Kirjoittaja Aihe: Dragon Age | Kolmiodraama: esinäytös | Hawke/Merrill, Hawke/Isabela, S  (Luettu 2204 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Nimi: Kolmiodraama: esinäytös
Kirjoittaja: Arte
Ikäraja: S
Paritus: Hawke/Merrill, Hawke/Isabela
Tyylilaji: draama
Yhteenveto: Hawke ja Merrill palaavat Sundermountista "A New Path" -tehtävän jälkeen.

Osallistuu: One True Something 20 #2 (polyamoria)

A/N Ehem! Olen eksynyt Dragon Agen maailmaan ja joku minua valaisi, että tästäkin fandomista voisi ficata. No, päätin testata. Kuten nimikin kuuluu, tämän olisi tarkoitus olla tällainen kokeilu, "esinäytös", tähän fandomiin ja pieneen oneshot-jatkelmaan, joka minulla on mielessä. Saa nähdä! Fandom tuntuu valtavine maailmoineen sen verran haastavalta, että melkoista taustatutkimusta pitänee harrastaa ennen kuin uskallan enempää rustailla.

Lyra tsemppasi loistavaa nimeäni, joten hurraahuudot sinne. :D Tällä tavoin tahdon kaiken nimetä!

Sijoittuu tosiaan Dragon Age 2:n maailmaan ja pelin loppupuolelle.


KOLMIODRAAMA: ESINÄYTÖS

”Merrill-neiti vaikutti pahoittaneen mielensä jostain”, Bodahn kurtisti Hawkelle kulmiaan. ”Mutta ehkä teidän pitäisi olla iloinen, että hän tuli tänne eikä palannut taas Alienageen. Minusta hän viettää siellä ihan liikaa aikaa, täällä on kuitenkin tilaa mielin määrin.”

Hawke pysähtyi aulan ovensuuhun ja katsoi yläkerran suljettuun makuuhuoneen oveen.

”Eikö Sundermountissa mennyt kaikki hyvin?” Bodahn uteli.

Hawke pudisti päätään, vilkaisi kääpiötä lyhyesti ja raahasi sitten jalkansa ylös portaita. Päässä pyöri kuva Keeperistä muuntautumassa valtavaksi demoniksi, ja häntä puistatti, kun katse osui veren tahrimiin hihoihin. Aina vain lisää ja lisää verta.

Ja se demoni olisi aivan hyvin saattanut olla Merrill…

Hän pysähtyi makuuhuoneen oven eteen ja päätyi viimein riisumaan päällysvaatteensa pois. Tapojensa vastaisesti hän jätti ne vain siihen lojumaan ja yritti olla ajattelematta, mitä virikkeitä Sandal niistä saisi. Sitten hän kopautti nyrkkiään muodon vuoksi ovea vasten ja avasi sen sitten.

Huone oli pimeä. Merrill kyyhötti sängynreunalla. Tämän hartiat tärisivät.

Hawke huokaisi. Pelkkä Merrillin näkeminen sai ärtymyksen taas nousemaan. Miksei tämä vain ollut voinut unohtaa sitä typerää peiliä! Miksi oli täytynyt käydä näin! Hän väänsi lähimmän kaasuvalon auki voimakkaammin kuin oli tarve.

”Oletko nyt tyytyväinen?” hän puhahti viimein kykenemättä hillitsemään itseään. Hän puuskahti tuohtuneena, risti kätensä rinnalleen ja asettui sängyn viereen seisomaan.

Merrill katsoi häntä valtavat silmät täynnä surua.

”Kuinka voit edes kysyä tuollaista!” haltia parahti haudaten kasvonsa käsiinsä. ”En voi uskoa, että hän teki sen, en voi uskoa, että Marethari on… on…”

”Hän rakasti sinua niin paljon, että halusi ennemmin uhrata itsensä kuin antaa sinun kuolla. Sinun olisi pitänyt kuunnella häntä enemmän, Merrill! Tämä olisi voinut päättyä aivan toisin, jos vain olisit antanut sen pirun peilin olla! Ja nyt vielä loputkin Dalishin haltiat ovat joko kuolleet tai paenneet ties minne... Sinun takiasi.”

”Minä vain yritin auttaa, halusin niin kovasti auttaa kansaani…” Merrill nyyhkytti lohduttomasti. Haltia lysähti jalkojaan vasten ja vapisi itkusta.

