Harry Potter -ficit > Pimeyden voimat

Kierteellä (K-11), Vinda Rosier & Nagini. Draama

<< < (3/3)

flawless:
*kurkkaa häpeillen ovenraosta* Kehtaanko tulla kommenttini kanssa tänne tälleen kaksi vuotta myöhässä? :D Tämä teksti on ilahduttanut mua monesti kuluneen parin vuoden aikana, oon lukenut tämän useampaan kertaan ja mieltäni on lämmittänyt ihan hirmuisesti, että omistit tämän minulle ♥ Oon siitä tosi otettu ja iloinen edelleen. En ehtinyt kommentoida tätä kiitoksia enempää tuolloin julkaisun aikoihin ja sitten en enää uskaltanut tulla paikalle niin myöhässä, mutta nyt kun taas kerran lueskelin tätä niin totesin että nyt otan itseäni niskasta kiinni ja uskaltaudun, koska parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Ensinnäkin pidin kovasti sun tulkinnasta Naginin hahmosta! Olit kuvaillut hänet hienosti niin, että hän oli kovin käärmemäinen myös ihmisenä. Säikky ja suojaan kärpetyvä olemus jo heti alussa loi sitä mielikuvaa, samoin kuin esimerkiksi se että hänellä oli kovin vilu ja viitattiin että koleus tuntui vaihtolämpöisessä ihossa. Viltin alle lämpöön käpertyminen myös toimi, samoin kiinnitin huomiota siihen että mainittiin tämän sierainten värähtävän, kun tämä haistoi ruoan jo kaukaa tarjottimelta. Tässä nyt joitain esimerkkejä, mutta noin niin kuin ylipäätään olit musta onnistunut kuvaamaan Naginin ihmisenäkin ihanan käärmemäisesti, ja vieläpä niin että se oli tosi luontevaa ja tuli esiin tuollaisten yksityiskohtien kautta jos tarkkaan katsoi. Muutenkin oli tosi kiinnostavaa lukea Naginista, joka kirjoissa on hyvinkin julma työkalu, viattomana ja nuorena ja inhimillisyyden kautta samaistuttavana. Hänen kohtalonsa on ihan hirmu surullinen.

Myös käärmeenä kuvailu oli onnistunutta! Mäkään en juurikaan ole ollut käärmeiden kanssa tekemisissä ja nekin kerrat kun olen ollut niin en ole ollut siihen kohtaamiseen halukas osapuoli (:D), mutta sun kuvaus käärmeestä oli mun mielestä tosi uskottavan ja nätin oloinen. Pidin erityisesti siitä, miten kuvailit sileää nahkaa ja sitä, kuinka sen alta lihakset tuntuivat vahvoina. Siitä tuli hyvin esiin se, että viehkeydestään huolimatta Nagini oli kuitenkin voimakas ja ylväs olento. Ihan lempparikohtani oli se että käärme laskosti itsensä sirosti viltin suojiin ja käänsi hännänpäänsäkin lämpimään, se oli tosi kauniisti sanottu kohta ja tuo hännänpään maininta vaan oli niin söpö, aww :3

Vinda Rosierin hahmo oli myös mielenkiintoinen, hänen olemuksensa huokui sellaista salakavalaa lumoa, että hän saa kenet tahansa taivutettua tahtoonsa ja pauloihinsa ja toinen huomaa langenneensa viehkeään ansaan vasta, kun se on liian myöhäistä. Hänessä oli sellaista syöjätärmäistä energiaa, mutta viekottelevan olemuksen alla myös älykkyyttä, juonikkuutta ja häikäilemätöntä päättäväisyyttä. Hän ikään kuin huokui viettelystä ja vaaraa, jonka olit tuonut hienosti esiin hänen olemuksensa, liikkeidensä, eleidensä ja sanojensa kautta. Pidin kovasti siitä, että tässä koko tekstissä oli ylipäätään sellainen viehkeän vaarallinen tunnelma, käärme sopii siihen teemaan hyvin ja Vindan hahmo myös - kaikki tuntui kietoutuvan yhteen ja tekstin tunnelma oli tosi onnistunut.

Pidin tästä hirmu paljon, kuten arvata saattaa siitä että olen tämän useampaan otteeseen lukenutkin! Kiitos vielä kerran tästä upeasta tekstistä ja anteeksi, että olen näin mattimyöhänen. En tiedä itsekään miksi kehitin itselleni jotkin paineet siitä etten kehtaa kommentoida myöhässä, kun sillä vaan pahensin asiaa venyttämällä sitä vielä myöhemmäksi... :D Vihdoin tämä vääryys on korjattu. Suurkiitos tästä ihanan raresta tekstistä, tämä oli hirmu kiva vastaus toiveeseeni! Kiitos ja halaus ♥♥

Fiorella:
Meinasi jäädä myös vastaamatta kommenttiin, kun en halunnut näpytellä lyhyttä vastausta kännykällä.  ::) ;)

Suuret kiitokset sinulle, flawless, että uskalsit kommentoida vähän jälkikäteenkin! Aina on parempi pikkuisen myöhäänkin kuin ei milloinkaan. :) Ilahduin tosi kovasti kommentistasi, koska jäin ainakin jossakin vaiheessa miettimään, huomasitkohan tätä edes ollenkaan. On ilo kuulla, että tunsit sen osuvan haastetoiveeseesi! :)

Nyt tämäkin Ihmeotus-fandom on jäänyt pitkän tauon vuoksi vähän mielestä, mutta siinäkin oli paljon aihetta ficcaamiseen, ja erityisesti minua kiehtoivat siinä nämä hieman sivuun jäävät, mutta selvästi erityiset hahmot. Odotan toiveikkaana, jos jossakin vaiheessa tulisi uusi Ihmeotus-elokuva, jossa olisi taas uutta inspiraatiota aiheeseen. Etenkin Naginin muutos käärmenaisesta Voldemortin lemmikkikäärmeeksi on vielä niin hämärän peitossa, mutta jokin traaginen kohtalo siihen täytyy liittyä.



Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta