Kirjoittaja Aihe: Harjulat | S | perhefluffy  (Luettu 1243 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
Harjulat | S | perhefluffy
« : 03.08.2019 22:04:03 »
Nimi: Harjulat
Kirjoittaja: Sokerisiipi
Ikäraja: S
Tyylilaji: perhefluffy
Hahmot: Aava, iskä, isi ja pikkuveli Iivari "Niisku"
Haaste: Spurttiraapale V

A/N: Perhefluffya tutuilla, mutta tekstissä kuitenkin nimettömillä hahmoilla! Tunnistaako joku, keistä on kyse? ;) Spurttisana: mansikka.



Harjulat

Aava istui iskän sylissä puutarhakeinussa. Iskä teki hänelle kahta ranskanlettiä. Oli hankalaa istuskella paikoillaan, mutta Aava yritti kovasti. Hän söi mansikoita. Ne olivat tosi hyviä. Ne tirskahtivat ihanasti kielelle, kun niitä puri, ja makea mehu täytti suun. Aavan sormet olivat aivan punaisia. Se näytti hurjalta, ihan kuin vereltä.

”Iskä, kato!” Aava sanoi. ”Olen kuolettavasti haavoittunut!”

”Niinpä näyt olevan”, iskä tuumaili. ”Sitä suuremmalla syyllä mun pitää saada nää letit tehtyä, niin näytätpä sitten somalta arkussa.”

Aavaa nauratti. Iskä sanoi aina tuollaisia hassuja juttuja eikä ottanut kaikkea vakavasti. Hän piti siitä.

”Joko sä oot valmis?” Aava kysyi kärsimättömänä.

”Ihan pian. Lue sä sitä kirjaa.”

”Oon lukenut sen jo monta kertaa. Sä oot hidas.”

”Sä rimpuilet liikaa. Nyt paikoillasi, neiti Harjula”, iskä käski. Aava huokaisi dramaattisesti. Hän selaili kuvitettua kirjaa, vaikka se oli jo ihan tylsä. Isi ilmestyi takaovelle ja tuli heidän luokseen Niiskun kanssa. Aava kutitteli pikkuveljen nenänpäätä valmiilla letillään. Niisku kihersi ja kikatti.

”Eikö vauva nukahda?” iskä kysyi.

”Ei”, isi huokaisi. ”En tiedä, mitä tämän lapsen kanssa pitäisi tehdä.”

”Lue sille”, Aava sanoi ja ojensi isille selailemansa satukirjan. ”Samalla saat viihdyttää minua, koska iskä on tuollainen rähmäkäpälä.”

Isi nauroi. Iskä tuhahteli, ja Niisku alkoi itkeskellä. Isi heijasi pikkuveljeä samalla, kun otti satukirjan ja alkoi lukea äänen Aavan osoittamaa satua. Letit valmistuivat pian, mutta Aava halusi jäädä silti keinuun isin ja iskän väliin. Aava silitti lempeästi veljen pehmeää tukkaa, ja vähitellen Niiskun silmät painuivat kiinni.

”Hienosti tehty”, iskä kuiskasi Aavalle, joka säteili ylpeänä hoivaustaidoistaan.

”Mutta nyt vauva on ihan mansikassa”, isi huokaisi.

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Harjulat | S | perhefluffy
« Vastaus #1 : 05.08.2019 13:00:23 »
Tämä on tosi söppänä <3 Niisku on ehkä suloisin lempinimi pikkusisarelle ikinä! Perhefluffi on aina mieltä lämmittävää luettavaa, kiitoksia ^–^

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 261
Vs: Harjulat | S | perhefluffy
« Vastaus #2 : 05.08.2019 20:24:14 »
Voi miten ihana Heilevi-söpöstely :D Kalevi oli selvästi iskä ja Heikki isi. Olen muuten samaa mieltä, että Niisku on paras lempinimi. Tämä oli kiva tunnelmapätkä, tykkäsin!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
Vs: Harjulat | S | perhefluffy
« Vastaus #3 : 05.08.2019 21:09:53 »
Avaruuspiraatti: Iih, ihanaa, että pidit tästä söpöisyydestä :3 Kyllä, Niisku on minustakin suloisin lempinimi ikinä!! Kiva, että tää lämmitti ja kiitos huisisti kommentista!!

Vendela: Aww, ihanaa, että löysit tämän pariin, vaikkei viitteitä Heileviin suoranaisesti ollutkaan! Kyllä, Kalevi on iskä ja Heikki isi! Ja Niisku on best <3 Oon hirmu iloinen, että pidit. Kiitos superisti kommentista!!