Kirjoittaja Aihe: KnB: Tuomiopäivän matsi | K-11 | Akashi & Kuroko | Oneshot  (Luettu 1400 kertaa)

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Ficin nimi: Tuomiopäivän matsi
Kirjoittaja: Beyond
Ikäraja: K-11
Fandom: Kuroko no Basuke
Hahmot: Akashi & Kuroko
Genre: Crack & Parodia
Yhteenveto: Akashi oli saanut viikkoa ennen talviturnajaisten alkua selville, että hän oli Antikristus ja Kuroko oli Jeesus.
Vastuuvapaus: Tadatoshi Fujimaki omistaa hahmot yhtä lukuun ottamatta, enkä saa kirjoittamisesta muuta korvausta kuin silkkaa hupia.
A/N: Parodia-haaste, johon ficci osallistuu, tarjoaa ihastuttavia tekosyitä kirjoittaa kaikenlaista settiä. Minua on KnB:ssä kismittänyt jo pidempään se, että sarjan antagonistin pahuutta liioitellaan englanninkielisessä ficcimaailmassa aika reippaalla otteella. Vaikka kyseessä olisi kuinka antagonisti, ei mielestäni koripalloilevasta teinistä tarvitse Antikristusta tehdä. Toisaalta mitä muut edeltä, sitä minä perästä! ;D Parodia-haasteen lisäksi tämä taideteos osallistuu FF50-haasteeseen inspiraatiosanalla Punainen, koska Akashilla on punainen tukka ja helvetin lieskat ovat punaisia. Voidaan myös sopia, että tuomiopäivään sijoittuvassa korispelissä on käytetty punaista palloa.

***

Akashi oli ihmeissään. Talviturnajaiset olivat ehkäpä vuoden odotetuin peli, ja Akashi oli odottanut miedolla mielenkiinnolla entisten joukkuetovereidensa kohtaamista pelikentällä. Silti totta puhuen tunnelmaa latisti vähän tieto siitä, ettei talviturnajaisissa kilpailtaisi vain siitä, kuka oli Japanin paras lukioikäinen koripalloilija – ei laisinkaan. Kyseessä oli Taivaan ja Helvetin välinen sota.

Akashi oli saanut viikkoa ennen talviturnajaisten alkua selville, että hän oli Antikristus ja Kuroko oli Jeesus.

Olihan Akashi arvellutkin isänsä olevan vähän moraalisesti arveluttava jopa liikemieheksi, mutta isän paljastuminen itse paholaiseksi oli hitusen harmistuttavaa. Siitä olikin seurannut ihan helvetinmoinen perheriita, koska oli sanomattakin selvää, ettei sellaisia asioita pitänyt salailla kuuttatoista kirotun pitkää vuotta.

Joka tapauksessa pelit olivat edenneet ennustuksen mukaisesti loppuotteluun, jossa Akashi ja Kuroko viimein kohtasivat.

”Tetsuya”, Akashi tervehti sävyttömästi Kurokoa, eli Jeesusta, molempien joukkueiden marssittua kentälle.

”Akashi-kun”, Kuroko vastasi vakavasti tervehdykseen. Samaan aikaan kuuluttaja mylvi mikrofoniinsa Rakuzanin ja Seirinin kohtaavan viimein toisensa vuoden suurimman koripallotapahtuman päätteeksi. Yleisö hurrasi.

Akashi ja Kuroko tuijottivat toisiaan vakavasti.

”Tetsuya, onko tämä sinustakin vähän kiusallista?” Akashi tiedusteli.

”Vähän”, Kuroko vastasi. ”Akashi-kun, onko meidän pakko taistella? Emmekö me voisi unohtaa tämän ja olla ystäviä?” hän jatkoi sitten. Viikkoa ennen talviturnajaisia molemmille oli jaettu vuorosanat, koska ottelusta kirjoitettaisiin jatko-osa kaikille pyhille teksteille.

”Ystävyys on harha, johon vain tottelevat karitsat uskovat”, Akashi totesi kylmästi. Hän oli päättänyt eläytyä kunnolla, sillä jos johonkin ryhtyi, oli se parasta tehdä kunnolla. Oli tosin myönnettävä, että vuorosanat olivat todella nolot ja eurosentriset. Olisi ollut ihan kohtuullista saada edes tavan šintolaisuuteen sopivat repliikit. Tosin kaatunutta maitoa oli turha itkeä, mutta koko fiaskon jälkeen olisi ihan aiheellista lähettää käsikirjoittajille vihaista palautetta.

”Siinä tapauksessa et jätä minulle vaihtoehtoja. Minun on tuhottava sinut”, Kuroko totesi. Hänkin alkoi eläytyä rooliinsa pikkuhiljaa, vaikka vähän latteaksi esitys silti jäi.

”Haluaisin nähdä sinun yrittävän”, Akashi päätti esittää repliikkinsä ivallisesti hymyillen. Se tuntui soveliaalta tilanteeseen nähden. Sitä paitsi melodramaattinen ote sai suupielet nykimään muutenkin väkisin, vaikka itsessään maailmanlopussa ei ollut mitään kovin huvittavaa.

”Tämä on viimeinen mahdollisuutesi perääntyä!” Kuroko huudahti. Oli ihan hyvä, että pelaajat kuulutettiin paikoilleen, koska Akashi huomasi kauhukseen, että mahtipontinen esiintymistapa saattoi naurattaa häntä ihan vähän, eikä hiljainen naurahdus sopinut laisinkaan hänen rooliinsa. Maaninen, holtiton paholaisnauru olisi ollut asia aivan erikseen, mutta sen Akashi koki liian noloksi. Hänen olisi pitänyt todeta vielä, ettei aikonut perääntyä, mutta epäili puhumisen olevan melkoinen virhesiirto vakavuutta ajatellen.

Peli alkoi. Ensin Rakuzan johti, sitten Seirin tasasi tilanteen. Kun digitaalinen numerotaulu näytti tilanteen olevan tasan, iski salama pelikentän keskelle. Muut pelaajat pakenivat kauhistuneina, joten peli oli kokonaan Akashin ja Kurokon käsissä. Kenttä halkeili ja paljasti maan uumenista Manalan liekit, jotka olivat tulleet Akashin avuksi. Kurokolla oli puolestaan puolellaan kirkas valo suoraan Taivaasta.

Kieltämättä reksiviitta sai Akashin tuntemaan olonsa entistäkin helpommaksi roolissaan.

”Luovuta jo, Tetsuya! Minä voitan aina”, hän lausahti ja havaitsi ilokseen äänensä kaikuvan kumeana kuin kunnon sielunvihollisella konsanaan.

”En ikinä!” jyrisi vuorostaan Kurokon ääni.

Sen jälkeen he pelasivat koripalloa taas kuin viimeistä päivää (molemmat osasivat lentää, joten halkeillut kenttä ei haitannut), koska olihan se oikeastikin tuomiopäivä. Helvetin lieskat ja Taivaan salamat ottivat myös kilpaa toisistaan, joten peli oli aika näyttävä.

Sitä jatkui todella pitkään, kunnes oltiin ratkaisun hetkellä. Koripallo halkesi kahtia ja paljasti sisältään tikarin, jolla toisen olisi surmattava toinen.

”Nyt saisi kyllä luvan riittää”, jostain kuului lähes koomisen selkeästi artikuloiva, tasapaksu naisääni. Äkkiä kenttä olikin entisellään kuin tuomiopäivää ei olisi tapahtunutkaan. Kaikki kääntyivät kohti ääntä, myös Akashi ja Kuroko.

”Beyond!” Kuroko henkäisi, koska se sopi hänen suuhunsa paremmin kuin Akashin, joka oli kyllä päähenkilö.

”Ihan järkyttävää spedeilyä”, seisomaan noussut parikymppinen nainen moitti.

”Miten sinä pääsit tänne ja miksi ylipäätään olet täällä?” Kuroko ihmetteli.

”Kirjoittamalla itseni sisään tietenkin”, Beyond vastasi. ”Ja pakkohan tähän oli jonkun puuttua, koska ei kukaan tervepäinen tai sairaspäinenkään kestä tällaista soopaa. Katsokaa nyt itseänne! Akashi, sinun pitäisi olla kuhertelemassa Kisen kanssa, kun taas sinä Kuroko olet aika geneerinen päähenkilö, etkä mikään koripallojeesus”, hän jatkoi.

”Tuota, anteeksi, mutta teknisesti ottaen kyllä olen”, Kuroko sanoi ujosti.

”Ja minä olen teknisesti ottaen RPF-hahmo, mutta enhän minä nyt herran jestas kuljeksi ympäriinsä pariutumassa kaiken maailman OC-hahmoille vain siksi, että minun oletetaan tekevän niin RPF-hahmona”, Beyond tokaisi.

”Se saattaa johtua siitä, että sinä et olet komea mies, jota tekisi mieli parittaa jollekulle”, oli Kurokon vuoro huomauttaa. Beyond mulkaisi vaaleansinipäätä ylpeänä juuri keksimästään tavasta kiertää nimenkäyttöä.

”Entä sinä? Mikä on sinun tekosyysi?” Beyond tivasi siristäen silmiään käännyttyään Akashin puoleen.

”Olen antagonisti. Tarvitsenko minä muita syitä toimilleni?” Akashi esitti vastakysymyksen kylmällä äänellä.

”Sinä olet kuusitoista ja koripalloilija, sekä antagonisti siksi, että pelaat päähenkilöä vastustavassa joukkueessa. Minusta se ei ole kovin pätevä syy olla Antikristus, enkä pidä teini-ikäistä urheilijaa kovin pätevänä pestiin muutenkaan”, Beyond huomautti latteaan sävyyn. Siinä oli kieltämättä pointtia. Tosin oli yksi kysymys, johon Akashi tarvitsi vastauksen ennen kuin oli valmis luopumaan Antikristuksen osasta.

”Jos minä en ole Antikristus, kuka sitten?”

”Kiinnostaako se meistä kumpaakaan? Tai siis onhan se nyt ihan älytöntä, että ateisti ja šintolainen pohdiskelevat yhdessä, kenen pitäisi olla seuraava Antikristus, kun ensimmäinen todettiin täysin rooliin sopimattomaksi”, Beyond puhisi selkeästi ärtyneenä siitä, että Akashi oli ollut alun perinkään Antikristus.

”Itse asiassa ei taida”, oli Akashin myönnettävä.

”Hyvä juttu! Nyt kun tämä tunarointi on hoidettu, voimme kaikki varmaan siirtyä elämissämme eteenpäin”, Beyond tuumasi selkeästi lopputulemasta ilahtuneena. ”Minä lähden huvittelemaan huonon kirjallisuuden parissa ja te… No, mitä nyt sitten ikinä teettekään, mutta hempeät hetket voisivat olla minusta ilahduttavia vaihtoehtoja”, Beyond totesi ja kaikkosi.

Akashi ja Kuroko tuijottivat toisiaan.

”Minusta tuntuu, että meidän pitäisi pelata tämä peli loppuun ihan tavalliseen tapaan”, Kuroko ehdotti pitkän ja kiusallisen hiljaisuuden jälkeen.

”Niinpä kai”, Akashi myönsi mietteliäästi. Hän olisi halunnut vielä tietää, millä ihmeen logiikalla hänen olisi pitänyt pariutua Kisen kanssa, sillä todistettavasti he olivat vaihtaneet hyvin harvoja sanoja, mutta ehkä siitä olisi otettava miellyttävän tavallisen koripallo-ottelun jälkeen selvää.

Kaikki elivät elämänsä onnellisina loppuun asti paitsi että hävinnyttä joukkuetta kismitti hetken aikaa, mutta muuten kyllä meni ihan kivasti ilman mitään Jeesus- ja Antikristus-spedeilyjä.

Loppu!
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

tellie

  • ***
  • Viestejä: 1 384
A/N: Parodia-haaste, johon ficci osallistuu, tarjoaa ihastuttavia tekosyitä kirjoittaa kaikenlaista settiä. Minua on KnB:ssä kismittänyt jo pidempään se, että sarjan antagonistin pahuutta liioitellaan englanninkielisessä ficcimaailmassa aika reippaalla otteella. Vaikka kyseessä olisi kuinka antagonisti, ei mielestäni koripalloilevasta teinistä tarvitse Antikristusta tehdä.

Ilmiö on hyvinkin tuttu englanninkielisestä ficcimaailmasta, joskaan ei tämän nimenomaisen fandomin kohdalla. Mikä ei varmaankaan ainakaan voi siitä siis millään muotoa johtua, etten tunne fandomia ollenkaan.

Se on outo juttu minusta, miten kaikista asioista pitää yrittää repiä aina irti ihan maksimaaliset kierrokset. En diggaa (paitsi parodiassa, ofc :D). Tuntuu siltä, että se laimentaa kaiken muun jotenkin tosi merkityksettömäksi ja tavallaan fiksaa tekstin/leffan/sarjan maailmanpelastussarjaksi ja sen henkilöhahmot maailmanpelastajiksi. Onhan sillekin aikansa ja paikkansa, mutta just kun taivas ryskyy ja Helvetin lieskat nuoleksivat ihmiskunnan kollektiivista ahteria, niin kyllä se edellä kutistuu merkittävyydessä jonkun pentti perusjampan tunteet.

Olihan Akashi arvellutkin isänsä olevan vähän moraalisesti arveluttava jopa liikemieheksi, mutta isän paljastuminen itse paholaiseksi oli hitusen harmistuttavaa. Siitä olikin seurannut ihan helvetinmoinen perheriita, koska oli sanomattakin selvää, ettei sellaisia asioita pitänyt salailla kuuttatoista kirotun pitkää vuotta.

Helvetinmoinenpa hyvinkin xD

Tämä erityisesti riepoo, kun lähdetään kaikenkarvaiseen maailmanpelastukseen tai -tuhoon.

"Antikristus, minäkö? Isä, mikset kertonut aikaisemmin?"

"Poikani, halusin että saat elää normaalin lapsuuden!"

Niinku, mitä?

Viikkoa ennen talviturnajaisia molemmille oli jaettu vuorosanat, koska ottelusta kirjoitettaisiin jatko-osa kaikille pyhille teksteille.

Sillä harvassa on sellainen canon, joka ei jatko-osaa kaipaa!

vuorosanat olivat todella nolot ja eurosentriset. Olisi ollut ihan kohtuullista saada edes tavan šintolaisuuteen sopivat repliikit. Tosin kaatunutta maitoa oli turha itkeä, mutta koko fiaskon jälkeen olisi ihan aiheellista lähettää käsikirjoittajille vihaista palautetta.

Aah, tuttu tunne, Akashi-kultsi! Et ole yksin!

Semivakavampana välikommenttina se, että minua riepoo tosi paljon se, että aina kysymyksessä on Taivaan ja Helvetin välinen sota, jossa voi silleen sivuharrastuksena vaikka käydä tapattamassa vähän muiden uskontojen jumaluuksia. Menee tunteisiin sellainen ainakin itsellä :D Syö naista rotan lailla, että silleen brändätään tätä kristillisyyshommaa kaikkien muiden keissien yläpuolelle ja vahvemmaksi kuin mikään muu.

Maaninen, holtiton paholaisnauru olisi ollut asia aivan erikseen, mutta sen Akashi koki liian noloksi.

Voi Akashi, jälleen tunnemme samoin!

Toisena semivakavampana komenttina se, että riepoo kanssa, kun kaikkien Pahuuden Ilmentymien pitää puhua silleen pikkufiksusti härnäten ja piikitellen. Ja ihan koko ajan. Pientä inflaatiota kokee sellainen touhu, kun koko dialogia on yhtä tasapaksua semivittulua.

molemmat osasivat lentää, joten halkeillut kenttä ei haitannut

Koska hei, mitä siitä nyt tulisi, jos joku niinkin herkkä juttu kuin maankamara säilyisi ehjänä tällaisessa mylläyksessä!

Sitä jatkui todella pitkään

Äärimmäisen usein hyvin monta jaksoa liian pitkään

Loppuosaa en taida kommata näin virke virkkeelt (kello nyt tosiaan on yli kolme yöllä ja oli tarkoitus parantaa vuorokausirytmiä, LOL), mutta varsin naurattavaa settiä sielläkin :D Spedeily <3

Kiitos myös tästä pläjäyksestä, joka hyvin onnistuneesti flirttaili useiden tyylilajin ominaispiirteiden kanssa <3
I am experiencing an unfamiliar sense of motivation.
- Kai, last of the Brunnen-G

Kaatosade

  • pervektionisti
  • ***
  • Viestejä: 4 856
  • kiero ja sarkastinen
EIIIIHH!!! ;D <3 Reps, kops ja lol.

Näistä hahmoista ei ole paljon tullut luettua ficcejä enkuksi, mutta voin niin canonin ja ficcimaailman yleisilmiöiden perusteella uskoa, että Akashista ollaan helposti leipomassa uutta Antikristusta, joka vaaleansinipäisen koripallojeesuksemme täytyy murskata, jotta maailma pelastuu. Eli siis niinku... MITÄ? KnB kertoo koripalloilevista teineistä ja normaalista kilpailusta. Taivaan ja Helvetin sotaa haluavat kirjoittakoot vaikkapa Raamattu-ficcejä. ;D

Kerrassaan ihana aihe toisin sanottuna tämä, ja aiheutti hirnumista alusta loppuun. Halkeileva kenttä ja lentävät hahmot... kiitos vain, nyt näen mielessäni enkelinsiipisen Kurokon suhailemassa pitkin kentän ilmatilaa. En kestä. :D

Lainaus
”Ja minä olen teknisesti ottaen RPF-hahmo, mutta enhän minä nyt herran jestas kuljeksi ympäriinsä pariutumassa kaiken maailman OC-hahmoille vain siksi, että minun oletetaan tekevän niin RPF-hahmona”, Beyond tokaisi.

Oih, tässä sivutaan toista ärsyttävää ficci-ilmiötä myös kerrassaan ihanasti. Self insert -OC:t pariutumassa ihkujen julkkisten kanssa, jiihaa. ::)

Kannatan lämpimästi sitä ajatusta, että ficin kohtalon määrääma taistelupari keskittyy jatkossa tiukasti Kisen ja Kagamin nuolemiseen. <3 Kiitoksia loistoparodiasta, tuli vatsalihastreenit tehtyä samalla. <3
Mitä tarinoita kertoisin sinulle hämärän rannalla
että haihtuisi surusi, suloinen ja surullinen nukkeni.   (Pablo Neruda)


Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
tellie, oih, paljon huomioita, joihin on tartuttava vielä enemmänkin kuin tämän parodian nimissä! :D Tämä fandom oikeastaan pursuilee enkkukentällä ficcejä, joissa antagonisti (Akashi) on tehty kaiken pahan aluksi ja juureksi: toisissa ficeissä ihan vakavassa henkessä about samoilla teemoilla kuin tässä, toisissa taas vain kuvainnollisesti. Oikeastaan koen jopa suorasukaisen taivaan ja helvetin välisen taiston paremmaksi kuin asetelmat, joissa hahmosta kirjoitetaan evil overlord perusteella, että: "No onhan se nyt paha hahmo, koska se tahtoo voittaa korispelin päähahmoa vastaan!!!" >.< Ja sitten tuo kristillisyys näissä hyvä vs. paha -AU:issa... Joo, en edes aloita ranttausta, koska itse koen äärettömän tyhmänä, että lähdetään muka kaikkien uskontojen pitämisestä tasa-arvoisena, mutta sitten se on kuitenkin se kristinusko, jonka mukaan loppumyllerrys menee, kun taas muut jumalat ovat vain sivuhahmoja, jotka esiintyvät vain kerran väkipakolla. :D

Lainaus
Äärimmäisen usein hyvin monta jaksoa liian pitkään.

Nauroin tälle ääneen! :D Siis joo, mangaahan on kritisoitu nimenomaan siitä, että loppumatsi taisi kestää yli 50 kappaletta.. :"D

Kiitoksia kommentistasi! <3

Pics, no nimenomaan se, että KnB kertoo tervehenkisestä urheilusta, eikä mistään hiton maailmanlopusta, joka koituu, jos Kuroko the Koripallojeesus ei voita Akashia! ;D Siis herran jestas, oli kyllä hirveän virkistävää kirjoittaa oma näkemys tästä kysymyksestä, koska en kestä enää yhtäkään Tuomiopäivän Matsia vakavasti kirjoitettuna. :"D Tosin enkelinsiipinen Kuroko suhahtelemassa kentän ilmatilassa huvitti muakin aivan hävyttömästi. Self insert -OC:t on kyllä myös parjauksen klassikkoaineita, joten päätin, että oikaisen vähän hahmon luomisessa ja teen sitten sen self insertin ihan kunnolla! ;D Siitä aiheesta olisi voinut toki repiä enemmänkin huumoria tai vaihtoehtoisesti buustata itsetuntoaan mainitsemalla ficissä, että Beyondilla hahmona on kaikenlaisia supervoimia (osaa sankareidemme tavoin lentää, muuttuu tahdon voimasta joksikin ah-niin-mystiseksi metsäneläimeksi, on varsin nättinaamainen jne.), mutta noh, näitä riittää niin paljon jo ficcikentillä, ettei se olisi ollut enää haukaa. ;D Kiitoksia kommentistasi! <3
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Olisi mun mielestä Beyondin pitänyt ficcijumalana sentään tehdä lukijakunnalle se palvelus, että parittaa henkilöt. Juu, en katsonut ollenkaan ikärajaa ja olen aivopesäytynyt siihen, että kaikki on seksiä, joten kaipaan ja odotan sitä jopa kuusitoistavuotiailta koripalloteineiltä, ja erityisesti antikristukselta ja kristukselta. Repesin liian monessa kohtaa. Ensiksikin tietysti siinä, että koripallomatsi on taivaan ja helvetin välinen, tottahan toki. Tottahan toki koripalloteini on itse paholainen. ;D Loistolisä otteluun oli repeävä lattia, lentäminen ja lieskat ja valo erikoistehosteina. Valmis käsikirjoitus aiheutti myös naurukohtauksen.  :D

Kyllä, annan sulle jälleen tosi valaisevan kommentin.

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
Karvis, kyllähän tarinan sankareita paritetaan kansainvälisillä kentillä paljon, mutta oma rare-makuni ei suvaitse paritusta Jeesus/Antikristus edes parodiassa. o_O Olen aika vakuuttunut silti siitä, että molemmat saivat pelin jälkeen oikein paljon lempeä muilta tahoilta kuin toisiltaan - onhan pukuhuoneseksi urheilufandomeiden parhautta! <3 Hienoa, että tämä taidepläjäys onnistui naurattamaan! ;D Kiitoksia kommentistasi! <3
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 989
  • monokkeli huurussa
Siis tän ficin otsikko on kiehtonut mua jo pitkään, joten vaikka alkuteos onkin vielä varsin kehnosti hanskassa, en tällä hyvällä lukemisrupeamalla enää vain pystynyt pysymään tästä erossa  ;D  Tavara oli kyllä niin pahuksen pätevää, että todennäköisesti olisin lollannut itsestäni ilmat pihalle ihan fandomia tuntemattakin, koska voi elämä :''D

Mun pöllöä huumorintajua kutkutteli jo aivan saatanasti toteamus siitä, että Kuroko on Jeesus, koska tuollaisissa töksäyttävissä huomioissa vain on sitä Jotain. Samoin Akashin ja Kurokon sananvaihto siitä, että eikös tämä ole vähän kiusallista, oli varsin soma. Jatko-osat kaikille pyhille teksteille olisivat kyllä tarpeen!

Lainaus
Oli tosin myönnettävä, että vuorosanat olivat todella nolot ja eurosentriset.

Lol <3  Maanisen paholaisnaurun nolous täydensi tätä kuvaa loistokkaasti.

Lainaus
Sen jälkeen he pelasivat koripalloa taas kuin viimeistä päivää (molemmat osasivat lentää, joten halkeillut kenttä ei haitannut), koska olihan se oikeastikin tuomiopäivä. Helvetin lieskat ja Taivaan salamat ottivat myös kilpaa toisistaan, joten peli oli aika näyttävä.

Naapurit arvosti varmaan taas tästä komediallisesta helmestä nauttimista näin yöaikaan, koska voi luoja :'''D  Olen hirnunut jo niille animen eeppisille korismatseille tippa linssissä, koska en ole ihan varma, katsonko urheiluanimea vai supersankarianimea, joten tämähän sopisi kuvaan vallan mainiosti! Tuo kohta nyt oli ihan puhdasta kultaa muutenkin, mutta "aika näyttävä" kyllä tiputti mut ihan lopullisesti.

Lainaus
”Tuota, anteeksi, mutta teknisesti ottaen kyllä olen”, Kuroko sanoi ujosti.

Aws <3  Mä olisin kyllä ihan valmis uskomaan, että siinä jätkässä onkin pikkuripaus jotain vapahtajaa, koska pakkohan sellaisilla silmillä on olla jonkinlainen yhteys Taivaallisiin tasoihin.

Lainaus
”Jos minä en ole Antikristus, kuka sitten?”

”Kiinnostaako se meistä kumpaakaan?

*tyrsk*

Ja siis termi spedeily on kyllä sellaista laatua, että kruunasi homman oikein kauniisti <3  Kiitos tästä, mahtificci.
sano mua rovastiks

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Apua, miksi en oo kommentoinut tähän vielä!? Luin tän nimittäin jo monta viikkoa sitten, ja siitäkin suurin osa meni niin, että luin tätä siskolle ääneen nauruntyrskähdyksien saattelemana XD Saatiin hyvät naurut metroa odotellessa.

KnB ei oo mulle kauhean tuttu fandom, mutta eipä se lukemista haitannut lainkaan. Tollanen fandomeissa pyörivä "tehdän antagonististä antikristus" on aika tuttu ilmiö, mikä on oikeesti aika vittumaista. Kuinka monta lasta sillä paholaisella onkaan... vai onko niitä paholaisiakin sitten monta? :D
Lainaus
Olihan Akashi arvellutkin isänsä olevan vähän moraalisesti arveluttava jopa liikemieheksi, mutta isän paljastuminen itse paholaiseksi oli hitusen harmistuttavaa.
Ihan vain hitusen harmistuttavaa XD

Ihanaa spedeilyä koko ficci :D Nauratti ihan hitosti, kun koripallomatsi menee siihen pisteeseen, että kenttäkin halkeilee ja kilpailijat alkavat lentää. Ja hienosti kirjoitit itsesi sisään haukkumaan mokomat spedeilijäteinit :D Tykkään kovemman luokan parodiasta, ja tää oli just sitä! Kaikki pitää ampua yli hyvin, mut tehdä se taidolla. Onnistuit! ^^

Lainaus
Hän olisi halunnut vielä tietää, millä ihmeen logiikalla hänen olisi pitänyt pariutua Kisen kanssa, sillä todistettavasti he olivat vaihtaneet hyvin harvoja sanoja, mutta ehkä siitä olisi otettava miellyttävän tavallisen koripallo-ottelun jälkeen selvää.
Ihanaa vihjailuja pukuhuonejatkoista :D Mikäs sen parempaa kuin panotuokio pukkareissa tai suihkussa. Siitä sitten vain jatkoja kirjoittamaan, eiku...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Beyond

  • Kamui
  • ***
  • Viestejä: 1 873
  • op HaX
VePa, haha, paras huumori melkeinpä syntyy sillä, että täräyttää asiat suoraa! Mitäpä sitä Kurokon jeesukseutta kiertelemään ja kaartelemaan? <3 Siinä tyypissä kieltämättä on vähän vapahtajahenkeä, nyt kun asiaa ajattelee. o_O Ehkäpä ne on ne silmät, jotka tosiaan sen efektin tekee. Spedeilyähän tämä nimenomaan oli! :"D Kiitoksia kommentistasi! <3

Larjus, paholaisten lasten määrä on kyllä melkoinen, kun otetaan huomioon, että jos englanninkielistä ficcimaailmaa on uskominen, about jokaisella ficatulla sarjalla on vähintään se yksi Antikristus. o_O Hienoa, että tämän teeman käsittely huvitti! Pukuhuonejatkoistakin kirjoitetaan vielä, joskin ehkäpä se teema ansaitsee vähän epäspedeilevämmän otteen kuin tämä! :"D Kiitoksia sinullekin! <3
Hellät sanat pilaavat ruman maailman,
johon tahdot kuulua ja tappaa Jumalan.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
Ei hele! :'''''D Ihan mahtava crack-fikki (ja taisi muuten olla ensimmäiseni - heh) Sai kyllä nauraa rauhassa ja ei hitto, ku kirjoitit itsesi sisään!

Oli ihan hyvä, että pelaajat kuulutettiin paikoilleen, koska Akashi huomasi kauhukseen, että mahtipontinen esiintymistapa saattoi naurattaa häntä ihan vähän, eikä hiljainen naurahdus sopinut laisinkaan hänen rooliinsa. Maaninen, holtiton paholaisnauru olisi ollut asia aivan erikseen, mutta sen Akashi koki liian noloksi.
No nyt mulla on jotkut epämääräiset mielikuvat Akashi nauramassa tuolla maanisella tavalla, ja en ole ihan varma, toimiiko se hänelle kovin hyvin :'D

Sen jälkeen he pelasivat koripalloa taas kuin viimeistä päivää (molemmat osasivat lentää, joten halkeillut kenttä ei haitannut), koska olihan se oikeastikin tuomiopäivä. Helvetin lieskat ja Taivaan salamat ottivat myös kilpaa toisistaan, joten peli oli aika näyttävä.

Sitä jatkui todella pitkään, kunnes oltiin ratkaisun hetkellä. Koripallo halkesi kahtia ja paljasti sisältään tikarin, jolla toisen olisi surmattava toinen.
lol - eikä, tuossa kohtaa kyllä hajosin pahasti koska mielikuva :'D

”Kirjoittamalla itseni sisään tietenkin”, Beyond vastasi. ”Ja pakkohan tähän oli jonkun puuttua, koska ei kukaan tervepäinen tai sairaspäinenkään kestä tällaista soopaa. Katsokaa nyt itseänne! Akashi, sinun pitäisi olla kuhertelemassa Kisen kanssa, kun taas sinä Kuroko olet aika geneerinen päähenkilö, etkä mikään koripallojeesus”, hän jatkoi.
NONNIH!!!! Tulihan se sieltä!!! :'D OTP <3

”Jos minä en ole Antikristus, kuka sitten?”

”Kiinnostaako se meistä kumpaakaan? Tai siis onhan se nyt ihan älytöntä, että ateisti ja šintolainen pohdiskelevat yhdessä, kenen pitäisi olla seuraava Antikristus, kun ensimmäinen todettiin täysin rooliin sopimattomaksi”, Beyond puhisi selkeästi ärtyneenä siitä, että Akashi oli ollut alun perinkään Antikristus.

”Itse asiassa ei taida”, oli Akashin myönnettävä.
awwws - Akashi on omistuvainen roolistaan :'D voisin kyllä kuvitella, että jos olisi ei niin crack aiheinen jatko tälle, niin se kyllä vetäisi antikristus-rooliaan sinne tänne Kisen kanssa kuherrellessaan tai jotain :'D

”Niinpä kai”, Akashi myönsi mietteliäästi. Hän olisi halunnut vielä tietää, millä ihmeen logiikalla hänen olisi pitänyt pariutua Kisen kanssa, sillä todistettavasti he olivat vaihtaneet hyvin harvoja sanoja, mutta ehkä siitä olisi otettava miellyttävän tavallisen koripallo-ottelun jälkeen selvää.

Kaikki elivät elämänsä onnellisina loppuun asti paitsi että hävinnyttä joukkuetta kismitti hetken aikaa, mutta muuten kyllä meni ihan kivasti ilman mitään Jeesus- ja Antikristus-spedeilyjä.

Loppu!

