Kirjoittaja Aihe: Rakkautta ja karanteenia (Harry/Draco, K-11, tekstari-fikki, fluff) VALMIS 25.3.2020  (Luettu 6638 kertaa)

Zsanya

  • Mystinen legenda
  • ***
  • Viestejä: 75
Liityn bileisiin vähän myöhässä... Kysyin Vendelalta, että mitähän Finissä kannattaisi lukea, sain listan ja tämä oli siinä ensimmäisenä.

Voi pyhä jysäys, ei turhaan 😂 Tässä kohtaa repesin ensimmäisen kerran:

Lainaus
D. Malfoy 17:19: Kerran isä osti minulle sormen
D. Malfoy 17:21: Mutta se olikin vielä puolittain elossa
D. Malfoy 17:22: Se piti haudata takapihalle
D. Malfoy 17:25: Olisi varmaan pitänyt arvata kun se kerran myytiin puoleen hintaan

Ja hetken päästä nauroin AIVAN kippurassa. Sujuvaa, luonnollista dialogia ensinnäkin, mutta isoin juttu oli tuo käsittämätön kekseliäisyys! Tämä oli kyllä varmaan aivan parasta ikinä pandemian alussa, kun nytkin iski näin.

Lainaus
D. Malfoy 13:12: Kuulin että joku oli tehnyt vahingossa Avada Kedavran kissaansa

H. Potter 13:15: Minä kuulin että tuo on joku väärinkäsitys
H. Potter 13:17: Se oli ilmeisesti Halaja Kaloja eikä Avada Kedavra
H. Potter 13:20: Mutta kissa kyllä kuoli
H. Potter 13:23: Kun söi liikaa

MITÄ 🤣🤣🤣 HALAJA KALOJA

Tällaista mahtavan luovaa canonin soveltamista:

Lainaus
Harry 10:39: Luitko jo Päivän Profeetan?

Draco 10:42: Luin
Draco 10:47: Tai en varsinaisesti
Draco 10:51: Sehän alkoi huutaa heti kun pääsi sisälle

Harry 10:56: Niin
Harry 10:59: Se oli kyllä aika tehokasta
Harry 11:02: Muuttaa etusivu räyhääjäksi
Harry 11:05: Minä tipahdin sängystä

Ja sitten aivan oma, riemastuttava lukunsa oli tämän oikean pandemian ja karanteeniajan ja ficin suhde. Nämä ikkunasta sisään tulevat deliveryt ja videopuhelut sun muut, puhumattakaan tästä erittäin kolahtavasta pohdinnasta:

Lainaus
Harry 19:05: Kahden prosentin?
Harry 19:08: Mitenkähän se on laskettu

Draco 19:10: Ilmeisesti se on jonkinlainen ihmisten tyhmyyskerroin
Draco 19:12: Että ihmisten spontaaneista päätöksistä kahdeksankymmentä prosenttia on melko lievästi tyhmiä
Draco 19:16: Ja kaksikymmentä prosenttia on niin tyhmiä että jonkun pitäisi tosissaan puuttua asiaan
Draco 19:19: Ja kaksi prosenttia on niin tyhmiä että se on jo vaarallista
Draco 19:22: Kuulostaa kyllä aika optimiselta

😅 Voi tsiisös. Se on näin. Tässä vielä toinen aivan mahtava:

Lainaus
Harry 18:02: Hän sanoi että Tylypahkassa on ihan rauhallinen tunnelma
Harry 18:03: Paitsi että kaikki taulut ovat innostuneet pandemiasta
Harry 18:04: Ja kertovat omia epidemiamuistojaan
Harry 18:06: Ja ne ovat ihan hirveitä
Harry 18:09: Niin että oppilaat pysyttelevät nyt omissa makuusaleissaan jotta eivät joutuisi kuuntelemaan niitä taulujen juttuja käytävillä

Ja sitten kun olin tarpeeksi kauan nauranut kaikelle tälle, niin sieltähän alkoi pilkottaa se H/D, ja siinäkin kyllä monta loistavaa kohtaa:

Lainaus
Harry 11:10: Helvetti
Harry 11:12: Rupesin syömään niitä muroja ja nyt puhelin on ihan sokerissa
Harry 11:14: Minua rupeaa ahdistamaan kun ajattelenkin kyykkyjä
Harry 11:16: Pulssi nousee heti

Siis tuo tilannekomiikka taas 😂 en tiedä olitko tarkoittanut tätä niin, että Harryn pulssi nousee koska se on katsonut liikaa Dracon kyykkäämistä ja stimuloituu siitä, mutta niin mä sen luin.

Lainaus
Harry 05:03: Mietin vain
Harry 05:06: Että jos se ei ollut nainen
Harry 05:09: Niin oliko se sitten mies

Voi jestas! En tiedä kuinka kovaa olisin tälle nauranut ekana heittona, mutta tähän kohtaan päästyäni olin jo nauranut niin kauan että repesin kyllä tällekin. Huomioitavaa, että tämä on aamuviideltä lähetettyä pohdintaa 😁

Lainaus
Draco 23:54: Minäkin haluaisin kysyä sinulta yhtä juttua

Harry 23:57: No mitä?

Draco 23:59: Kai sinä tajuat että minä tykkään sinusta?

💜💜💜


Lainaus
Harry 22:48: Jos sinä et haluakaan suudella minua niin olen pahoillani että oletin niin
Harry 22:51: Se vain jotenkin lipsahti
Harry 22:53: Kun olin ajatellut sinua koko illan
Harry 22:54: Ehkä sinä et myöskään halua rakastella minun kanssani
Harry 22:57: Niin haluan sanoa että en ole ajatellut myöskään sitä koko iltaa
Harry 22:59: Minun pöllöni tuli nyt ja siinä on pitsanmuruja

Minun pöllöni tuli nyt ja siinä on pitsanmuruja. MINUN PÖLLÖNI TULI NYT JA SIINÄ ON PITSANMURUJA 😂😂😂 en voi sanoin kuvailla miten paljon tuo edeltävä tunnustus paranee tämän random kommentin myötä.

Okei, lopetan avautumisen tähän. Mutta todella mahtava setti! Mielenkiinnolla menen katsomaan muitakin ficcejäsi myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2021 09:04:36 kirjoittanut Zsanya »
Muista, että surukin on vain rakkautta, jolle aika on antanut naamiaisasun.


lurikko

  • ***
  • Viestejä: 1 381
    • Nyt myös tumblr:issa! Jee!
No niin myöhässä vastailemaan!

Tundra, kiitos paljon, ihanaa että tykkäsit tästä! Tekstarimuodossa on kyllä tosi kiva kirjoittaa, joten kivaa myös jos sitä on kiva lukea! Sehän on vähän kuin sais kirjoittaa pelkkää dialogia ja vois jättää kaiken muun turhan pois, hihii. Oon joskus myös kirjoittanut kirjelappusilla, mutta kyllä tekstarit on kivempia. Ja pakko myöntää että mulla on kyllä joitain kavereita joiden kanssa viestittely on sellaista että toisinaan voi tulla 5 lyhyttä viestiä peräkkäin... Mutta ehkä Harry ja Draco tässä laittoi puhelimet välillä äänettömälle niin ei tarvinnut kuunnella jatkuvaa piippailua!

Elfmaiden, kiitos! Ihanaa kuulla että nauratti! Ja jatko-osatkin toivottavasti löytyivät ;)

Lasikuula, kiitos, ihanaa jos tämä onnistui piristämään iltapäivää! Ja huippua että huumori toimi!

Meldis, kiitos! Kivaa kuulla, että uskalsit lukea tämän! Tuo on kyllä tavallaan hankala juttu, toki alunperinkin yritin kirjoittaa tästä sellaisen että tää enemmänkin lohduttaisi ja piristäisi siinä koronan alkuvaiheen kaiken hämmennyksen keskellä, mutta kaikki ihmiset kokee kuitenkin asiat omalla tavallaan, ja eihän siihen voi luottaa että tosielämän huolia käsittelevä tarina ei sitten vaan muistuta tosielämän huolista. Luin tämän nyt itsekin ihan hiljattain ekaa kertaa, ja hassua kyllä miten tässä näkyy ainakin mulle just sellainen koronan ihan alkuaikojen meininki ja sen ajan huolet ja hämmennykset. Mutta toki nääkin viimeiset puolitoista vuotta on olleet ihan erilaisia eri ihmisille. ...ja tarinan sisällöstä vielä sen verran, että en tiedä miksi on niin kivaa pistää Harry ja Draco juttelemaan entisistä puolisoistaan sun muusta, mutta jostain syystä se vaan aina on!

Zsanya, kiitos, olipa kivaa että päädyit lukemaan tämän, ja myös huippua että Vendela oli suositellut tätä, kiitokset sinnekin suuntaan ;) Ja ihanaa kuulla että nää jutut onnistui naurattamaan! Ehdottomasti Harryn pulssiongelmat kyykkäystä miettiessä johtui liiallisesta Dracon kyykkäilyn katsomisesta... Ja tekstareilla kirjoittaminen on kyllä kivaa, olen kirjoittanut tämän lisäksi vissiin ainakin kaksi muutakin tekstarifikkiä ja niitä on kyllä aina niin kiva ja kevyt kirjoittaa. Vähän kuin pelkkää dialogia kirjoittaisi, ah!
Avatar: Sokerisiipi
Fikkilistaus