Kirjoittaja Aihe: Tappavan tylsistyttävä mies | Neville/Pansy | Sallittu  (Luettu 2014 kertaa)

Picciduta

  • slytherin
  • ***
  • Viestejä: 106
  • se on omasta asenteest kii mite asiat elämäs ottaa
Nimi: Tappavan tylsistyttävä mies
Kirjoittaja: Picciduta
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Neville/Pansy
Genre: Drama
Disclaimer: Hahmot ja kaikki muu, jonka pystytte tunnistamaan J.K. Rowlingin käsialaksi, on hänen. Vain juoni on minun (tosin sain siihen ideaa Paperi T:n biisistä Elokuva), keksin sen täysin omaksi huvikseni, en siis saa rahallista hyötyä.
Haasteet: Yhtyeen tuotanto II (Paperi T - Elokuva)

A/N: Ei mulla oikeestaan oo mitään sanottavaa tästä tekstistä, väsäilin vain nopeasti kun aikaa oli. Nauttikaa.




Tappavan tylsistyttävä mies


Nevillen katse haahuili pitkin tanssilattiaa etsien erästä tiettyä ihmistä. Operaatio oli kuitenkin hieman hankala hämärän valaistuksen, väenpaljouden ja jumputtavan musiikin takia, joten Neville sai tosissaan käyttää kaiken keskittymiskykynsä löytääkseen etsimänsä, Pansy Parkinsonin. Ei hän muuten varmaan koko juhlissa olisi ollut, mutta miehen oli nähtävä Pansy. Nevillen oli pakko antaa hänelle se pieni pergamentinpala, jota tiukasti puristi silläkin hetkellä hermostuneisuudesta hionneen nyrkkinsä sisälle. Neville tiedosti, että se saattaisi olla täysin turhaa, mutta hänen oli silti pakko yrittää. Ehkä Pansy tuntisikin samalla tavalla Nevilleä kohtaan.

Neville ei edes tiennyt, miksi oikein piti Pansysta. Nainenhan oli suoraan sanottuna kylmä kivipatsas, johon ei saanut mitään kontaktia tunnetasolla. Jollain tapaa se silti kiehtoi kovasti Nevilleä, vaikka monet olivatkin varoittaneet häntä Pansysta. Mies ei kuitenkaan jaksanut välittää viittauksista henkiseen itsemurhaan tai särkyneeseen sydämeen, sillä Pansy oli ainoa ihminen, kuka koskaan oli onnistunut saamaan hänen päänsä pyörälle. Neville myös tiesi, etteivät hänen mahdollisuutensa olleet kovinkaan montaa prosenttia sadasta. Oli melkeinpä sula mahdottomuus, että Pansyn kaltainen nainen edes vilkaisisi Nevillen suuntaan. Hän oli vain tavallinen, hieman tylsä ja kömpelökin mies, joka ei edes tiennyt miten käyttäytyä naisen lähellä. Neville oli lähes varma, että hänellä olisi ollut paremmat mahdollisuudet voittaa velholotossa pääpotti kaljuunoita kuin saada Pansy itselleen.

Kädet täristen Neville kuitenkin nousi ylös saadakseen paremman tarkkailuasennon tanssilattialle. Hän tiesi Pansyn olevan jossain tuolla, muttei pystynyt vieläkään löytämään naista. Se oli itse asiassa yllättävän vaikeaa, mutta Neville ei luovuttaisi ja hyvä niin, koska parin minuutin jälkeen sinnikkyys palkittiin. Heti nähtyään Pansyn, Neville tunsi kuinka hänen mahan pohjaansa vihlaisi melkein ikävän tuntuisesti, sillä niin upea ilmestys Pansy oli polvipituisessa mustassa mekossaan. Nainen oli hieman kihartanut hiuksiaan ja meikannut tavallista vahvemmin, mutta Nevillen mielestä Pansy oli aina kauneimmillaan, teki hän sitten mitä tahansa. Mies olisi voinut jäädä tuijottamaan Pansya vaikka koko loppuelämäkseen siihen paikkaan, mutta tajusi tilaisuutensa olevan nyt käsillä, kun nainen oli hieman syrjemmässä.

Tuntui kuin koko maailma olisi pysähtynyt siihen paikkaa, kun Neville otti ensimmäisen askeleensa kohti Pansya. Häntä ei koskaan aikaisemmin ollut jännittänyt niin paljoa kuin sillä hetkellä. Miehestä tuntui, että hän saisi vähintäänkin sydänkohtauksen tai pyörtyisi lattialle, mutta kuin ihmeen kaupalla Neville sai edes jotenkuten pidettyä itsensä tolpillaan. Pansy oli enää vain muutaman metrin päässä, ja Neville oli valmiina avaamaan suunsa saadakseen Pansyn huomion, kun nainen yhtäkkiä kääntyikin häntä kohden. Hetken aikaa he tuijottivat toisiaan, eikä Neville enää muistanut mitään, mitä hänen piti sanoa. Kaikki vain tuntui valuvan päästä ulos noiden tummien silmien tuijottaessa. Mies ei voinut muuta kuin ojentaa rypistyneen pergamentinpalan Pansylle ja poistua sitten mahdollisimman nopeasti tilanteesta ulos. Hämmentynyt Pansy jäi paikalleen tuijottamaan Nevillen perään ja naiselta meni hetki aikaa tajuta, että hänen kädessään oli jotakin.

Pansy alkoi varovaisesti avaamaan pergamenttia, sillä pelkäsi sen repeävän kappaleiksi sen ollessa hieman kostunut, mutta hyvällä menestyksellä hän kuitenkin sai paperin ehjänä suoristettua. Pergamentin sisältä paljastui vain yksi musteella kirjoitettu lause, josta Pansyn oli hieman vaikea saada selvää, sillä Nevillen käsiala ei selvästikään ollut siisteimmästä päästä, eikä tanssilattian valaistus auttanut asiaan ollenkaan. Vähän aikaa siristeltyään nainen alkoi kuitenkin hahmottamaan kirjainten paikat, jolloin hän myös pystyi lukemaan tekstin:

Jos sä joskus opit arvostaa myös tappavan tylsistyttäviä miehiä, sä tiedät mistä mut löytää.

mut ei se haittaa, kaikki on hienosti nyt.
oon mä varmaan, oon joo varmaan
ennenkin selviytynyt.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: Tappavan tylsistyttävä mies | Neville/Pansy | Sallittu
« Vastaus #1 : 29.05.2017 12:50:12 »
Tähän oli hienosti saatu tunnelma ja pieni hetki taltioitua.
Nevillen hermostus, toivonkipinä ja oma arvio omasta tilanteesta. Voi Nevilleä.
Jäin hetkeksi kyllä miettimään missä Neville liikkuu ja vaikuttaa, että Pansykin sen tietää.
Tuo pienen viestin antaminen rikkoi jollain lailla tuota Nevillen tappavan tylsänä olemista ja
ajattelin, että Pansy saattaisi jopa mennä jossain vaiheessa Nevillen perään.

Picciduta

  • slytherin
  • ***
  • Viestejä: 106
  • se on omasta asenteest kii mite asiat elämäs ottaa
Vs: Tappavan tylsistyttävä mies | Neville/Pansy | Sallittu
« Vastaus #2 : 13.07.2017 12:43:37 »
Fairy tale, kiitos kommentistasi. :) Oikeastaan ideana olikin, että Neville saisi juurikin tuon viestin ansiosta houkuteltua Pansyn peräänsä. Olen aina pitänyt Nevilleä hieman hölmönä, mutta silti ajoittain fiksunakin hahmona, joten tässä ficissä Neville sai idean antaa Pansylle tuon lappusen, jotta hän voisi särkeä Pansyn ennakkoluulot Nevillestä "tappavan tylsistyttävänä miehenä".

mut ei se haittaa, kaikki on hienosti nyt.
oon mä varmaan, oon joo varmaan
ennenkin selviytynyt.

Vuorna

  • tahdonalainen
  • ***
  • Viestejä: 932
Vs: Tappavan tylsistyttävä mies | Neville/Pansy | Sallittu
« Vastaus #3 : 03.03.2021 19:43:42 »
Iltaa! Neville/Pansy on kyllä semmoinen paritus, josta en koskaan arvellut tekstejä löytäväni, mutta niin vaan täältä osastojen kätköistä löytyy kaikenlaista. Mielenkiinnolla tämän luin läpi ja myös pidin paljon lukemastani!

Tästä välittyi vahvasti semmoinen AU-fiilis, tämä olisi melkein toiminut originaalinakin nimet muuttamalla. Toisaalta ehkäpä juuri Nevillen ja Pansyn välisenä tämä olikin niin mielenkiintoinen. Nevillen hermostuneisuus oli aika hellyyttävää, kuten oli myös hänen varmuutensa siitä, että ei hän Pansya tule saamaan. Mutta hei, kädet vaan hikosivat ja tärisivät ja siitä huolimatta Neville uskalsi lähestyä Pansya. Vaikka kiusallinen tuijotus ei välttämättä ollutkaan se adonismaisin iskuyritys, viesti tuli toimitettua.

Lainaus
Nevillen mielestä Pansy oli aina kauneimmillaan, teki hän sitten mitä tahansa.
Tämä oli minusta tosi söpöä, muutenkin pidin paljon siitä, millaisena Neville Pansyn näki.

Mun mielestä tuo paperilapun antaminen oli ihan tosi fiksu idea, ja myös sen sisältämä viesti oli nerokas. Neville saattaa vaikuttaa aluksi juuri semmoiselta tappavan tylsältä mieheltä, mutta ainakin lappu on annettu ja ehkä myös ennakkoluuloja rikottu. Se oli myös tosi hyvä tapa integroida tuo haaste tähän tekstiin! Kiitos paljon tästä mielenkiintoisesta tekstistä, mä pidin tästä paljon!
i'm planning to build a whole new beautiful life here. one where, in my own small way, i can make the world a better place.