Kirjoittaja Aihe: Undertale: Ihmisen jäljillä | S  (Luettu 2551 kertaa)

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Undertale: Ihmisen jäljillä | S
« : 24.10.2016 00:28:57 »
Nimi: Ihmisen jäljillä
Kirjoittaja: Kiirsu
Fandom: Undertale
Tyylilaji: huumori
Ikäraja: S
Hahmot: Papyrus+Sans
Yhteenveto: Papyruksella on Sansille yllätys.

A/N: Super mahtavaa syntymäpäivää Kosmikille! Toivottavasti tämä ficci ilahduttaa, olen tosi vierailla vesillä tämän kanssa.

Oon niin feikkifani, enkä ole ikinä pelannut tätä, mutta oon hei kattonut youtube-videoita tästä! En kyllä niissäkään ole vielä päässyt loppuun saakka, joten no spoilers, please. Hahmot siis muistuttaa vain hyvin etäisesti pelin luurankoveljeksiä. Mietin jonkun aikaa, että miten ärsyttävä noita fontteja on lukea, mutta oli vaan ihan pakko käyttää niitä :D Tää näyttää ihan hirveeltä mut saa nyt kelvata



Ihmisen jäljillä

Kuusen oksalta putoava lumi herätti Sansin päiväunilta. Tai ehkä se oli puhelimen kimeä soittoääni, jonka hän oli vaihtanut vain ärsyttääkseen Papyrusta. Liian väsyneenä avaamaan silmiään Sans antoi puhelimen soida ja käänsi kylkeään. Hetken kuluttua ääni vaimeni ja Sans huokaisi tyytyväisenä, mutta pian kilkatus kajahti taas ilmoille.

Papyrus. Kukaan muu ei soittanut hänelle kahdesti minuutin sisällä. Kukaan muu ei soittanut hänelle ylipäätään, Toriel lähetti vitsinsä viesteinä. Sans naurahti muistaessaan eilen keksimänsä vitsin: Mikä luutuu muttei maadu? Hän oli tuhat kertaa parempi koomikko kuin Toriel.

Puhelin soi kolmatta kertaa ja Sans päätti viimein vastata.

”SANS? MISSÄ SINÄ OLET? MIKSET VASTAA, ET KAI VAAN TAAS OLE JOSSAIN LAISKOTTELEMASSA VAHTIVUOROLLASI?! ENTÄ JOS IHMINEN TULEE JA SINÄ ET OLE VALMIINA. SANS, TULE HETI KOTIIN, MINULLA ON SINULLE NÄYTETTÄVÄÄ.”


”en minä laiskottele. ja entä jos ihminen tulee, kun minä puhun sinulle? keksin muuten mahtavan vitsin. mikä luu-”

”SANS, OLET OIKEASSA! IHMINEN VOI TULLA KOSKA VAIN JA SINÄ VAIN PUHUT PUHELIMESSA. SANS, LOPETA HETI MINULLE PUHUMINEN JA JATKA VAHTIMISTA.”

Sans ei ehtinyt vastaamaan mitään ennen kuin puhelin jo tuuttasi puhelun päättymisen merkiksi. Papyruksella oli taas kerran jotain näytettävää, mutta viimeksi se oli ollut spagetin uusi kastike (kastemadoista), eikä kyseessä olisi varmasti tälläkään kertaa yhtään sen tärkeämpi asia. Siihen ajatukseen tuudittautuen Sans sulki silmänsä ja jatkoi uniaan toivoen, että saisi edes tämän kerran levätä ilman häiriöitä.

*

Sans oli hädin tuskin ehtinyt nukahtaa, kun puhelin soi jo uudestaan.

”SANS, ET KAI SINÄ TAAS LORVI? MIKSI ET OLE VIELÄKÄÄN TULLUT KOTIIN? MINÄHÄN SANOIN, ETTÄ TAHDON NÄYTTÄÄ SINULLE JOTAIN. VAI ETKÖ SINÄ TAHDOKAAN NÄHDÄ SITÄ? PAKOILETKO MINUA, KOSKA ET USKO MINUN OLEVAN SUURI JA MAHTAVA? HAHAA EI VAIN NYT MINÄ KEKSIN? SINÄ OLET KATEELLINEN MINUN ÄLYKKYYDESTÄNI, ETKÄ SIKSI HALUAA TIETÄÄ, KUINKA OLEN TÄLLÄ KERTAA PÄIHITTÄNYT KAIKKI NEROUDELLANI! NJEH HEH HEE!”

”sinä käskit minun jatkaa vahtimista, muistatko? kuinka minä olisin voinut tulla kotiin ja jatkaa vahtimista samaan aikaan?”

”AI… MUTTA LOPETA NYT HETI VAHTIMINEN JA TULE TÄNNE. MINULLA ON SINULLE NÄYTETTÄVÄÄ!”

”minä tulen, mutta kuuntele ensin tätä. mikä luutuu mut-”

”SANS, ALA TULLA! EI TÄSSÄ OLE AIKAA ARVOITUKSILLE. VOIMME POHTIA NIITÄ YHDESSÄ, KUN OLET TÄÄLLÄ.”

Sans tuijotti hiljennyttä puhelintaan ärtyneenä. Hän oli keksinyt vuosisadan vitsin, mutta Papyrus kehtasi keskeyttää hänet jo toistamiseen. Jos ei Papyrusta kiinnostanut kuunnella vitsiä, niin Sansia ei kiinnostanut nähdä, mitä ylitsepääsemättömän mahtavaa Papyrus oli tällä kertaa keksinyt.

Sans kömpi takaisin luurangonmuotoiseen kuoppaan hangessa ja hän oli juuri sulkemassa silmiään, kun hän muisti Papyruksen viimeviikkoisen yllätyksen. Kylpyammeeseen kytketty leivänpaahdin, jonka avulla aamutoimet hoituisivat paljon rivakammin.

Edelleen ärtyneenä Sans hylkäsi lumivuoteensa ja lähti raahautumaan kohti kotia. Ehjä koti (ja Papyrus) olisi kuitenkin kostoa suloisempi.

*

Talosta kuului kolinaa ulos asti. Seinät olivat kuitenkin toistaiseksi pystyssä, eikä tällä kertaa ikkunoistakaan tuprunnut tummaa savua. Sans avasi oven varautuneena kaaokseen, mutta häntä odottikin vain Papyrus kukikkaassa essussaan keittämässä spagettia.

”SANS! VIHDOIN OLET TÄÄLLÄ! SPAGETTI ON JUURI SOPIVASTI VALMISTA.”

Papyrus lätkäisi kattilan pöytään ja tökkäsin spagetin sekaan haarukan Sansia varten. Tällä kertaa Papyrus toi pöytään myös toisen kattilan, ja Sans jäi pöydän viereen katselemaan kattausta kummissaan. Heillä ei koskaan käynyt vieraita, eikä Sans ollut koskaan nähnyt Papyruksen itse syövän spagettiaan. Hän katsoi veljeään kulmat koholla ja Papyrus näytti siltä, että halkeaisi innostuksesta minä hetkenä hyvänsä.

”KRÖHÖM. SANS, TAHDON ESITELLÄ SINULLE ERÄÄN HENKILÖN. ODOTA SIINÄ, NIIN KÄYN HAKEMASSA HÄNET.”

Papyrus katosi makuuhuoneeseensa ja saapui sieltä hetken päästä piilotellen jotain selkänsä takana. Se jokin rahisi matkalla lattiaa vasten, eikä vaikuttanut kovin eläväiseltä.

”MINÄ, SUURI PAPYRUS, OLEN SAANUT KIINNI IHMISEN! SANS, IHMINEN. IHMINEN, SANS.”

Papyrus astui sivuun ja hänen takaansa paljastui luudanvarsi, jonka päähän oli köytetty kivi. Köydet oli sidottu huonosti ja pää repsotti hieman, mutta Papyrus suorastaan säteili ylpeyttä. Tämä oli hänen suurin unelmansa, ja Sans puri hampaitaan yhteen estääkseen itseään pyörittämästä silmiään.

”no, ihminen, haluatko kuulla vitsin?”

”SANS! EI NYT OLE SOPIVA AIKA VITSEILLE!  LUULETKO SINÄ…”


Papyrus vilkaisi kiveä ja painoi kätensä sen molemmin puolin kuin peittääkseen kiven korvat.

”LUULETKO, ETTÄ UNDYNE ON YLPEÄ, KUN SAIN VIHDOIN IHMISEN KIINNI?”

Papyruksen silmissä välähti epävarmuus, joka oli yleensä piilotettuna syvälle luisen kuoren alle. Hän pidätti hengitystään odottaessaan vastausta.

”varmasti on. olethan sinä ensimmäinen, joka on siinä onnistunut.”

Leveä hymy ylsi Papyruksen silmiin, joissa kimaltelivat jo unelmat suosioista ja kunniasta. Papyrus asetti ihmisensä penkin ja pöydän väliin seisomaan ja istui itse sen viereen.

”IHMINEN, MINUN VELJENI ON VARSINAINEN VITSINIEKKA. TAHTOISITKO KUULLA YHDEN HÄN VITSEISTÄÄN? AI TAHDOT! SANS, KERRO IHMISELLE VITSISI.”


”mikä luuluu muttei maadu?”

”MINÄ TIEDÄN! SELLERI!”

”selleri?”

”AIVAN! MINÄ EN OLE KOSKAAN NÄHNYT SELLERIN MAATUVAN. OLEN SYÖNYT KAIKKI NÄKEMÄNI SELLERIT JA KATSO NYT, OLEN PELKKÄÄ LUUTA!”

”…”

”ONKO SE SELLERI?”

”ei. miksi se olisi selleri? mitä hauskaa sellerissä on?”

”SANS, TÄMÄ ON SINUN VITSISI. EN MINÄ TIEDÄ MIKÄ SIINÄ ON HAUSKAA.”

Tällä kertaa Sans ei edes yrittänyt estää silmiään pyörimästä ympyrää pöydästä noustessaan. Tämä vitsi tarvitsisi rekvisiittaa toimiakseen.

Sans penkoi tavaroita sänkynsä alta ja tyhjien metallipurkkien ja loppuun kulutettujen Luisevat lanteet -lehtien seasta löytyi viimein Sansin etsimä kukkaruukku.

”tässä. tämä ei maadu mutta luutunut se on hyvin.”

”ONKO VASTAUS SINUN SUKKASI?”

”ei vaan sinun sukkasi. sinun hikisukkasi haisevat niin pahalta, etteivät ne edes maadu, vaikka ovat olleet viikon mullassa.”

”Ba dum tss”, soi Sansin puhelimesta hänen paetessaan pöydästä ennen kuin Papyrus ehtisi rekisteröidä hänen sanansa.

”SANS! ISTUTITKO SINÄ MINUN SUKKANI!? SANS! TULE HETI TAKAISIN!”

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Kosmik

  • ***
  • Viestejä: 3 891
  • ava © Ingrid
Vs: Undertale: Ihmisen jäljillä | S
« Vastaus #1 : 25.10.2016 17:56:38 »
Voi herranjestas! XD Olin ihan varma, ettei finistä löydy ketään muuta, joka tietää, mikä on Undertale, joten tämä kyllä yllätti. :'D En ole ikinä lukenut mitään fikkejä Undertalesta, joten tämä on ensimmäinen. :D Minäkin olen muuten pelin feikkifani, koska en ole itsekään sitä ikinä pelannut. Oon vaan katsonut pelivideoita YouTubesta, eikä mulla itselläni ole oikeastaan edes hinkua pelata sitä, koska en vain osaa pelata tietokoneella ja näppäimistöllä. Muuten kyllä pelaisin sitä oikein mielelläni. :'D

Ekaks pitää sanoa, että noi fontit on just parhaat! XD Olen itsekin ajatellut, että jos kirjoittaisin Sansista ja Papyryksesta, niin niissä pitäisi ehdottomasti käyttää just CAPSIA (koska Papyrus-fonttia ei taida olla olemassa finissä) ja comic sansia. XD

Lainaus käyttäjältä: Kiirsu
Hahmot siis muistuttaa vain hyvin etäisesti pelin luurankoveljeksiä.
Mitä on tämä? :'D Näähän on niin IC kuin vaan voi olla. Hyvin onnistuit tuomaan molempien persoonat esiin.

Pitää muuten nyt ekaks sanoa, että Undertale on aika vaikea fandom fikattavaksi. Varsinkin jos haluaa sisällyttää Sansin hahmoon niitä sen "huikean hauskoja" vitsejä. XD Mullahan menis ikä ja terveys sellaisten vitsien keksimiseen, joten nostan hattua, että sait keksittyä tähän luuvitsin, joka oli oikeastaan se keskeinen juttu tässä fikissä. ;)

Repeilin jo tuossa alussa, kun Sans vaan laiskottelee tavalleen uskollisena jossain lumihangessa ja tarinan edetessä tuli jotenkin tosi kotoisa olo, kun olit sisällyttänyt tähän niin paljon sitä peleistä tuttua settiä ja huumoria. XD

Lainaus käyttäjältä: Kiirsu
Papyrus. Kukaan muu ei soittanut hänelle kahdesti minuutin sisällä.
Nimenomaan! XD Kuka muukaan se voisi olla kuin aina niin yli-innokas pikkuveli. ;)

Tää huumori vaan niin puree muhun ja noi fontitkin jo itsessään saa mut hykertelemään. :D

Papyrus on niin mahtipontinen ja yli-innokas, ja samaan aikaan niin hölmö. Just sellainen kun se on peleissäkin ja kuitenkin välillä epävarmakin, vaikka ei sitä niin paljon ulos näytäkään. Ja toi sen "ihminen", jonka se näytti Sansille. Voin niin kuvitella sen keksivän just jotain yhtä älytöntä. XD Ja kukikas essukin sillä päällä kokkailessa, voi luoja! XD Ja arvaa vaan, rupesko muilla soimaan päässä tätä lukiessa se Papyruksen oma teemamusiikki. :'D Oot niin ällistyttävän hyvin onnistunut sisällyttämään näiden hahmojen luonteen tähän tekstiin. En kyllä itse olis ikinä pystynyt samaan. :D Ja huumori on just taattua Undertale-huumoria jo tosta aloituskappaleesta lähtien. XD

Lainaus käyttäjältä: Kiirsu
Sans kömpi takaisin luurangonmuotoiseen kuoppaan hangessa ja hän oli juuri sulkemassa silmiään, kun hän muisti Papyruksen viimeviikkoisen yllätyksen. Kylpyammeeseen kytketty leivänpaahdin, jonka avulla aamutoimet hoituisivat paljon rivakammin.
Luurangonmuotoiseen kuoppaan hangessa! Eikä, miten ihanasti sanottu. XD Mistä keksit näitä, liian söpöä, aww. X3 Ja voin niin hyvin kuvitella Papyruksen keksivän jotain tollasta, että kytkee jumankauta paahtimen ammeeseen. XD

Undynekin mainittiin, jes! :D Siinäkin muuten yksi suosikkihahmoistani koko pelissä. ^^

Tarina on mielestäni hyvin eheä ja tykkäsin, miten kuljetit sen Sansin keksimän uuden vitsin tässä koko ajan mukana ja sitten vasta lopussa paljastit sen. Se on just sellainen twisti, jolla lukijan mielenkiinto pysyy yllä tarinan loppuun asti. :)

Tuo dialogi on tässä erittäin onnistunutta ja fonttien ansiosta pysyy koko ajan kärryillä, kumpi puhuu. Toisaalta hahmot erottuu muutenkin jo todella hyvin omiksi persoonikseen, joten pysyisin kyllä hyvin kärryillä ilman noita fonttejakin, mut noi fontit vaan on just niin must ja maalaa mun päähän todella onnistuneesti mielikuvat näistä hahmoista ja pelistä tutuista tapahtumapaikoista. :D

Lopetus on ihan silkkaa timanttia. Luisevat lanteet -lehti ja Papyruksen hikisukat, jotka ei maadu vaan luutuu, kun haisevat niin pahalle. X'D

Ja tämä:
Lainaus käyttäjältä: Kiirsu
”Ba dum tss”, soi Sansin puhelimesta hänen paetessaan pöydästä ennen kuin Papyrus ehtisi rekisteröidä hänen sanansa.
Mä niin kuulin ton äänen mun päässäni! XD Tää on just niin Undertalea, kaikki ne pienet yksityiskohdat, joita olet pistänyt tuonne tekstiin. Siis ihan oikeesti, olen niin häkeltynyt, miten hyvin olet saanut tähän ihan samanlaisen tunnelman kuin pelissäkin.

Kiitos sulle tästä todella paljon ja kiitos onnitteluista! ^^ Ei varmasti ollut helppo teksti kirjoittaa! Huumori on kuitenkin hyvin vaikea taiteenlaji ja harvoin edes törmään missään oikeasti hauskoihin teksteihin, jotka saa mut tälleen hykertelemään. :D Nauraa hykertelin tälle eilen ja tänäänkin ja olen tämän jo lukenut läpi aikas monta kertaa, enkä vaan ikinä kyllästy. XD Ihana ihana ihana synttäriteksti, jota tulen varmasti jatkossakin lukemaan. ^^

Kiirsu

  • ***
  • Viestejä: 2 164
Vs: Undertale: Ihmisen jäljillä | S
« Vastaus #2 : 26.10.2016 03:08:32 »
Hiii Kosmik, kiitos paljon kauniista sanoista! Olin kyllä yhtä hymyä tätä kommenttia lukiessa. Ihan mahtavaa, että tykkäsit!

Tämä on minullekin ensimmäinen Undertale-ficci ikinä. Mietin, että olisiko pitänyt lukea ficcejä tästä fandomista pohjustukseksi, mutta päätiin nyt hypätä rohkeana tämän pariin ilman pohjustuksia. Kiva, että hahmot olivat kuitenkin IC ja tässä välittyi Undertalen tunnelma, koska en yhtään tiennyt, mitä olin tekemässä :D

Ihanaa että huumori toimi! Mulla on itselläni ihan ihme huumorintaju ja nauran kaikelle mahdolliselle, joten pelkäsin, ettei kukaan muu pidä samoja asioita hauskoina.

Lainaus
Mullahan menis ikä ja terveys sellaisten vitsien keksimiseen, joten nostan hattua, että sait keksittyä tähän luuvitsin, joka oli oikeastaan se keskeinen juttu tässä fikissä. ;)

Ei tämä nyt kovin luontevasti sujunut multakaan ja aluksi jo googlasin vitsejä, mutta tulin lopulta siihen tulokseen, että parempi vain itse keksiä joku mahdollisimman tyhmä puujalkavitsi :D Tarkoituksena ei kuitenkaan ollut keksiä oikeasti hauskaa vitsiä, niin ei tarvinnut miettiä päätä puhki.

Hyvä, etteivät fontit häirinneet. Koska pelissä ei ole ääninäyttelijöitä, hahmojen ääni välittyy niin vahvasti juuri tuon kirjoitustavan kautta ja siksi se tuntui niin tärkeältä osalta hahmoja. Mutta kiva jos hahmot muutenkin vaikuttivat omilta persooniltaan, koska oli vähän kinkkistä saada se niiden sanailu taipumaan suomeksi.

