Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Rinnakkaistodellisuus

Yuri!!! on Ice: Lähempänä sinua (S, Otabek/Yuri, oneshot)

<< < (3/3)

Larjus:
Vuorna: Mulla on niin paljon Otayuria listassani, että ellen erikseen tee fandomrajoituksia niin kyllä sieltä aika suurella todennäköisyydellä saa Otayuria valittua (ja jos ei saa niin niitä voi ottaa omin päinkin :D). Ihana kuulla että Kielimuuri-haasteeseen kirjoittamani ficit kiinnostavat, koska varmaan määristäkin huomaa, että oon kirjoittanut näitä enemmän kuin mielelläni.

--- Lainaus ---Oon tosi iloinen että näitä tykkäät kirjoittaa, koska mä suorastaan rakastan lukea näitä.
--- Lainaus päättyy ---
♥♥ Kiitos ♥♥

Otabek ja Yuri on keskenään niin söpöjä ja symppiksiä, että ei heistä kovin muunlaista tekstiä saakaan aikaiseksi :3 Aattelisin, että Otabek ei ole oikeastaan koskaan kokenut heidän välillään olevan minkäänlaista kielimuuria, sillä hän puhuu venäjää siinä missä kazakkiakin (kokee osaavansa ilmaista itseään molemmilla kielillä täysin ja ongelmitta), ja venäjä on kieli, joka on aina ollut osa hänen elämäänsä. On varmasti paljon asioita, joista hän on tottunut puhumaan nimenomaan venäjäksi eikä kazakiksi. Headcanonini mukaan Otabek käyttääkin niin venäjää kuin kazakkia ongelmitta melkein missä tahansa tilanteissa, mutta perheen kanssa hän puhuu lähes yksinomaa kazakkia. Ja ehkä juuri se onkin se seikka, minkä takia Yuri kokisi pääsevänsä kazakkia osaamalla vielä lähemmäs Otabekia, tämän elämän jokaiseen osaan, kuulumaan siihen perheeseen, joka hänellä on syntymästään asti ollut. Ja lisäksi kielet ovat aina tiukasti sidoksissa ympäröivään kulttuuriin, niin ehkä kazakin kielen kautta Yuri oppisi ymmärtämään jotain osia kazakkikulttuurista ja siten myös Otabekista.


--- Lainaus ---Mua kiehtoo ihan hurjasti tämmöiset kieliasioihin keskittyvät tekstit, pitää varmaan kanavoida tää kiinnostus kirjoittamiseenkin!
--- Lainaus päättyy ---
Oooo kirjota ihmeessä! Kielet on niin mielenkiintoisia, ja niistä kertoville ficeille on kyllä aina paikkansa Finissä! Lisäksi mä luen niitä oikein mielelläni.


--- Lainaus ---Tässä tykkäsin myös Yurin ja Bekan sanailusta. Ulkopuolisen korviin se saattaa vaikuttaa vittuilulta, mutta oikeasti kysehän on vain rakkaudesta <3 Ja heille lämminhenkinen naljailu sopii vallan mainiosti! Tätä oli ihana lukea, arkisöpöily-Otayuri on aina kivaa ja tässä oli nätisti sekoittunut pehmoilu mutta myös semmoinen syvempi merkitys.
--- Lainaus päättyy ---
Naawws, kiitos ♥ Mun mielestä Otabekille ja Yurille ehdottomasti kuuluu pieni naljailu osoittamaan suhteen lujuutta ja läheisyyttä, vaikka ulkopuolisen korviin se voisi ilkeältä kuulostaakin. Ja siellä välissä on aina ihan selvällä hempeilylläkin paikkansa, koska viime kädessä nämä kaksi on mun silmissä molemmat aikamoisia pehmoja (toisilleen) :3

Iso kiitos ihanasta kommentistasi ♥ Toivottavasti Otayurini (ja muutkin ficini) ilahduttavat jatkossakin!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta