Harry Potter -ficit > Godrickin notko

Sateenkaaren värit | S | Charlie/Tonks/Remus | raapalesarja 8/8

<< < (4/4)

Tikkis:
Kommenttikampanjasta moi!
Selasin sun listausta melkoisella mielenkiinnolla, koska siellä oli paljon kaikkea erikoista, mitä olisi voinut tulla valinneeksi. Lopulta olin vähän tylsä, kun valitsin muuta kuin huumoria. Tämä kuitenkin sopi tän päivän melankoliaan aika mainiosti, ja asetelma Charlie/Tonks/Remus oli se, mikä sai mut valitsemaan just tän ficin.

Pidin tän tekstin tunnelmasta ihan alusta loppuun. Charlie minä-kertojana toimi tosi hyvin. Voi raasua, joka on ollut niin pitkään ihastunut Tonksiin, joka on pitänyt tätä vain hyvänä ystävänä, jopa niin hyvänä, että sitä voi pyytää valepoikakaveriksi. :< Tonks oli räiskyvä oma itsensä ja hänestä kävi myös hyvin ilmi, miten hän oli niin ihastunut Remukseen. Ei pelkästään Charlien näkemyksen kautta vaan myös siinä, miten hän oli malttamaton kertomaan Remukselle hänen ja Charlien (feikki)suhteesta, siitä miten malttamattomana kyseli Charlielta Remuksen reaktiota uutiseen ja sitä, miten hän yritti peilin edessä miettiä, mikä väri sopisi hänelle parhaiten, jotta Remus kiinnittäisi häneen huomiota.

Myös mä pidin erityisesti kohdasta, jonka Fiorellakin nosti esiin.

--- Lainaus ---Olin nähnyt kaikki sateenkaaren värit hänen hiuksissaan, eikä mikään tehnyt hallaa hänen kauneudelleen.
--- Lainaus päättyy ---
Tosi suloisesti ajateltu, ja tykkäsin siitä, miten just tästä kohdasta oli otettu tekstille otsikko. Se kuvastaa tosi hyvin sitä, millainen Tonks on ja miten Charlie Tonksin näkee. Ai että! <3
Mun kävi Charlieta todella kovasti sääliksi, kun hän rohkaistui suutelemaan Tonksia, ja sitten Tonksin reaktio olikin tuollainen. Ei minkäänlaista ymmärrystä tai edes pahoitteluja, ettei tuntenut Charlieta kohtaan samoin. Lähteä vaan kylmästi ovesta pihalle ja sieltä melkeinpä suoraan Remuksen kainaloon.

Mäkin hieman ihmettelin tilannetta, jossa Remus ja Tonks olivat jääneet kahdestaan valveille vierekkäin. Mietin jopa, että oliko Remus Tonksin lohduttaja, jos Tonks olikin väittänyt esim. Charlien jättäneen sen.
Olisin kanssa lukenut tästäkin mielelläni pidempään (niin kuin aina, kun hyvät tarinat loppuu vähän liian aikaisin), mutta toisaalta tää jätti tilaa myös omille tulkinnoille tai mahdollisuuden yhdistää tää teksti näppärästi canoniin, joten oli tää riittävä tällaisenaankin.

Kiitos tästä! Tykkäsin!

mursuhilleri:
Tikkis, kiitän suuresti! Ilahduin pitkästä kommentistasi. Kiva kun valitsit tämän tekstin, tämä on omiakin suosikkejani :) Kiitos vielä!

Larjus:
Olipas kiva lukea fici sellaisesta feikkisuhteesta, jossa hahmot eivät lopulta päätyneetkään yhteen! Vaikka samaan aikaan mun kävi Charlie sääliksi :< Raasu, kun ei saanut tunteilleen minkäänlaista vastakaikua.


--- Lainaus --- Tiesin, että minun ei todellakaan pitäisi suostua hänen ehdotukseensa, tiesin, että sydämeni tulisi särkymään ennemmin tai myöhemmin.
--- Lainaus päättyy ---
Charlie sanoo heti alussa näin, mutta silti sitä itsellä oli kyllä koko ajan sellainen pieni taka-ajatus/toive, että mitä jos sittenkin... Olihan tässä paljon hetkiä, jotka olisivat voineet tehdä valheesta totta! Tykkään kyllä Tonks/Remus-parituksestakin tosi paljon ja kuten sanoin, tällainen loppuratkaisu oli tosi kivaa vaihtelua (koska varsinkin ficimaailmassa sitä harvemmin näkee).


--- Lainaus ---Tonks oli ilmiömäinen, kuten aina. Olin nähnyt kaikki sateenkaaren värit hänen hiuksissaan, eikä mikään tehnyt hallaa hänen kauneudelleen.
--- Lainaus päättyy ---
Tästä kohdasta tykkäsin tosi paljon ♥ Kuvaa hyvin Tonksia kuin myös sitä, miten vahvasti Charlie häntä kohtaan tuntee. Kivasti siinä mainittiin myös tämän

Ja mut siis äää toi loppu 😭 Charlie raukka, kylläpä vaikutti torjutuksi tuleminen häneen vahvasti... Mutta eipä se kai ole ihmekään. Veikkaan että samaan aikaan Tonkskin tunsi itsensä vähän petetyksi, vaikka valesuhdetta olikin alun perin itse ehdottanutkin. Minäkin oletin, että hän olisi kertonut totuuden (tai ainakin jotain sinne päin) Remukselle enkä siksi nähnyt mitään ihmeellistä lopun kohtauksessa. Joko valesuhteen esittäminen toimi juuri niin kuin Tonks oli ajatellutkin tai sitten jonkin pienen "kiertoreitin" kautta mutta hän selvästi sai mitä halusi. Toisin kuin Charlie... Voi äää, toivottavasti Charlie pääsee vielä yli tuosta tilanteesta, ei jää moittimaan itseään ja ehkä pystyy vielä iloitsemaankin Tonksin (ja Remuksen) puolesta!

mursuhilleri:
Larjus, haha, mä just oon miettinyt viimeisen vuoden sisään, että ottaisin tämän tekstin uudelleenkirjoitusprojektiksi ;D Musta tässä on ihan kiva idea, mutta toteutus on aika kömpelö. Oon tämän kirjoittamisen aikaan testaillut eri genrejä ja hakenut sitä omaa tyyliä, niin tämä ei ole mitenkään kovin upea taidonnäyte ;D Mutta siis kiva kun kaivoit tämän vanhan tekstin jostain Finin syövereistä ja jätit kommenttiakin :-* Ihana kuulla, että tämä oli kiva lukea ja tykkäsit muutenkin tekstistä <3  Kiitos!

Sokerisiipi:
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta!

Mielenkiintoinen paritus houkutteli minut tämän ficin pariin. Tykkäsin tästä erityisesti siksi, että kaikki toimivat yhtä huonosti ja siitä syntyi tämä mahtava sotku! Oh yes, give me the drama! ;D Charlie pimitti tunteitaan ja lähti feikkisuhteeseen painavilla taka-ajatuksilla ja Tonks tahtoi huomiota ja kontaktia Remukselta ihan väärällä tavalla! Herkullista.

Charlien rakkaus Tonksia kohtaan oli riipaisevaa luettavaa. Juuri tuollainen salainen, itseensä kietoutunt kaipuu on kipeintä ja pettävintä lajia! Sitä alkaa helposti kuvitella, että toinen vastaa tunteisiin, varsinkin, kun ollaan ystäviä ja toinen on vain ystävällinen. Todella taitavasti olit sen luonut tähän tekstiin. Charlien tunteet ja kokemukset olivat aitoja ja koskettavia.

Tonks, Tonks. Voi Tonks! Minusta idea feikkisuhteesta kyllä jotenkin sopii Tonksille. Vähän sellainen hupsu, ei loppuun asti ajateltu idea, johon suin päin rakastunut voisi päätyä. Tonks oli tässä jotenkin niin hellyttävän häikäilemätön :D Hänelle kaikki oli kuin jännittävää peliä. Feikkisuhde tuntui juurikin nuoren ihmisen päähänpistolta, ja kontrasti säntäilevän Tonksin ja vakavan, aikuismaisen Remuksen kanssa oli upea. Ihanaa, että Tonks kuitenkin lopulta päätyi olemaan rehellinen Remukselle. Ehkä Charlien yllätyssuudelma sai Tonksin tajuamaan, että tässä leikitellään oikeilla, vakavilla asioilla ja ihmisten tunteilla. Ehkä se sai Tonksin jättämään pelleilyn ja olemaan rohkea ja haavoittuva.

Vain Charlie jäi kuin nalli kalliolle sydän palasina. Mutta kuten hän itsekin toteaa, hän itse lähti leikkiin vääristä syistä ja poltti näppinsä. Hän petti sekä itseään että Tonksia, joka luuli vain pitävänsä hauskaa ystävän kanssa. Joten lopputulos on varsin realistinen (siitäkin pidin!) vaikkakin ikävä. Ehkä tämä kokemus kuitenkin opetti jotain myös Charlielle. Sydänsurusta seuraava tuska on hirveää, mutta niin on myös turhassa toivossa itsensä roikottaminenkin.

Tosi kiva ja herkullinen ficci ihmisistä ja erehdyksistä! Ihanan inhimillinen ja samaistuttava. Kiitos, pidin tosi paljon!!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta