Originaalit > Pergamentinpala

Huuma | K-11 | Jimi/Topias | lätkäpoikia ja tunnelmointipaloja | one shot

<< < (2/2)

Waulish:
Heippa Kommenttikamppiksesta! :) Silmiini osui listauksestasi tämä Jimi/Topias-teksti, jonka olemassaolon olin jotenkin ehtinyt unohtaa, vaikka minun kyllä piti tähänkin tutustua silloin sen ihanan joululahjatarinan myötä. Nyt siis vihdoin!

Topias on ihanaihanaihana. Minun on pakko aloittaa tämä kommentti toteamalla se, jotta saan sen heti purettua sydämeltäni. Siis... äää. Topias on tavallaan jotenkin tosi syvällinen ja sen myötä kiinnostava tyyppi. Hän näyttää itsestään monia erilaisia puolia, mutta silti hän on kokonaisuudessaan tosi uskottava ja inhimillinen. Jäin oikein makustelemaan ja miettimään Topiaksen käytöstä. Aluksi hän vaikuttaa varsin huolettomalta ja itsevarmaltakin halaillessaan Jimiä julkisesti ja pyytäessään tätä yöksi, mutta yhdessä vietetyn yön jälkeen Topiaksessa on aistittavissa mietteliäisyyttä ja ehkä pientä melankolisuuttakin. Topias puhuu virheen mahdollisuudesta, mutta on kuitenkin lopulta aloitteellisempi osapuoli ja se, joka nostaa jalkansa Jimin syliin Vaskisen läsnäollessa ja vastaa Vaskisen kysymykseen epäröimättömällä totuudella. Topias on se, joka uskaltaa ehdottaa suhteen viemistä pidemmälle, vaikka sitä edeltääkin paljon vaikenemista ja vaikeilua. Minulle jäi jotenkin sellainen fiilis, että Topias on tehnyt paljon hiljaista, yksinäistä ajatustyötä itsensä ja kaiken muunkin eteen. Hän ei ehkä puhu ajatuksistaan tai tunteistaan kovin avoimesti, mutta niiden läsnäolon pystyy silti aistimaan.

Fiilaan tämän suhteen kehittymistä ihan kympillä. Sen arpova ja vähän epävarmakin kulkukaari tuntuu kovin luontevalta miehille, jotka pelaavat lätkää ja joutuvat siis elämään ja olemaan jossain määrin homofobisessa ympäristössä. Jimin mietteistä voi päätellä, ettei seksi miehen kanssa ole hänelle kovin tuttua puuhaa, ja silläkin varmaan on vaikutusta asioihin. Himo ja huuma välittyy vahvasti ja sysää seksisuhteen aluilleen omalla painollaan, mutta sen jälkeen onkin vaikeaa ja vierasta, kun pelissä on jotain muutakin - ei pelkästään asema lätkäjoukkueessa, vaan kenties myös outoja tunteita, joiden kanssa pitää jotenkin päästä sinuiksi. Iiks, tällainen vaikeilu ja vaiheilu on niin nautinnollista luettavaa! Pidän hirmuisesti esimerkiksi tuosta hetkestä ensimmäisen yhteisen yön jälkeen, kun miehet seisovat parvekkeella ja Topias nojaa vakavana kaiteeseen ja Jimi nykii boksereidensa lahkeita alaspäin. Jimin alaston olo välittyy niin aitona ja inhimillisenä, että melkein sydämestä kouraisee. Se välittää kaiken tarpeellisen vallitsevasta tunnetilasta ja latauksesta. Parvekehetki onkin lempparini tästä kokonaisuudesta!

Pidän kovasti siitä, kuinka tarinassa nousee esiin myös jääkiekkoympyröissä valitettavasti vallitsevaa homofobiaa. En osaa kuvitellakaan, miten kauhealta Juusen puheet tuntuvat Jimistä ja Topiaksesta. Toisaalta Vaskisessa taas piilee ihanaa hiljaista hyväksyntää. Aloin miettiä, että ihan jokaisen nähden Jimi ja Topias tuskin pystyisivät näyttäytymään ihan niin läheisissä väleissä kuin oikeasti ovat. Vaskinen on vaistonnut jotain ehkä jo pidempään, ja minusta tuntuu, että Jimi ja Topias aavistavat Vaskisen vaistonneen. Ehkä siksi kukaan ei vaikuta erityisen yllättyneeltä mistään. Kaikki kuitataan olankohautuksella, mutta lopulta kaikilla on kenties helpompaa, kun asioiden todelliset laidat paljastuvat.

Juusesta voi muuten olla montaa mieltä (muistan, etten kovin positiivista kuvaa hänestä saanut Lähellä reunaa -tarinastakaan), mutta pieni hullu minussa alkoi shipata häntä ja Vaskista keskenään. ::) Jotenkin kaksikon välinen kiistely ja Juusen homovastaiset puheet ja Vaskisen tyynnyttely saavat minun shippikiikarini tarkentumaan heihin! Apua!

Ihan erityisesti pidän tarinan rakenteesta ja siitä, kuinka useampi pieni kohtaus muodostaa kokonaisuuden. Pidän siitä, kuinka kerrotaan juuri tarpeeksi, muttei kuitenkaan liikaa. Kohtaukset on valittu hyvin ja tarkoituksenmukaisesti, ja ajankulu käy luontevasti ilmi pienistä luonto- ja ympäristökuvauksista. Tykkään! Tämä on sellainen laji, jota en itse hallitse, ja huokailen aina ihastuksesta kun joku hallitsee!

Kiitos, kiitos, kiitos tästä ihanasta tarinasta! :-* Tämä oli aivan parasta luettavaa ja taattua Piraatti-laatua. -Walle

Meldis:
Ihanaisia tunnelmahippusia! ^^ Tätä oli ihanaa makustella ja tykkäsin, miten alussa ei ollut ihan varma, mitä on jo tapahtunut ja sitten, kun kävi ilmi, että tässä onkin jo jonkilainen friends with benefits suhde meneillään, alkoi hirmuisesti jännittämään, mihin tämä tästä muuttuu. Jimin jännitys Topiaksen lähellä oli söpöä. Oletan, että he olivat nuoria aikuisia, joten rakastin, miten Jimi oli ikänsä mukaan olisi pitänyt jo olla aikuinen, mutta käyttäytyi kuin pihkassa oleva teini konsanaan Topiaksen kanssa. <3 Se on söpöintä ikinä, kun aikuinen taantuu teiniksi ihastuessaan. ^^


--- Lainaus ---Mulla on outo olo. Ei mulla ennen ole ollut näin epävarma fiilis seksin jälkeen. Ehkä se johtuu siitä, että Topias on jätkä. Tai ehkä se johtuu siitä, että Topias pelaa samassa joukkueessa.
--- Lainaus päättyy ---

En kestä, miten Jimi jotenkin näin lyhyesti listasi, mitä kaikkea mullistavaa muuttui seksin jälkeen hänessä. Yhdellä lauseella ohitti senkin, että on nyt päätynyt sänkyyn jätkän kanssa. Sen, että siitä tuli ihan erilainen olo kuin aiemmin, mikä kertoi, että tässä on jostain isommasta kyse. Mutta siksihän sitä oli niin vaikea ymmärtää. :''')

Oli samalla herkullista ja turhauttavaa, miten he molemmat tuntuivat haluavan lisää ja olla toisen kanssa, mutta sitä vain oli niin pirun vaikea myöntää. Onneksi Topias edes hieman uskalsi edistää asiaa. Kunnon suomalaista jäyheyttä tuntui tässä myös, kun hädin tuskin kokonaisin lausein keskustelivat. ;D Samoin, miten Vasikinen reagoi heidän paljastukseensa, juodaan kahvia ja kerrotaan, että me muuten pannaan samalla, kun Pekka Pouta kertoo säästä, thih. <3

Kiekkoilu oli kiva lisä ja toi jännitettä Topiaksen ja Jimin välille, kun pyöritään miehistäkin miehimmissä porukoissa, vaikka olen pistänyt merkille, miten tuo ah niin maskuliininen urheilu sisältää aika paljon perseelle läpsimistä ja halailua miesten kesken. ;D Minusta se on tosi kivaa, mutta onhan se hauskaa, kun miesjurnuttajat ovat sitä mieltä, että tässä ollaan nyt alfamiehiä, kun pelataan kiekkoa...ja läimitään kaveria perseelle. ;D

Lopun kokkaushetki oli söpö ja tässäkin jotenkin herttaista, että Topias teki makaronimössöään, ei mitään hienostelua tarvitse, kun haluaa tehdä jotain kivaa Jimille. :3 Oli tosi kivaa, miten he ikään kuin vahingossa lipuivat suhteeseen, ei tehrä tästä ny numeroo ja siihen tyyliin. Siitä tulee varmasti lämmin suhde, sitä heidän välinsä ehdottomasti kirkuivat. <3 Kiitos näistä tunnelmoinneista!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta