Joka soluni tai atomini tai mikä lienee on jäässä.
--- Lainaus päättyy ---

Tai mikä lienee. :D Huikeaa ja sopii aivan täydellisesti tämän ficin keveään tunnelmaan. Oli ylipäätään ihanaa lukea tällaista kevyttä ja hauskaa kirjelmöintiä Siriuksen ja Reguluksen välillä, vaikka otsikko oikeastaan sitten särkeekin sydämen. (Rakastan suuri tällaista haikeutta ja viiltävyyttä: sitä, kun kaikki on näennäisesti vielä hyvin, mutta surua ja synkkiä pilviä kohoaa jo horisontissa. Tässä tekstissä parasta oli se, ettei mikään otsikkoa lukuun ottamatta oikeastaan viittaa siihen, että pian kaikki särkyy. Se sysää pallon todella vahvasti lukijalle: lukija tietää, mutta Siriuksella ja Reguluksella ei ole vielä aavistustakaan. Ah! Ihanan traagista, ja siksi hauskuudestakin tulee jotain kaunista ja herkkää ja syvää. Todella taidokas yksityiskohta, siis se, että saa otsikon muuttamaan tekstin lukemista noin paljon.)

Mutta! Lisää ajatuksia luvassa huomenna tai tiistaina. :D Nyt on aivot hajalla kaikesta mahdollisesta, mutta tämä oli ihanaa luettavaa, ja palaan todella mielelläni pidemmän kommentin kera!

marieophelia:
Kiitokset kauniista kommentistasi ja että ylipäätään valitsit tämän tekstin Kaarne! En kyllä keksi, mitä enempää näin lyhyestä tekstistä voisi sanoakaan. Jos sekä nauratti että sydän särkyi, se lienee paras kommentti, jonka voi saada <3

Kiitoksia paljon ja kiitos myös, että aiemmin olit laittanut yhden pikkutekstini kommenttikampanjaan, ilahduin siitä ihan hurjasti! :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta