Ficit (kaikki fiktiiviset fandomit ja RPF, pl. Harry Potter) > Rinnakkaistodellisuus

Avengers/MCU: Sun huulilta (suudelma maistuu katkeruudelta) | S | raapalesarja 20/20 (LW17 bonari)

(1/6) > >>

Kelsier:
Ficin nimi: Sun huulilta (suudelma maistuu katkeruudelta)
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Fandom: Avengers/MCU
Tyylilaji/Genre: draama, adventure, darkfic
Paritus: Steve/Tony, Steve/Bucky
Vastuuvapaus: Avengers ja MCU kuuluvat tekijöilleen, kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahaa.
Haasteet: Sana/kuva/lause10 #2, Lyrics Wheel 17 bonuskierros

A/N: Tämä kuva toimi inspiksenä linkki, LW:stä saadut lyriikat viestin alaosassa. Julkaisen jatkossa 1-2 raapaletta aina maanantaisin, jos joku innostuu tätä seurailemaan ;D

A/N2: Tämä ei ole täysin LW:n sääntöjen mukainen, koska ei ole yksiosainen. Olen kuitenkin saatuja lyriikoita inspiraationa käyttänyt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


I (100)
Steve juoksi pitkin New Yorkin katuja. Natasha oli hänen välittömässä läheisyydessään ase valmiina kädessä. Loki oli taas päässyt sekoittamaan Ison Omenan mielenmanipulaatiollaan ja nyt Avengers-tiimi pyrki saamaan keppostelevan jumalan kiinni.

”Mitä ilmassa tapahtuu, Tony?”

Starkin ääni kuului kirkkaana korvanapista. ”Ei mitään, Cap. Thor on jalkautunut jonnekin. Kerron sitten, kun olen paikallistanut.”

Lähetys katkesi särähtäen. Tietenkin kerrot, Steve mutisi mielessään. Stark oli jatkuvasti pirun ärsyttävä. He juoksivat vielä pari korttelia, kun Thor yhtäkkiä ilmestyi heidän eteensä retuuttaen pitkää mustanvihreää möykkyä niskavilloista. Loki äänteli kuin haavoittunut kissanpentu.

”Tony, alas. Muut, lepo. Tehtävä on tältä erää ohi”, Steve ilmotti sallien itselleen pienen hymyn.


II (100)
”Loki on palautettava Asgardiin. Hän ei pysy kahleissa täällä, jollei ole jatkuvasti tajuttomaksi kalautettu”, Thor sanoi, kun tiimi oli jälleen koolla päämajallaan Stark Towerissa.

”Eikä sinulla ole jatkuvasti aikaa olla kalauttelemassa hänen tajuaan kankaalle”, Tony vitsaili.

Steveä ei naurattanut. Mustatukkaisesta jumalasta oli tullut kirjaimellisesti maanvaiva, joka yritti saavuttaa ihmisten herruutta milloin milläkin keinolla.

”Meidän pitää kuulostella Lokia, vaikka näyttääkin, että hän toimi tällä kertaa yksin”, Nat totesi Steveä katsellen.
Tony nyökkäsi ja muutkin kääntyivät katsomaan supersotilasta kuin varmistukseksi.

”Thor, hae veljesi. Katsotaan mitä sanottavaa hänellä on puolustuksekseen. Nähdäänpä samalla saatko hänen tajunsa päälle yhtä helposti.” Clintin naurahtaessa Thor lähti kellarikerrokseen.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ida Paul & Kalle Lindroth - Kun sä sanot sen noin

Viime viikkoina ollu vaikeeta
Pitää tää pakka kasassa
Sua ei huvita
Eikä sun tarvii tälläst katella

Sä et tee tästä mullekaan helppoo
Kun väännät kaikesta numeroo
Mitä tällä kertaa pitäs sanoo

Sä se osaat mulle uskotella
Et maalaan seinille piruja
Minkä mä sulle voin kun sä sanot sen noin
Sä sanoit voi voi unohda toi
Mä katoin sormien läpi niinku toivoit
Minkä mä sulle voin kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin

Etkö tajua et meidän kodissa
Ei ole kaikki kunnossa
Viime aikoina oot vaan vältelly olennaista

Kaikki mitä sä sanot on järkevää
Kunnes alan myöhemmin miettimään
Sä koitit vaan tyhjyyden täyttää
Sanoja sanojen perään

Sä se osaat mulle uskotella
Et teen sulle kaikesta vaikeeta
Minkä mä sulle voin kun sä sanot sen noin
Sä sanoit voi voi unohda toi
Mä katoin sormien läpi niinku toivoit
Minkä mä sulle voin kun sä sanot sen noin

Kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin
Kun sä sanot sen noin

Täällähän ei sust kukaan selkoa saa
Sä oot silti kaunista kuunneltavaa
Minkä mä sulle voin kun sä sanot sen noin

Fiorella:
No jopas. :) Tämähän pitää ottaa tarkkailuun, vaikuttaa erittäin lupaavalta. :D Paritusvaihtoehdoista Steve/Bucky kolahtaa minuun paremmin, mutta olen kumminkin avoin lukemaan monenlaista. :)

Seikkailu lähti heti hyvin käyntiin ja herätti kiinnostuksen. Kivaa, kun on paljon hahmoja mukana jo heti alussa, ja plussaa ihanasta Natashasta, Clintista, Thorista ja kissanpentu-Lokista! ;D

Enpä tässä osaa vielä muuta sanoa, kuin että seuraan uteliaana ja toivon että aihe inspiroi laajasti! :D Älä jää raapaleisiin kiinni, jos innostaa kirjoittaa välillä pidemmin. ;)





Maissinaksu:
Hyvvee iltaa! Tämä osui silmiini jo otsikonkin ansiosta, ja nyt minulla soi Uniklubi päässä hyvissä määrin. ;D

En ole tullut piiiiitkään aikaan tullut lukeneeksi mitään Marvelilta kalskahtavaa, mutta tämä vaikuttaa oikein mukavalta! Tai no en tiedä, onko mukava oikea sana darkficin tapauksessa, mutta jos on kyse synkästä materiaalista, minua kiinnostaa välittömästi. :D Steve/Bucky on lisäksi aina enemmän kuin tervetullut, ja samalla voisin kokeilla lukea vaihteeksi vähän Steven ja Tonynkin välistä sananvaihtoa sillä silmällä. Ja Loki on mukana, voi miten mukavaa! <3 Jäädään seuraamaan ja napataan tämä maanantain piristyskeinoksi!

- Ayu

Kelsier:
Fiorella: tässä on tosiaan tulossa eripituisia raapaleita, joten ihan en satasanaisiin ole jäänyt kiinni ;D Jatkossakin muut perus-Avengerit ovat mukana, katsotaan mitä on tulossa! Kiitos kommentistasi :-*

Ayudara: Loki tekee tyylikkään alkucameon. Kiva, että tykkäsit ja kiinnostuit. Kiitos sinullekin ;)

A/N: yksi raapale tällä kertaa. Mitä Loki mahtaa kuulostaessa sanoa?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


III (250)
Ukkosenjumala turskautti Lokin polvilleen Steven ja muiden Avengerien eteen. Keppostelija nosti heti päänsä. Hänen huulillaan kareileva ylimielinen virne oli lähes huvittava, kun samalla näki miten häntä oli mukiloitu. Kädet olivat vibraniumkahleissa, jotka näyttivät enemmän ärsyttävän kuin haittaavan vankia. Lokin oikeassa silmäkulmassa oli ilkeännäköinen sarja oletettavasti rystysistä aiheutuneita ruhjeita. Tony nojasi rennosti taktiikkapöytään.

”Mitä sinä olet taas tehnyt?” hän kysyi kuin rasittavalta lapselta.

Thor tökkäsi Lokia, mutta vastaamisen sijaan tämä siirsi raukean kiinnostuneen katseensa Steveen. Steve piti ilmeensä tiukkana, sellaisena, jota Tony kutsui patrioottiseksi.

”Me kihisemme uteliaisuudesta”, Nat totesi kuivasti ja työnsi jostain käsiinsä saamansa raipan Lokin leuan alle.

”Ihmiset ovat niin.... ihastuttavan alttiita. Kokeilin vain uutta tietotaitoani käytännössä. Olen pahoillani, jos se aiheutti pientä kiusallisuutta.” Sanat valuivat Loki suusta kuin makein hunaja eivätkä kuulostaneet lainkaan pahoittelevilta.

Steve esti  huomaamattomalla eleellä Natia antamasta vangin leukaperille läjäyksen piiskaa.

”Kenen kanssa toimit?” Tony tiedusteli, vaikka Loki ei näyttänyt pitävän häntä pääkuulostelijana ensinkään.

Jumala naurahti vastaukseksi tylsistynesti. ”Sain asiani toimitettua. Sen pitäisi riittää teille.”

Hän ei ollut lakannut tarkkailemasta Steveä koko aikana. Steve irvisti, sillä hän inhosi noiden jääkylmien silmien takaista kysymystä ja selässään tuntuvaa nihkeää virettä.

”Thor, vie hänet Asgardiin. Ja varmista tällä kertaa, että hän pysyy siellä.”

Muut näyttivät hämmentyneiltä, mutta aistivat, että viimeinen sana oli sanottu. Thor lähti retuuttamaan veljeään kohti hissiä. Sateenkaarisiltaa ei voinut kutsua sisälle päämajaan. Ennen kuin ovet sulkeutuivat Loki kääntyi ja leikki kumartavansa.

”Kiitän Captain Americaa audienssista. Tämä voi olla viimeinen kerta, kun tapaamme”, hän nöyristeli.

Steve kuuli päässään hänen lausumattomat sanansakin ja puri hampaansa kipeästi yhteen.

Violetu:
Uijuijui, nyt ollaan jännän äärellä. Paritus (Steve/Bucky) kiinnitti heti huomioni otsikon lisäksi, ja alku vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Jään ehdottomasti seurailemaan.
Lähti mielikuvitus laukkaamaan tuosta, miten Loki tuntui kiinnittävän kaiken huomionsa Steveen😏 en malta odottaa, että Bucky ilmaantuu kuvioihin...

~Violet

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta