Kirjoittaja Aihe: Crash Bandicoot (CTR): Kanoja kynittäväksi, S, Chick & Stew, ficlet  (Luettu 729 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Kanoja kynittäväksi
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: Crash Bandicoot (CTR)
Ikäraja: S
Mukana: Chick & Stew
Genre: Slice of life

Summary: Chick ja Stew valmistautuvat Rustland Grand Prixiin

A/N: Tämän siitä saa, kun pelaa tuntikausia CTR:ää ja saa haalittua kasaan hienon skinin hauskalle hahmolle. :D Stew on niin veikeä ja molempien hahmojen Rustland skinit on niin päheitä. Joten tuota... mitäs sitä muuta kuin tarinanpoikasta kehiin.



***



"Ettei tämä kuitenkin olisi ollut vähän hätiköityä?" Chick mutisi enemmän itselleen kuin kollegalleen, joka oli alusta alkaen suhtautunut aikeeseen sulat innosta vipattaen.

"Että mitä että?" Stew lakkasi sukimasta turkoosiksi värjättyä tukkaansa ja kuikuili hänen suuntaansa.

"Kunhan pohdin ääneen sitä, että nokastani on tainnut lentää parempiakin ideoita viime aikoina", Chick hymähti ja nosti henkarilta puvuntakin, jota oli tarkoituksella töhritty katu-uskottavammaksi. Hän rapsutteli hieman kokkareista maalia sen pinnasta. Epäsiistiltä vaate näytti mennen tullen, mutta se oli homman jujukin.

"No jos minulta kysytään, tätä parempaa ideaa sinulta ei ole tullut vastaan miesmuistiin. Nokka pystyyn ja jalalla koreasti, mitäs sitä muutakaan!" Stew nauraa hörähti ja napsautti pienen purkin kannen auki kääntyessään takaisin peilin puoleen.

"Siitä tuskin tulee mikään kepeä eväsretki, jolla laittaa jalalla koreasti." Chick pyöräytti silmiään Stew'n joka paikkaan rönsyilevälle täpinöinnille ja nykäisi kovia kokeneen puvuntakin ylleen. Look Stew'n kanssa oli pitkälti yhteneväinen.

"Eipä kukaan mitään suvipiknikiä olekaan vailla", Stew hörähti. "Pikemminkin käryäviä autonosia, murtuneita luita ja pöliseviä sulkia!"

"Niitäpä niitä", totesi Chick mekaanisen asiallisesti. "No, jos meidät möyhennetään ja popsitaan parempiin suihin, voimme ainakin kyntää romua sydämen kyllyydestä ennen sitä."

"Äläs nyt heti ketään kynittäväksi ja pölkylle ole heittämässä!" Stew murahti ja talsi lähemmäs häntä.

"En minä siten – mitä ihmettä sinä teit naamallesi?"

"Mitä lie. Tarjoapa omaasi tänne."

"Onko tämä tarpeen?" Chick mutisi, kun Stew alkoi sivellä hänen naamaansa vaaleanvihreää väriä sotamaalaukseksi.

"Ei vaan erittäin tarpeen. Kohottaa se taistelutahtoasikin!" virkkoi Stew.

"Ei ole kyse taistelutahdon puutteesta." Chick työnsi kuulokkeet takaisin päähänsä Stew'n saatua maalailunsa päätökseen. "Enemmänkin terveen järjen ja parin muun komponentin, sano minun sanoneen!"

"No sanotaan niin, että sinulla on kaksi simppeliä vaihtoehtoa." Stew oli kaikesta päätellen hiljalleen kyllästymässä hänen päämäärättömään hötkyilyynsä. "Voit joko jänistää ja perua kaiken viime hetkellä, tai voit tarttua rattiin ja ryhtyä johonkin ennennäkemättömän huisaan!"

"Hmm." Peilistä itseään katsoessaan Chickin oli myönnettävä, että sotamaalaus resuisten vaatteiden kanssa näytti yllättävän särmältä.

"Ja kamu hei." Stew suoristi hänen rusettiaan loppusilaukseksi, kuten tällä oli yleensäkin tapana. "Tietty meikäläinen pitää huolen siitä, ettei sinua viskata liemeen heti kättelyssä!"

"Ai sinä pidät huolen?" Chick myhäili päätään kallistaen. "Jep, kuin myös! Saat kirkua minua kaikin mokomin hätiin, jos alkaa liiaksi hirvittää."

"Eihän se ole kaahailua tai mitään, ellei vähän tule huudettua kurkkua tohjoksi", Stew hekotteli, ja hilpeä tunnelma tarttui myös Chickiin. Eikä hetkeäkään liian myöhään.

"Jep, eiköhän mennä", hän tuumasi kelloa vilkaistuaan. "Erämaan pölyt eivät odottele."

"Ja silloin liikkuu!" Stew hihkaisi ja iski nyrkkinsä hänen nyrkkiään vasten.

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Ei hitsi näitä sun CTR-ficejä on aina ilo lukea, vaikka oma tietämykseni Crashista rajoittuukin siihen, kun joskus vuosikausia sitten katsoin, kun veljeni pelaili niitä. Voi toki olla että jotkut hienoudet ja sävyt jää multa sen takia huomaamatta, mutta nautin näiden lukemisesta suuresti anyway.

Oon varmaan about jokaisessa kommentissani, jonka oon sun ficeihin jättänyt, kehunut sun dialogia (ja sanonut tämänkin asian varmaan niissä jokaisessa ;D), mutta kun se vain on aina täyttä kultaa. Erittäin rikasta kieltä, nerokkaita ilmaisuja ja kielikuvia, ja tunnelma aina kohdillaan. Niin oli tässäkin, ja hykertelin täällä suuresti kaikille lintuaiheisille kielikuville aina otsikkoa myöten :D Niitä oli viljelty hyvä määrä: sopivan runsaasti muttei niin paljon, että vitsi ehtisi kulahtaa kesken ficin lukemisen.

Lainaus
"En minä siten – mitä ihmettä sinä teit naamallesi?"

"Mitä lie. Tarjoapa omaasi tänne."
En tiiä miks tää kuulosti niin söpöltä :D Tuleeks täst nyt kohta mullekin jokin shipin tapainen XD

Oi että tää oli viihdyttävä herkku tälleen alkuillalle :D Ja nyt mun tekee mieli kananugetteja ;D

Kiitos ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 092
  • Kurlun murlun
Piti tähänkin tulla vastailemaan jotain järkevää näin parin viikon jälkeen. xD Mutta joo, se on kiva huomata, että Crash on taas ajankohtaista viihdettä ja kohtuullisen relevantti fandomkin. Chickista ja Stew'sta en tiedä voiko sanoa samaa, mutta ovat ne kyllä veikeitä. En tiedä shippaanko niitä, mutta siinä olisi hyvä lisäys typerien shippien listaan. xD Pakko niistä on kyllä jotain lisää raapustella jossain kohtaa...

Kiitoksia kommentista, Larjus! <3

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."