Ja Akashi löysi yhteisen sävelen Kisen kanssa, right? Right? Right? Ja ne pääty yhteen sillein somasti, vai??? :'D

Ok - tulipahan kilometri viesti, mutta oli kyllä ihan mahtavaa luettavaa :'D Kiitos tästä crack!fikistä :D
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Ai jeesus, tää oli parasta iltaviihdettä! ;D Olipa maan mainion päätös käydä stalkkimassa parodiahaastetta, kun sieltä kerran löytää näin hupaisaa settiä. KnB jos mikä ansaitsee hieman parodiointia ja tää olikin varsin laadukkaasti toteutettu, ah, kaikki kristinuskokliseevertaukset samassa paketissa. Nauroin jo ihan kiitettävästi koko roolitukselle, koska kukapa sen parempi toimimaan Jeesuksena kuin Kuroko, joka ei koskaan sano mitään pahaa kenestäkään ja tekee kentällä ihmesuorituksia, joihin ei kukaan muu kykene. Kuin nyt ehkä itse Antikristus, mutta sekin selvinnee kunnon helvetillisellä koripallomatsilla. :D

Lainaus
Hän oli päättänyt eläytyä kunnolla, sillä jos johonkin ryhtyi, oli se parasta tehdä kunnolla. Oli tosin myönnettävä, että vuorosanat olivat todella nolot ja eurosentriset. Olisi ollut ihan kohtuullista saada edes tavan šintolaisuuteen sopivat repliikit.
Aaaa, ai kauhee tätä räkätyksen määrää.

Lainaus
Sitä jatkui todella pitkään, kunnes oltiin ratkaisun hetkellä. Koripallo halkesi kahtia ja paljasti sisältään tikarin, jolla toisen olisi surmattava toinen.
No siis totta kai. ;D
Lainaus
Tai siis onhan se nyt ihan älytöntä, että ateisti ja šintolainen pohdiskelevat yhdessä, kenen pitäisi olla seuraava Antikristus, kun ensimmäinen todettiin täysin rooliin sopimattomaksi
Aaaaa, aivan mahtavaa. :D

Kiitos tästä, nauroin itselleni taas pari vuotta lisää! :D
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Tämä fici tuli eilen ihan puskista mieleen, ja pakkohan tämä oli lukea uusiksi. Muistin nimittäin sen verran, että tälle tuli vuosia sitten naurettua erittäin makeasti. Ja ah, sain yhtä hersyvät naurut toistamiseenkin ;D En edes muistanut tuota lopun käännettä, että sinä Beyond itse tulet mukaan kuvioihin ja kirjoitat itsesi mukaan ficiin XD Se oli kyllä ihan oikeutettua, koska kyllähän tuommoinen animepoika-Antikristuksen ja uudelleen syntyneen animepoika-Jeesuksen Helvetin ja Taivaan välillä pelattava korisottelu on ihan liikaa :'D Tää parodioi kyllä hyvin tuota monessakin fandomissa kuhisevaa tapaa, että antagonistin pahuutta ja ilkeyttä paisutellaan (tätä näkee kyllä joidenkin sarjojen canonissakin - tosin siitä tulee mieleen lähinnä kaikki jenkkisarjat  🤔)

Lainaus
Beyond mulkaisi vaaleansinipäätä ylpeänä juuri keksimästään tavasta kiertää nimenkäyttöä.
Hirnun XD mulle tuli mieleen, miten englanninkielisissä ficeissä on tullut törmättyä hävyttömän paljon semmoisiin ilmaisuihin kuin ravenette ja bluenette XD (Kuulostaa joltain Smurffiinan kadonneilta sisaruksilta)
Kyllähän tuota on tullut itsekin harrastettua jonkin verran jossain vaiheessa ficcausuraa (must tuntuu et about kaikki on, varsinkin jos kirjoitteli ficejä jo 00-luvulla kuten minä tein), mut on se silti hyvä nauraa kyseiselle tavalle. Varsinkin kun vaaleansinipää kuulostaa niin hönöltä jo muutenkin XD

Lainaus
Viikkoa ennen talviturnajaisia molemmille oli jaettu vuorosanat, koska ottelusta kirjoitettaisiin jatko-osa kaikille pyhille teksteille.
Yhtään vähempää ei olis voinut odottaakaan ♥

Ah, kyllä oli ihana lukea tämä taas pitkästä aikaa ;D Halusin jättää nyt uuden kommentin, ihan vain osoituksena että tämä fici on edelleen täyttä kultaa ja jaksaa vielä viihdyttää. Ja jos nyt joku uusi lukijakin päätyy tämän äärelle niin se olis oikein kiva. Tämä fici ansaitsee paljon uusia lukijoita vieläkin! Tuomionpäivän matsi on aina ajankohtainen ♥

PS: spedeily ♥

お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中