Kirjoittaja Aihe: Mitä seksin jälkeen kuuluu tehdä?, K-11, pohdintaraapale  (Luettu 2940 kertaa)

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Otsikko: Mitä seksin jälkeen kuuluu tehdä?
Kirjoittaja: LillaMyy
Ikäraja: K-11
Paritus: kertoja/joku mystinen tuo
Oikolukija: Saappaaton
Tyylilaji: tajunnanvirrallista pohdintaa
Tiivistelmä: Kertojan pohdintoja erään kerran jälkeen…
Haasteet: Kirjoitusterttu (tekniikkaterttu: puhekieli)
K/H: Ohoh, heräsin yhtenä lauantaiaamuna siihen, että yläkerran naapurit natisuttivat sänkyään (mikä muuten ajaa mut aina hulluuden partaalle, se natina siis, ei niistä muista äänistä niin väliä). Rupesinpas sitten pohtimaan siinä jostain kumman syystä, oikeesti, don’t ask why, että…



Mitä seksin jälkeen kuuluu tehdä?

Mitä seksin jälkeen kuuluu tehdä? Käperrynkö mä tuon kainaloon vai en? Nousenko mä saman tien pukeutumaan vai loikoilenko vain tässä sängyllä alasti? Sukellanko mä peiton alle vai pitääkö mun esitellä itteäni vielä näille seinille?

Tuo toinenkin vaan makaa tuossa, eikä sano mitään. Teenkö mä samoin, vai odottaako se multa jotain erityistä? Mistä helvetistä mun pitäis tietää, mitä tässä kohtaa on ihmisillä tapana tehdä? Miksei kukaan ikinä kerro, mitä seksin jälkeen kuuluu tehdä? Kaikki vaan olettaa, että kaikki tietää, tai että jokasella on joku, jolta voi kysyä.

No, mulla ei ole ketään sellasta, joten mitä helvettiä mun pitäis tehdä seksin jälkeen?!



K/H2: Tässä ei muuten ole mainittu kummankaan sukupuolta ihan syystäkin, että jokainen saa ihan itse päättää, mitä ajattelee niistä.

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Päähenkilö olisi voinut kysyä seksikumppaniltaan, että mitäs nyt kuuluu tehdä! Tuli fiilis, että kertoja on ekaa kertaa harrastamassa seksiä ja on vielä onnistunut päätymään sänkyyn jonkun tuntemattomamman tyypin kanssa. Kiva "morning after"-fiilis, sellainen että "mitäs tässä nyt sitten tekisi, on vähän kiusallinen fiilis". Voi toista!

Onpa paljon kysymyslauseita! Harvoin lukee tekstiä, missä vain kaksi lausetta on tavallisia toteamuslauseita. Mutta ihan kivaa pohdintaa. Tuli hirveän suomalainen fiilis, kun kertoja totesi, että "tuo toinenkin vaan makaa tuossa, eikä sano mitään". Voin hyvin kuvitella! Myös puhekieli sopi tähän hyvin: se toi aihetta lähemmäs lukijaa ja teki siitä jotenkin henkilökohtaisemman ja arkisemman, todellisen.

Oli kiinnostava, kiitos!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Arte: Tottahan sitä voisi kysyä, mutta jotenkin niin perus-suomalaista, etten puhu enkä pukahda ennen kuin tuo toinen sanoo jotain. :D Ajattelin itsekin jotain sellaista, että tässä ollaan ekaa kertaa asialla ja vielä vähän tuntemattomamman kanssa, joten kiva, että se välittyi lukijallekin. Ohoh, en edes itse ajatellut, että olisi vain kaksi tavallista lausetta, no, hupsis? :D Tästä oli tarkoituskin tulla tällainen perus-suomalainen teksti, minkä takia ajattelin myös puhekielen sopivan tähän paremmin kuin kirjakielen. Kiitoksia kommentista! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Mua alko naurattaa noi alkusanat ennen koko raapalettakin jo ;D Mutta eipä tuollainen ajatuksenjuoksu pahemmin ihmetytä, kuulostaa vain hyvin tutulta :D Itse raapalekin oli hauska ja maanläheinen, tässä oikee huokuu sellainen kokemattomuus kuin myös suomalainen asenne, että sitä suuta ei avata vaikka miten ihmetyttäis asiat ;D Nää pohdinnat on varmaan olleet monen mielessä koko ihmishistorian aikana, mut en mä tiiä lohduttaako se tämän raapaleen kertojapäähenkilöä. Voivoi, toivottavasti hän itse joskus vastauksen löytää tai edes jonkun, jolta kysyä!
Lainaus
Tuo toinenkin vaan makaa tuossa, eikä sano mitään.
No ei nii ku se salee miettii ite ihan samoja juttuja :D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Larjus: Nauroin itsekin, kun huomasin, että olit kommentoinut tätä. :D Voin vaan kuvitella, kuinka moni kokee tällaisia tuntemuksia ja ajatuksia, jos ei ole kummemmin kokemusta tai uskallusta kysyä asioita. Toivottavasti siis joku joskus kertoisi hälle, kuinka asialla on tapana lutviutua, tai keksisi oman tyylinsä tai jotain. Loppukaneettisi sai mut purskahtamaan nauruun, joten kiitos siitä! :D Kiitoksia myös muutenkin kommentistasi! (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 254
  • kahvia koneeseen
Mun on pakko kirjoittaa nopsa puhelinkommentti etten unohda kokonaan! Mä muistan tän tekstin jo siltä ajalta kun oot tän julkaissut ja muistan, että mun piti jo silloin kommentoida :P Eikös joku kirjoittanut tähän jonkin vastausraapaleenkin? Hmm.

Tämä on ihan loistava pieni raapale! Hauskaa pohdintaa ja hauska aihe muutenkin! Puhekielisyys sopii myös tähän tosi hyvin.

Lainaus
Tuo toinenkin vaan makaa tuossa, eikä sano mitään.
Parasta.

Tää raapale on jäänyt tosi vahvasti mun mieleen, muistelinkin tätä ihan muutama viikko sitten viimeksi. Tosi kiva, että Larjus nosti tämän esiin niin että minäkin sain vihdoin kommentoitua!


LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
mursuhilleri: Ai kiesus, joku muistaa tämän! xD En tiedä naurattaako tämä vai nolottaako enemmän, mutta kiitoksia silti. :'D Saattaapi muuten ollakin, että joku kirjoitti vastausraapaleen tälle. (Piti ihan jopa tarkistaa asia, ja kyllä, Lauchuo kirjoitti tälle vastauksena Seksin jälkeen kuuluu... K-15, että sieltä voi käydä senkin lukemassa. :D) En oikeasti tiedä yhtään mitä tähän pitäisi sanoa, että olet MUISTELLUT tätä kummallisuutta?! Joten, öö, kiitoksia paljon kommentistasi, ja kipaisepas lukemaan Laun teksti, eikun siis... :D Kiitos!

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid