Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Rinnakkaistodellisuus

Multifandom: Sä oot niin kuin pakkanen | S | Ronja/Peppi

<< < (4/5) > >>

Angelina:
niiina: Se on just noin, kaikki muutenkin tulee aina vauhdilla kun sitä ei odota, tai nimenomaan silloin kun ei haluaisi :D Harvemmin saan kuulla että jokin kirjoittamani olisi kaunista, joten otan nämä kehut hyvin nöyränä vastaan ♥ Tää paritus tai femme muutenkaan ei ole mitenkään mun mukavuusalueella, joten jos onnistuin heitä tässä tavoittamaan niin aina parempi :3 Kiitos hirveästi kommentista ♥

Thelina:
Sain tämän ihanan tekstin vaihdokkaista ja voi että miten hyvin tämä sopi joululoman lukemiseksi! Tykkään kovasti tämän otsikosta, minusta on aina kiva, jos jotakin kappaletta ja sen tunnelmaan käytetään inspiksenä, vaikka tästä saa kyllä kaupanpäällisiksi välittömän korvamadon tuohon Jannika B:n kappaleeseen :D nimi sopii kuitenkin niin hyvin, koska Ronja on kuin pakkanen, joka joutuu kesään mennessä lähtemään. Tuosta ajatuksesta tulee niin haikea ja sydäntä rusentava tunne!

Minulla oli vähän sama ajatus kuin marieophelialla, että aluksi helposti ajattelee Ronjan ensimmäisen repliikin olevan iloinen ja ylpeydellä sanottu, kunnes sitten tajuaa asioiden laidan ja haikeus iskee.

--- Lainaus --- Peppi pitää moista ennaltamäärättyä kohtaloa typeränä, mutta hän ei sano sitä ääneen. Sen sijaan hän avaa silmänsä, kääntää katseensa ylös ja tuijottaa tummaa tähtitaivasta. Hänellä ei ole tapana vaipua synkkiin mietteisiin, mutta ajatus Ronjan lähtemisestä tuntuu pahalta, saa rinnassa puristamaan ikävästi.
--- Lainaus päättyy ---
Tämän kohdan ensimmäinen lause on hyvin Peppimäinen, samoin se, ettei hänellä ole tapana vaipua synkkyyteen, mutta ajatus Ronjan lähdöstä tuntuu pahalta. Ehkä Peppi on niin tottunut ottamaan asiat omiin käsiinsä ja luomaan oman onnensa, mutta tässä asiassa hänellä ei ole mahdollisuutta toimia omalla tavallaan. Ronja on tottunut elämään vuodenaikojen mukaan ja vaikka sitä toivoo, että jollain tavalla kaksikko voisi olla aina yhdessä, se ei kuitenkaan helposti toimisi. On vaikea kuvitella Peppi Matiaksenmetsään tai Ronja Huvikumpuun kesää viettämään. Tämä hetki tähtitaivaan alla on niin ihana ja kallisarvoinen ja sitä osaa arvostaa vielä enemmän, kun tietää ajan olevan vähissä. Ronjan ja Pepin läheisyys on tässä ihanasti kirjoitettu ja haikeudesta huolimatta tästä jää toiveikasta ja hyvä mieli, kun aikaa kuitenkin on vielä ja lisää yhteisiä hetkiä varmasti tulossa kesän jälkeenkin.

Kiitos tästä, ihana teksti!

Angelina:
Thelina: Ronja varmasti on pohjimmiltaan myös ylpeä siitä, että hänestä on tulossa ryöväriruhtinatar, mutta tässä hänen repliikkinsä kieltämättä pohjustaa jotain ei-niin-onnellista. Tajusin tässä vastatessani, että nää mun molemmat Ronja/Pepit on aika haikeita tunnelmaltaan, vaikka oon toki yrittänyt saada näissä selkeesti näkyviin myös naisten välillä vahvana vallitsevia tunteita. Ja oon samaa mieltä siitä, että näistä kahdesta tavallaan traagisia tekee myös juuri tuo, että on vaikeaa kuvitella toista asumaan toisen luo! Kiva kuulla, että tästä kuitenkin jäi toiveikas fiilis :3 Kiitos kommentista ♥

carrowfan:
Terveisiä Kommenttikampanjasta. En muista olenko kommentoinut muita Ronja/Peppi tekstejäsi, mutta aina olen niistä kyllä pitänyt. Muistan kun kävimme harrasteteatteriryhmän kanssa katsomassa Ronja Ryövärintytär - esityksen harjoituksia (harjoittelivat silloin jotain tanssiosuutta, olisiko ollut ryöväritanssi). Vaikka harjoitusten seuraaminen ei ollut mitenkään erityisen mielenkiintoista, koska ne olivat niin varhaisesta vaiheesta + samaa kohtausta hinkattiin uudelleen ja uudelleen, taisin sanoa että lopullisen esityksen Matias oli ja on edelleen mielestäni maailman paras tulkinta Matiaksesta.
Itse tekstissä pidin kovasti siitä kuinka Ronja kokee ristiriitaisia tunteita ryövärijoukon johtoon nousemisesta. Toisaalta häntä on valmisteltu siihen koko elämänsä, mutta samaan aikaan johtajan roolin ottaminen tarkoittaa luopumista rakkauden kohteesta eli tässä tapauksessa Pepistä. Sitä paitsi vaikka Ronja ja Peppi voisivatkin jatkaa suhdettaan, suhteen olisi suorastaan pakko toimia etänä tapaamisten osuessa talviaikaan kun ryövärit viettävät hiljaiseloa linnassaan.
Siinäkin ihanteellisessa tilanteessa jossa Ronja voisi ottaa Pepin mukaansa Matiaksen linnaan ja antaa tuolle ryöväriruhtinattaren kumppanin aseman, Peppi joutuisi katselemaan vähintään sormien läpi Ronjan rikollista elämäntapaa. Toinen ongelma saattaisi tietysti olla perijän hankinta, koska Ronja tiedostaa varmasti ettei hänenkään valtakautensa ole ikuinen. Ruhtinaan kruunu pitäisi siis siirtää jossain vaiheessa eteenpäin ja kouluttaa perijä sitä varten.

Angelina:
carrow: Heh, no mulla ei näitä Ronja/Peppi ficcejä vielä montaa ole, mutta kenties kirjoitan tulevaisuudessa lisää! Näillä kahdella ei kyllä ole mikään helpoin tai yksinkertaisin suhde, mutta haluan uskoa että he välittävät toisistaan niin paljon, että pystyvät olemaan yhdessä jatkossakin :3 Kiitos kommentista!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta