Kirjoittaja Aihe: Me tehtiin 2010-luvusta kultaa, S | ystävyyshömppä  (Luettu 1384 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Nimi: Me tehtiin 2010-luvusta kultaa
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: ystävyyshömppä
Yhteenveto: Suomalaiseen tapaan emme sano toisillemme kovin usein, että hei, olet tärkeä, mutta sitä sinä olet.
Haasteet: Vuosi raapalehtien V, Ficlet300 82. Ystävä, Gotta love lokakuu! II ja jos 350 on vielä sallittu senttimetriin niin Mittanauhallinen tarinoita

A/N: Ylistysteksti ystävyydelle! Mitä me olisimmekaan ilman ystävyyssuhteita, noita ihania ja tärkeitä ihmisiä, jotka olemme onneksi elämässä kohdanneet (tai tulemme kohtaamaan) ^^ Tein tekstistä sinä-minä-muotoisen, koska halusin hahmojen sukupuolen jäävän tulkinnanvaraiseksi.


Me tehtiin 2010-luvusta kultaa

Pitäisi nukkua, tiedän sen, koska ylihuomenna on tentti eikä tämä ole oikea aika sotkea unirytmiä. Silti minä vaan selaan kännykästä minulle lähetettyjä kuvia, joita on yli kolmesataa. Päätän poistaa niistä turhimmat, koska kännykän muisti vikisee tilanpuutteesta ihan liian usein. Älykäs puhelimeni ei osaa poistaa kuin yhden kuvan kerrallaan. Aivan ihana toiminto, sitä saa itse selata satoja kuvia manuaalisesti. Tavattoman järkevää.

Yllättäen törmään kuvaan sinusta. Olet tehnyt itsellesi foliohatun, jossa on antenni, pidät kättä teatraalisesti poskellasi ja kasvoillasi on omituinen ilme. Katson kuvaa ja purskahdan hysteeriseen nauruun. Eikä sille tule loppua. Nauran, koska sinä olet idiootti. Nauran, koska minä olen samaa tasoa, ja sinä tiedät sen. Et olisi muuten lähettänyt tätä kuvaa silloin joskus. Tiesit, että arvostaisin sitä.

Olen tuntenut sinut melkein kymmenen vuotta. Sinun seurassasi voin olla samaan aikaan planeetan vähä-älyisin pelle ja suhteellisen fiksu kaksikymmentävuotias opiskelija. Me voimme olla parikin kuukautta puhumatta, mutta puhuessamme se aika muuttuu olemattomaksi. Saat minut aina ulvomaan naurusta. Sinä sanot huvittuneesti, että olen sekopää. No todellakin olen, ja niin olet sinäkin.

Olen rauhallinen, kunnes löydän uuden kuvan sinusta mussuttamassa jäätelöä silmät mielipuolisesti ammollaan ja kieli ulkona. En kestä. Naapurini varmaan pyöriskelevät murhanhimoisina sängyissään, mutta ihan vitun sama. Tämä on yön kohokohta.

Lähetän molemmat kuvat sinulle, koska hei, vain parhaat kaverit muistuttavat sinua hetkistä, jolloin olet ollut komeimmillasi. En piittaa kellonajasta. Tiedän, että olet todennäköisesti vielä valveilla. Me vastuulliset aikuiset, vuorokaudenajat ovat merkityksettömiä. Saan pian vastauksen:

No mitä pillua mitä nää nyt on :’DDD

Et edes muista näitä kuvia, ai kamala! Olen tikahtua.

Suomalaiseen tapaan emme sano toisillemme kovin usein, että hei, olet tärkeä, mutta sitä sinä olet. Yksi parhaimmista ja tärkeimmistä, ja ihan syystä. Haluan, että ystävyytemme kestää koko elämän. Tulen hirveän surulliseksi pelkästä ajatuksesta, että unohtaisimme toisemme. Niin ei saa tapahtua.

Haluan, että vielä vanhoina kurppanoina terrorisoimme kaupunkia ja muistelemme kaiholla kultaista 2010-lukua. Hymyilen ajatukselle. Mitään muuta mahdollisuutta en edes hyväksy. Olen ehkä sisäänpäin kääntynyt suomalainen idiootti, mutta tämän kuitenkin kehtaan itselleni myöntää: minä jumalauta rakastan sinua.

Nauruni laantuu ja laitan sinulle viestiä:

Meidän täytyy nähdä!

Niin täytyy! Tule käymään.

Varo mitä toivot :--D

En ikinä :’D


Tämä ystävyys on tehty kestämään.
« Viimeksi muokattu: 20.10.2015 00:59:54 kirjoittanut Sokerisiipi »

Snouk

  • ***
  • Viestejä: 1 998
Vs: Me tehtiin 2010-luvusta kultaa, S | ystävyyshömppä
« Vastaus #1 : 22.12.2015 22:17:11 »
Voi apua miten tää olikin nappiin menevä teksti. Tähän osaa varmasti samastua monet ihmiset, mutta kyllä se aina tuntuu jotenkin henkilökohtaselta, jos oma kokemus aiheesta on tosi samanlainen. Tää teksti ois voinut olla muutamia yksityiskohtia lukuun ottamatta mun kirjottama mun omasta elämästä ja parhaasta ystävästä. Sen takia tällästä olikin tosi liikuttavaa lukea. :')

Meni kyllä aika nappiin myös se, miten vähän Suomessa on tapana kertoa tunteistaan.

Mä oisin tässä ehkä kaivannut sitä, että päähenkilön ajatuksetkin ois kuvattu puhekielellä. Se ois tuonu tähän enemmän aitoutta mun mielestä. Oli tosi iso kontrasti noiden puhekielisten repliikkien ja muun tekstin välillä.

Ainakin mun kokemuksen mukaan tää on aika nakutettu kuvaus siitä, millasta on kun on paras ystävä.
"Whenever I'm sad, I just stop being sad and be awesome instead!"
-Barney Stinson

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Me tehtiin 2010-luvusta kultaa, S | ystävyyshömppä
« Vastaus #2 : 15.02.2021 04:02:09 »
Siis tää oli ihan paras teksti lukee näin ystävänpäivän jälkimainingeissa. Just mahtavaa ystävyyttä tällänen, ja niin samaistuttavaa kaikki tässä tekstissä, valokuvat ja räjähtävät naurut ja toisen muistuttelut.

Oi että tää oli ihana. Oot niin hyvin vanginnut tässä ystävyysen syvimmät olemukset. Tykkäsin sikana!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."