Hawke huokaisi ja yritti saada sanoihinsa enemmän pehmeyttä kuin miltä hänestä tuntui. Keeper oli oli ollut mielenkiintoinen persoona, mutta silti niin ystävällinen ja yhteistyökykyinen. Tuntui väärältä, ettei tätä enää ollut. Aivan kuin kuolleita ei olisi jo valmiiksi liikaa…

”Tiedän, että halusit auttaa. Minä vain…” Hawke hieroi kasvojaan. ”En tajua häntä. Keeperin päätös suututtaa minua niin tavattoman paljon. Toivon että hän olisi antanut meidän pitää huolen demonista - ei hänen olisi tarvinnut uhrata itseään! Olisin suojellut sinua. Toivon että olisit kuunnellut häntä enemmän, että olisit kuunnellut meitä kaikkia paljon enemmän! Toivon että olisit jättänyt sen peilin rauhaan, kun et saanut sitä toimimaan. En tajua, mikset vain voinut kuunnella, en tajua, miten saatoit lyöttäytyä yhteen demonin kanssa!”

”Mutta minä niin uskoin, että voisin viimeinkin pelastaa kansani”, Merrill nyyhkytti ja ravisti päätään. ”Ja luulin että olit minun tukenani! Autoit minua vir sulevananin kanssa, annoit minulle Arulin’Holmin. Jos kerran olet niin tyytymätön minuun, miksi edes halusit yhteen kanssani? Mikset vain mennyt Isabelan luokse?”

Hawke puristi huulensa yhteen, kun menetyksen kipu viilsi rintaa. Hän käänsi Merrillille selkänsä.

”Vai oletko tässä vain sen takia, että Isabela ajatteli odotetusti vain itseään ja juoksi pois sen typerän pyhäinjäännöksensä kanssa?”

Hawke veti syvään henkeä ja yritti estää muistikuvia valumasta mieleen. Isabelan loittoneva selkä oli ollut kivulias näky. Samaan aikaan Merrillin paljonpuhuva hiljaisuus laski hänen harteilleen entistä raskaamman syyllisyyden viitan.

”Olemme liian kiihtyneitä tähän keskusteluun”, Hawke yritti kuulostaa rauhalliselta, mutta sanat tulivat ulos hampaita kiristellen. ”Suremme molemmat Keeperiä. En halua riidellä. Jutellaan uudestaan huomenna. Nukun tämän yön äidin huoneessa.”

Hän työnsi oven lujempaa kiinni kuin oli viisasta ja vietti yön tuijottaen pimeyteen.



« Viimeksi muokattu: 19.02.2017 22:08:54 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

hedge14

  • Tähtikavaltaja
  • ***
  • Viestejä: 386
Minun piti kommentoida jo tätä aiemmin... Anyway, päädyin lukemaan tämän koska suomenkielistä Dragon Agea ei todellakaan ole liikaa. Hawke/Merrill ei ole millään tapaa suosikkiparitukseni, mutta yllätyin silti (siksi?) positiivisesti. Juuri noin oma Hawkeni tytöstä ajattelee ja oli mukavaa lukea Merrillistä ehkä vähän enemmän rivalry-asemasta. Välitit tosi hyvin sen, kuinka Hawke välittää, mutta aina se vain ole niin helppoa. Hawke tuntui mukavan moniulotteiselta, yhdessä hetkessä jämpti, sovitteleva, hermostunut, väsynyt ja no surullinen, on ehkä väärä sana, mutta ainoa jonka keksin.

Merrill kuvaillaan liian usein viattomaksi tyhjäpääksi (syyllistynyt itsekin). Hänellähän on yksi pelin traagisimmista tarinoista! Itse ainakin pystyn tasapainottelemaan kaikkien muiden draaman kanssa ihan helposti, mutta Merrill pistää joka kerta ajattelemaan. Sama välittyy sinunkin tekstistäsi, Merrill syyllistää Hawkea ja purkaa omia tuntojaan. Tavallaan hän on lapsellinen, kun ei kanna vastuutaan. Häntä olisi helppo vihata, mutta päällimmäiseksi puskee silti myötätunto tyttöä kohtaan.

Kaiken kaikkiaan tykkäsin myös siitä miten kohtaus rakentuu. Jotenkin jännän arkisesti, vaikka kyseessä on kuitenkin aika suuret teemat. Ainoa asia mistä en välittänyt niin paljoa on Isabelan osuus. Jotenkin hänen läsnäolonsa ei loppupelissä tuo kauheasti lisäarvoa, vaikka Merrill häntä lyömäaseena käyttääkin.

Kuitenkin. Kiitos hienosta lukukokemuksesta! Toivottavasti kirjoittelet lisää Dragon Agea. :D Tuskin kirjoittamisen tulee loren alle kaatua. Tunnut tuntevan hahmot sen verta hyvin. :)
Sit back, no song is written, It’s nothing you thought of Yourself
It’s just a ghost, came unbidden
To this house

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Hui kommentti! Kiitos hedge14! (:

Minusta Merrill on ihan huisin mielenkiintoinen hahmo, koska tavallaan se on niin naiivi mutta toisaalta se sitten tekee tosi isoja ja rohkeita (...?) ratkaisuja. Ihastuin häneen pelissä heti, mutta olin kyllä välillä repimässä hiuksiani että mitä se oikein tekee. Ehkä tässä sitten yritin tuoda sitä samaa Hawkeenkin, koska joo, vaikka välittää, ei silti aina tarvitse hyväksyä kaikkea, mitä toinen tekee. Ylipäänsä Dalishin haltioiden kohtalo on minusta niin riipivä, että kaikki haltiahahmot ovat pelissä tosi kiinnostavia.

Harmi, ettet tykännyt Isabelasta, mutta tämän olikin tarkoitus olla tällainen johdanto-ficci näiden kolmen välisiin suhteisiin, joten ei ihmekään, jos Isabelan rooli tässä ei kauheasti avautunut. Pitää yrittää saada kirjoitettua näistä lisää tavaraa. :D Kiitos kommentistasi!


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Uu, tässä se siis on! Olen kyllä joskus tän lukenut, mutta häpeäkseni en kommentoinut O.O ... puolustaudun sillä, että todnäk luin kännyllä enkä jaksanut alkaa sillä naputteleen koska olis kommentointi kestänyt 1000000 vuotta x)

Mut hei, täähän on loistava alkupuhe (toivottavasti) lukuisalle määrälle ficcejä! Mä tykkään siitä, että Hawke ei vain taputtele Merrilliä päähän vaikka kuinka heillä vaikuttaa suhde olevan, ja toisaalta siitä, että Hawke on niin älyttömän varma omista kyvyistään... Toivon että hän olisi antanut meidän pitää huolen demonista - ei hänen olisi tarvinnut uhrata itseään! Olisin suojellut sinua. Aws, itseluottamus <3

Isabela jää luonnollisestikin sivualalle tässä, mutta koska nyt mulla on (kai) insaittia tuleviin osiin, niin mainintana tuntuu kivalta. Ymmärrän kyllä tuon hedgen mainitseman pointin myös, koska jos ficciä yksinäisenä miettii, niin onhan Isabelan maininta tosiaankin sellainen "sivulausekommentti".

Muttamutta. Tän ficin perusteella en polyamoriaksi vielä arvaisi, voisi olla hyvin kolmiodraamaakin tai mennyt Hawke/Isabela-suhde, jonka jälkeen Hawke/Merrill, mutta sinä tiedät paremmin ja jatkat tarinaa että saadaan enempi näistä selville, eikös? <3


(niin ja Enchantment-boyn tutkimukset Hawken (risaisiin?) pöksyihin XDDDD <3)



// Tuohon ylempään vielä, Merrill on niiiin naiivi että mua itkettää. Mut toisaalta, sen elämä on ollut aika suojattua ja se näkee asiat vain yhdeltä kantilta, joten mikä ihme. Huoh. Kova on opetus :F
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Bbuttis, hui kauhia, luit tämän. :D Minulla on vähän kriisi tämän fandomin suhteen, koska tuntuu etten tiedä näistä tyypeistä tarpeeksi kirjoittaakseni niistä, joten tämä koko prokkis on ollut nyt tauolla tämän kirjoittamisesta lähtien... Mutta vankka haave on, että jossain vaiheessa tästä jotain tulisi kirjoitettuakin.

Minulla on nyt polyamoria-buumi menossa, joten viljelen sitä joka tekstiini. Tässä ficcisarjassa olisi tosiaan mahdollisissa seuraavissa osissa tarkoitus käsitellä DA2:n jälkeisiä tapahtumia ennen Inquisitionia nimenomaan Hawke/Merrill/Isabela-kuvion suhteen - saa nähdä, mitä siitä tulee tai tuleeko mitään. Etukäteen ei aina tiedä, onnistuuko omat kuvitelmani tarinan suhteen, mutta jotain polyamoria-kuviota olisi tarkoitus viljellä.

Enchantment-boy ♥♥♥ Ja joo, Merrillin naivius on välillä niin ylitsepursuavaa että sitä sietäisi kajauttaa lapiolla päähän. Mutta siinä se kasvaa! Kiitos paljon kommentista ♥


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Rosmariini

  • Tulesta syntynyt
  • ***
  • Viestejä: 780
  • Created by fear
Ei mitäs hittoa, Dragon Agea ja polyamoriaa? Sign me up!

Tajuan, että tämä on vanha ficci ja ettei tämä välttämättä tässä muodossa ainakaan enää jatku, mutta valikoin tämän sinulta joka tapauksessa ehkä herätellen sisimmässäni jotain toivoa, että ficcaat vielä DA:sta jonain päivänä. Dragon Age 2 on siis yksi lempipelejäni koko maailmassa ja olen pelannut sen läpi ainakin kymmenesti kaikilla eri hahmoluokilla ja romance optionit läpikäyden. DA2:n romanssissa minua kiehtoi erityisesti se, miten kaikki romance optionit olivat biseksuaaleja, ja miten avoimesti he yleisesti ottaen suhtautuivat toisiinsa. Ellei Andersin ja Fenrisin keskinäistä vihaa ja mustasukkaisuutta laskettu, kaikki companionit olivat tosi supportive toistensa jutuista, enkä olisi yhtään yllättynyt jostain Isabela/Merrill/Hawke-threesomesta. :"D

Vähän harmi, ettei tämä ole jatkunut, koska tässä olisi minusta premissi hyvälle tarinalle! Kaikki hahmot olivat omia itsejään ja olit hienosti kuvaillut Hawken ärtymyksen noiden kaasuvalojen riuhtomisen ja vaatteiden heittelyn kautta. Merrill taas oli oma epävarma itsensä itkeskelyineen. Merrill oli kyllä DA2:ssa tosi rasittava hahmo, kun tuntui siltä, että hänellä oli niin hyvät tarkoitukset mutta surkeat keinot niiden toteuttamiseen, ja vaikka Hawke moneen otteeseen varoitti häntä veritaikuudesta yms niin silti Merrill aina päätyi tekemään sitä ja ihmetteli sitten että how could this happen kun hommat menivät päin honkia. :"D No kuinkas siinä nyt niin pääsikään käymään.

Tässä oli muutamia hauskoja ja hienoja kohtia, ja koska quotet ovat minun Juttu niin laitan sinullekin muutaman:

Lainaus
...jätti ne vain siihen lojumaan ja yritti olla ajattelematta, mitä virikkeitä Sandal niistä saisi.

Hawke huokaisi ja yritti saada sanoihinsa enemmän pehmeyttä kuin miltä hänestä tuntui.

Samaan aikaan Merrillin paljonpuhuva hiljaisuus laski hänen harteilleen entistä raskaamman syyllisyyden viitan.

Erityisesti tuo Sandal-huomio huvitti, hän oli yhtiä suosikkihahmojani DA:ssa eksentrisyytensä takia, ja hän osasi kyllä aina yllättää kaikkine juttuineen. :D

Ehkä tässä vähän häiritsi se, miten kaikki nimet olivat englanniksi. Toki tällaisissa fandomeissa, joista ei ole suomenkielistä käännöstä se on aina vähän haastava valinta, mutta olisin itse ehkä päätynyt kääntämään ainakin Keeperin ja Alienagen, kun nämä ovat kuitenkin tuollaisia kuvailevia nimiä, ja niiden kääntäminen auttaisi lukijan ymmärrystä. Muutoin tämä toimi oikein hyvin ja olisi ollut kiva lukea lisää! Ymmärrän kyllä sen, miksi tämä on ehkä jäänyt kesken, koska Dragon Agen maailma on totisesti massiivinen ja siihen uppoutuminen on aina vähän päätähuimaava ajatus. Mutta jos ikinä päädyt jatkamaan tätä tai kirjoittamaan jotain uutta Dragon Agesta, saat minusta ainakin varman lukijan! :)

Kiitos tästä!


i think if i gave you my heart, you would treat it tenderly.