Kirjoittaja Aihe: Ukkosmyrsky (käperry viereeni)|S|perhefluff|Rose Weasley, Hermione/Ron  (Luettu 4627 kertaa)

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Nimi: Ukkosmyrsky (käperry viereeni)
Kirjoittaja: Isfet
Beta:-
Ikäraja: S
Genre: Perhefluffy
Hahmot/Paritus: Rose Weasley, Hermione/Ron
Yhteenveto: Pahin pelko helpottaa jo, vaikkei katoakaan. Äiti osaisi kyllä järjestää kaiken, äiti osaa aina.
Vastuunvapautus: Ei ole minun ei, leikin Rowlingin hahmoilla saamatta rahaa.

A/N: Tekstiä pukkaa! Minkäs teet kun inspaa, toivottavasti jälki ei ole hätäistä :P Halusin kirjoittaa jotain suloista perhefluffya, ja tällaista tuli. Taas kerran lyhyt rämpäisy, mutta sopiva pehmoisaksi pikailtapalaksi, luulen. Melko dialogipainotteinen. En tiedä miksi valitsin juuri Rosen, mutta hän sopii tähän. Haasteisiin Fluffy10 (kuiskaus) ja Ihanat, kamalat kakarat


"Äiti..." 

Pieni tyttö nykii äitiänsä olkapäästä. Huoneessa on hämärää, sillä ainoa valonlähde on lattialle laskettu pieni lyhty. Siitä kajastaa kullankeltaista valoa, joka muodostaa pieniä pyöriviä tähtiä seinille sekä kattoon. 

"Äiti!" tyttö kuiskaa kuuluvammin ja ravistaa niin, että punaruskeat kiharat heilahtavat.

"Mhymm... Rose, mikä on? Mikset sinä ole nukkumassa?"

"Minua pelottaa", Rose nyyhkäisee pulleat kyyneleet pikku poskiaan pitkin valuen.

Hän näkee unen hellittävän otettaan äidin silmistä, kun tämä kohottautuu varoen istumaan leveän parisängyn laidalle. Pehmeä käsi pyyhkii kyyneleet pois, siirtyen silittämään pörröistä tukkaa. Pahin pelko helpottaa jo, vaikkei katoakaan. Äiti osaisi kyllä järjestää kaiken, äiti osaa aina.

"Mikä si-", äiti aloittaa, mutta loppu hukkuu kumeaan ukkosen jyrähdykseen. Rose kirkaisee ja hypähtää nyyhkyttäen äitinsä syliin.

"Voi Rose", äiti huokaa kietoessaan kätensä hänen ympärilleen. Sitten hän nousee tyttö yhä sylissään, poimii ohimennen yövalon lattialta ja hiipii ulos huoneesta. 

Rose puristaa äitinsä yöpaidan kangasta pienissä nyrkeissään ja haistelee lyhyin hengenvedoin tuttua, turvallista tuoksua. Kuuntelee sydämen lyöntejä ja paljaiden jalkojen läpsettä parkettia vasten, tuntee käsivarren ympärillään. Silmät on parempi pitää varmuuden vuoksi kiinni, hän ei halua nähdä salamoiden välähdyksiä tai tuulessa taipuvaa pihapuuta, jonka oksat hakkaavat ikkunaan. Se on liian pelottavaa.

Valokatkaisija napsahtaa, jolloin Rose uskaltautuu kurkistamaan ympärilleen. Äiti napauttaa pannua taikasauvallaan saadakseen veden kiehumaan ja laskee Rosen tuolille, hymyillen rauhoittavasti. Ja niin Rose tyyntyy, katsoo hiljaa kun äiti ottaa kaapista mukit heille kummallekin (Roselle keltaisen ja liilan itselleen) ja kaataa kumpaankin kuumaa vettä. 

"Äiti, en minä juo teetä", Rose sanoo kulmiaan kurtistaen. Äiti vain hymyilee pudottaessaan hyväntuoksuisen lipun omaan mukiinsa.

"Minä tiedän, kultaseni. En tee sinulle teetä, tarvitset jotain lohduttavaa", hän sanoo ja nostaa kaakaon ylähyllyltä, minne Rose ei yltä vaikka kuinka kiipeäisi tuolille ja kurkottaisi. Hän on yrittänyt, se ei onnistu. 

Rose ei ole saada sanaa suustaan. Hän ei ole koskaan juonut kaakaota yöllä, ei edes illalla hampaiden pesun jälkeen, sillä kaakao on kuulemma liian sokerista. Hän on melkein unohtanut miksi on valveilla, kunnes salaman väläys valaisee jälleen keittiön. 

"Äiti!"

"Ei hätää, ei se tee pahaa. Se meni jo, ei hätää", äiti hymisee suukottaessaan Rosen otsaa. 

"Mutta se tulee taas! Entä jos se osuu minuun?" Rose kysyy silmät kauhusta ammollaan.

"Ei se sinuun osu, sinä olet niin pieni", äiti vakuuttaa ja kaataa maitoa Rosen mukiin.

"Entä jos se osuu isään, kun isä on pitkä", Rose kuiskaa peloissaan.

"Salama ei osu tähän taloon, joten olet ihan turvassa täällä", äiti sanoo painokkaasti ojentaen lämpimän kaakaon Roselle.

Rose puhaltelee mukiinsa sormeillen hermostuneena sen kahvaa. Äiti on kyllä aina oikeassa. Eikä hän ikinä valehtele. Rose nostaa katseensa vakavana äitinsä lämpimän ruskeisiin silmiin.

"Oletko varma?"

"Täysin varma. Tämä talo on suojattu."

"Lupaus?" Rose tivaa.

"Minä lupaan sen", äiti sanoo silittäen Rosen tukkaa. Se tuntuu hyvälle.

Rose juo kaakaotaan isoin kulauksin, niin että se lämmittää suloisesti sisältä päin. Sitten hän kiipeää äidin syliin suklainen maku yhä suussaan, varoen läikyttämästä kuumaa teetä, ja käpertyy tämän rintaa vasten. Siihen voisi melkein nukahtaa. Kello raksuttaa unisesti taustalla, kääpiöpuhpallura Nasu (jästisadun mukaan) tuhisee häkissään ja olo on lämmin ja mukava. Mutta...

"Minua taitaa yhä vähän pelottaa", Rose kuiskaa.

Teemuki kolahtaa vaimeasti vasten pöytää ja äiti kietoo molemmat kätensä Rosen ympärille. Huulet suutelevat poskea pitkin ryömivän kyyneleen pois. Rose ei vain voi pelolleen mitään, ei vain voi. 

"Minäkin pelkäsin ukkosta pienenä."

"Niinkö?" Rose kysyy hämmästyneenä.

"Kyllä. Se tuntui hirveän uhkaavalta", äiti vastaa.

"Miten sinä selvisit?"

"Minä taisin mennä peiton alle piiloon ja huutaa äitiä. Sinä olit tosi rohkea kun et herättänyt Hugoa huutamalla", äiti sanoo laskien Rosen sylistään ja nousee ylös, "pitäisikö sinunkin mennä peiton alle piiloon?"

"En tiedä riittääkö se", Rose epäröi nyhtäen hihastaan langanpätkää. 

"Meidän pitää varmaan tehdä maja suojaksi myrskyltä", äiti sanoo vakavana. 

Yhdellä taikasauvan heilautuksella torkkupeitosta ja harjanvarsista syntyy pieni maja keskelle olohuonetta. Rose ryömii ihastuksissaan sisälle ensimmäisenä, äiti seuraa perässä ja kiinnittää Rosen lyhdyn kattoon. Sitten hän käy kyljelleen lattialle ja vetää tytön lähelleen.
Tuntuu kuin sateenropinakin vaimenisi taustalle ja ilma lämpenisi hiukan. On vain Rose itse ja äiti, äiti joka suojelee häntä kaikelta pahalta ja pelottavalta.

"Täällä ei saa sitten puhua kuin kuiskaten", hän ohjeistaa hiljaisella äänellä ja levittää toisen viltin heidän päälleen.

"Hyvä on. Minä rakastan sinua, äiti", Rose kuiskaa painaen silmänsä kiinni.

"Niin minäkin sinua, kulta. Niin minäkin sinua."

 

*

 

"Täällähän te olette."

Hermione avaa räpytellen silmänsä. Ron kurkistaa sisään majan suuaukosta, hymyillen kevyesti. Poskilla on lyhyt sänki, punaiset hiukset sojottavat pystyssä ja siniset silmät ovat raukeat. Hermione konttaa ulos venyttelemään kovalla alustalla nukkumisesta kipeytyneitä jäseniään.

"Onko jo aamu?", hän kuiskaa varoen herättämästä uinuvaa tytärtään.

"Puoli viisi. Huomasin että olit lähtenyt, ja tulin etsimään", Ron vastaa yhtälailla hiljaisella äänellä.

"Rose pelkäsi ukkosta. Hän tuli herättämään minut kahden aikoihin."

Ron nostaa hellästi tyttärensä käsivarsilleen, katsoo tätä niin palvovasti, että hymy kohoaa väkisinkin Hermionen huulille. Hän on totisesti valinnut hyvän isän lapsilleen, ellei heitä rakasteta hengiltä. Samalla hän päättää pukea lapsille huomenna Mollyn lähettämät villapaidat, ehkä he voisivat myös käydä koko perheen voimin katsomassa hänen appivanhempiaan.

"Viedään hänet takaisin sänkyyn", Ron sanoo kohottautuen seisomaan. 

Hermione nappaa lyhdyn jälleen käteensä ja seuraa miestään lastenhuoneeseen. Hugo on potkinut peittonsa jalkopäähän, ja puristaa uniriepuaan tiukasti pienessä nyrkissään. Sinisistä villasukistakin on jaloissa vain toinen. Hermione peittelee poikansa huolellisesti, tietäen, että lämmike ei pysy paikallaan heräämiseen asti.  Poika on niin suloinen nukkuessaan suu hieman raollaan, aivan kuten isällään. Onneksi Hugo ei kuorsaa.

Ron on asettanut Rosen viereiseen vuoteeseen ja vetää juuri peitettä hänen päälleen. Yövalo on paikoillaan vaalean lipaston päällä, vihreälle pörrölankamatolle on unohtunut leluauto ja pilailutaikasauva. Hermione katsoo lapsiaan ja on onnellinen, ettei heidän tarvitse pelätä kuin pimeää ja ukkosmyrskyjä. Niiltä hänellä on voimia suojata rakkaimpiaan.

"Hän on kuin keijukainen, eikö totta?" Ron kysyy silittäen punaruskeita kiharoita.

"Nelivuotiaat usein ovat. He ovat molemmat todella suloisia."

"Rose on enemmän kuin tavalliset nelivuotiaat", Ron sanoo närkästyneenä, unohtaen kuiskata. Rose nytkähtää unissaan.

"Niin tietysti on", Hermione myöntelee ja painaa pienen suukon Ronin suupieleen.

"Taisin juuri sortua tyypilliseen 'ylpeä isä' ajatteluun", Ron naurahtaa hämillisenä, hiuksiaan haroen.

"Et ole vielä päässyt siitä yli", Hermione hymyilee tietäväisesti.

"Hei, anna olla. Mennään takaisin nukkumaan." 

Hermione koskettaa viivytellen vielä kerran poikansa pehmeää poskea, ja sujahtaa huokaisten Ronin kainaloon.

"Mennään vaan, rakas."
« Viimeksi muokattu: 20.11.2016 11:10:37 kirjoittanut Isfet »
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Kiitos kommentista, mimamu! Lapsifluffy on melko uusi aluevaltaus minulle (vaikkakin ihastuttava), joten on mukava kuulla onnistuneensa. :D
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Aww, minä täällä lähes flunssaisena luin juuri tällaisen ihanan perhefluffyn! Fluffy on yksi toisista nimistäni (joihin kuuluu kaksimielisyys, outous, sosiaalisuus, suuri huumorintaju, femmeily ja mikäköhän kaikki :D) ja rakastuin. Rose on jostain syystä yks mun lempihahmoista kolmannesta sukupolvesta, ja mulla on omat kuvitelmat Rosen luonteesta, kun epilogissa ei hänestä paljoa kerrota ja en oo viel lukenu sitä uusinta Potter-kirjaa, kun se suomennetaankin vasta marraskuussa. Sitä odotellessa siis.
Mutta kiitos tästä tekstistä, rakastan tuota pientä majaa ja kaakaota keskellä yötä. Se tosiaan lohduttaa keskellä yötä pientä lasta ja kyllä se Hermione tietää aina mikä tepsii. :)
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Kiitos, SparklingAngel. Oli vaiva mikä hyvänsä, (perhe)fluffy auttaa melkein aina! (joskaan ei ehkä yli-imelyydestä johtuvaan äklötykseen... :D)
Uskon Hermionen miettivän ainakin toisinaan mitä hänen äitinsä tai Molly tekisi vastaavassa tilanteessa, ja toimivan sitten soveltavasti. Itseni ainakin kaakao keskellä yötä saattaisi auttaa. :)
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Perhefluffy on ihan parasta, ei sitä käy kieltäminen. Tämä oli aivan ihana ficci. Hermione on suloinen äiti, ja onpa ihanaa, ettei se suklaa ja sokerikaan ole aina niin pannassa, joskus sillä on hyvät vaikutuksensakin. :)

Lainaus
Hermione katsoo lapsiaan ja on onnellinen, ettei heidän tarvitse pelätä kuin pimeää ja ukkosmyrskyjä. Niiltä hänellä on voimia suojata rakkaimpiaan.
No niinpä. Ja varmasti sellaisten sota-aikojen jälkeen, mitä hän on itse saanut kokea, tuntuu hyvältä antaa lasten elää turvallista lapsuutta. (Itse jättäisin tästä lauseesta "heidänkään" -sanan lopun pois, koska kyllähän Hermione on itse kokenut pahempaakin pelkoa, vaikka tuskin tietysti ihan lapsena sentään.)

Turvateltta oli ihanan kuuloinen, ja äidin kainalossa on pienen hyvä olla. Ihanaa, kun loppukin perheestä pääsi mukaan ficciin. Ronissa on aina ollut minusta jotakin tosi hellyttävää.

Ja on kyllä vielä pakko lisätä, että oli ylisöpöä, että Rosen kääpiöpalluran nimi oli Nasu! :D Ihana yksityiskohta "kahden kulttuurin" perheen lapsen elämästä.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2016 21:47:05 kirjoittanut Fiorella »

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Hei, minähän olen kokonaan unohtanut vastata tähän kommenttiin!
Fiorella, ajattelin kai sen "heidänkään" koskemaan muita saman ikäluokan lapsia (esim. James, Albus jne.), mutta näin jälkeenpäin se kyllä kieltämättä on vähän epämääräinen ja hämäävä, taidan korjailla sen pois... Ron on ihana hahmo nimenomaan fluffy -tarkoituksiin! :D Ihanaa että pongasit Nasun! :3 <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Charlotta

  • ***
  • Viestejä: 15
Tällä hetkellä istun sisällä pehmeässä nojatuolissa, ulkona on lunta, äiti laittaa vieressä päivällistä ja sitten löydän tän!
Aivan ihana toisaalta tosi arkinen, toisaalta erityinen ficci. Rose oli ihan älyttömän ihana, en voi vaan vastustaa pieniä söpöjä lapsia <3 Kuvailu oli hienoa ja tarina sopivan mittainen. Pidin. Paljon.

Charlotta

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Kiitos, Charlotta. Fluffy sopii hetkeen kuin hetkeen, joskus vain vielä paremmin. Pienet lapset on söpöläisiä, hihiih <3 On aina mahtavaa kuulla että joku pitää kuvailustani :#3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
No olipas tämä kyllä varsin siirappista perhefluffia! En erityisemmin välitä Hermione/Ronista, mutta Rose on kiva ja lasten näkökulmasta on hauska lukea. Kukapa ei olisi pelännyt pienenä ukkosta!

Lainaus
"Minä tiedän, kultaseni. En tee sinulle teetä, tarvitset jotain lohduttavaa", hän sanoo ja nostaa kaakaon ylähyllyltä, minne Rose ei yltä vaikka kuinka kiipeäisi tuolille ja kurkottaisi. Hän on yrittänyt, se ei onnistu. 
Ihana! Lapset ei juo teetä, joten tehdään kaakaota. Mutta hui, kaakaota keskellä yötä, sehän on ihan erityisherkkua muutenkin! Ihana tuo Rosen "olen koettanut mutten saanut, nyyh"-ajatus.

Lainaus
"Entä jos se osuu isään, kun isä on pitkä", Rose kuiskaa peloissaan.
Aww. Looginen ajatusketju!

Hermione oli kyllä tosi hellä äiti. Söpöä. Majan rakentaminen oli kiva idea, tosin en ymmärrä, miten he oikein kovalle lattialle nukahtivat. Tosin lapset taitaa nukkua missä vaan. Mutta hauska idea, että maja suojaa ukkoselta.

Tästä jäi ihan söpö fiilis, kiitos. (:


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Arte, tosi kivaa että jätit kommentin vaikket Ronmione-fani olekaan :> Lasten näkökulma on tosiaan mielenkiintoista vaihtelua myös kirjoittajan näkökulmasta, pitäisi harjoitella sitä useammin. Ihanaa että pidät Rosen söpöistä ajatuksista, niitä oli kivaa kirjoittaa :3

Majat ovat mukavia (varsinkin turvapaikkoina), eikä lattialla nukkuminen oman kokemukseni mukaan mikään mahdottomuus ole ;>

Kiitos <3
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Olen iloinen että luin tämän. Tämä oli täynnä kuvailua, josta pidin tosi paljon. Sellaisia yksityiskohtia, kuten maininta tyttären ja äidin mukin väreistä. Ne ovat lapsena tärkeitä ja sellaisen asian muistaa kauan. Lohtukaakao ja maja olohuoneeseen. Voin hyvin myös saada kuvan mieleeni pienemmästä lapsesta Hugosta, joka on potkinut yöllä peiton jalkopäähän ja samalla tuo villasukka on irronnut jalasta. Ja saat kivasti Roninkin tähän mukaan, vaikka äiti ja tytär ovat yöllisen ukkosen keskiössä. Kiitos tästä.  :)


Isfet

  • Kaamoskirjuri
  • ***
  • Viestejä: 1 396
  • kuppi teetä kaipaukseen
Kiitos kommentista, Fairy Tale!

Ihanaa että kuvailu miellytti, ja pidit pikkuisista yksityiskohdista. Hugo on söpöläinen <3 Hyvä että Ron ei jäänyt mielestäsi pelkästään irtonaiseksi sivumaininnaksi.
ja mä uskon ihmeisiin
tai ainaki sanon niin
olihan joskus tääl
lentävii dinosauruksii

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 821
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Minun teki mieli lukea sinulta jotain Potteria, ja kun näin tämän tekstin nimen, klikkasin itseni heti peremmälle, koska rakastan ukkosta ja vielä enemmän varsinaisia ukkosmyrskyjä! Niistä onkin tänä keväänä saanut nauttia runsain mitoin, kerrankin. Vaikka itse fiilistelen salamoita ja jyrinää, ymmärrän kuitenkin hyvin sen, että lasta (ja miksei aikuistakin) sellainen voi pelottaa kovastikin, joten oli mukavaa sukeltaa tämän tekstin myötä nelivuotiaan Rosen näkökulmaan ja maailmankuvaan.

Minusta tästä tekstistä välittyy niin upeasti se, että Rose on vasta pieni lapsi! Lapsihahmoista on mielestäni tosi haastavaa kirjoittaa - etenkin näin pienistä, kun itse ei pahemmin juuri mitään niin ammoisilta ajoilta muista ja joutuu pähkäilemään, miten tämän ikäinen oikein asioista ajattelee ja mihin hän kiinnittää huomiota. :D Tässä olet mielestäni onnistunut tosi hienosti niin, ettei mikään yhtään pistä silmään tai kummastuta! Esimerkiksi se ajatus, ettei Rose ole koskaan juonut kaakaota yöllä, tuntuu jotenkin tosi aidolta, koska lapsilla on vielä niin rajallisesti elämänkokemusta ja arjessaan tietyt raamit, joista poikkeaminen vanhemman taholta ymmärrettävästikin kummastuttaa pientä Rosea. Pidän myös kovasti seuraavista kohdista:
Äiti vain hymyilee pudottaessaan hyväntuoksuisen lipun omaan mukiinsa.
Hyväntuoksuinen lippu siivittää minut ihan jonnekin lapsuuteeni, niihin ammoisiin aikoihin kun en vielä edes tiennyt tarkalleen, mitä tee on! Koska minäkin kiinnitin huomiota nimenomaan hyvään tuoksuun ja hassuihin lippuihin ja ajattelin, että kyseessä on jokin kumma aikuisten juoma. ;D
"Mutta se tulee taas! Entä jos se osuu minuun?" Rose kysyy silmät kauhusta ammollaan.

"Ei se sinuun osu, sinä olet niin pieni", äiti vakuuttaa ja kaataa maitoa Rosen mukiin.

"Entä jos se osuu isään, kun isä on pitkä", Rose kuiskaa peloissaan.
Tällainen ajattelu heijastaa minusta aivan hurmaavalla tavalla lapsen ajatusmaailmaa! ♥ Ja toki sitä heijastaa sekin, millaisen selityksen Hermione antaa. Niin sympaattinen sananvaihto.

Hermione miettii, ettei olisi voinut valita lapsilleen parempaa isää kuin Ronin, mutta olen aika varma myös siitä, ettei lapsilla voisi olla Hermionea parempaa äitiä. Hermionesta huokuu tässä tarinassa sellaista lempeää äidillisyyttä, sellaista jonka voimin ei hermostuta keskellä yötä herättävälle lapselle vaan keitetään kaakaota ja rakennetaan maja myrskysuojaksi. Tästä tarinasta jää levollinen, hyvä mieli.

Kiitos iltalukemisesta, pidin tästä paljon! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day