Kirjoittaja Aihe: Huhmarehuutista || K-11 || dialogirevittelyä bänditovereiden hermojen kustannuksella  (Luettu 1048 kertaa)

Starr

  • melodramacryptid
  • ***
  • Viestejä: 358
  • Painajaispoppia!
Nimi: Huhmarehuutista
Ikäraja: K-11
A/N: Rupesin kirjoittamaan raapalejuoksuun sanalla "huhmare", ja toinen ehtikin ensin mutta tykästyin silti tähän originaalihahmoilla (joista osasta kuuluu kiitos finin ulkopuolisille tovereille) ääliöilyyn dialogitreenin nimissä:'D Ei pysynyt raapaleena, mutta eipä pysy kasassa tämän tohelobändin kanssa mikään muukaan.



"Ja mitä se meinas sillä huhmareella? Ollaanko me varmoja että se on ees oikee sana?"

"Siis- "

"Ei venaa, anna mä arvaan! Huh plus mare, vähän kuin nightmare? Tai jotain hurmeista? Joku vanha sotatermi, hurmeisille kumpareille?"

"Hetki nyt, siis eikö se oo se, se tietkö maustejuttu?"

"Se maustejuttu. No tietty! Vau, kiitos nyt oon valaistunut, Krisu sun pitäis ruveta tietosanakirjailijaks, kyllä ne siellä lääkiksessä ymmärtää sivuhypyn humanistiseen tai mihin lie jos kerrot löytänees truu passionis."

"..."

"Vois googlata?"

"Kyllä sä sen varmana tiedät, se mihin heitetään vaikka jotain lehtiä ja sitten nusastaan maustekokoon."

"Eikö se oo morttimeri?"

"-...Häh? Pitäiskö mun muistaa joku Mortti ja sen ilmiselvä linkki lehtien nusailuun? Vai oliko tää jostain niistä sun biisi-ideoistas? Kyllä sä taidetta tahkoot mutta Lari pliis, joku raja kaksmielisyyksillä jos halutaan jatkaa keikkailua niillä nuokkareillakin"

"Ei kun ton jutun nimi. Kyllä mä sen tiiän, mutta ei varmana mikään huhmare-"

"HEI TYYPIT-"

"Ai oho säkin oot hereillä, sori jos me-"

"-niin että hei en nyt haluais keskeyttää teidän helvetin henkeviä keskustelujanne mut voitteko jeesuspliis tukkia turpanne, kello on vittu kolme yöllä ja meillä on herätys about kohta ja tehän ette sitä sihinältänne kuule mutta Sisu tuolla alapunkassa kirskuttaa hampaitaan irti kun salee pelkää ettei ehdi ees aamukahviaan saamaan ja te tiedätte kyllä mikä täystuho ratissa siitä seuraa."

"Jaa joo okei sorisori, rauha-..."

"MORTTELI, mähän sanoin et tiedän sen kyllä! Eli sama juttu kuin-... Mut huhmare kuulostaa kyllä jotenkin hehkeemmältä, pitää ehkä for real tehdä joku biisi siitä. Mmm jotain jotain baby joo oo sä mun Baba Yaga, ihan ku huhmare huh mä sun rekenä rehkin-"

"...Tota Tatu katotko heräiskö Noelkin jo kauneusuniltaan? Voitais vaan suosiolla lähtee ajaan yötä vasten. Ihan liian väsynyttä menoa nukkumiseen."

"Älä ihmeessä? No kait. Mut Linnatuuli-kahvit sun ja Larin piikkiin tai tulee ruumiita."
« Viimeksi muokattu: 01.02.2021 01:36:25 kirjoittanut Starr »
✷✧ Or someone that I used to be      ·   ✧ 
         ⋆ ✧   *Or someone that I will be ⋆ 
                    ✵  ˚ Or someone that I am right now✵ ✦

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 827
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Hahaa, tämä on ihan hervottoman hauska! :D Huvittavan nimen perusteella klikkasin tämän auki, ja siksikin että kaikenlainen bändimeininki on viime aikoina innostanut minua, ja tämä osoittautui kyllä varsinaiseksi iltapäivän piristysruiskeeksi.

Minulla on usein vaikeuksia seurata dialogia ja pysyä siinä kärryillä, jos johtolauseita ei ole, mutta tässä tapauksessa ei häiritse ollenkaan, ettei aina ole ihan selvää se, kuka nyt puhuu ja kenelle. Tämä on nimensä mukaisesti tällaista levotonta huutelua ja huutistelua, jossa kaikki varmaan myös puhuvat sikin sokin toistensa päälle, joten tästä voi vain nauttia rennoin mielin ilman paineita siitä, että jokainen repliikki pitäisi osata yhdistää oikeaan puhujaan. Dialogi useammalla puhujalla on haastava laji, mutta mielestäni olet onnistunut siinä oivallisesti!

Huhmare ja mortteli ovat minulle molemmat tuttuja termejä, mutta en itse asiassa tiennyt, että kyseessä on tismalleen sama asia, vaan ajattelin, että niillä olisi jokin hiuksenhieno ero. Muistan, että koulun kemiantunneilla puhuttiin huhmareesta, mutta löytöeläintalolla on käytössä mortteli lääketablettien murskaamiseen. ;D Minäkin tulin tässä siis oppineeksi jotain uutta! En ihmettele yhtään, että termit ovat dialogin tyypeillä sekaisin ja herättävät mielikuvia aina sotatermeistä epämääräisiin maustejuttuihin. Hurmeiset kumpareet on aivan loistava! :D

Hauskasti vuoropuhelun lomassa selviää yksityiskohtia myös miljööstä ja tilanteesta. Kenties tässä ollaan keikkabussissa nukkumassa (tai yrittämässä nukkua) ennen seuraavaa keikkakohdetta. Rakastan tällaista sanavalmiutta ja raisua läppää, jotka oikein henkivät sellaista bänditunnelmaa. Voi että, näistä tyypeistä lukisi mielellään enemmänkin, sillä tykästyin heidän menoonsa ja meininkiinsä jo kovasti!

Ihan liian väsynyttä menoa nukkumiseen.
Rajansa kaikella, ja samaistun siihen, että liian väsyneenä nukkuminenkin on haaste. :D

Kiitos tästä, tykkäsin tosi paljon! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day