Kiitos paljon ihanasta kommentista, tosi mahtavaa, että tykkäsit tästä!!

And some people, dance.
"Ja pysyä loitolla heteromiehistä, lesboista ja biseksuaaleista."
-Severus Kalkaros

Mirror

  • GD-addikti
  • ***
  • Viestejä: 214
  • Ava by: Crysted
    • Eugene
Vs: Undertale: Ihmisen jäljillä | S
« Vastaus #3 : 01.07.2017 14:44:42 »
Apua XD

En oo ikinä ennen lukenu tai ees nähny missään Undertale-ficcejä! Ja vaikka tossa alussa vähän varoittelit, niin näähän oli niin IC! Ite siis pelasin viimeks tänään Undertalea, mut sit meni hermot ku en millään voittanu Asgordia >:

Tää oli kyllä ihan mahtava, ja nuo Papyruksen sanomiset tuli just hyvin esille tollasella samanlaisella fontilla ku mitä ne pelissäkin on! (Itseasiassa Sansinki reploissa oli samanlaiset fontit ku ite UTssä). Mistä sä sait nää fontit? Mäki haluun käyttää niit <3 Tuli hirvee hinku kirjottaa itekki jotain Undertalesta!

Sitten nuo papyruksen sähläykset, neki oli just ihanan ICt! Vähänkö Sansilla on kivaa kun veli koko ajan antaa ristiriitasii käskyjä ja kun noudatat niitä niin sulle vaan huudetaan :D Vaikkakin Sans oli tässä kyllä kans aika lazybones, sait tän pelin tunnelman tosi hyvin esille!

Ja vielä tuo Sansin vitsi, vähänkö repesin! XD
Mulle tuli tosta ihan mieleen kun Papyruksen talossa on Sansin sukat ja muistilappukeskustelu Papyruksen ja Sansin välillä siitä että Sansin pitäis viedä sukat paikoilleen :DD
Sit oletin et se sais vihdoin kerrottuu vitsinsä ja niih, mut sit Papyrus tulee vaan että
"SELLERI! SE ON SELLERI!" niinku wtf XDD

Ja tuo kun Papyrus toi sen "ihmisen" Sansille XD
Siis ihanaaaah <3 XDD

Kiitti ihan älyttömästi, tuli hinku alkaa taas pelaa UT:tä, vaikka tänään tunteja tulikin jo aika kivasti :DD

Jos olisit tositosisuperihana ja voisit kirjoittaa lisää Undertalea? :3
Eikö Undyne/Papyrus tai Alphys/Mettaton paritukset oliski kivat? vink vink ;)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Undertale: Ihmisen jäljillä | S
« Vastaus #4 : 01.03.2021 00:00:08 »
Minun tietämys tästä pelistä rajoittuu tumblrin piirustuksiin ja kuvakaappauksiin ymsyms, joten silleen jännä lukea tätä.

Mutta mitä minä näistä hahmoista tiedän niin sen että ihmiset on the thing. ne ei saa mennä ohi. tai jotain.

Enivei Sans ja Papyrus vaikutti tässä hauskoilta. Tykkäsin kovasti tästä, miten Sans tekee mitä Papyrus sanoo ja se on silti väärin. Perus miskommunikaatiota (on se sana). Ja voi Sans minkä vitsin keksitkin. badum tsss. Tykkäsin siitä että se koko ajan keskeytettiin ja Papyrus ajatteli että sellerikin toimis.

Hauska tämä minusta oli näin fandomia tuntemattakin. Muutenkin oot musta aina ollut hyvä kirjottaja, näkyi tässäkin miten hyvin käytät aina kieltä! Ehkä voit näyttää mulle jotain pelivideoita että tää on vielä hauskempi ;)
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."